آموزش بازیابی گوگل اتنتیکیتور؛ راهنمای جامع بازیابی گوگل Authenticator

بازیابی گوگل Authenticator/بازیابی گوگل اتنتیکیتور
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگرچه اپلیکیشن گوگل اتنتیکیتور یک لایه امنیتی اضافی را به حساب‌های شما اضافه می‌کند اما با گم شدن گوشی ممکن است به کلی نتوانید وارد این حساب‌ها شوید. در این مواقع باید به دنبال بازیابی گوگل Authenticator باشید تا بتوانید وارد حساب‌های خود شوید. با این راهنمای جامع بازیابی گوگل اتنتیکیتور از پلازا همراه باشید تا با روش‌های مختلف بازیابی بیشتر آشنا شوید.

اپلیکیشن Google Authenticator یک رمزساز یک‌بار مصرف بسیار کاربردی است که در مطلب رمزساز گوگل به تفصیل در مورد آن صحبت کردیم. مشکل اصلی اپلیکیشن این بود که برای بازیابی گوگل Authenticator باید از کدهای پشتیبان استفاده می‌کردید و با سرقت گوشی، بدون این کدها دسترسی شما از تمام حساب‌ها قطع می‌شد. بازیابی گوگل اتنتیکیتور در نسخه جدید بسیار ساده‌تر شده است و با اتصال آن به حساب گوگل دیگر نیازی نیست نگران گم شدن گوشی خود باشید. البته این ابتکار گوگل هم معایب خاص خودش را دارد که در ادامه مطلب بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنیم.

فهرست مطالب

آموزش بازیابی گوگل Authenticator

بازیابی گوگل Authenticator به شرایط شما بستگی دارد. اگر صرفاً قصد تعویض گوشی خود را دارید و گوشی قدیمی در دسترس است می‌توانید از روش اول، یعنی نسخه پشتیبان استفاده کنید. اما اگر گوشی شما به دلایلی مانند سرقت در دسترس نیست باید از روش بازیابی گوگل اتنتیکیتور با کلود که در بخش دوم آموزش دادیم استفاده کنید. البته در این روش باید از جدیدترین نسخه Google Authenticator که قابلیت سینک با حساب گوگل را دارد استفاده کنید. در پایان نیز یک نمونه ریست گوگل اتنتیکیتور در حساب گوگل را به شما آموزش می‌دهیم.

آموزش بازیابی گوگل Authenticator با نسخه پشتیبان

روش اول بازیابی گوگل Authenticator برای مواقعی است که گوشی قبلی را در اختیار دارید. برای مثال هنگامی که قصد دارید یک گوشی جدید خریداری کنید می‌توانید با این روش، ابتدا یک نسخه پشتیبان بگیرید و بعد آن را در گوشی جدید بازیابی کنید. در صورتی که گوشی شما به سرقت رفته باشد باید از روش بازیابی گوگل اتنتیکیتور با کلود استفاده کنید که در بخش بعد به آن می‌پردازیم.

برای بازیابی گوگل اتنتیکیتور در گوشی جدید کافیست چند گام زیر را دنبال کنید:

۱. ابتدا اپلیکیشن Google Authenticator را اجرا کنید. در اپلیکیشن قدیمی‌تر منوها در گوشه سمت راست و به صورت سه نقطه قرار داشت اما در نسخه جدیدتر منوها در قسمت سمت چپ قرار گرفته‌اند. تصاویر این آموزش بر اساس نسخه جدید است و تنها در مرحله اول با هم تفاوت دارند.

۲. مانند تصویر زیر روی منوی همبرگری (سه خط) گوشه سمت چپ بالای صفحه بزنید. اگر از نسخه قدیمی استفاده می‌کنید از گوشه سمت راست روی سه نقطه بزنید تا منوی مورد نظر را مشاهده کنید.

بازیابی گوگل Authenticator

۳. در منویی که مشاهده می‌کنید گزینه «Transfer accounts» را انتخاب کنید.

بازیابی گوگل اتنتیکیتور

۴. در این صفحه دو گزینه مشاهده می‌کنید. گزینه اول یعنی «Export accounts» برای انتقال کدها و گزینه «Import accounts» برای بازیابی کد فعالسازی گوگل اتنتیکیتور در گوشی جدید استفاده می‌شود. گزینه اول را انتخاب کنید.

بازیابی گوگل Authenticator

۵. در این مرحله، اپلیکیشن از شما می‌خواهد که حساب‌های مورد نظر خود را برای انتقال انتخاب کنید. اگر می‌خواهید تمام حساب‌ها منتقل شوند تیک همه آن‌ها را فعال کنید و در پایان روی گزینه «Next» بزنید.

بازیابی گوگل اتنتیکیتور

۶. در این اینجا یک QR Code به صورت زیر مشاهده می‌کنید. این صفحه را باز نگهدارید و به مرحله بعد بروید.

بازیابی گوگل Authenticator

۷. در گوشی جدید وارد اپلیکیشن Google Authenticator شوید و از منوی سه خط، گزینه «Transfer accounts» را انتخاب کنید. در صفحه بعد روی گزینه «Import accounts» بزنید تا دوربین گوشی‌تان فعال شود. کافیست دوربین را روی بارکد گوشی قبلی بگیرید تا تمام کدهای گوگل اتنتیکیتور به گوشی جدید اضافه شوند.

بازیابی گوگل اتنتیکیتور

آموزش بازیابی گوگل اتنتیکیتور با کلود

روش اول مربوط به افرادی است که گوشی اول را در اختیار دارند اما اگر گوشی به سرقت رفته باشد یا آن‌ها را در جایی ذخیره نکرده باشید چاره کار چیست؟ گوگل برای رفع مشکل فراموشی کد بازیابی Google Authenticator اعلام کرد که در نسخه جدید اپلیکیشن می‌توانید کدها را با حساب گوگل خود سینک کنید تا در صورت فراموشی یا سرقت گوشی بتوانید همه آن‌ها را بازگردانید. آیکون نسخه جدید به شکل یک ستاره رنگی است که در تصویر آیکون قدیمی و جدید را مشاهده می‌کنید.

بازیابی گوگل Authenticator

البته گوگل با این کار کمی امنیت اپلیکیشن Google Authenticator را به خطر انداخت به همین دلیل انتقادات زیادی به این کمپانی وارد شد. متأسفانه با فعال شدن این قابلیت، اگر هکر بتواند به حساب گوگل شما دسترسی داشته باشد می‌تواند اپلیکیشن را نصب و کدهای شما را دریافت کند. بنابراین اگر این قابلیت را فعال می‌کنید حتماً از امنیت حساب گوگل خود را افزایش دهید.

بازیابی گوگل Authenticator با این روش بسیار ساده است و باید به صورت زیر عمل کنید:

۱. قبل از هر چیزی باید نسخه جدید اپلیکیشن گوگل اتنتیکیتور را روی گوشی نصب کنید. برای دانلود اپلیکیشن اندروید به این لینک و برای دانلود اپلیکیشن آیفون به این لینک مراجعه کنید.

توجه ۱: در صورتی که پلی استور گوشی، نسخه جدید Google Authenticator را به شما نمایش نداد می‌توانید وارد این لینک شوید و آن را از اپلیکیشن بازار دانلود کنید.

توجه ۲: این روش فقط زمانی کاربرد دارد که قبل از به سرقت رفتن یا گم شدن گوشی، حساب خود را سینک کرده باشید. بنابراین اگر تاکنون حساب خود را سینک نکرده‌اید همین الان اقدام به این کار کنید.

۲. وارد اپلیکیشن Google Authenticator شوید تا تصویری مانند شکل زیر مشاهده کنید. در قسمت پایین می‌توانید حساب گوگل خود را انتخاب کنید و در پایان روی «Continue as» بزنید تا حساب گوگل با اپلیکیشن سینک شود.

بازیابی گوگل اتنتیکیتور

توجه ۱: برای سینک شدن گوگل اتنتیکیتور با حساب گوگل حتماً باید از ابزارهای تغییر آی‌پی و رفع تحریم استفاده کنید. در صورتی که فرایند سینک به درستی انجام شود مانند تصویر زیر یک ابر سبزرنگ را در قسمت بالای صفحه مشاهده می‌کنید.

بازیابی گوگل Authenticator

توجه ۲: در صورتی که می‌خواهید حساب سینک اکانت را تغییر دهید مانند تصویر زیر از گوشه راست بالای صفحه روی تصویر پروفایل خودتان بزنید. سپس در صفحه جدید، حساب مورد نظرتان را انتخاب کنید. در اینجا پیامی به شما نمایش داده می‌شود و در پایین آن «Allow» را انتخاب کنید.

بازیابی گوگل اتنتیکیتور

آموزش ریست کد گوگل Google Authenticator

در صورتی که از کدهای گوگل اتنتیکیتور پشتیبان‌گیری نکرده باشید و گوشی خود را گم کنید یا گوشی به سرقت برود، تنها راه ممکن برای بازیابی گوگل Authenticator استفاده از کلود است. اگر حساب شما با کلود سینک نشده باشد تنها راه چاره، ریست کردن کدهای گوگل اتنتیکتور است. برای این‌کار باید به سایتی که در حساب آن از Google Authenticator استفاده کردید مراجعه کنید.

هر کدام از این سایت‌ها راهکار خاص خود را برای ریست کد گوگل ریست کد گوگل Google Authenticator دارند و باید طبق راهنمای آن‌ها عمل کنید. برای مثال در صرافی بایننس می‌توانید مدارک شناسایی خودتان را در دست داشته باشید و در همین حال از خودتان فیلم بگیرید. سپس این فیلم را برای پشتیبانی ارسال می‌کنید تا فرایند ریست کد انجام شود.

در این بخش برای نمونه نحوه ریست گوگل اتنتیکیتور برای حساب گوگل را به شما آموزش می‌دهیم. فرض کنید که احراز هویت دو مرحله‌ای در حساب گوگل شما فعال است و گوشی خودتان را گم کرده‌اید. از طرفی هیچ پشتیبان‌گیری از کدها انجام نداده‌اید. در نتیجه هیچ دسترسی به Google Authenticator ندارید و باید کدها را ریست کنید.

برای این کار کافیست چند کار ساده زیر را انجام دهید:

۱. ابتدا روی این لینک کلیک کنید تا وارد بخش امنیتی حساب گوگل شوید. اگر وارد حساب نشده‌اید به یکی از روش‌های موجود مانند سیم‌کارت یا پاپ‌آپ روی گوشی وارد حساب گوگل خود شوید. در ادامه مانند تصویر زیر دکمه «GET Started» را انتخاب کنید.

بازیابی گوگل Authenticator

۲. در این صفحه روی «CHANGE PHONE» بزنید تا به مرحله بعد بروید.

بازیابی گوگل اتنتیکیتور

۳. در صفحه جدید، گوشی خود را انتخاب کنید و در پایان روی دکمه «NEXT» بزنید. برای نمونه ما گوشی آیفون را انتخاب می‌کنیم.

بازیابی گوگل Authenticator

۴. در ادامه اپلیکیشن گوگل اتنتیکیتور را به روش‌هایی که در بخش قبل گفتیم نصب کنید. اپلیکیشن را باز کنید روی Begin بزنید تا وارد برنامه شوید. در بین دو گزینه موجود روی «Scan a barcode» بزنید و بارکد تصویر را اسکن کنید. در پایان روی دکمه «NEXT» بزنید.

بازیابی گوگل اتنتیکیتور

۵. در اینجا از شما می‌خواهد که کد ۶ رقمی اپلیکیشن را وارد کنید. در پایان روی «VERIFY» بزنید تا فرایند ریست Google Authenticator به پایان برسد.

بازیابی گوگل Authenticator

سخن پایانی

همان‌گونه که مشاهده کردید اگر از کدهای خود پشتیبان‌گیری نکنید در بازیابی گوگل Authenticator با مشکل مواجه خواهید شد. بنابراین توصیه می‌کنیم اپلیکیشن Google Authenticator را به نسخه جدید آپدیت کنید. سپس آن را با حساب گوگل خود سینک کنید تا در صورت از دست رفتن گوشی، امکان بازیابی گوگل اتنتیکیتور وجود داشته باشد. اگر به این قابلیت اپلیکیشن اعتماد ندارید می‌توانید کدهای خود را در جایی امن به صورت فیزیکی یادداشت کنید یا در یک دفترچه یادداشت اینترنتی مانند Keep Note گوگل نگه دارید. اگر تجربه یا نظری در این زمینه دارید در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
.
03 مرداد 1402، 08:11
پاسخ
0
0
جالب نبود یه مطلب ناقص ترچمه کردید .
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402