بهترین کیف پول های وب 3

بهترین کیف پول‌های وب 3
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کیف پول web3 نسل جدیدی از ولت‌های ارز دیجیتال است که با تمرکز بر سیستم‌های مالی غیرمتمرکز به ذخیره رمزارزها می‌پردازد. این کیف پول‌ها از نسل جدید اینترنت پشتیبانی می‌کنند و با افزایش امنیت و کاربری حساب‌های مالی، اختیار تام مدیریت حساب را به خود کاربر واگذار کرده اند. از ویژگی‌های این کیف پول‌ها می‌توان به پشتیبانی قوی، سرعت و امنیت بالا و ناشناس ماندن اطلاعات کاربر اشاره کرد. در این مقاله به بررسی بهترین کیف پول های وب 3 و ویژگی‌های برتر هرکدام می‌پردازیم تا شما را بیشتر با این دنیای دیجیتال آشنا کنیم.

کیف پول وب 3 چیست؟

کیف پول وب 3 همان کیف پول‌های دیجیتالی هستند که با هدف ذخیره و انتقال ارزهای دیجیتال،انواع NFTها و توکن‌های Defi ساخته شده اند. اما وب 3 چیست؟ وب 3 درواقع به جدیدترین نسل اینترنت اشاره دارد که ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. همانطور که وب 1 به ایستا بودن و وب 2 به پویایی معروف بود، مهم‌ترین ویژگی وب 3 نیز غیرمتمرکز بودن آن است. غیرمتمرکز در دنیای ارزهای دیجیتال از اهمیت ویژه ای برخوردار است و فرایندی است که در آن هیچ نهاد یا سازمانی به عنوان کنترل کننده در شبکه فعالیت نمی کند.

به بیان دیگر، کیف پول‌های وب 3 درواقع کیف پول‌های خود حضانتی هستند که دسترسی افراد را به نسل جدید اینترنت یعنی وب 3 ممکن می‌سازند. خود حضانتی به این معناست که کاربران مسئول حفظ کلید خصوصی خود هستند و روی دارایی‌های خود اختیار تام دارند. این کیف پول‌ها علاه بر اینکه دارایی‌های دیجیتال را در خود ذخیره می‌کنند، دارای مرورگر DApp نیز می‌باشند. به این ترتیب کاربران را به دیگر برنامه‌های غیرمتمرکز متصل می‌کنند.

معرفی بهترین کیف پول‌ های وب 3

نسل جدید اینترنت همواره درحال پیشرفت است و برای اتصال به آن باید کیف پول وب 3 را داشته باشید. در ادامه به معرفی بهترین کیف پول‌ های وب 3 که به دو صورت سخت افزاری و نرم افزاری موجود می‌باشند، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

کیف پول متامسک

کیف پول متامسک (MetamaskWallet)

کیف پول متامسک بدون شک یکی از بهترین کیف پول‌هایی است که در وب 3 مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کیف پول با 21 میلیون کاربر فعال، به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد تا توکن‌های مبتنی بر ERC-20 را مستقیما خریداری کنند و کلید خصوصی آن را در دست داشته باشند. والت متامسک تنها یک کیف پول برای ذخیره ارزهای دیجیتال نیست، بلکه با اتصال به دو صرافی بزرگ کوین بیس و شیپ شیفت، امکان خرید، فروش و تبدیل آنها را نیز میسر می‌کند.

از ویژگی‌های کیف پول متاماسک می‌توان به اوپن سورس بودن آن اشاره کرد، به این معنی که کد منبع آن برای همه قابل مشاهده است. این موضوع باعث شده تا توسعه دهندگان برجسته دنیا در ایمن سازی و توسعه آن مشارکت کنند. این نرم افزار به صورت آنلاین فعالیت می‌کند و با رابط کاربری خوب و پشتیبانی قوی به یکی از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال مبدل شده است.

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

کیف پول تراست ولت نیز یکی از بهترین کیف پول ‌های وب 3 است که از هزاران توکن و NFT پشتیبانی می‌کند. این کیف پول که متعلق به صرافی بایننس است، از جمله ولت‌های متن باز و غیرحضانتی است که امکان ذخیره دارایی‌ها را به صورت غیرمتمرکز فراهم می‌کند. کاربری این کیف پول web3 به قدری ساده است که حتی افراد مبتدی نیز می‌توانند به راحتی با آن کار کنند.

کیف پول Trust Wallet از تمامی توکن‌ها و رمزارزهای ERC-20 و ERC-220 پشتیبانی می‌کند. از مزایای این کیف پول می‌توان به امنیت بالا و امکان ذخیره کلید خصوصی روی گوشی اشاره کرد. اما در این ولت امکان استفاده از احراز هویت دوعاملی و ذخیره ارزهای شبکه اتریوم وجود ندارد. تراست ولت به صورت رایگان بر روی گوشی‌های اندروید و IOS نصب می‌شود.

CoinbaseWallet

کیف پول کوین بیس (Coinbase)

کوین بیس نیز یک کیف پول web3 است که از توکن‌های زیادی پشتیبانی می‌کند. این ولت متصل به صرافی کوین بیس است و در نسخه‌های اندروید و ios موجود است و با مرورگر کروم نیز کار می‌کند. البته ارتباط این کیف پول با صرافی کوین بیس به معنای حضانتی بودن آن نیست، و این صرافی به کلیدهای خصوصی کاربران دسترسی ندارد. کوین بیس ولت از اتریوم و زنجیره‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم پشتیبانی می‌کند و اگر زنجیره مورد نظر خود را در این کیف پول پیدا نکردید، می‌توانید آن را به صورت دستی وارد کنید.

از مزایای کوین بیس ولت می‌توان به استفاده آسان، رایگان بودن ثبت نام، غیرمتمرکز بودن، پشتیبانی از رمزارزهای اصلی و پایه و امنیت بالا اشاره کرد. این ولت با تایید هویت دومرحله ای، امنیت داده‌های شما را تضمین می‌کند و قابلیت ذخیره سازی بیش از 44 هزار ارز دیجیتال را دارد. همچنین، امکان مدیریت دارایی‌های مبتنی بر NFT در کوین بیس وجود دارد.

کیف پول آرجنت (Argent)

یکی دیگر از بهترین کیف پول ‌های وب 3 آرجنت نام دارد که نسبت به بقیه کیف پول‌ها کم سابقه تر است. این ولت برای توکن‌های مبتنی بر اتریوم کاربری گسترده‌تری دارد و از این جهت برخی آن را ولت تخصصی اتریوم نامیده اند. ولت آرجنت از جمله کیف پول‌های حضانتی و غیر متمرکز است که طیف وسیعی از رمزارزها را ارائه می‌دهد. این کیف پول از تمام توکن‌های مبتنی بر استانداردهای ERC-20،   ERC-721 و ERC-1155 پشتیبانی می‌کند.

کیف پول web3 آرجنت، دارای ویژگی‌های امنیتی متمایزی است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به احراز هویت دوعاملی، قفل کیف پول در زمان هک ولت و بازیابی کیف پول بدون نیاز به کد اشاره کرد. چراکه استفاده از کدبازیابی ریسک بالایی دارد و ممکن است در اختیار دیگران قرار بگیرد. همچنین، کیف پول آرجنت به کاربران اجازه می‌دهد تا برای خود محذودیت‌های انتقال روزانه تعیین کنند. این می‌تواند به عنوان یک ویژگی ایمنی درنظر گرفته شود، زیرا دارایی که در زمان هک شدن کیف پول به خطر می‌اندازد را محدود می‌کند.

کیف پول کوینومی (Coinomi)

کیف پول کوینومی یک ولت مولتی کریپتو یا چندارزی است که در سال 2014 به بازار عرضه شد و به یکی از بهترین کیف پول ‌های وب 3 تبدیل شد. این کیف پول از بیش از 125 کوین و 1770 توکن پشتیبانی می‌کند و با استاندارد ERC-20 همخوانی دارد. کوینومی با تبدیل درون برنامه ای، همچون یک صرافی امکان خرید و فروش رمزارزها را به کاربران می‌دهد. چراکه این کیف پول به صرافی‌های معتبر چنجلی و شیپ شیفت متصل است و تبدیل رمزارزها را بدون معطلی و بدون نیاز به پرداخت کارمزدهای بالا امکان پذیر می‌کند.

از ویژگی‌های برتر کیف پول کوینومی می‌توان به ناشناس بودن آدرس کیف پول‌ها اشاره کرد. چراکه این کیف پول از مکانیسم احراز هویت استفاده نمی کند و تنها چندین آدرس گمراه کننده برای مخفی نمودن مشخصات و اطلاعات کاربر در آن ایجاد می‌شود. همچنین، کوینومی از تکنولوژی سگویت (SegWit) پشتیبانی می‌کند که باعث افزایش سرعت تراکنش‌ها و کارمزد پایین‌تر در زمان انتقال لایت کوین یا بیت کوین می‌شود.

کیف پول رینبو (Rainbow)

رینبو ولت نیز یکی از بهترین کیف پول ‌های وب 3 است که از طیف گسترده ای از رمزارزها چون اتریوم، لایت کوین و غیره پشتیبانی می‌کند. البته این کیف پول در شبکه اتریم گسترش یافته و امکان ذخیره انواع NFTها را دارد. کیف پول رینبو دارای یک رابط کاربری ساده و بصری است که مدیریت دارایی‌های دیجیتال را برای افراد مبتدی آسان می‌کند.

از ویژگی‌های ولت رینبو می‌توان به ارائه رمزارزهای متنوع، سواپ فوری رمزارزها و امکان ردیابی پورتفولیو اشاره کرد. همچنین، این کیف پول امکان ذخیره سازی امن دارایی‌ها را با اقدامات امنیتی پیشرفته چون احراز هویت بیومتریک و حفاظت از پین فراهم کرده است.

کیف پول اینکریپت

کیف پول اینکریپت (Enkrypt)

کیف پول اینکریپت محصول جدید تیم سازنده “مای اتر ولت” است که به عنوان یکی از بهترین کیف پول‌ های وب 3 اتریومی شناخته شده است. این کیف پول به طور مشخص برای برنامه‌های غیرمتمرکز ساخته شده و می‌توان آن را به شکل یک افزونه در مرورگرهای کروم، اوپرا و فایرفاکس نصب کرد.

برخلاف کیف پول مای اتر ولت که برای ذخیره اتریوم و توکن‌های مبتنی بر این بلاک‌چین قابل استفاده بود، کیف پول web3 اینکریپت از بیشتر بلاک‌چین‌های بازار رمزارزها پشتیبانی می‌کند. از ویژگی‌های برتر این کیف پول می‌توان به امنیت بالا، متن باز بودن، پشتیبانی از کیف پول‌های سخت افزاری، امکان خرید و انتقال رمزارزها و اعطای اختیار کلیدهای خصوصی به کاربران اشاره کرد.

کیف پول ترزور (Trezor)

معرفی بهترین کیف پول‌ های وب 3 را با بررسی کیف پول سخت افزاری ترزور به پایان می‌بریم. ولت ترزور در مقابل کیف پول‌های گرم یا نرم افزاری از بالاترین سطح امنیت برخوردار است. به این صورت که کلیدهای خصوصی کاربران در دستگاه حفاظت فیزیکی ذخیره می‌شود تا از حملات سایبری و آنلاین محافظت شوند. این کیف پول در دو نسخه One و Model T عرضه شده است و با صرافی‌های بزرگی چون بایننس و کوین بیس در ارتباط می‌باشد.

از ویژگی‌های کیف پول سخت افزاری ترزور می‌توان به ذخیره سازی آفلاین اطلاعات، امنیت بالا، رابط کاربری ساده و صفحه نمایش دیجیتال اشاره کرد. این کیف پول با کمک کابل USB به دسکتاپ و سایر دستگاه‌ها متصل می‌شود و با ارائه کد پین، رمزارزها را در خود ذخیره می‌کند.

بهترین کیف پول‌های وب 3

کیف پول‌های وب 3، نسل جدید ولت‌های دیجیتالی

برای نگهداری و مبادله‌ی ارزهای دیجیتال به‌صورت غیرمتمرکز، به کیف پول دیجیتال نیاز خواهیم داشت. این کیف پول‌ها می‌توانند سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری باشند. کیف پول‌های web3 نسل جدیدی از ولت‌های دیجیتالی است که با افزایش کاربری و امنیت، قدمی در راه تمرکززدایی سیستم‌های مالی برداشته است. این کیف پول‌ها در عین ناشناس بودن، اختیار تام مدیریت مالی را در اختیار کاربران قرار دهند و هیچ نهاد خاصی روی آنها نظارت نمی کند. در این مقاله به معرفی بهترین کیف پول ‌های وب 3 پرداختیم تا شما را بیشتر با این سیستم ذخیره سازی ارزهای دیجیتال آشنا کنیم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402