معرفی فیلم لیدی برد (Lady Bird) ؛ دغدغه های بی انتهای دوران نوجوانی

فیلم لیدی برد
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم لیدی برد یکی از آثار سینمایی محبوب مخاطبان و منتقدان در سال‌های اخیر است که از حضور بازیگران جوان و نام‌آشنایی چون سرشه رونان و تیموتی شالامی بهره می‌برد. اگر دوست دارید بیشتر درباره فیلم Lady Bird 2017 بدانید، این مقاله برای شماست. با ما همراه باشید.

فیلم لیدی برد به کارگردانی گرتا گرویگ (Greta Gerwig) اولین بار در 1 سپتامبر 2017 (10 شهریور 1396) در جشنواره فیلم تیلوراید به نمایش در آمد و سپس در 3 نوامبر 2017 (12 آبان 1396) در سینماهای آمریکا روی پرده رفت. وظیفه توزیع این فیلم برعهده کمپانی A24 بود. این فیلم یکی از آثار سینمایی موفق است که پس از اکران با استقبال خوبی مواجه شد و توانست جوایز و افتخارات متعددی را نیز از آن خود کند. ژانر فیلم Lady Bird 2017 کمدی-درام و نوجوانانه است. در این اثر با زندگی دختر نوجوانی همراه می‌شویم که در رابطه با خانواده، دوستان، عشق، شغل و درسش با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند. مدت زمان فیلم Lady Bird 2017 حدود 94 دقیقه است. در این مقاله از پلازا به معرفی و بررسی فیلم لیدی برد می‌پردازیم و بیشتر با این فیلم محبوب آشنا می‌شویم.

فهرست مطالب:

دانلود فیلم Lady Bird 2017

پیش از هرچیزی می‌توانید از این بخش به دانلود فیلم سینمایی Lady Bird 2017 بپردازید. امیدواریم از تماشای این فیلم لذت ببرید.

داستان فیلم لیدی برد

فیلم Lady Bird 2017

در خلاصه فیلم لیدی برد می‌خوانیم که این اثر درباره‌ی دختر جوانی به نام کریستین مک‌فرسون است نام مستعار «لیدی برد» را برای خود انتخاب کرده. لیدی برد در شهر ساکرامنتو کالیفرنیا در سال 2002 زندگی می‌کند. او در دبیرستان با مشکلات زیادی مواجه می‌شود و از طرفی نگران آینده خود است و برای رسیدن به رویاها و آینده‌ای خوب تلاش می‌کند. لیدی برد با مشکلات خانوادگی و عاشقانه‌ای نیز دست و پنجه نرم می‌کند. او با مادرش که از او ناراضی است، نزاع دائمی دارد و به دوست پسر جدیدش نیز احساساتی پیدا می‌کند که به نظر می‌رسد همه چیز را پیچیده‌تر می‌کند.

هنرپیشه های فیلم لیدی برد

فیلم لیدی برد که ابتدا قرار بود با نام «مادران و دختران» ساخته شود، در سال 2015 یک حامی مالی پیدا کرد. این فیلم را یک شبه-خودزندگینامه می‌دانند اما با این حال گرتا گرویگ در این باره گفته است که هیچکدام از اتفاقات لیدی برد در زندگی خود او رخ نداده اما در بطن این فیلم چیزی وجود دارد که با او و تجربه‌هایش در زندگی پیوند دارد. گرویگ در سال 2015 سرشه رونان (Saoirse Ronan) را ملاقات کرد. آن‌ها سپس خواندن فیلمنامه را آغاز کردند و هنوز به صفحه سوم نرسیده بودند که گرویگ مطمئن شد سرشه بهترین انتخاب برای این نقش است. او در سال 2016 به طور رسمی به عنوان بازیگر اصلی این فیلم انتخاب شد. سایر بازیگران فیلم نیز تا سپتامبر 2016 به تیم پیوستند. در ادامه مروری بر بیوگرافی بازیگران فیلم Lady Bird 2017 خواهیم داشت.

سرشه رونان در نقش کریستین مک‌فرسون / لیدی برد

معرفی فیلم Lady Bird 2017

سرشه رونان بازیگر ایرلندی-آمریکایی است که در 12 آوریل 1994 برابر با 23 فروردین 1373 در شهر نیویورک متولد شد. وی در سال 2003 با بازی در سریال The Clinic به دنیای بازیگری وارد شد. وی سپس با بازی در فیلم Atonement  به کارگردانی جو رایت در سال 2007 به شهرت رسید و همچنین برای این نقش نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. از دیگر فیلم‌های سرشه می‌توان به The Lovely Bones محصول 2009، فیلم عاشقانه Brooklyn محصول 2015 و فیلم The Grand Budapest Hotel محصول 2014 اشاره کرد. رونان علاوه بر فیلم لیدی برد، در فیلم زنان کوچک محصول 2019 نیز با گرتا گرویگ همکاری کرده است.

سرشه تا کنون جوایز و افتخارات زیادی کسب کرده است که برنده شدن یک گلدن گلوب، دو مرتبه نامزدی اسکار و سه مرتبه نامزدی جایزه بفتا برخی از شاخص‌ترین آن‌ها هستند.

لوری متکالف در نقش ماریون مک‌فرسون ؛ مادر لیدی برد

نقد فیلم لیدی برد

لوری متکالف (Laurie Metcalf) بازیگر و کمدین آمریکایی متولد 16 ژوئن 1955 برابر با 25 خرداد 1334 است. او دو جایزه تونی، چهار جایزه پرایم تایم امی و نامزدی جوایزی چون اسکار، بفتا و سه گلدن گلوب را در فهرست افتخارات خود دارد. برخی از آثار او عبارتند از سریال سیتکام Roseanne محصول 1988 الی 1997، سیتکام 3rd Rock from the Sun محصول 1999، سریال کمدی درام Monk محصول 2006، سریال The Big Bang Theory محصول 20116، سریال Hacks و The Dropout محصول 2022 و همچنین فیلم‌هایی چون Georgia Rule محصول 2007 و Desperately Seeking Susan محصول 1985.

بینی فلدستاین در نقش جولی ؛ دوست صمیمی لیدی برد

نمرات فیلم لیدی برد

بینی فلدستاین (Beanie Feldstein) بازیگر آمریکایی متولد 24 ژوئن 1993 برابر با 3 تیر 1372 است. او نقش جولی، دوست صمیمی لیدی برد را در این فیلم بازی می‌کند. فلدستاین در سال 2016 با ایفای نقش در فیلم کمدی Neighbors 2: Sorority Rising به شهرت رسید و سپس در فیلم‌هایی چون لیدی برد و Booksmart محصول 2019 نیز به عنوان بازیگر حضور پیدا کرد. او برای ایفای نقش در  Booksmart نامزدی جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن در فیلم کمدی یا موزیکال را از آن خود کرد. از دیگر آثار او می‌توانیم به فیلم The Humans محصول 2021 و همچنین سریال Harriet the Spy اشاره کنیم.

تریسی لتس در نقش لاری مک‌فرسون ؛ پدر لیدی برد

ژانر فیلم Lady Bird 2017

تریسی لتس (Tracy Letts) نمایشنامه‌نویس، بازیگر، و نویسنده آمریکایی متولد 4 ژوئیه 1965 برابر با 13 تیر 1344 است. لتس بیشتر به خاطر نمایشنامه‌هایش شناخته می‌شود. او در سال ۲۰۰۸ برای نمایشنامه “آگوست: اوساژ شهر” (August: Osage County) جایزه پولیتزر را دریافت کرد. علاوه بر فعالیت‌های نمایشنامه‌نویسی، لتس در سینما و تلویزیون نیز فعالیت داشته است. او در آثاری چون فصل سوم و چهارم Homeland، سریال تلویزیونی Divorce، فیلم کمدی رمانتیک The Lovers، فیلم The Post محصول 2017 و فیلم بیوگرافی ورزشی Ford v Ferrari محصول 2019 شناخته می‌شود. تریسی لتس را در سال 2019 در فیلم درام Little Women به کارگردانی گرتا گرویگ نیز دیدیم.

تیموتی شالامی در نقش کایل شیبل

هنرپیشه های فیلم لیدی برد

تیموتی شالامی (Timothée Chalamet) بازیگر آمریکایی متولد 27 دسامبر 1995 برابر با 6 دی 1374 است. او از بازیگران جوان و پر افتخاری است که تا کنون جوایز و افتخارات متعددی را در کارنامه هنری خود جای داده است. تیموتی تا کنون یک بار نامزد دریافت جایزه اسکار، و مرتبه نامزد گلدن گلوب و سه مرتبه هم نامزد دریافت جایزه بفتا شده است.

او بازیگری را از دوران نوجوانی آغاز کرده و تا کنون در آثار برجسته‌ای چون فیلم Call Me by Your Name محصول 2017، فیلم درام Beautiful Boy  محصول 2018، فیلم Little Women محصول 2019، فیلم علمی تخیلی Dune محصول 2021 و همچنین فیلم ترسناک رمانتیک Bones and All محصول 2022 به ایفای نقش پرداخته است.

سایر بازیگران فیلم لیدی برد عبارتند از:‌

  • لوکاس هجز (Lucas Hedges) در نقش دنیل اونیل ملقب به دنی
  • لویس اسمیت (Lois Smith) در نقش خواهر سارا جوآن
  • استیون مک‌کینلی هندرسن (Stephen McKinley Henderson) در نقش پدر لویاچ
  • اودیا راش (Odeya Rush) در نقش جنا والتون
  • جردن رودریگز (Jordan Rodrigues) در نقش میگل مک‌فرسون

نقد و نمرات فیلم لیدی برد

تریلر فیلم لیدی برد

فیلم لیدی برد از آن دست آثار موفقی است که پس از انتشار با استقبال بالای مخاطبان و منتقدان مواجه شد. این فیلم موفق شد امتیاز 7.4 از 10 را از کاربران IMDb و رضایت 79 درصدی را از کاربران گوگل دریافت کند. در سایت راتن تومیتوز 400 منتقد این اثر را مورد بررسی قرار داده‌اند و 99 درصد آرای آن‌ها مثبت ارزیابی شده است. در متاکریتیک نیز این فیلم امتیاز 93 از 100 را از مجموع نظرات 52 منتقد دریافت کرده است. این درحالیست که 51 مورد از این نظرات مثبت و تنها یک مورد متوسط بوده است. هیچ نظر منفی‌ای نیز در این سایت نسبت به فیلم لیدی برد ثبت نشده بود. در ادامه نقد فیلم لیدی برد توسط این منتقدان را مرور خواهیم کرد.

Time / استفانی زاکارک: 100

این فیلم شبه‌بیوگرافی از نویسنده و کارگردان، گرتا گرویگ، هم بخشنده و هم لذت‌بخش است اما وقتی می‌خواهد دردناک باشد، بدجوری دردناک است.

Uproxx / مایک رایان: 100

باید لیدی برد را تماشا کنید. و وقتی آن را می‌بینید، تمام لذت آن را مزه مزه کنید؛ چراکه یافتن چنین چیزی سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

Arizona Republic / بیل گودی‌کونتز: 100

این فیلم به زیبایی، نگاهی با اعتماد به نفس و نقش‌آفرینی‌های واقعی ساخته شده است. عجب چیزی است!

Observer / رکس رید: 100

فیلم لیدی برد از آن آثاری است که تمام جزئياتش شما را مات و مبوت می‌کند. این فیلم شما را مفتون کرده و برای دیدن جزئیات بیشتر، مشتاق و مضطرب می‌کند.

دانلود فیلم Lady Bird 2017

The Atlantic / دیوید سیمز: 95

لیدی برد فیلمی درباره یک مشکل اساسی نیست؛ فقط یک کندوکاو نادر و فوق‌العاده در شخصیت یک زن جوان و تلاش‌های او برای کشف هویت خود و همچنین مشکلاتی است که در نتیجه‌ی آن رخ می‌دهند.

ScreenCrush / ای. اولیور ویتنی: 90

هر از چندگاه آدم فیلم تقریبا بی‌نقصی را می‌بیند که چنان هوشمندانه، صمیمی و واقعی است که وقتی تیتراژ پایانی پخش می‌شود، بی‌صبرانه انتظار تماشای مجدد آن را می‌کشد.

Slant / کریستوفر گری: 88

فیلم لیدی برد از گرتا گرویگ یک فیلم کمدی منحصر به فرد آمریکایی است که تند و انسانی است و به خوبی در زمان و مکان خود ریشه دوانده.

همچنین بخوانید :

New York Daily News / ایمی رو: 80

گرتا گرویگ درحال شکوفایی به عنوان یک کارگردان است و با فیلم لیدی برد به اوج خودش می‌رسد.

جوایز و افتخارات فیلم لیدی برد

فیلم سینمایی Lady Bird 2017

فیلم لیدی برد نامزد دریافت 197 جایزه مختلف شد و 84 مورد از آن جوایز را از آن خود کرد. در جدول پایین می‌توانید برخی از معتبرترین جوایز و نامزدی‌های این فیلم را مشاهده کنید.

جشنواره / مراسمجایزهدریافت کنندهوضعیت
اسکاربهترین فیلمساکات رودین، الی بوش و اولین اونیلنامزد
اسکاربهترین کارگردانگرتا گرویگنامزد
اسکاربهترین بازیگر نقش اول زنسرشه روناننامزد
اسکاربهترین بازیگر نقش مکمل زنلوری مت‌کالفنامزد
اسکاربهترین فیلمنامه غیراقتباسیگرتا گرویگنامزد
انجمن فیلم آمریکاده فیلم برتر سالفیلم لیدی بردبرنده
گلدن گلوببهترین فیلم موزیکال یا کمدیفیلم لیدی بردبرنده
گلدن گلوببهترین بازیگر زن در فیلم موزیکال یا کمدیسرشه رونانبرنده
گلدن گلوببهترین بازیگر نقش مکمل زنلوری مت‌کالفنامزد
گلدن گلوببهترین فیلمنامهگرتا گرویگنامزد
هیئت ملی بازبینی فیلمده فیلم برترفیلم لیدی بردبرنده
هیئت ملی بازبینی فیلمبهترین کارگردانگرتا گرویگبرنده
هیئت ملی بازبینی فیلمبهترین بازیگر نقش مکمل زنلوری مت‌کالفبرنده
بفتابهترین بازیگر نقش اول زنسرشه روناننامزد
بفتابهترین بازیگر نقش مکمل زنلوری مت‌کالفنامزد
بفتابهترین فیلمنامه غیراقتباسیگرتا گرویگنامزد

کلام آخر

بازیگران فیلم Lady Bird 2017

از همراهی شما با پلازا در مقاله معرفی فیلم Lady Bird 2017، سپاسگزاریم. این فیلم کمدی-درام نوجوانانه در سال 2017 اکران شد و به خاطر کارگردانی، فیلمنامه و همچنین ایفای نقش بازیگران مورد تحسین منتقدان و بینندگان قرار گرفت. اگر هنوز برای تماشای این فیلم مردد هستید، می‌توانید ابتدا تریلر فیلم لیدی برد را ببینید و سپس سراغ دانلود آن بروید. فراموش نکنید در بخش دیدگاه‌ها نظرتان درباره این فیلم را با ما و دیگر خوانندگان پلازا در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402