آموزش تصویری تغییر DNS در ویندوز ۱۱

آموزش تغییر dns در ویندوز ۱۱
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گاهی اوقات شاید با خود بگویید چه قدر سرعت نت بد است و نمی‌توانید به خوبی در لپ تاپ یا پی‌سی خود وب‌گردی کنید. همه این مشکلات می‌تواند از DNS باشد. آموزش تغییر DNS در ویندوز ۱۱ می‌تواند برای حل این مشکل چاره‌ساز باشد.

DNS با تبدیل عنوان دامنه به آدرس IP، امکان دسترسی به سایت‌ها از طریق تایپ کردن نام دامنه‌ی سایت را فراهم می‌کند. با این حال گاهی اوقات سرورهای DNS کند و نا امن می‌شوند و عملکرد سریع و صحیحی ندارند. در این مواقع تغییر آن منجر به افزایش سرعت و هم چنین امنیت در وب‌گردی شما می‌شود. اگر ویندوز سیستم شما یازده است، در ادامه همراه ما در پلازا باشید تا آموزش تغییر DNS در ویندوز ۱۱ را مشاهده کنید.

فهرست مطالب

 آموزش تغییر DNS در ویندوز 11 از طریق Settings

بسیاری از افراد معتقدند که ساده‌ترین کار برای تنظیم DNS در ویندوز 11 استفاده از تنظیمات ویندوز است. در ادامه آموزش تغییر DNS در ویندوز ۱۱ را دنبال کنید تا بهترین DNS برای ویندوز 11 خود را اعمال کنید و از سرعت بالای اینترنت لذت ببرید.

در مرحله اول پس از بالا آمدن ویندوز، بر روی منوی استارت که تقریباً در مرکز صفحه است و همانند نسخه‌های قبلی در یک گوشه نیست، راست کلیک کنید.

در ویندوز 11 DNS آموزش تغییر

حال کادری برای شما باز می‌شود که باید بر روی گزینه setting کلیک کنید. البته که برای باز شدن پنجره تنظیمات راه کار ساده‌تر و کلیدی ترکیبی میان‌بر وجود دارد. برای اینکه بتوانید به سرعت پنجره تنظیمات را باز کنید، کلید ترکیبی Windows+I را فشار دهید. شاید ندانید کلید ویندوز چیست، به کلیدی که شبیه به نماد ویندوز می‌باشد بر روی صفحه کلید، Windows key یا کلید ویندوز می‌گویند.

زمانی که صفحه تنظیمات برایتان باز شد، بر روی گزینه Network and internet کلیک کنید. این گزینه معمولاً پایین Bluetooth and devices قرار دارد.

dns ویندوز 11 کجاست؟

حال در صفحه‌ای که باز شده است، دنبال نام شبکه وای فای که می‌خواهید DNS آن را تغییر دهید، بگردید. صفحه‌ای جدید برایتان باز می‌شود، گزینه Hardware properties را پیدا کنید و سپس بر روی آن کلیک کنید.

در ادامه آموزش تغییر DNS در ویندوز 11، در صفحه جدید سراغ DNS Server Assignment بگردید و پس از پیدا کردن آن روی گزینه Edit کلیک کنید.

تنظیم Dns در ویندوز 11

حال پنجره‌ای به نام Edit DNS settings برای شما باز شده است. برای این که بتوانید تغییرات خود را اعمال کنید، باید منوی کشویی که در بالای پنجره قرار دارد را باز کرده و گزینه Manual را انتخاب کنید. با این کار شما می‌توانید به صورت دستی تنظیم DNS در ویندوز 11 را انجام دهید.

در این مرحله از آموزش تغییر DNS در ویندوز ۱۱  باید تغییر IP در ویندوز 11 را انجام دهید. شما در پنجره Edit DNS Settings بر اساس نوع اتصال IP خودتان، یکی از گزینه‌های IPv4 یا IPv6 را می‌توانید انتخاب کنید. بیشتر اتصال‌ها معمولاً به صورت از پیش تعیین شده یا پیش‌فرض IPv4 هستند.

تنظیمات ipv6 در ویندوز 11

در ادامه حل مشکل DNS در ویندوز 11 شما باید در پنجره فعلی که هستید در زیر IPv6 یا IPv4 که انتخاب کرده‌اید، در قسمت Preferred DNS آدرس DNS اصلی را وارد کنید. همچنین در کادر دیگری به نام Alternate DNS باید آدرس جایگزین خود را انتخاب کنید.

در این مرحله از آموزش تغییر DNS در ویندوز ۱۱، اگر می‌خواهید امنیت بیشتری داشته باشید، می‌بایست هر دو بخش Alternate DNS encryption و Preferred DNS encryption را بر روی (Encrypt only (DNS over HTTPS تنظیم کنید. البته اگر از پشتیبانی کردن DNSهای وارد شده از رمز گذاری اطلاعی ندارید، بهتر است گزینه‌هایی که قبل‌تر گفته شد را بر روی Unencrypted only تنظیم کنید.

 آموزش تغییر dns در ویندوز ۱۱

حال در مرحله آخر که DNS را وارد کردید، تنظیمات IPv6 در ویندوز 11 و … را انجام دادید. باید در پایین پنجره Edit DNS Settings بر روی گزینه Save کلیک کنید. حال تغییرات ذخیره می‌شوند و شما برای دیدن آن‌ها می‌توانید به قسمت wifi hardware propertis بروید و اطلاعات ذخیره شده را بررسی کنید.

 آموزش تغییر DNS در ویندوز 11 از طریق کنترل پنل

شاید از خود بپرسید DNS ویندوز 11 کجاست؟ یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید وارد پنجره تنظیمات DNS ویندوز یازده شوید، استفاده از کنترل پنل است. در ادامه آموزش تغییر DNS در ویندوز ۱۱ مراحل زیر را دنبال کنید تا این بار از طریق کنترل پنل بتوانید به تغییر DNS خود بپردازید.

پس از بالا آمدن ویندوز، باید به سراغ کنترل پنل بروید. برای پیدا کردن آن کافی است وارد نوار جستجو ویندوز شوید و Control panel را سرچ کنید.

 آموزش تصویری تغییر dns در ویندوز ۱۱

حال در صفحه باز شده کنترل پنل به سراغ Network and sharing center بروید و آن را انتخاب کنید و پس از آن بر روی Adapter setting رفته و انتخابش کنید. تمام این مراحلی که تا بدین جا گفته شد را می‌توانید به راحتی از طریق جستجوی Network Connection و سپس انتخاب آن بروید.

آموزش تصویری تغییر dns لپ تاپ

در صفحه Network connection از بین اتصالاتی که وجود دارد، بر روی آن اتصالی که می‌خواهید تغیرش دهید، راست کلیک کنید و روی گزینه Properties ضربه بزنید.

 آموزش تغییر dns در ویندوز ۱۱

در ادامه آموزش تغییر DNS در ویندوز 11 در صفحه جدید باز شده، بر روی Internet Protocol Version 4 انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه Properties کلیک کنید.

حال در پنجره جدیدی که بالا می‌آید، شما می‌بایست تیک گزینه Use the Following DNS server addresses را فعال کنید و سپس DNSهای مورد نظر خود را در کادرهای پایین که در بالاتر توضیح داده شده‌اند، وارد کنید.

مشکل dns در ویندوز 11

در آخرین مرحله آموزش تغییر DNS در ویندوز ۱۱ شما می‌بایست تیک گزینه Validate settings upon exit را فعال کنید. و حال بر روی گزینه ok کلیک کنید.

تغییر ip در ویندوز 11

سیستم شما شروع به عیب یابی می‌کند اگر مشکلی وجود نداشته باشد، همه چیز به خوبی پیش می‌رود. در غیر این صورت باید به مراحل قبل‌تر برگردید و ببینید مشکل از کجاست، شاید DNSها را به درستی وارد نکرده‌اید.

حذف DNS در ویندوز 11

به غیر از تغییر DNS در ویندوز ۱۱ مسائلی دیگری نیز هستند که باید آن‌ها را درمورد DNS بدانید تا سرعت نت بهتری داشته باشید. بعضی مواقع اطلاعاتی در قسمت DNS ذخیره می‌شود، این کش‌ها موجود در DNS باعث می‌شوند شما سریع‌تر و بهتر وارد سایت‌هایی بشوید که قبلاً وارد آن‌ها شده‌اید. بعضی اوقات ممکن است مشکلاتی پیش بیاید و فایل‌های DNS به صورت خودکار به‌روزرسانی نشوند و شما با مشکل روبه‌رو شوید. در این زمان بهتر است حافظه کش خود را دیلیت کنید. در ادامه مراحل زیر را انجام دهید تا بتوانید حافظه کش DNS در ویندوز 11 را پاک کنید.

  • در نوار جستجوی ویندوز، عبارت cmd را تایپ کنید و با بالا آمدن نتایج گزینه Run as administrator را بزنید.
  • حال در پنجره باز شده cmd، عبارت ipconfig /flushdns را تایپ کنید و سپس گزینه اینتر را فشار دهید.
  • حال حافظه کش شما پاک‌سازی‌شده است.

سخن پایانی

زمانی که اینترنت شما سرعت خوبی ندارد و مشکلی برایش پیش آمده، بهترین کار تغییر DNS است. همان‌طور که دیدید، تغییر DNS در ویندوز ۱۱ را از طریق کنترل پنل و Settings ویندوز آموزش دادیم. با پیدا کردن یک DNS خوب با امنیت بالا، هم سرعت نت خود را بالا ببرید و هم چنین دستگاه خود را در برابر مشکلات سایبری ایمن کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402