ایپ کوین (ApeCoin) چیست؟

ایپ کوین چیست؟
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ارز دیجیتال ایپ کوین یکی از توکن‌های محلی اکوسیستم ایپ است که به صورت غیرمتمرکز و حاکمیتی فعالیت می‌کند. این رمزارز در ابتدا برای پرداخت‌های درون برنامه ای و خرید و فروش NFT طراحی شد. اما در مدت کمی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت و تعداد زیادی از صرافی ها آن را لیست کردند. این ارز توانست بعد از یک روز به قیمت 2 میلیارد دلار برسد. اما ایپ کوین چیست و چه عاملی باعث محبوبیت آن در مدت زمان کم شده است. اینها سوالاتی است که در این مقاله به آنها پرداخته شده است.

در این راستا به معرفی ارز دیجیتال ایپ کوین، کارایی، ویژگی ها و کاربرد آن در دنیای ارزهای دیجیتال پرداختیم. با ما همراه باشید.

درباره ایپ کوین

در پاسخ به این سوال که ایپ کوین چیست باید گفت که توکن محلی بورد ایپ یات کلاب می‌باشد که به عنوان یکی از بزرگترین کلکسیون‌های NFT در دنیای بلاک‌چین شناخته شده است. این باشگاه با طراحی میمون‌هایی با ظاهر خسته و کسل، نظر سرمایه‌گذاران زیادی از جمله خوانندگان مشهور را به خود جلب کرده است. این آثار هنری بی ارزش و حتی خنده دار به مبلغ چند صد هزار دلار فروخته شده اند و بسیار مورد استقبال طرفداران NFT قرار گرفتند.

ایپ کوین با نماد APE توکنی با استاندارد ERC-20 مبتنی بر اتریوم است و برخلاف توکن‌های غیر مثلی یا NFT، مثلی می‌باشد. به این معنا که ارزش هر ایپ کوین برابر با دیگری است و به راحتی در صرافی ها داد و ستد می‌شود. این رمزارز در مدت کمی پس از انتشار در اکثر صرافی‌های متمرکز لیست شد و استقبال از آن به اندازه ای بود که قیمت آن بعد از یک روز به 2 میلیارد دلار رسید. کل عرضه ایپ کوین 1 میلیارد واحد است و به دلیل سازوکاری که دارد، این مقدار هرکز افزایش نخواهد داشت.

ایپ کوین چگونه کار می‌کند؟

اما ایپ کوین چیست و چگونه کار می‌کنذ؟ ایپ کوین با هدف کمک به رشد پروژه ایپ ساخته شده است. این ارز دیجیتال توسط ApeCoin Dao مدیریت شده و پشتیبانی می‌شود. دائو ایپ کوین یک سازمان غیرمتمرکز خودگردان است که تمام هولدرهای آن می‌توانند در تصمیمات حاکمیتی آن شرکت کنند. درواقع تمام دارندگان می‌توانند نسبت به تعیین قوانین حاکمیتی، نحوه تخصیص سرمایه، انتخاب پروژه ها و موارد دیگر تصمیم گیری کنند. در نهایت پس از رای گیری اعضای دائو، نسبت به اجرای قوانین تصمیم گیری می‌شود.

ارز ApeCoin چندین هدف را در این اکوسیستم دنبال می‌کند. علاوه بر اینکه این ارز به عنوان یک توکن حاکمیتی اجازه شرکت در تصمیم گیری را به هولدرهای خود می‌دهد، دارندگان آن می‌توانند به ویژگی‌های انحصاری این توکن یعنی کالا، بازی، خدمات و رویدادها دسترسی پیدا کنند. به این معنی که هولدرهای این توکن می‌توانند از آن برای خرید بازی و محصولاتی که توسط “BAYC” ساخته شده است، استفاده کنند و به کسب درآمد بپردازند.

کاربردهای ایپ کوین

ویژگی‌های ارز ایپ کوین

پس از پاسخ به سوال ایپ کوین چیست، می‌خواهیم به بررسی ویژگی‌های منحصر به فرد این پروژه بپردازیم. درواقع این پروژه ویژگی‌هایی دارد که باعث افزایش محبوبیت آن در بین سرمایه‌گذاران شده است که در ادامه به معرفی هر یک خواهیم پرداخت.

سازگاری عالی

ایپ کوین به دلیل پیروی از استاندارد ERC-20 با طیف وسیعی از پروژه‌های شبکه بلاک‌چین سازگاری دارد و به راحتی می‌توان آن را در شبکه مختلف انتقال داد. علاوه براین، کیف پول‌های زیادی از این توکن پشتیبانی می‌کند و دارندگان آن می‌توانند در ساده‌ترین شکل ممکن نسبت به ذخیره و یا استخراج این ارز اقدام کنند. همین امر باعث شد تا پروژه ایپ کوین در مدت زمان اندکی بعد از انتشار خود بتواند در صرافی‌های زیادی لیست شود.

ساختار غیرمتمرکز

ساختار غیرمتمرکز توکن ایپ کوین یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این رمزارز می‌باشد که موجب جذب سرمایه‌گذاران زیادی شده است. اما ساختار غیرمتمرکز ایپ کوین چیست؟ ساختاری که برنامه‌های کلی و مدیریت این پروژه را در اختیار جامعه قرار می‌دهد. این رویه باعث شده تا عملا دارایی‌های کاربران تحت تاثیر اشتباهات مدیریتی قرار نگیرد.

امنیت بالا

امنیت بالا از شاخصه‌های دیگری است که قیمت ارز ایپ کوین را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در رابطه با امنیت این رمزارز باید گفت که ایپ کوین از استانداردهای امنیتی شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کند و از شرایط مناسبی برخوردار است. این اقدام موجب شده تا احتمال هک و نفوذ به لایه‌های حیاتی آن امکان پذیر نباشد. همچنین، تایید دشوار بلاک ها باعث شده تا از اقدامات متقلبانه در داخل شبکه ارز ApeCoin جلوگیری شود.

متن باز بودن

ساختار کلی شبکه ایپ کوین به صورت متن باز بوده و این باعث شده تا توسعه دهندگان دیگر نیز بتوانند کدهای آن را مشاهده کنند. همچنین، این شبکه APIهای مختلفی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد تا از این ارز برای امورات دیگر نیز استفاده کنند. این امر باعث شده تا چند برنامه و بازی مختلف از این ارز برای پرداخت‌های درون برنامه ای خود استفاده کنند.

محدودیت عرضه

اما محدودیت عرضه ایپ کوین چیست؟ این ساختار باعث شده تا این رمزارز ساختار محدودی داشته باشد و تنها تعداد مشخصی از این توکن عرضه شود. البته لازم به ذکر است که تعداد سکه‌های این رمزارز کم‌تر از پروژه‌های دیگر شبکه اتریوم است و تنها به تعداد یک میلیارد توکن است. همچنین، به دلیل محدودیت عرضه این رمزارز، تمهیداتی برای توکن سوزی پیش بینی نشده که موجب افزایش قیمت ارز ایپ کوین می‌شود. به همین خاطر ایپ کوین را جزو یکی از بهترین شت کوین‌ها برای سرمایه‌گذاری، به‌شما می‌آورند.

کاربردهای ایپ کوین چیست؟

کاربردهای ارز دیجیتال یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که می‌تواند روی قیمت ارز ایپ کوین تاثیر بگذارد و باعث رشد آن شود. یکی از اصلی‌ترین کاربردهای این شبکه، انجام خرید و فروش انواع NFT است. درواقع این ارز ابتدا برای انجام مبادلات مالی و تراکنش‌های مختلف خلق شد و بر این اساس، تعداد زیادی از صرافی ها آن را در بستر خود لیست کردند. از دیگر کاربردهای این ارز می‌توان به عضویت در سازمان Ape Dao اشاره کرد. درواقع دارندگان این ارز می‌توانند به عضویت در این سازمان خودگردان و غیرمتمرکز درآیند و در رای گیری‌های شبکه شرکت کنند.

کاربرد دیگر ارز ApeCoin انجام تمام پرداخت‌های شبکه BAYC است. به گونه ای که دارندگان این رمزارز می‌توانند با استفاده از ارز دیجیتال، توکن‌های NFT این کلکسیون را خریداری کنند. چهارمین کاربرد این رمزارز مربوط به پرداخت‌های غیرمتمرکز داخل شبکه می‌باشد. درواقع این شبکه چندین بازی و برنامه غیرمتمرکز در بستر خود دارد که هرکدام مخاطب خاص خود را داراست. در این راستا، کاربران از ارز دیجیتال ایپ کوین جهت پرداخت‌های داخلی این بازی ها و برنامه ها استفاده می‌کنند.

ایپ کوین توکن میمون‌های خسته

ایپ کوین، توکن بومی میمون‌های خسته

ایپ کوین چیست؟ ارز ایپ کوین، توکن محلی کلکسیون ایپ است که در ابتدا برای خرید و فروش تصویر صورت میمون‌های خسته طراحی شد. اما در مدت کمی در صرافی‌های بزرگ لیست شد و نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرد. این ارز نوپا با ویژگی‌های منحصر به فرد و کاربردهایی که دارد، توانست رشد قیمتی غیرمنتظره ای داشته باشد. به همین جهت پیشنهاد می‌شود افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در این رمزارز با پتانسیل بالای رشد را دارند، می‌توانند با بررسی ویژگی‌های آن مقداری از سرمایه خود را به این ارز اختصاص دهند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402