آموزش جامع استخراج گرین (Grin) با کارت گرافیک

آموزش استخراج گرین
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در بازارهای ارز دیجیتال روش‌های مختلفی وجود دارد که بتوانید به وسیله آن‌ها به کسب درآمد بپردازید. یکی از این روش‌ها، استخراج ارزهای دیجیتال است که برای برخی ارزها امکان پذیر و برای برخی ارزهای دیگر امکان پذیر نخواهد بود. یکی از این ارزها که می‌توانید از طریق استخراج کردن آن به درآمد برسید، ارز دیجیتال گرین است. در ادامه و بعد از گفتن مقدمات مربوط به این ارز به آموزش جامع استخراج گرین می‌پردازیم. پس اگر شما نیز علاقه‌مند به یادگیری یک روش کسب درآمد از بازار ارز دیجیتال هستید، با ما همراه باشید.

ارز گرین چیست؟

قبل از اینکه به بحث استخراج ارز دیجیتال گرین بپردازیم، بیایید کمی درباره خود آن صحبت کنیم. این ارز دیجیتال که شباهت بسیاری به بیت کوین دارد تمرکز خود را برروی حفظ حریم خصوصی کاربران گذاشته است و بستری را فراهم نموده که در آن کاربران بتوانند بدون افشای اسم یا هویت و میزان خرید و فروش خود به معامله بپردازند. به غیر از این مورد از دیگر مزایای مهم این رمز ارز می‌تواند به موارد ذیل اشاره کرد.

  • مقیاس پذیری بالا
  • انتشار ارگانیک
  • غیر متمرکز بودن و حذف شخص یا ارگان ثالث

الگوریتم‌های استخراج ارز دیجیتال گرین

ارز دیجیتال گرین از مفهومی به نام Cuckoo Cycle که ترکیبی از دو الگوریتم کار است استفاده می‌کند. یکی از این الگوریتم‌ها CuckARood است که برای استخراج با GPU است و در برابر ایسیک‌ها مقاوم است و هر 6 ماه یک بار تغییر می‌کند. الگوریتم دیگر که CuckAToo است مخصوص ایسیک‌ها است.

این دو الگوریتم از آن جهت ساخته شدند که توسعه دهندگان گرین می‌دانستند که ورود آیسیک‌ها به ماینینگ اجتناب ناپذیر است، به همین دلیل تصمیم گرفتند دو الگوریتم که یکی از آن‌ها مخصوص ایسیک‌ها است را طراحی کنند.

الگوریتم اثبات کار اصلی کاکاتو31 (Cuckatoo31)

این الگوریتم که تغییر ناپذیر است برای ایسیک‌ها طراحی شده است اما اگر بخواهید، می‌توانید با استفاده از گرافیک‌هایی با حافظه یازده گیگابایت به بالا نیز از این الگوریتم شروع به استخراج کنید.

الگوریتم اثبات کار کاکاتو32 (Cuckatoo32)

این الگوریتم در جولای سال 2020 و در سومین هاردفورک گرین پیاده سازی شد و از زمان پیاده سازی آن تا ماه ژانویه سال بعد یعنی 2021 بیشترین میزان استخراج ارز دیجیتال گرین با این الگوریتم انجام شد.

الگوریتم ثانویه اثبات کار کوکارو29 (Cuckaroo29)

این الگوریتم همان الگوریتم متغیر و مقاوم در برابر ایسیک‌ها است. این متغیر بودن از آن جهت است که سازنده گرین بتواند از ساخت دستگاه مخصوص این الگوریتم توسط سازنده ایسیک‌ها جلوگیری کند.

نکته دیگری که در خصوص این الگوریتم وجود دارد این است که توسعه دهندگان گرین به دلیل جلوگیری از انحصار استخراج ارز دیجیتال گرین به دست تولید کننده‌های دستگاه، استخراج آن را بین دو الگوریتم به صورت نسبی قرار دادند. این مورد به این معنا است که اگر هر بلوک گرین با استفاده از الگوریتم کاکاتو31 استخراج یا ماین شود، سختی استخراج در الگوریتم کاکارو29 کاهش می‌یابد. همچنین برعکس این مورد در استخراج هر بلوک با استفاده کاکاتو32 اتفاق می‌افتد و استخراج هر بلوک آن سختی استخراج با کاکارو29 را افزایش می‌دهد.

سخت افزار استخراج گرین

سخت افزارها و وسایل مورد نیاز

برای استخراج ارز دیجیتال گرین با استفاده از کارت گرافیک شما نیاز به سخت افزارهای مختلفی دارید که موارد زیر را در بر می‌گیرند.

مادر برد

اصولا انتخاب مادر برد یکی از مهم‌ترین انتخاب‌ها برای جمع آوری سیستم ماینینگ است. هرچند که ممکن است این انتخاب اندازه انتخاب GPU جذاب نباشد اما به دلیل اینکه در نهایت تمام قطعات به وسیله این قطعه به یکدیگر متصل می‌شوند، انتخاب آن حائز اهمیت می‌شود. اصولا مدل‌های متفاوتی از مادربرد در بازار موجود است که شما باید نسبت به کارایی که از آن می خواهید و بودجه تان یکی را برگزینید.

همچنین در انتخاب مادر برد باید دقت داشته باشید که مادربرد مورد نظر بتواند چند کارت گرافیک را به طور همزمان پشتیبانی کند و حداقل 4 درگاه یا پورت داشته باشد. به علاوه این نکته به دلیل استفاده از سیستم در ساعت های متوالی با حجم کاری بالا در هنگام استخراج، باید دقت داشته باشید مادربردی که انتخاب کردید از پس این حجم کاری بربیاید.

CPU

یکی از قطعاتی که اصولا در فرآیند استخراج وظیفه مهمی را برعهده ندارد و در  فرآیند استخراج ارز دیجیتال گرین بیکار است، CPU است. به همین دلیل بهتر است از خرید یک CPU قدرتمند صرف نظر کنید و یک CPU میان رده بخرید و هزینه‌ای که می‌خواستید برای آن کنید را در زمان خرید کارت گرافیک استفاده کنید. البته در هنگام خرید حتما توجه داشته باشید که CPU انتخابی‌تان با مادربردی که خریدید سازگاری داشته باشد.

RAM

در هنگام استخراج، RAM یا حافظه سیستم شما باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد. در خصوص کمیت آن نیز باید بگوییم بستگی به سیستم عامل دستگاه شما دارد که لینوکس یا ویندوز است. برای سیستم عامل لینوکس داشتن حداقل 4 گیگ رم و در سیستم عامل ویندوز شما نیاز به حداقل 8 گیگ رم دارید.

درایو ذخیره ساز یا هارد

در هنگام استخراج ارز دیجیتال گرین به دلیل انجام شدن استخراج با کارت گرافیک بر خلاف ارز چیا که از طریق هارد استخراج می‌شود، نیاز به هارد عجیبی نخواهید داشت و در این مورد هاردهای 50 گیگابایتی نیز مناسب به نظر می‌رسند زیرا تنها در هنگام ذخیره اطلاعات مربوط گزارش عملیات از آن‌ استفاده می‌شود.

PSU یا منبع تغذیه

این قطعه یکی از مهم‌ترین قطعات موجود در سیستم ماینینگ است زیرا از وارد شدن آسیب به قطعات دیگر جلوگیری می‌کند. در هنگام خرید این قطعه باید توجه داشته باشید که به دلیل استفاده طولانی مدت از سیستم در هنگام استخراج باید منبع تغذیه‌ای بخرید که این قدرت را بتواند تامین کند. از طرفی حتما در هنگام خرید باید به تعداد کارت‌های گرافیکی که می‌خواهید بخرید دقت داشته باشید و بر همان اساس میزان قدرت منبع تغذیه را انتخاب کنید. به طور مثال اگر سیستم شما دارای شش کارت گرافیک باشد شما نیازمند به یک منبع تغذیه‌ی 1200 واتی هستید. توجه داشته باشید به دلیل اهمیت این قطعه، خرید نوع نامناسب آن سبب زیانی جبران ناپذیر خواهد شد.

GPU یا کارت گرافیک

همانطور که از نام این مقاله نیز پیداست باید بگوییم مهم ترین قطعه‌ای که اهمیت خریداری نوع مناسب آن بسیار بالا است، کارت گرافیک است. در هنگام خرید این قطعه باید توجه داشته باشید که خرید چند کارت گرافیک با قدرت بالا بهتر از خرید تعداد زیادی کارت گرافیک با قدرت کم است. همچنین باید در نظر داشته باشید که تمام کارت گرافیک‌های خود را از یک مارک و شرکت خریداری کنید. که اصولا کارت گرافیک های AMD و Nvidia دو برند محبوب در این زمینه هستند.

اما به غیر از موارد گفته شده باید به ویژگی‌های دیگری نیز دقت داشته باشید تا کارت گرافیک مناسبی انتخاب کنید. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • این قطعه به دلیل فراهم نمودن نرخ هش، نقش اصلی را در استخراج ارز دیجیتال گرین بازی می کند. این نرخ در کارت گرافیک، به سرعت هسته و میزان فرکانس رم وابسته است. به طوری که هرچه مقدار این دو مورد بالاتر باشد، مقدار هش ریت نیز بالاتر خواهد بود.
  • مقدار مصرفی انرژی و فرکانس حافظه ویدویی نیز دو پارامتر مهم در بحث استخراج محسوب می‌شوند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.
  • یکی از پارامترهایی که خیلی در زمینه ماین کردن مهم نیست، مقدار ذخیره سازی اطلاعات در کارت گرافیک است. به همین دلیل به طور حداقلی اگر کارت گرافیک شما 4 گیگابایت فضای ذخیره داشته باشد کافی است.

برنامه Gminer برای استخراج گرین

نرم افزار استخراج ارز دیجیتال گرین

بعد از خرید یا جمع کردن سیستم ماینینگ مناسب، باید بر روی سیستم عامل خود نرم افزار استخراج گرین را نصب نمایید. این نرم افزار در سیستم‌هایی که پردازنده گرافیکی آن به درستی انتخاب شدند و پارامترهای مناسب را دارند به راحتی اجرا می شود. اما پیشنهاد می دهیم برای Nvidia از برنامه Gminer و برای AMD از نرم افزار lolMiner استفاده کنید.

کیف پول گرین

برای نگهداری از ارزهای دیجیتال خود همچنین دریافت پرداختی‌ها از استخر نیاز به یک کیف پول دارید که همواره آنلاین باشد. اما مسئله اینجا است که در سایت رسمی گرین اشاره شده که این پروژه درحال توسعه است و ممکن است با خطا رو به رو شود. به همین دلیل استفاده از ابزارهای آن مانند کیف پول باید با پذیرش ریسک آن از جانب کاربر انجام شود. البته به غیر از کیف پول اصلی گرین کیف پول های دیگری که توسط گروهی در جامعه گرین ساخته شده اند؛ مثل Grin++ در دسترس است.

سایت گرین‌مینت

استخر استخراج ارز دیجیتال گرین

استخرهای مشهوری مثل BTC.com در حال حاضر استخراج گرین را پشتیبانی می‌کنند و برخی از آن‌ها نیز هشت ریت های قابل توجهی را در اختیار دارند. اما ما به معرفی استخر Grinmint می‌پردازیم زیرا کارمزدی 2.5 درصدی دارد.

برای استفاده از این استخر ابتدا باید وارد سایت گرین‌مینت شوید و ایمیل خود را که در هنگام ساخت فایل پیکر بندی استفاده کردید، در بالای صفحه و قسمت جست و جو وارد کنید. سپس وارد حساب کاربری خود خواهید شد و در آن سه تب پرداخت، تنظیمات و داشبورد را مشاهده خواهید کرد. برای برداشت کردن سکه هایی که استخراج کردید می‌توانید با استفاده از دو روش انتقال با فایل یا https اقدام کنید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا بتوانیم آموزش جامع استخراج گرین را به طور کامل ارائه دهیم اما در آخر باید بگوییم که در بحث استخراج ارز گرین مزیت آن این است که استخراجش نسبت به بیت کوین و ارزهای این چنینی راحت تر است؛ اما به دلیل کم بها بودن آن ممکن است استخراج آن خیلی به صرفه نباشد و سودی عاید شما نشود.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402