استخراج ارز دیجیتال با هارد دیسک

استخراج ارز دیجیتال با هارد دیسک
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

استخراج ارزهای دیجیتال امروزه یکی از روش‌های پخش ثروت در جهان است. در حال حاضر مصرف انرژی در فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال و همچنین تمرکز هرچه بیشتر قدرت پردازش ماینرها در فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال تبدیل به بخشی از نگرانی فعالان این عرصه شده است. به همین جهت برخی از فعالین، استفاده هرچه بیشتر از الگوریتم اثبات ظرفیت به جای الگوریتم اثبات کار و اثبات سهام را در فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال برای پایین آمدن مصرف انرژی پیشنهاد می‌کنند. اما آیا جایگزینی بهتر برای استخراج ارزهای دیجیتال وجود دارد؟ چگونه در فرآیند استخراج ارز دیجیتال با هارد دیسک مصرف انرژی را کاهش دهیم؟ جایگزین الگوریتم‌های اثبات کارو اثبات ظرفیت، با صرف هزینه کمتر چیست؟ در ادامه همراه پلاازا باشید تا به بررسی کامل استخراج ارز دیجیتال با هارد دیسک و جایگزین الگوریتم‌های اثبات کار و اثبات سهام بپردازیم.

هارد دیسک، جایگزینی اعجاب انگیز

استخراج ارز دیجیتال با هارد دیسک

یکی از نقدهایی که به راه حل گفته شده در ابتدای متن می‌شود این است که اساسا ماینینگ ارزهای دیجیتال به شیوه الگوریتم اثبات کار نیاز به تجهیزات خاص و هزینه زیادی دارد. به همین جهت امروزه یکی از روش‌های اصلی برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده از هارد دیسک است. درواقع به بیان ساده استخراج ارز دیجیتال با هارد دیسک، متکی بر الگوی اثبات ظرفیت است که شرایط استفاده از فضای خالی هارد دیسک را برای استخراج کننده فراهم می‌کند.

الگوریتم اثبات ظرفیت چیست؟

استخراج ارز دیجیتال با هارد دیسک

الگوریتم اثبات ظرفیت در حال حاضر یک روش ماینینگ بسیار جدید در صنعت بلاک چین است که در تعدادی از پروژه‌های فعال از آن استفاده می‌شود. فعالان حوزه بلاک چین در حال حاضر باتوجه به مزایایی که مدل اثبات ظرفیت دارد، اشاره می‌کنند که این روش جایگزینی مناسب برای الگوریتم‌های فعلی ماینینگ ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. اما پیش از توضیح بیشتر درمورد این الگوریتم بهتر است تا نگاهی خلاصه‌وار به الگوریتم‌های اثبات کار داشته باشیم.

منظور از الگوریتم اثبات کار(  POW) چیست؟ + به زبان ساده

از الگوریتم اثبات کار در ارزهای دیجیتال زیادی همچون بیت کوین استفاده می‌شود. جالب است بدانید که این الگوریتم شباهت زیادی به الگوریتم اثبات ظرفیت موردبحث ما دارد. اما تفاوتی که بین این دو وجود دارد این است که الگوریتم اثبات کار نیاز به تجهیزات بسیار ویژه و صرف هزینه زیادی دارد. معمولا چنین عواملی سبب می‌شود که پس از پایان یافتن فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال، پیدا کردن کاربرهای جدید برای چنین تجهیزاتی بسیار مشکل باشد. از طرف دیگر نکته مهمی که در ارتباط با فرآیند استخراج مبتنی بر الگوریتم اثبات کار وجود دارد این است که روشی بسیار پرسروصدا است و فشار زیادی به دستگاه‌های مورداستفاده وارد می‌کند.

برای آشنایی بیشتر و دقیق‌تر با الگوریتم اثبات کار و اثبات سهام می‌توانید به مقاله ” الگوریتم اثبات کار و اثبات سهام چیست؟+ به زبان ساده” مراجعه کنید.

الگوریتم اثبات ظرفیت چگونه کار می‌کند؟

پیش از آن‌که به چنین سوالی پاسخ بدیم لازم است تا به تعریف اصطلاح هش بپردازیم.

تعریف هش کردن یا هشینگ

استخراج ارز دیجیتال با هارد دیسک

هش کردن به فرآیندی گفته می‌شود که در طی آن یک معادله ریاضی به نام “تابع هش”، داده‌هایی همچون حروف، اعداد و تصاویر و مواردی مانند آن را وارد می‌کند و آن‌ها را به شکل رمزنگاری شده از معادله خارج می‌کند. به چنین تابعی، “تابع درهم‌ساز” یا “تابع هش” گفته می‌شود.

به خروجی ایجاد شده توسط تابع هش، “هش” می‌گویند و به عملی که در آن از تابع هش برای تولید هش استفاده می‌شود هش کردن یا هشینگ گفته می‌شود.

اما هش در کجای اثبات ظرفیت به کار می‌آید؟

در فرآیند الگوریتم اثبات ظرفیت، به جای تغییر پشت سرهم اعداد در هدر بلاک و استفاده از هش برای پیدا کردن راه حل موردنظر، هارد دیسک به نوعی خود را ثبت( Plot) می‌کند. منظور از ثبت کردن عملیاتی است که به پردازش و ذخیره سازی جواب‌های احتمالی بلاک‌ها روی کامپیوتر می‌پردازد. درواقع به بیان ساده‌تر در چنین روشی، پاسخ احتمالی معادله بلاک‌ها بر روی هارد دیسک‌های موردنظر در شبکه ذخیره سازی می‌شود و اگر هارد دیسک شما به عنوان شرکت کننده در یک شبکه دارای پاسخ معادله بلاک باشد، شما برنده آن بلاک خواهید شد.

پس می‌توان نتیجه گرفت که هر میزان هارد دیسک فضای ذخیره سازی بیشتری داشته باشد، شانس بیشتری برای دریافت پاداش بلاک وجود خواهد داشت.

مثالی ساده برای فهم الگوریتم اثبات ظرفیت و  استخراج ارز دیجیتال با هارد دیسک

تصور کنید که شما هارد دیسکی دارید و فضای درون هارد دیسک خود را با یکسری عکس پر کرده‌اید. اما درنهایت روزی فرا می‌رسد که فضای ذخیره سازی شما به اتمام می‌رسد. در چنین روزی فردی اعلام می‌کند که کسی که بیشترین تعداد از عکس موردنظر را در هارد خود داشته باشد برنده مبلغی خواهد بود. هنگامی‌که بررسی می‌کنید مشاهده می‌کنید شما دارای بیشترین تعداد عکس موردنظر در هارد خود هستید، بنابراین پاداش موردنظر به شما تعلق خواهد گرفت. مثال گفته شده نمونه‌ای عینی از فرآیند الگوریتم اثبات ظرفیت و استخراج ارز دیجیتال با هارد دیسک است.

نگاهی دقیق‌تر به فرآیند استخراج ارز دیجیتال با هارد دیسک

فرآیند استخراج ارزدیجیتال با هارد دیسک به شرح زیر است:

پلاتینگ

با کمک درایو هارد دیسک، استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال به راحتی می‌توانند بلاک‌های داده را از قبل‌ تولید کنند. چنین فرآیندی در استخراج ارز دیجیتال با هارد دیسک، پلاتینگ نامیده می‌شود. در فرآیند ماینینگ با هارد دیسک، پلاتینگ تنها یکبار و آن هم در آغاز کار انجام می‌شود.

درنظر گرفتن پاداش ماینینگ

در این مرحله، ماینر مشخص می‌کند که چه فرد یا افرادی بابت تولید بلاک‌های جدید، پاداش دریافت می‌کند. اگر پاداش به خودتان اختصاص داده شود درنهایت می‌توانید آن را در کیف پول خود ذخیره کنید.

قدم نهایی، استخراج

بعد از تولید شدن طرح، می‌توانید مراحل استخراج یا ماینینگ ارز دیجیتال را از نرم افزار استخراج خود شروع کنید. چنین نرم افزاری مشخصات سخت افزاری و هارد دیسک شما را درنظر می‌گیرد و زمان موردنظر برای تولید بلاک را مشخص می‌کند. پس از انجام محاسبات موردنظر، دیسک درایو سخت تا زمان تولید بلاک بعدی در حالتی از آماده باش باقی می‌ماند. در چنین شرایطی که تعداد بلاک‌ها ثابت است، دیسک درایو سخت می‌تواند در مدت زمان زیادی آماده به کار باقی بماند و مدت زمان تجزیه و تحلیل بلاک شما چند ثانیه طول خواهد کشید.

استخراج ارز دیجیتال با هارد دیسک چه مزایا و معایبی دارد؟

به طور کلی ماینینگ ارز دیجیتال با هارد دیسک با مزایا و معایبی همراه است. از جمله مزایا و معایب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای ماینینگ ارز یجیتال با هارد دیسک

  • استخراج کننده نیازی به مادربردهای گران قیمت برای اتصال به کارت گرافیک ندارد.
  • استخراج ارز دیجیتال با هارد دیسک نیازی به سیستم خنک کننده ندارد.
  • فرآیند و پروسه پلاتینگ به برق بسیار کمی نسبت به فرآیندهای دیگر نیاز دارد.
  • قابلیت فرمت کردن هارد پس از هربار فرآیند استخراج با هارد دیسک وجود دارد.
  • در این روش استخراج کننده هیچ نیازی به کسب مجوز ندارد.

معایب ماینینگ ارز یجیتال با هارد دیسک

  • تعداد محدودی از ارزهای دیجیتال را می‌توان با کمک هارد دیسک استخراج کرد.
  • افزایش محبوبیت استخراج بیت کوین با هارد دیسک سبب افزایش قیمت هارد دیسک‌ها شده است.
  • از داده‌های پلات شده در هارد دیسک تنها می‌توان برای استخراج یک ارز دیجیتال استفاده کرد.
  • بار زیاد روی هارد درایو‌ها می‌تواند به کاهش طول عمر مفید آن‌ها منجر شود.

چه هاردی برای استخراج ارز دیجیتال خوب است؟

دو نوع هارد برای استخراج ارزهای دیجیتال مناسب است. این دو هارد عبارتند از دیسک درایو سخت و درایو‌های حالت جامد. دیسک درایو‌های سخت از استانداردی دیرینه برای ذخیره سازی اطلاعات به شکل دیجیتال استفاده می‌کند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که سرعت انتقال اطلاعات در این هارد کم است. اما درایو‌های حالت جامد تازگی در بازار عرضه شده است. همچنین درایو‌های حالت جامد علی‌رغم بهتر بودن نسبت به درایو‌های سخت یک مشکل بسیار مهم دارند و آن این است که مقدار بسیار کمی از اطلاعات را درخود جا می‌دهند. درنهایت این‌که کدام یک از این هاردها را برای استخراج ارز دیجیتال انتخاب کنید نیازمند مقایسه دقیق است.

جمع بندی

همانطور که در ابتدا توضیح دادیم، استخراج ارزهای دیجیتال یکی از روش‌های توزیع ثروت در میان فعالان حوزه بلاک چین است. اما امروزه باتوجه به زیاد بودن مصرف انرژی در فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال، تلاش می‌شود تا از الگوریتم اثبات ظرفیت و هارد دیسک استفاده شود. دوست داریم تا در بخش نظرات، سوالات و دیدگاه‌های خود را درمورد استخراج ارز دیجیتال با کمک هارد دیسک بنویسید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402