معرفی انواع ماینر بیت کوین

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

معرفی انواع ماینر بیت کوین

ماینر بیت کوین نوعی سخت‌افزار است که وظیفه استخراج ارز دیجیتال بیت کوین را انجام می‌دهد. روش‌های مختلفی برای استخراج بیت کوین وجود دارد و هر ماینر مناسب یک روش خواهد بود. در صورتی که افراد بتوانند بهترین ماینر را انتخاب کنند، می‌توانند عمل استخراج ماینر را هم سریع‌تر و آسان‌تر کرده و در نتیجه به سود بیشتری دست پیدا کنند.

اگر شما هم به تازگی به حوزه استخراج بیت کوین علاقه‌مند شده‌اید و می‌خواهید بخشی از این فعالیت باشید، ادامه این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید. در ادامه این مطلب نگاهی کوتاه به روش‌های مختلف استخراج بیت کوین خواهیم داشت و سپس به معرفی انواع مختلف دستگاه‌های بیت کوین خواهیم پرداخت.

ماینر بیت کوین چیست؟

دستگاه ماینر بیت کوین در واقع یک سخت‌افزار است که برای استخراج ارز دیجیتال بیت کوین طراحی شده و می‌تواند با قدرت بسیار زیادی به استخراج بیت کوین بپردازد. در گذشته برای استخراج بیت کوین از همان کامپیوترهای خانگی استفاده می‌شد؛ اما با افزایش پیچیدگی بلاک چین ها، به یک دستگاه یا سخت‌افزار خارجی مخصوص این کار نیاز پیدا شد.

بیشتر بخوانید: دستگاه ماینر و استخراج ارز دیجیتال چیست؟

اگر بخواهیم به زبان ساده توضیح بدهیم، باید بگوییم که بیت کوین‌ها بر پایه بلاک چین هستند. تراکنش‌های صورت گرفته با بین کوین روی این بلاک چین‌ها جمع می‌شوند. اکنون افرادی که بتوانند کدهای روی این بلاک چین را حل کنند و بلوک‌های تازه‌ای به زنجیره اضافه کنند، پاداش می‌گیرند. وظیفه ماینرهای بیت کوین همین است که به این بلوک‌ها یک بلوک جدید اضافه کنند؛ البته باید گفت که کار ماینرها به همین سادگی هم نبوده و این تنها توضیحی ابتدایی از عملکرد آن‌ها است.

 

بررسی روش‌های مختلف استخراج بیت کوین

همان طور که شاید بدانید، مانند بسیاری از کارهای مجازی دیگر، استخراج بیت کوین محدود به یک شیوه نشده و روش‌های مختلفی برای استخراج بیت کوین وجود دارد. داوطلبان استخراج بیت کوین باید بهترین روش استخراج را برای خود انتخاب کرده و سپس با استفاده از دستگاه ماینر مناسب برای آن روش، کار خود را شروع کنند. در ادامه این بخش توضیح مختصری درباره روش‌های مختلف استخراج بیت کوین ارائه شده است.

  • استخراج بیت کوین از طریق ASIC: این روش یکی از قدرتمندترین روش‌ها برای استخراج بیت کوین است؛ اما با این وجود هزینه بسیار زیادی داشته و گاهی به هزاران هزار دلار هم می‌رسد؛ به همین دلیل بسیاری از افراد نمی‌توانند این روش را انتخاب کنند.
  • استخراج بیت کوین از طریق CPU: روش دسترسی به این شیوه از استخراج بسیار آسان است؛ چرا که تنها به یک کامپیوتر لازم است. اما چون CPU یا پردازنده‌های کامپیوتر قدرت چندان زیادی ندارند، استفاده از این روش خیلی توصیه نمی‌شود.
  • استخراج بیت کوین از طریق GPU: برای استفاده از این روش هم به یک دستگاه معمولی کامپیوتری نیاز است که کارت‌های گرافیکی را به ماینر بیت کوین تبدیل می‌کند. هزینه این روش بالا بوده و قدرت بسیار کمتری نسبت به روش ASIC دارد.
  • استخراج ابری: در این روش داوطلبان نیازی به تهیه یک ماینر بیت کوین نخواهند داشت؛ بلکه باید یک دستگاه را اجاره کرده و پس از کسر هزینه‌های تعمیر و سایر هزینه‌های دستگاه، سود خود را دریافت کنند. این روش نیازمند به یک قرارداد بین متقاضی و صاحب دستگاه بوده و در صورت کاهش قیمت بیت کوین، سود فرد هم کاهش پیدا می‌کند.
  • استخراج بیت کوین با استخرهای ماینینگ: اکثر استخرهای ماینینگ شامل گروهی از ماینرها می‌شوند که بیت کوین را با استفاده از روش‌های ASIC یا GPU استخراج کرده و سود حاصله را تقسیم می‌کنند.

انواع مختلف دستگاه ماینر بیت کوین

همان طور که مشاهده کردید، روش‌های مختلفی برای استخراج بیت کوین وجود داشته و افراد برای استفاده از این روش‌ها باید دستگاه‌های مخصوص به آن روش را هم داشته باشند. در ادامه این بخش می‌توانید با برخی از بهترین دستگاه‌های ماینر بیت کوین آشنا شوید.

دستگاه Antminer S۱۹ Pro

این دستگاه یکی از بهترین و کارآمدترین دستگاه‌های ASIC با نرخ هش TH/S ۱۱۰ و مصرف برقی ۳۲۵۰ وات است. به بیان بهتر میزان سود دهی این دستگاه روزانه ۱۲ دلار با مصرف برق ۰.۱ دلار است. محدوده دمای آن از ۵ تا ۴۰ درجه سانتی گراد بوده و قیمت آن حدود ۲۸۶۰ دلار است.

دستگاه Antminer T۹+

این دستگاه ماینر بیت کوین هم یکی دیگر از دستگاه‌های قدرتمند از نوع ASIC است. هش ریت دستگاه Antminer T۹.۱۰. ۵ TH/s بوده و مصرف برق آن ۱۴۳۲ وات است. محدوده دمای این نوع از ماینر بین ۰ تا ۴۰ درجه سانتی گراد است و قیمتی نزدیک به ۴۳۰ دلار دارد.

دستگاه AvalonMiner A۱۱۶۶ Pro

یکی از بهترین و کارآمدترین دستگاه‌های ماینتر بیت کوین که می‌تواند بالغ بر ۱۰۰۰۰۰ دلار به ازای هر کیلووات برق در سال برای شما درآمد داشته باشد، همین دستگاه است. هش ریت این دستگاه ۸۱ TH/s بوده و مصرف برقی معادل ۳۴۰۰ وات دارد. محدوده دمای آن -۵ تا ۳۵ درجه سانتی گراد است و با قیمت ۱۵۰۰ دلار می‌تواند ارزهای دیجیتالی دیگری که با الگوریتم SHA-256 هستند را نیز استخراج کند.

دستگاه WhatsMiner M۳۲

هش ریت این سخت‌افزار برابر با ۶۲ TH/s بوده که نسبتا پایین است. مصرف برق آن هم برابر با ۳۵۳۶ وات بوده و نسبت به سایر دستگاه‌ها مقدار بسیار زیادی است. یعنی مصرف برق این دستگاه زیاد بوده و قدرت تقریبا پایینی دارد. با توجه به هزینه‌های مصرف انرژی در محل استخراج، سود حاصل از این دستگاه می‌تواند متفاوت باشد. قیمت این دستگاه برابری با ۱۱۰۰ دلار بوده و خیلی برای مصارف حرفه‌ای و سنگین پیشنهاد نمی‌شود.

دستگاه AvalonMiner ۱۲۴۶

یکی از بهترین و کارآمدترین دستگاه‌های ماینر بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی بر پایه الگوریتم SHA-256 دستگاه ماینر AvalonMiner ۱۲۴۶ است. اتصال این دستگاه از طریق کابل اترنت بوده و هش ریت آن برابر با 90TH/s است. مصرف برق دستگاه هم ۳۴۲۰ وات بوده و با استفاده از دو فن ۷ پره می‌تواند از گرمایش بیش از حد هنگام ماینینگ بیت کوین جلوگیری کند. قیمت این دستگاه تقریبا نزدیک به ۴۰۰۰ دلار است.

آیا استخراج بیت کوین سودآور است؟

این که آیا استخراج بیت کوین سودآور است یا خیر، کاملا به شرایط افراد بستگی دارد؛ همچنین گزینه دیگر استفاده از سایت خرید و فروش بیت کوین است. همان طور که مشاهده کردید استخراج بیت کوین‌ها روش‌های مختلفی داشته و به دستگاه‌های سخت افزاری مخصوصی نیاز دارند. برای رقابت با ماینینگ‌هایی که در حال حاضر برای بیت کوین صورت می‌گیرد، داوطلبان حتما باید دستگاه‌های جدیدتری را داشته باشند و قیمت این دستگاه‌ها بالاست؛ همچنین اگر هزینه برقی که باید برای استخراج بیت کوین پرداخت شود در آن محل زیاد باشد، می‌تواند باعث ضرر کردن افراد شود؛ بنابراین در نظر گرفتن نرخ هزینه برق و میزان مصرف برق دستگاه‌های استخراج بیت کوین یک امر ضروری است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402