انیمه دیگری؛ داستان، شخصیت‌ها، نمرات

  • iman235711
  • بروزرسانی 28 آبان 1402 10:04
انیمه دیگری
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انیمه دیگری یکی از انیمه‌های سینن (Seinen) است که در سال 2012 منتشر شده بود. با ما همراه باشید تا بیشتر با انیمه Another آشنا شویم.

کلمه سینن در ژاپنی به معنی جوان است و به دسته ای از مانگا و انیمه گفته می‌شود که مخاطبان هدف آن‌ها افراد بزرگسال هجده تا چهل ساله هستند. افراد دیگر نیز این انیمه‌ها را تماشا می‌کنند اما توصیه می‌شود کودکان این انیمه‌ها را تماشا نکنند.

ژانر انیمه دیگری ترسناک و ماورا طبیعی است. این انیمه بر اساس یک رمان و مانگای اقتباس شده از آن به همین نام از یوکیتو ایاتسوجی (Yukito Ayatsuji) و هیرو کیوهارا (Hiro Kiyohara) و به کارگردانی سوتومو میزوشیما (Tsutomu Mizushima) در P.A. Works تولید شده بود.

زمان پخش انیمه دیگری اولین بار در تاریخ 10 ژانویه 2012 معادل 20 دی 1390 بود و در تاریخ 27 مارس 2012 معادل 8 فروردین 1391 به پایان رسیده بود. تعداد قسمت های انیمه دیگری دوازده اپیزود و مدت هر قسمت حدود بیست دقیقه است و فقط یک فصل بوده است پس اگر به دنبال انیمه با تعداد قسمت‌های کم هستید، این انیمه یکی از انیمه‌هایی است که می‌توانید تماشا کنید.

در ادامه این مقاله از پلازا به بررسی انیمه Another و داستان آن می‌پردازیم و بیشتر درباره این انیمه صحبت می‌کنیم.

فهرست مطالب:

داستان انیمه Another

انیمه Another

داستان انیمه دیگری با یک پرسش شروع می‌شود که آیا تا به حال در مورد دختری به اسم میساکی چیزی شنیده ای؟ بیش از بیست سال قبل او دانش آموز باهوش پایه نهم در کلاس شماره سه مدرسه Yomiyama North Junior High بود و از پایه هفتم به بعد در مدرسه بین دانش آموزان و معلمان محبوب شده بود. مدت زیادی از شروع پایه نهم نگذشته بود که او در اثر یک حادثه جان خود را از دست داد و همگی شوکه شده بودند.

کوئیچی ساکاکیبارا (Kouichi Sakakibara) دانش آموز جدید همین مدرسه است که از توکیو آمده بود و به دلیل بیماری مدتی در بیمارستان بود و هنوز وارد مدرسه جدیدش نشده بود. یک روز سه تا از نماینده‌های پایه نهم از کلاس شماره سه به اسم‌های توموهیکو کازامی (Tomohiko Kazami)، یوکاری ساکوراگی (Yukari Sakuragi) و ایزومی آکازاوا (Izumi Akazawa) به ملاقات او رفتند و جزوه درس‌هایی که در این مدت در کلاس به آن‌ها آموزش داده شده بود به کوئیچی ساکاکیبارا دادند و همچنین از او درباره این که آیا چند سال پیش در این شهر بوده است یا خیر پرسیدند.

مدتی بعد دختری به اسم می میساکی (Mei Misaki) را در آسانسور بیمارستان ملاقات کرد که یک چشم او پانسمان شده بود و گفت دانش آموز یومیاما است. در اولین روزی که به مدرسه جدیدش رفت و با دانش آموزان آن آشنا شد از یوکاری پرسید میساکی کجاست اما جوابی نشنید. بعد از مدتی متوجه می‌شود که او تنها کسی است که در مدرسه توانایی دیدن می را دارد. در ادامه داستان تعدادی از دانش آموزان کلاس سه به طور عجیبی کشته می‌شوند. می و کوئیچی تصمیم می‌گیرند دلیل آن را پیدا کنند و از کشته شدن همکلاسی‌های دیگر جلوگیری نمایند. برای ادامه داستان می‌توانید به انیمه Another یا مانگای آن مراجعه نمایید.

کاراکترهای انیمه Another و معرفی صداپیشگان آن‌ها

در این بخش قصد داریم به معرفی شخصیت های انیمه دیگری بپردازیم و با صداپیشگان آن‌ها نیز آشنا شویم.

کوئیچی ساکاکیبارا (Kouichi Sakakibara)

معرفی انیمه دیگری

کوئیچی پسر پانزده ساله ای است که در سال 1998 از توکیو به مدرسه جدیدش در یومیاما منتقل شده است. مادرش ریتسوکو (Ritsuko) که او نیز دانش آموز یومیاما بود وقتی کوئیچی به دنیا آمد فوت شده بود و پدرش یوسوکه (Yosuke) به مسافرت رفته است و به او زنگ می‌زند. او با پدربزرگ و مادربزرگ و خاله اش ریکو (Reiko) زندگی می‌کند و مدتی را در بیمارستان بود و هنوز به مدرسه جدیدش نرفته است. پس از حضور در مدرسه و مشاهده کشته شدن دانش‌آموزان کلاس شماره سه او به دنبال پیدا کردن دلیل این اتفاق است.

صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه ژاپنی به اسم آتسوشی آبه (Atsushi Abe) است. همچنین صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی انیمه دیگری گرگ آیرس (Greg Ayres) نام دارد. در ادامه به معرفی شخصیت می میساکی می‌پردازیم.

می میساکی (Mei Misaki)

بررسی انیمه Another

می میساکی یک دختر دانش آموز است که در مدرسه کسی به جز کوئیچی نمی‌تواند او را ببیند یا با او صحبت کند. روی یک چشم او یک پانسمان قرار دارد. در ادامه داستان مشخص می‌شود او توانایی این را دارد که متوجه شود چه کسی به مرگ نزدیک است.

صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه ژاپنی به اسم ناتسومی تاکاموری (Natsumi Takamori) است. همچنین صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی انیمه دیگری مونیکا رایل (Monica Rial) نام دارد. در ادامه به معرفی شخصیت ریکو میکامی می‌پردازیم.

ریکو میکامی (Reiko Mikami)

کاراکترهای انیمه Another

ریکو میکامی خاله کوئیچی ساکاکیبارا و خواهر کوچک ریتسوکو است. در ابتدای داستان ریکو در بیمارستان با کوئیچی درباره مدرسه جدیدش و قوانین آن صحبت می‌کند. او پانزده سال پیش در کلاس شماره سه همین مدرسه بوده است. یکی از توصیه‌های او به کوئیچی این بود که زندگی مدرسه را از زندگی شخصی جدا کند و در مدرسه او را خانم میکامی و در خانه او را خاله ریکو صدا کند.

صداپیشه‌های این شخصیت دو صداپیشه ژاپنی به اسم‌های نائوکو ساکاکیبارا (Naoko Sakakibara) و میسایو میاماکی (Misayo Miyamaki) هستند. همچنین صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی انیمه دیگری مالی سرسی (Molly Searcy) نام دارد. در ادامه به نقد و بررسی نمرات انیمه دیگری خواهیم پرداخت.

 امتیازات انیمه Another و بعضی از نقدهای آن

حال که با داستان و کاراکترهای انیمه Another آشنا شده ایم، در این بخش از مقاله به نقد انیمه دیگری و بررسی امتیازهای آن در دو سایت معروف خواهیم پرداخت. انیمه در هر دو سایت آی‌ام‌دی‌بی و My Anime List امتیاز 7.5 از 10 را به دست آورده است.

بعضی از کسانی که این انیمه را تماشا کرده اند در نقدهای خود گفته اند که در ابتدا جذب داستان آن نشده بودند اما پس از تماشای چند قسمت از آن به انیمه Another علاقه پیدا کردند. برخی دیگر نیز توجه به جزئیات در این اثر را تحسین کرده اند.

بعضی از افراد در نقدهای خود بیان کرده اند که با وجود ویژگی‌های مثبت این انیمه، بسیاری از کاراکترهای انیمه Another سطحی هستند و به عبارت دیگر شخصیتی برای آن‌ها تعیین نشده است و بیشتر آن‌ها فقط در انیمه حضور دارند اما بدون تأثیر هستند. یکی دیگر از نقدها بیان می‌کند که کاراکتر می توانایی خاصی داشت که می‌توانست از خیلی از حوادثی که در داستان پیش آمد جلوگیری کند اما تصمیم گرفت به کسی اطلاع ندهد.

کلام آخر

در این مقاله معرفی انیمه دیگری را انجام دادیم. کوئیچی ساکاکیبارا به مدرسه جدیدی آمده است که دانش‌آموزان یکی از کلاس‌های آن به شکل‌های فجیعی کشته می‌شوند و او و دوستانش به دنبال یافتن دلیل آن و جلوگیری از ادامه پیدا کردن این پدیده هستند. به دلیل وجود این صحنه‌های ترسناک توصیه می‌شود کودکان این انیمه را تماشا نکنند. حالا بهتر است خودتان تریلر انیمه Another را تماشا کنید و اگر حس می‌کنید می‌توانید از تماشای این انیمه برای گذراندن وقت خود استفاده کنید و می‌خواهید با شخصیت‌های دیگر این اثر آشنا شوید، دانلود انیمه Another را آغاز کنید. می‌توانید نظرتان درباره انیمه Another را در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402