همه چیز درباره سریال وظیفه بعد از مدرسه (Duty After School 2023)

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال وظیفه بعد از مدرسه درامی 10 قسمتی در ژانر اکشن – هیجان‌انگیز و علمی تخیلی، محصول شبکه TVING است و داستانی درباره حمله موجودات بیگانه به کره زمین و تلاش دانش‌آموزان یک دبیرستان برای نابود کردن این فضایی‌های خطرناک و هوشمند را به تصویر می‌کشد. با معرفی سریال Duty After School 2023 همراه پلازا بمانید.

سریال وظیفه بعد از مدرسه با کارگردانی سونگ یونگ ایل (Seong Young il) و نویسندگی یون سو (Yoon Soo) با اقتباس از وبتونی معروف به همین نام ساخته شده است. پس موفقیت سریال‌ “همه ما مرده‌ایم” که در آن دانش آموزان یک دبیرستان برای نجات از حمله زامبی‌ها، چاره‌ای جز همکاری و مراقبت از یکدیگر را نداشتند، این‌بار در سریال Duty After School 2023 با دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان یک کلاس مواجهیم که مجبورند تحت شرایطی کاملا اضطراری آموزش نظامی ببینند و تبدیل به سربازان کره جنوبی شوند تا بتوانند در مقابل موجودات بنفش رنگ ترسناکی که به انسان‌ها حمله می‌کنند، مبارزه کنند. با معرفی سریال وظیفه بعد از مدرسه همراه ما باشید.

فهرست مطالب

داستان سریال وظیفه بعد از مدرسه

در خلاصه سریال Duty After School 2023 آمده است که: یک سال از پیدا شدن گوی‌های بنفش رنگ مرموز در آسمان سرتاسر کره زمین، گذشته است و انسان‌ها به حضور این گوی‌ها عادت‌کرده‌اند. هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کند که در هر کدام از این گوی‌های بنفش رنگ، تعداد زیادی موجود بیگانه حشره مانند وجود دارند که می‌توانند در مدت زمانی کوتاه یک شهر و تمام انسان‌هایی که در آن زندگی می‌کنند را نابود کنند. پس از سقوط اولین گوی در کره و حمله موجودات بیگانه، تقریبا نیمی از ارتش کره جنوبی نابود می‌شود و دولت تصمیم می‌گیرد تمام مردم، حتی دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان (چه دختر و چه پسر) را برای مقابله با حمله بیگانه‌ها آموزش نظامی دهد.

دانش‌آموزانی که تمام فکر و ذکرشان شرکت در کنکوری است که تنها 50 روز تا برگزاری آن مانده، مجبور می‌شوند بخاطر گرفتن امتیاز اضافی برای شرکت در کنکور، رضایت‌نامه هایی را امضا کنند و تبدیل به سربازان کوچک کره جنوبی برای مبارزه با فضایی‌هایی شوند درحالی که حتی در خوابشان هم نمی‌بینند مقابله با آن‌ها چقدر می‌تواند خطرناک باشد. حالا مدرسه آن‌ها به یک پایگاه نظامی تبدیل شده و افسر ارتش لی چون هو (شین هیون سو) مسئول آموزش دادن این دانش‌آموزان و تبدیل کردن آن‌ها به سربازانی است که باید توانایی مبارزه با خطرناک‌ترین دشمن ممکن را پیدا کنند.

همچنین بخوانید :

هنرپیشه های سریال کره ای وظیفه بعد از مدرسه

از آنجایی که ماجراهای این درام حول دانش‌آموزان یک کلاس می‌چرخد، تعداد بازیگران Duty After School 2023 نیز بیش از 20 نفر است. در ادامه برخی از آن‌ها را که شناخته‌تر شده هستند به شما معرفی می‌کنیم.

شین هیون سو در نقش لی چون هو

شین هیون سو متولد 8 جولای 1989 است. این بازیگر پیش از بازی در این درام و در نقش به یادماندنی ستوان لی چون هو، مربی دانش‌آموزان کلاس 3-2، در سریال ” Bossam: Steal the Fate 2021″، سریال “Welcome to Waikiki 2 2019″، سریال “Twelve Nights 2018” و سریال “My Golden Life 2017” نیز بازی کرده است.

کیم کی هه در نقش کیم چی یول

کیم کی هه متولد 28 سپتامبر 1999 است. با اینکه در سریال وظیفه بعد از مدرسه عالی عمل می‌کند، اما نسبتا یک بازیگر تازه‌کار به حساب می‌آید که پیش از این درام تنها در سریال “Dalgona  2020” و سریال “Romantic Guest House 2023” حضور داشته است.

کوان ایون بین در نقش یون بو را

کوان ایون بین متولد 6 ژامویه 2000 است. این بازیگر را می‌توانید در آثار دیگری مانند سریال “Dear. M 2022″، سریال “At a Distance, Spring Is Green 2021” و سریال “Somehow Family 2020” دنبال کنید.

کیم سو گیوم در نقش کون ایل ها

کیم سو گیوم متولد 3 دسامبر 2001 است. این بازیگر در سریال “Weak Hero Class 1  2022” نیز بازی کرده است.

دیگر بازیگران سریال Duty After School 2023

  • چوی مون هی در نقش لی نا را
  • لی سون وون در نقش کیم وون بین
  • لی یون در نقش نو آئه سول
  • جی مین هیوک در نقش  جو یانگ شین
  • هونگ زا بین در نقش  وو هی راک
  • مون سانگ مین در نقش  وانگ ته من
  • وو مین گیو در نقش  کیم دوک جونگ
  • کیم مین چول در نقش  دو سو چول
  • آن دو کیو در نقش  گوک یونگ سو

بررسی و نقد سریال Duty After School 2023

در نگاه اول، طرح داستان چندان متفاوت از یک داستان آخرالزمان معمولی به نظر نمی‌رسد. قهرمانان داستان با فاجعه‌ای روبرو می‌شوند که بشریت را تهدید می‌کند، برای زنده ماندن تلاش می‌کنند و در نهایت راهی برای پایان دادن به فاجعه پیدا می‌کنند. اگرچه می‌توان چرخش «پایان بشریت» را انجام داد، اما این نیز می‌تواند به عنوان یک سناریوی آشنا و بدون هیچ چیز نوآورانه‌ای در نظر گرفته شود. اما این درام با خردسال کردن قهرمان‌های داستان، به‌ویژه «دانش‌آموزان یک دبیرستان»، عنصر تازه‌ای به داستان آشنا می‌افزاید. ارائه شرایط جذاب امتیازهای اضافی برای امتحانات ورودی کالج برای ایجاد انگیزه در آن‌ها برای پذیرش شرکت در آموزش‌های نظامی، بازتابی از واقعیت برای کره‌ای ها و تازگی تکان دهنده‌ای برای بینندگان بین المللی است.

البته، اینطور نیست که سریال Duty After School هیچ روایت رشد قابل توجهی نداشته باشد. در ابتدا، شخصیت‌ها خودخواهانه عمل می‌کنند و دردسر ایجاد می‌کنند، اما با گذشت زمان، آن‌ها با دانش‌آموزان دیگر پیوند برقرار می‌کنند و رفاه دیگران را بر رفاه خود ترجیح می‌دهند، که می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. شیمی بین شخصیت‌ها در این روند جنبه لذت‌بخش نمایش است. بدون شک نکته برجسته در هر دو بخش سریال، خود دانش آموزان بودند. اینکه چگونه آن‌ها کم کم به یک خانواده و دوستان واقعی تبدیل شدند و یاد گرفتند که برای زنده ماندن باید به یکدیگر تکیه کنند. چگونه همه جای خود را در گروه پیدا کردند و چگونه با تمام شکاف‌ها و تنش‌هایی که وجود داشت در مجموع به عنوان یک گروه قوی بودند و از پس نبردهای خونینشان با این هیولاهای کوچک و خطرناک برمی‌آمدند هیجان‌انگیز و جذاب بود.

ژانر سریال وظیفه بعد از مدرسه علمی تخیلی – اکشن – هیجان‌انگیز است ولی درون‌مایه آن گاهی بسیار کمدی، گاهی بسیار رمانتیک و گاهی نیز بسیار درام است. از آنجایی که گروهی از بازیگران، بالغ‌ بر 20 نفر این سریال را پیش می‌برند، تمامی این ژانرها در داستان آن گنجانده شده و به خوبی هم عمل می‌کنند. همچنین وقتی یک درام با محوریت موجودات ناشناخته دارید، به جلوه های CGI ویژه خوب نیاز دارید تا آن را برای مخاطب باورپذیر کنید. و سریال کره ای وظیفه بعد از مدرسه این کار را خیلی خوب انجام داد! این بیگانگان وحشتناک بودند! جلوه های ویژه CGI برای این درام بسیار خوب ساخته شده است. این باعث می‌شد باور کنیم که بیگانگان آنجا هستند و دارند سرتاسر کره جنوبی را ویران می‌کنند.

سریال وظیفه بعد از مدرسه در سئول اتفاق می‌افتد و داستان سفر دانش‌آموزان دبیرستان سونگجین را روایت می‌کند. در آغاز شروع داستان، غافل از وجود کره‌های بنفش رنگ کوچک و بزرگی که در سرتاسر آسمان وجود دارند، دانش‌آموزان نگران امتحانات خود، گرفتن یک امتیاز اضافی، عملکرد بهتر از دیگران و پایان دادن به دعواهای کوچک هستند. تا زمانی که موجودات حشره مانند کوچک و بزرگ عجیب و بنفش رنگ، از درون کره ها بیرون می‌آیند و به انسان‌ها حمله می‌کنند و به راحتی آن‌ها را می‌کشند! درحالی که در مدت زمان کوتاهی بیشتر جمعیت ارتش کره با حمله فضایی‌ها نابود شده، دولت تصمیم می‌گیرد تمام دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان چه دختر و چه پسر آموزش نظامی ببینند و تبدیل به سربازانی برای دفاع از کشور شوند.

برای مجبور کردن دانش‌آموزها به پذیرش چنین کاری، دولت به افرادی که وارد این دوره آموزشی شوند امتیاز اضافی برای شرکت در کنکور که تنها 50 روز تا برگزاری آن مانده است می‌دهد و به این ترتیب بسیاری از دانش‌آموزان مجبور به شرکت در این برنامه می‌شوند و این موضوع برای بینندگان، مخصوصا تماشاچیان بین‌المللی و خارج از کشور کره همزمان هم بسیار غم‌انگیز است و در عین حال تقریباً خنده دار که چگونه دانش‌آموزان نگران امتحانات خود و ورود به دانشگاه هستند حتی زمانی که زندگی آن‌ها در خطر است. هرچند قصد سازندگان سریال Duty After School 2023 از به تصویر کشیدن چنین ماجرایی، یک نگاه اجمالی به رقابت غیرقابل کنترل در کره و بین دانش‌آموزان دبیرستانی است که در آن کسب یک امتیاز اضافی مهم‌تر از داشتن یک زندگی شاد یا حتی زنده ماندن بدون قبولی در دانشگاه است. گاهی اوقات به نظر می‌رسد این سریال می‌خواهد نوعی تفسیر در مورد سیستم آموزشی کره و فشاری که بر جوانان وارد می‌کند را ارائه دهد. مواقع دیگر، سریال می‌خواهد مضمون «بزرگ‌سالان بد و بچه‌ها خوب» را مطرح کند. به هرحال تنها راه برای فهمین هدف سازندگان، دانلود سریال Duty After School 2021 و تماشای آن خواهد بود.

حالا این نوجوانان پس از قرارگرفتن در میدان نبرد و روبه رو شدن با موجوداتی بسیار خطرناک، باید بین زنده ماندن یا تسلیم شدن یکی را انتخاب کنند درحالی که آموزش نظامی دیدن اصلا آسان نیست و شرایط بسیار وخیم‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کردند. یون سو (Yoon Soo)، نویسنده سریال وظیفه بعد از مدرسه از تضادهای درونی بین دانش‌آموزان به‌عنوان نقطه‌نظری برای نشان دادن قوس شخصیتی و سفر افراد از انکار تا تحقق و پذیرش استفاده می‌کند. برخورد آن‌ها با از دست دادن، غم و اندوه و یافتن لحظات شادی در هرج و مرج، چیزی است که سریال Duty After School را به ساعتی هیجان انگیز تبدیل می‌کند.

به طور کلی، سریال Duty After School خونین و غم انگیز است. این بچه ها با بیگانگان خشن مبارزه می‌کنند. صحنه‌های زیادی از حمله و مرگ وجود دارد. سوالات بسیاری بدون پاسخ باقی می‌مانند و حتی انتهای سریال با وبتون متفاوت است و هیچ‌کس نمی‌داند چرا کارگردان تصمیم گرفت چنین پایانی را برای شخصیت‌های خود انتخاب کند، با این حال نمی‌توان گفت که این سریال ارزش تماشا کردن را ندارد! اگر به ژانر سریال، یا آشنایی با تعداد زیادی بازیگر جدید و جذاب علاقه دارید، بدون شک تماشای آن می‌تواند برای شما لذت‌بخش باشد.

سخن آخر

با بررسی سریال کره ای وظیفه بعد از مدرسه همراهتان بودیم. تعداد قسمت های سریال Duty After School 2023 نیز 10 قسمت است و در 2 بخش منتشر شده است. فصل اول آن 6 قسمت و فصل دوم هم 4 قسمت داشت.  اگر درمورد نمرات سریال Duty After School 2023 کنجکاو هستید نیز باید بگوییم که که این درام از سایت آی‌ام‌دی‌بی امتیاز 6.8 از 10 و از سایت مای دراما لیست امتیاز 8.6 از 10 را کسب کرده است. نظر شما درباره این سریال آخرالزمانی چیست؟ آن‌را تماشا کرده‌اید؟ از انتهای آن راضی بودید؟ می‌توانید در بخش دیدگاه‌ها درباره این سریال با ما و دیگر همراهان پلازا صحبت کنید. ممنون که با مقاله‌ای دیگر همراه ما بودید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران21 دیدگاه
avatar
فاطی
.
25 فروردین 1403، 23:33
پاسخ
0
0
فیلمش عالی بود فکر میکنم فصل بعدی هم که ۴ قسمته ۱ اردیبهشت پخش شه
avatar
الیناز صابری
.
29 فروردین 1403، 14:21
پاسخ
0
0
@فاطی
واقعا؟؟ من خبری ندیدم!
avatar
Fatemeh
.
05 بهمن 1402، 22:35
پاسخ
0
5
این سریال فوق العاده بود من سه بار دیدمش از بس قشنگه ولی اخرش نباید اونجوری میشد نباید اقای لی میمرد اون پسره گاو همرو میکشت من اینجا خیلی گریه کردم امید وارم فصل سول داشته باشههه
avatar
vincenzo
.
20 دی 1402، 15:18
پاسخ
0
2
سریالش عالی بود، نویسنده های کُره جنوبی بسیار باهوش و خلاق هستند، همیشه که نباید پایان یک سریال قابل پیش بینی باشه، ناراحتی نداره مگه توو دنیای واقعی از دست رفتند! ضمنا نقش های اصلی این سریال، بازیگرهای در نقش کیم چی یول (kim ki hae) و لی نارا (choi moon hee) هستند...
avatar
Ali
.
20 آذر 1402، 05:11
پاسخ
0
7
با این سریال به این نتیجه رسیدم هر وقت آخرالزمان شد اول از همه برم سراغ خر خونا و ...مالای کلاس و اول اونا رو سر به نیستشون کنم بعدم هر چه باداباد
avatar
Hani
.
30 شهریور 1402، 22:33
پاسخ
0
8
بعد از سریال همه ما مرده ایم این خفن ترین سریال اخرالزمانی بود ولی جاست اخرش... من واقعا سر اون صحنه ای ک اون عینکی پاشد همرو ...انقد شوک شده بودم ک وقتی ب خودم اومدم دیدم شر شر اشک دارم میریزم هنوزم یاد اخرش میفتم خیلی عصابم خورد میشه و ناراحت میشم...ولی چرا اخرش زد ادامه دارد؟؟؟؟؟ یکی توضیح بدههه :)))))
avatar
Yoongi
.
06 اسفند 1402، 04:41
پاسخ
0
0
@Hani
بعد از تیتراژ آخرین قسمت یه بخش کوچیک داره
نمایش 5 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402