آموزش ساخت کیو آر کد؛ معرفی ابزارهای ایجاد QR Code

ساخت کیو آر کد
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

با نحوه ساخت QR Code آشنا هستید؟ در ادامه این مطلب پلازا می‌توانید آموزش ساخت کیو آر کد را بخوانید و با روش‌های مختلفی که می‌توان مورد استفاده قرار داد، آشنا شوید.

کدهای QR را احتمالا قبلا بارها دیده‌اید. همان بارکدهای مربعی شکل که با استفاده از دوربین گوشی‌های هوشمند قابل اسکن کردن هستند. از این کدها استفاده‌های مختلفی می‌شود؛ از دسترسی به منو رستوران‌ها گرفته تا پرداخت هزینه تاکسی. همچنین می‌توان از این کدها برای مراسم‌های مختلف و به منظور هدایت میهمانان به محل برگزاری، هتل‌ها و دیگر اطلاعات نیز استفاده کرد. اسکن کردن این کدها نیز به‌راحتی و از طریق دوربین گوشی امکان‌پذیر است. اما ساخت کیو آر کد چگونه است؟ در ادامه با آموزش ساخت کیو آر کد همراه ما باشید.

فهرست مطالب

آموزش ساخت کیو آر کد

برای ساخت QR Code با لوگو رایگان، ابزارهای مختلفی در دسترس قرار دارند که هرکدام ویژگی‌های متنوعی دارند. در گوشی برنامه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. البته نیازی به نرم افزار ساخت QR Code برای کامپیوتر ندارید و می‌توانید از سایت‌های مخصوص این کار کمک بگیرید. در ادامه به چند نمونه از این ابزارها اشاره خواهیم کرد.

1. نحوه ساخت QR Code آنلاین با گوگل کروم

اکثر مرورگرها از جمله کروم و اج دارای ابزار ساخت کد کیو آر هستند. کروم حتی در نسخه‌های iOS و اندروید نیز چنین امکانی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ساخت کیو آر کد در کروم اندروید

در اندروید برای ساخت کیو آر کد از یک صفحه وب کافی است روی سه‌نقطه بالای صفحه بزنید و گزینه Share را انتخاب کنید.

ساخت qr code

سپس از منو اشتراک‌گذاری روی گزینه QR Code بزنید.

نحوه ساخت‌ QR Code در کروم iOS

در آیفون اما باید از نوار آدرس روی آیکون اشتراک‌گذاری بزنید. سپس از میان گزینه‌ها، گزینه Create A QR Code را انتخاب کنید.

ساخت کیو آر کد

سپس باید روی گزینه Share کلیک کرده و کد را یا در گالری ذخیره یا به اشتراک بگذارید.

نحوه ساخت QR Code در کروم کامپیوتر

در کامپیوتر اما این کار بسیار ساده‌تر است. کافی است در صفحه وب مدنظرتان، روی قسمتی از صفحه راست کلیک کنید.

ساخت qr code برای فایل pdf

حالا روی گزینه Create QR Code for this page بزنید. کد در بالای سمت راست صفحه برایتان نشان داده می‌شود. می‌توانید آن را دانلود کنید.

2. سایت QRbot

سایت‌های بسیار زیادی برای انجام این کار وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید اما بهترین سایت ساخت‌ QR Code، سایت QRbot است. در این سایت می‌توانید کد کیو آر برای صفحات وب، مخاطبین، وای‌فای، متن، ایمیل، پیامک یا حتی تماس تلفنی ایجاد کنید.

ساخت کیو آر کد

این سایت یکی از سایت‌های شاخص برای ساخت‌ QR Code حرفه ای است و قابلیت‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد. کافی است نوع کیو آر کد خود را مشخص کرده و سپس اطلاعات مورد نیاز را در کادرهای مربوطه وارد کنید. سپس با کلیک روی گزینه Download می‌توانید کیو آر کد ایجاد شده را دریافت کنید. این سایت همچنین دارای اپلیکیشن‌های جداگانه برای اندروید و iOS نیز هست که می‌توانید از لینک‌های زیر آن‌ها را دریافت کنید.

3. ساخت QR Code چند منظوره با برنامه Barcode Generator؛ ساخت QR Code برای لوکیشن

علاوه بر روش‌های بالا می‌توانید از یک برنامه نیز برای انجام این کار استفاده کنید. یکی از برنامه‌ها، نرم‌افزار Barcode Generator برای ویندوز است که از مایکروسافت استور به‌صورت رایگان قابل دانلود است. این برنامه دارای گزینه‌های پیش‌فرض مختلفی برای ساخت QR Code برای پرداخت یا همان آدرس URL، ایمیل، توییتر، پیامک، وای‌فای و یا یوتیوب است.

ساخت qr code

مانند ابزارهای دیگر کافی است گزینه مدنظرتان را انتخاب و سپس با پر کردن داده‌های مورد نیاز، کد را دریافت کنید.

4. ساخت‌ کیو آر کد با اپلیکیشن QR-Code Generator

ساخت کیو آر کد

نرم افزار ساخت کیو آر کد QR-Code Generator نیز گزینه دیگری است که برای ساخت QR Code برای فیلم، حساب‌های شبکه‌های اجتماعی، تماس یا پیامک و مخاطبین می‌توانید استفاده کنید. اپلیکیشن QR-Code Generator دارای گزینه‌های زیادی برای شخصی‌سازی کدها است. می‌توانید به کدها عکس اضافه کنید و رنگشان را نیز تغییر دهید. شما همچنین به بیش از 500 الگوی آماده برای ساخت‌ کیو آر کد دسترسی خواهید داشت.

5. QRCode Monkey

ساخت qr code

QRCode Monkey یک ابزار رایگان و ساده ساخت کد است. این سایت قابلیت ساخت کد کیو آر برای لینک‌های URL، ایمیل‌ها، متن‌ها، شماره تلفن، وای‌فای و پرداخت‌های کریپتو را دارا است. کافی است نوع کد را مشخص کرده و بعد اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. این ابزار ظرف چند ثانیه کد را در اختیار شما قرار خواهد داد و شما می‌توانید آن را در فرمت‌های مختلف دانلود کنید.

 6. وبسایت QRCode Generator؛ ساخت QR Code برای عکس

ساخت qr code

برای ساخت QR Code برای فایل PDF یا عکس می‌توانید از وبسایت QR Code Generator نیز استفاده کنید. این سایت از انواع مختلف کد‌ کیو‌ آر پشتیبانی می‌کند و علاوه بر عکس و PDF قابلیت ساخت‌ کیو آر کد برای وای‌فای، لینک‌های وب، ایمیل، پیامک، بیت‌کوین و حتی فروشگاه‌های دانلود اپلیکیشن را نیز دارا است. البته برای ساخت برخی کدها مثل تصویر یا PDF احتیاج به ساخت اکانت و اشتراک دارید. از این ابزار برای ساخت QR Code برای منو رستوران نیز می‌توانید استفاده کنید و کافی است منو را به فایل PDF یا تصویر تبدیل کنید.

7. ایجاد QR Code در اکسل

در اکسل نیز امکان ساخت کیو آر کد را دارید. چندین روش نیز برای انجام این کار وجود دارد ولی آسان‌ترین روش استفاده از پلاگین‌های متفرقه است. ابتدا باید اکسل را باز کرده و به زبانه Developer بروید. اگر این زبانه را مشاهده نمی‌کنید، روی نوار ابزار اکسل کلیک و Customize the Ribbon را انتخاب کنید. در پنل سمت راست گزینه Developer را تیک زده و OK را انتخاب کنید. حالا در این زبانه روی Add-ins بزنید.

نحوه ساخت qr code

در پنجره بازشده روی STORE بزنید.

آموزش ساخت کیو آر کد

در بخش جستجو Qr Code را وارد کنید. حالا از بخش نتایج می‌توانید افزونه‌هایی که برای انجام این کار در دسترس هستند را مشاهده کنید. افزونه QR4Office را پیدا و روی Add بزنید.

نحوه ساخت qr code

در پنجره باز شده روی Continue بزنید. حالا افزونه در اکسل نصب خواهد شد و از پنل سمت راست می‌توانید به آن دست پیدا کنید. اکنون در کادر زیر Enter the URL/text you’d like to encode، گزینه //:https را انتخاب کنید.

این گزینه را باید براساس داده‌هایی که در سلول‌ها دارید انتخاب کنید. برای مثال اگر آدرس URL دارید همین گزینه را انتخاب کنید. سپس در کادر روبه‌رو آدرس را پیست کنید.

آموزش ساخت کیو آر کد

همچنین می‌توانید رنگ و اندازه را هم مشخص کنید. سپس روی Insert بزنید. کد کیو آر سپس در Worksheet قرارداده خواهد شد. سپس می‌توانید اندازه آن را مشخص و در سلول مدنظرتان قرار دهید.

سخن پایانی

در این مطلب با آموزش ساخت کیو آر کد همراه شما بودیم و با چند نمونه از ابزارهای این کار آشنا شدیم. تمامی این ابزارها امکان ساخت کدهای کیو آر ساده را به‌شما می‌دهند اما برای ساخت کدهای کیو آر داینامیک نیاز به خرید اشتراک خواهید داشت. در صورتی که شما نیز با ابزارهای دیگری برای انجام این کار آشنایی دارید، آن‌ها را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402