ریگ ماینینگ (Mining Rig) چیست؟

ریگ ماینینگ (Mining Rig) چیست؟
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ممکن است در این روزها که در فضای مبتنی بر ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنید، نام ریگ ماینینگ زیاد به گوشتان خورده باشد و یا دوستانتان تازگی به شما پیشنهاد کرده باشند که ریگ ماینینگ بخرید یا در حال حاضر چنین کاری سرمایه گذاری پرسود در استخراج ارز دیجیتال محسوب می‌شود. بنابراین ممکن است بیشتر از پیش این سوال برایتان ایجاد شده باشد که منظور از ریگ ماینینگ (Mining Rig) چیست؟ چطور بایستی از طریق ریگ ماینینگ به درآمد رسید؟ در ادامه همراه پلازا باشید تا به بررسی دقیق‌تر این موضوع بپردازیم.

منظور از ریگ ماینینگ چیست؟

ریگ ماینینگ (Mining Rig) چیست؟

ریگ ماینینگ درواقع یکی از تجهیزات و ابزارهای استخراج ارزهای دیجیتال است. به بیان دیگر به مجموعه‌ای از سخت افزارهای بسیار قدرتمند که جهت استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود، ریگ ماینینگ می‌گویند. در ریگ ماینینگ، چند کارت گرافیک در کنار یکدیگر می‌توانند محاسبات موردنظر برای استخراج ارزهای دیجیتال را انجام دهند. به بیان دیگر مدل ریگ ماینینگ GPU درست به مانند یک کامپیوتر معمولی است. زیرا این مدل دقیقا همان سخت افزارها و سیستم عامل مربوط به کامپیوتر را دارد.

عموما ریگ ماینینگ‌ها متشکل از چندین GPU هستند و در داخل باکس‌های مخصوصی قرار می‌گیرند که با کمک سیستم خنک کننده، خنک می‌شوند. همچنین ریگ‌های قرار گرفته در سیستم دارای بیش از یک پاور هستند. علت استفاده زیاد از پاورها بخاطر برق مصرفی ریگ‌ها است. بنابراین برای آشنایی بیشتر با ریگ ماینینگ‌ها بهتر است درمورد سخت افزارهای به کار رفته در این دستگاه‌ها بیشتر بدانید.

سخت افزارهای مورد استفاده در استخراج ارز دیجیتال

به طور کلی سخت افزارهای مورد استفاده در ماینینگ ارز دیجیتال سه مدل هستند. این سه مدل عبارتند از کارت‌های گرافیک( GPU)، مدار مجتمع دیجیتال برنامه پذیر(FPGA)، مدارهای مجتمع با کاربرد خاص. در ادامه درمورد هر یک از این موارد بیشتر توضیح خواهیم داد.

کارت‌های گرافیک(GPU/CPU)

کارت‌های گرافیک در فرآیند ماینینگ ارزهای دیجیتال ضعیف‌ترین سخت افزار برای کامپیوتر شماست. به همین جهت شما می‌توانید از پردازنده کامپیوتر خود به راحتی برای ماین کردن استفاده کنید. اما از جهاتی دیگر می‌توانید با اضافه کردن سخت افزارهای دیگر همچون کارت گرافیک دارای واحدهای پردازنده گرافیکی(GPU)، هش ریت خود را افزایش دهید. GPUها عموما برای پردازش محاسبات سنگین ریاضی و گرافیک پیچیده طراحی شده‌اند.

کارت گرافیک را از کجا خریداری کنیم؟

شما می‌توانید کارت گرافیک مدنظر خود را برای ریگ ماینینگ از برندهای صاحب نامی همچون AMD و Nvidia خریداری کنید. ممکن است خرید کارت‌های گرافیک از چنین برندهایی هزینه زیادی را برای شما در برداشته باشد اما باید توجه کنید که خرید چنین کارت گرافیک‌هایی مزیت قابل توجهی نسبت به توان محاسباتی CPU دارند.

به عنوان نکته‌ای مالی توجه کنید که امروزه ماینینگ بسیاری از رمزارزها با کمک کارت گرافیک چندان ایده مقرون به صرفه‌ای نیست.

مدار مجتمع دیجیتال برنامه پذیر(FPGA)

سخت افزار FPGA یک مدار یکپارچه است که تولیدکننده سخت افزارها را قادر می‌سازد که آن را براساس نیاز و ارز دیجیتال مدنظر خود تغییر دهند. عموما از آن‌جایی که FPGA برای استخراج ارزهای دیجیتال سفارش سازی می‌شود در نتیجه عملکرد بهتری نسبت به CPU و GPU خواهد داشت.

توجه کنید که در فرآیند ریگ ماینینگ شما می‌توانید بیش از یک تراشه را در ریگ خود قرار دهید.

مدارهای مجتمع با کاربرد خاص

سخت افرازهای مدار مجتمع با کاربرد خاص یا همان ASICها، به گونه‌ای خاص طراحی شده‌اند که تنها یک وظیفه را انجام می‌دهند. درواقع وظیفه این سخت افزار، استخراج ارز دیجیتال با سرعت بسیار زیاد و مصرف برق بسیار پایین است. از آن‌جایی که این تراشه‌ها طراحی خاص و متفاوتی دارند، تولیدشان بسیار زمان‌بر است و بنابراین قیمت زیادی دارند.

فراموش نکنید که اگر به دنبال سرعت بسیار زیاد در ماین کردن رمز ارزها هستید، مدارهای مجتمع با کاربرد خاص بهترین انتخاب شما خواهد بود.

مدارهای مجتمع با کاربرد خاص چگونه با سرعت بالایی کار می‌کنند؟

هر رمز ارز در دنیای بلاک چین، الگوی رمزنگاری شده هش مخصوص خود را دارد و استخراج کننده‌های ای‌سیک به شکلی طراحی شده‌اند که بتوانند مطابق با این الگوی رمزنگاری شده با سرعت بسیار بالایی کار کنند. به عنوان مثال استخراج کننده‌های ارز دیجیتال ای‌سیک بیت کوین به شکلی طراحی شده‌اند که توانایی محاسبه الگوریتم هش SHA-256 را دارند. درواقع این دستگاه قادر خواهد بود تا هر رمز ارز دیگری را که از چنین الگوی رمزنگاری پشتیبانی می‌کند، استخراج کند.

پیش از ورود به دنیای ریگ ماینینگ به چه نکاتی بایستی توجه کرد؟

ریگ ماینینگ (Mining Rig) چیست؟

پیش از ورود به دنیای ریگ ماینینگ به نکات زیر توجه کنید:

هش ریت در استخراج ارزهای دیجیتال

هش ریت به طور کلی قدرت سخت افزاری است که وظیفه پردازش اطلاعات را انجام می‌دهد. امروزه هر تجهیزاتی هش ریت مخصوص به خود را دارد و اطلاعات مبتنی بر هش ریت بر روی سخت افزار مشخص شده است. نکته جالبی که وجود دارد این است که اگر چند سخت افزار با هش ریت متفاوت را در کنار هم قرار دهید، قدرت سخت افزاری شما برای استخراج افزایش پیدا خواهد کرد.

فراموش نکنید که هرچه میزان هش ریت دستگاه استخراج کننده شما بیشتر باشد، سود نهایی شما افزایش پیدا خواهد کرد.

گرما و صدای زیاد دستگاه

همانطور که می‌دانید هنگامی‌که از سیستم عامل خود زیاد کار می‌کشید ممکن است کارت گرافیک و به طور کلی تمامی اجزای سیستم داغ کند. حال درنظر بگیرید که شما چندین سخت افزار دیگر برای استخراج ارز دیجیتال اضافه کردید، طبیعتا میزان گرمای سیستم شما افزایش پیدا خواهد کرد. برای کاهش گرما شما می‌توانید از دستگاه‌های تهویه کننده بسیار قوی استفاده کنید، اما ممکن است این دستگاه‌ها هزینه و مصرف برق شما را افزایش دهد. از طرف دیگر برای صدای زیاد دستگاه می‌توانید از تکنولوژی‌های بسیار جدید استفاده کنید که صدای دستگاه را کاهش می‌دهند.

هزینه برق دستگاه

یکی از معضلات کار با دستگاهی همچون ریگ ماینینگ، مصرف برق بالای آن است. با این‌که ریگ ماینینگ ممکن است برق به مراتب کمتری نسبت به سایر ماینرها استفاده کند، اما درکل باز هم هزینه مصرفی برق آن در ایران بسیار بالا است. ابتدا برق مصرفی دستگاه موردنظر خود را محاسبه کنید و بعد تصمیم بگیرید که آیا باتوجه به برق مصرفی می‌توان سخت افزارهای دیگری همچون سیستم تهویه قدرتمند و کارت‌های گرافیک را اضافه کرد یا خیر.

درنهایت چگونه می‌توانیم به ریگ ماینینگ بپردازیم؟

ریگ ماینینگ (Mining Rig) چیست؟

بسته به این‌که شما چه رمز ارز و شبکه بلاک چین انتخاب می‌کنید، روش‌های متنوعی برای ریگ ماینینگ وجود دارد. برای این‌که بتوانید به ریگ ماینینگ بپردازید نیاز است تا به موارد زیر توجه کنید:

  • از راهنمایی که در پاراگراف‌های قبلی نوشته‌ایم استفاده کنید و سخت افزارهایی که تصور می‌کنید در فرآیند ماین کردن به کارتان می‌آید را انتخاب کنید. اگر مسئله مالی ندارید پیشنهاد می‌کنیم که با خرید سخت افزارهایی همچون GPUو ASIC سرعت استخراج خود را افزایش دهید.
  • از کامپیوتر خودتان برای ریگ ماینینگ استفاده کنید.
  • به حلقه‌های ماینینگ در میان سرمایه گذاران بپیوندید و با اشتراک گذاشتن قدرت پردازش سیستم عامل خود، درآمدتان را افزایش دهید.
  • اگر خریداری سخت افزار برای استخراج ارز دیجیتال را در برنامه خود ندارید از سرویس‌های ابری ماینینگ استفاده کنید.
  • از یک سیستم خنک کننده قوی برای جریان هوای بهتر استفاده کنید.
  • شما برای ریگ ماینینگ نیاز به پاور قدرتمندی خواهید داشت. پیشنهاد می‌کنیم که برای چنین کاری تعدادی پاور با ظرفیت 750 وات را خریداری کنید.

چگونه ریگ ماینینگ خود را تولید کنیم؟

ریگ ماینینگ (Mining Rig) چیست؟

برای تولید دستگاه استخراج کننده ریگ مایننیگ می‌توانید به نکات زیر توجه کنید:

  • یک شاسی یا قاب برای سوار کردن قطعات ریگ ماینینگ تهیه یا تولید کنید.
  • مادربردی تهیه کنید که قابلیت پشتیبانی از چند کارت گرافیک را داشته باشد. به طور کلی بهتر است که مادربرد انتخابی شما حداقل 4 پورت داشته باشد.
  • یک CPU معمولی تهیه کنید زیرا برای چنین کاری نیاز به پردازنده قدرتمندی ندارید.
  • برای دستگاه ماینینگ خود رم تهیه کنید. عموما رم برای راه اندازی چنین دستگاه بایستی حداقل 4 گیگابایت ظرفیت داشته باشد. امروزه رایج‌ترین رم در بازار DDR3 است که قیمت مناسبی نیز دارد.
  • برای راه اندازی چنین دستگاه شما نیاز به هارد دارید. اما بایستی توجه کنید که سرعت و اندازه هارد شما تاثیر شگرفی بر روی قدرت هش ریگ ماینینگ نمی‌گذارد. بنابراین می‌توانید هاردی با ظرفیت 50 گیگابایت یا بیشتر تهیه کنید.
  • ریگ ماینینگ به کارت پردازنده گرافیکی قدرتمند نیز نیاز دارد. درواقع می‌توان گفت که کارت گرافیک بخش مهمی از ریگ ماینینگ حساب می‌شود. مطابق با راهنمایی که در پاراگراف‌های قبلی خدمتتون ارائه دادیم، کارت گرافیک مدنظر خود را انتخاب کنید.
  • اگر چند سخت افزار قدرتمند در داخل مادربرد و قاب کار گذاشته‌اید، نیاز به پاور یا پاورهای بسیار قدرتمند دارید. مثلا برای قدرتی معادل شش کارت گرافیک، نیاز به پاوری با ظرفیت 1200 وات به بالا خواهید داشت.
  • در تولید ریگ ماینینگ خود از کابل‌های PCI Express USB برای ایجاد اتصال بین گرافیک‌ها و مادربردها استفاده کنید.
  • در مرحله آخر کافی است تا تمامی قطعات گفته شده را روی مادربرد و شاسی موردنظر خود سوار کنید.

چه ارزهای دیجیتالی را می‌توان با کمک ریگ ماینینگ استخراج کرد؟

تعداد زیادی از رمزارزها را امروزه می‌توان از طریق فرآیند ریگ ماینینگ استخراج کرد، از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

توجه کنید که هر ارزی که از الگوریتم اثبات کار پشتیبانی می‌کند را می‌توان از طریق ریگ ماینینگ استخراج کرد.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چیست؟ به زبان ساده

اثبات کار و اثبات سهام چیست؟ به زبان ساده

جمع بندی

دستگاه‌های مبتنی بر ریگ ماینینگ امروزه برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. درواقع مزیت بزرگ ریگ‌ها نسبت به ماینرهای معمولی در تولید صدای کمتر است و از این رو با استقبال زیادی در میان سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال مواجه شده است. در این مقاله تلاش کردیم تا توضیحات مفصلی برای آشنایی هرچه بیشتر با ریگ ماینینگ خدمت شما ارائه دهیم. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید یا راه اندازی یک ریگ ماینینگ حتما بررسی‌های لازم را انجام دهید و با افراد صاحب نظر در این حوزه مشورت کنید.

خوشحال می‌شویم تا نظرات و تجربیات خود را درمورد استخراج ارزهای دیجیتال برای ما بنویسید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402