آموزش تصویری ساخت ویدیو کوتاه (Shorts) در یوتیوب

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یکی از جذاب‌ترین راه‌های کسب درآمدی که امروزه می‌توانید تجربه کنید، کسب درآمد از طریق یوتیوب است. از آنجایی که ورود به این راه نیازمند به یادگیری مهارت‌های متفاوت در ساخت انواع محتوا است، در این مقاله به آموزش ساخت ویدیو کوتاه یوتیوب پرداخته‌ایم.

شما می‌توانید به سادگی، پلتفرم جذاب یوتیوب را به پله‌های ترقی خود تبدیل کنید. در این مقاله، تصمیم گرفتیم تا آموزش یک مدل از محتواهای جذاب یوتیوب یعنی ویدیوهای کوتاه را ارائه دهیم. این ویدیوهای کوتاه اصولا ویدیوهای عمودی با محتواهای جذابی هستند که تبلیغی بین آن‌ها نیست. به همین دلیل شاید بعد از یادگیری نحوه ساخت شورت یوتیوب و ساخت و آپلود آن شریک تجاری یوتیوب نشوید، اما به دلیل پاداش‌های هفتگی که یوتیوب به پر بازدیدترین شورت یوتیوب منتشر شده می‌دهد، این نوع ویدیو می‌تواند به کسب درآمد شما به صورت مستقیم کمک کند. اما مزیت‌های دیگر آن باعث تاثیر غیر مستقیم آن در میزان درآمد شما است.

در ادامه این مقاله سعی کردیم آموزش ساخت ویدیو کوتاه یوتیوب به طور کامل ارائه دهیم. پس برای اینکه بتوانید به نحوه ساختن ویدیو کوتاه یوتیوب مسلط شوید در ادامه این مقاله همراه پلازا باشید.

فهرست مطالب

ویدیو شورت یوتیوب و مزایای آن

قبل از اینکه به نحوه ساخت شورت یوتیوب و مزایای آن اشاره کنیم بهتر است کمی با این نوع ویدیو آشنا شویم. شورت یوتیوب‌ها همانطور که گفته شد نوعی ویدیو کوتاه هستند (60 ثانیه تا 15 ثانیه) که در یوتیوب به صورت عمودی نشان داده می‌شوند. اصول ویدیوهایی که به این صورت ساخته می‌شوند جذابیت بیشتری برای مخاطب دارند که نمونه آن را می‌توانیم در اینستاگرام نیز مشاهده کنیم. شورت ویدیوها مزایای زیادی  دارند که از مهم‌ترین آن‌ها در آموزش ساخت ویدیو کوتاه یوتیوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش ویو یا همان بازدید پست‌ها
  • جذب سابسکرایب‌های جدید و فعال
  • ایجاد تعامل بهتر به دلیل استفاده از ویدیوهای جذاب اما کوتاه
  • یک راه جذاب برای رشد تازه کارانی که تازه به یوتیوب پیوسته‌اند
  • عدم نیاز به ویرایش‌ها و ادیت‌های سنگین
  • افزایش مقدار حضور که بالطبع باعث جذب مخاطب بیشتر می‌شود.

ویدیو شورت یوتیوب / نحوه ساخت شورت یوتیوب

آموزش ساخت ویدیو کوتاه یوتیوب

بعد از آشنایی با شورت یتیوب‌ها به مهم‌ترین قسمت مقاله آموزش ساخت ویدیو کوتاه یوتیوب می‌رسیم. اصولا ساخت short ویدیوها به دو صورت امکان پذیر است. در راه اول شما با استفاده از آخرین ورژن یوتیوب به صورت آنلاین شروع به ضبط کرده و آن را آپلود می‌کنید. در راه دوم نیز می‌توانید با استفاده از نرم افزار ساخت ویدیو برای YouTube، به طور جداگانه ویدیو کوتاه خود را درست کرده و سپس آن را آپلود کنید. برای آموزش نحوه ساختن ویدیو کوتاه یوتیوب به صورت کامل و از طریق هر دو راه می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

نحوه ساختن ویدیو کوتاه یوتیوب با استفاده از خود برنامه

بعد از ساخت کانال یوتیوب خود می‌توانید با استفاده از دکمه بزرگ+  و انجام مراحل زیر شورت یوتیوب خود را بسازید. این مراحل عبارت‌اند از:

ابتدا روی گزینه + در اپلیکیشن کلیک کنید.

آموزش ساخت ویدیو کوتاه یوتیوب

سپس روی گزینه Create a Short کلیک کنید.

تنظیم سایز ویدیو کوتاه یوتیوب

در این مرحله می‌توانید با فشردن دکمه ضبط شروع به ضبط ویدیو کنید البته فقط تا 15 ثانیه، برای گرفتن ویدیو با زمان بیشتر می‌توانید روی 15 بزنید تا زمان آن را تغییر داده و به 60 ثانیه برسانید.

نحوه ساختن ویدیو کوتاه یوتیوب

بعد از اتمام ضبط، روی تیک کلیک کرده و بعد از اتمام ویرایش‌ها روی گزینه Next بزنید. در آخرین مرحله باید انتخاب کنید که ویدیو به صورت عمومی یا خصوصی منتشر شود و همینطور باید انتخاب کنید که ویدیو ضبط شده توسط شما دارای محدودیت سنی هست یا خیر؟

آموزش ساخت ویدیو کوتاه برای یوتیوب با گوشی

در نهایت روی Upload بزنید تا ویدیو به کانال شما افزوده شود.

به غیر از موارد بالا در نحوه ساخت شورت یوتیوب باید اشاره کنیم که در قسمت نوار ابزار برنامه می‌توانید از امکانات دیگری برای جذاب‌تر شدن ویدیو خود استفاده کنید. از این امکانات می‌توان به قابلیت اضافه کردن موسیقی به فیلم، اضافه کردن فیلترهای مختلف بر روی تصویر برای افزایش کیفیت، تنظیم سرعت ویدیو، اضافه کردن روتوش، تغییر پس زمینه ویدیو و دیدن پس زمینه‌های آماده در کتابخانه و… اشاره کرد.

البته با وجود تمام این امکانات ویدیو ضبط شده در این حالت نمی‌تواند کیفیت لازم را برای تبدیل کردن شما به یک یوتیوبر قدرتمند داشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از آموزش ساخت ویدیو کوتاه یوتیوب دیگری که در قسمت بعدی ارائه کردیم استفاده کنید.

نحوه ساختن ویدیو کوتاه یوتیوب با استفاده از دیگر نرم افزارها

همانطور که گفتیم به دلیل پایین بودن کیفیت ویدیویی که با برنامه یوتیوب گرفته می‌شود، استفاده از آن توصیه نمی‌شود. شما می توانید در ابتدا ویدیو عمودی خود را ضبط کرده (برای تنظیم سایز ویدیو کوتاه یوتیوب خود نگران نباشید زیرا در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد) و سپس با استفاده از نرم افزارهای مختلف به ادیت آن پرداخته و آپلودش کنید. در ادامه به تمام آنچه که نیاز دارید تا بتوانید به نحوه ساخت شورت یوتیوب به این صورت مسلط شوید اشاره کردیم.

سایز مناسب ویدیو کوتاه یوتیوب:

بعد از رونمایی از امکان گذاشتن این نوع ویدیو در یوتیوب بسیاری از افراد به دنبال دستیابی به این اندازه‌ها هستند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در آموزش ساخت ویدیو کوتاه یوتیوب به این مورد نیز اشاره کنیم. اصولا شورت یوتیوب‌ها طوری طراحی شده‌اند که کل صفحه مخاطب را پوشش دهند به همین دلیل نسبت تصویر در آن 9:16 است. همچنین اندازه این گونه ویدیوها در یوتیوب به پیکسل نیز مهم است که دارای اندازه‌ی 1280*720  است. به غیر از این موارد در آموزش ویدیو کوتاه گذاشتن در یوتیوب، مقدار رزولوشن نیز مهم است. مقدار حداقلی رزولوشن 600×600 است و مقدار حداکثر آن نیز 1080×1080 است.

نرم افزارهای ویرایش ویدیو یوتیوب:

اصولا کیفیت ویدیو شما با هر سایزی می‌تواند تضمین کننده بیشتر دیده شدن ویدیو شما باشد. یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای ادیت ویدیو استفاده از گوشی  و نرم افزار ساخت ویدیو کوتاه برای یوتیوب اندروید یا آیفون است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم آموزش ساخت ویدیو کوتاه برای یوتیوب با گوشی را نیز ارائه دهیم. از بهترین برنامه‌های این حوزه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Vivavideo: این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزارهای موجود برای ادیت ویدیو است که اپ آن هم برای iOS و هم برای اندروید در دسترس است.
  • Magisto: اگر نیازی به ادیت های سنگین نمی‌بینید و تنها می‌خواهید از چند فیلتر جذاب برای ویدیو خود استفاده می کنید این برنامه یکی از بهترین برنامه‌های ادیت موجود برای شما است.
  • kineMaster: از آنجایی که در بین مخاطبان مقاله آموزش ساخت ویدیو کوتاه یوتیوب افراد مختلف با سطح پیشرفته و مبتدی وجود دارند، پس باید حتما باید برنامه‌ای معرفی شود که مخاطبان مختلف را جذب کند. برنامه kineMaster یکی از این برنامه‌ها است که به تمامی افراد با هر سطحی می‌تواند کمک کند.

در قسمت آخر آموزش ساخت ویدیو کوتاه یوتیوب به این صورت باید به آموزش گذاشتن شورت ویدیو در یوتیوب بپردازیم. بعد از ساخت و ادیت ویدیو و تنظیم اندازه آن می‌توانید از طریق گوشی یا کامپیوتر به آپلود آن بپردازید.

  • نحوه آپلود شورت ویدیو با گوشی:

برای اینکار باید روی + بزنید و با کلیک بر روی گزینه Upload a video، از گالری گوشی خود ویدیو عمودی ساخته شده را پیدا و انتخاب کنید.

  • نحوه آپلود شورت ویدیو با کامپیوتر:

بعد از ورود به یوتیوب استدیو بر روی گزینه Create کلیک کرده و بعد از آن روی گزینه Upload a video بزنید و بعد از آن ویدیو خود را پیدا و انتخاب کنید.

سوژه‌های پیشنهادی برای short یوتیوب / نحوه ساختن ویدیو کوتاه یوتیوب

سوژه‌های پیشنهادی برای Shorts

در آخر آموزش ساخت ویدیو کوتاه یوتیوب می‌خواهیم به موضوع‌هایی اشاره کنیم که می‌توانند سوژه ساخت شورت یوتیوب باشند.

  • تبلیغ کانال معمولی خود: شما می‌توانید از این ویدیو که فرصت جدیدی برای بازدید کاربران دیگر فراهم می‌کند برای تبلیغ کانال معمولی خود استفاده کنید.
  • رونمایی از محصولات جدید: این ویدیوهای چند ثانیه‌ای می‌توانند بستری برای تبلیغ یک محصول قبل از معرفی کامل آن باشند، تا بتوان به وسیله آن‌ها در ابتدا اشتیاق مخاطبان را برانگیخته کرد، سپس محصول را معرفی کرد.
  • انتشار پشت صحنه: پشت صحنه فرآیند محتواهای شما با هر موضوعی می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد. با شورت ویدیوها می‌توانید چند ثانیه از روند کار خود را به اشتراک بگذارید.

البته این موارد تنها بخش کوچیکی از ایده‌هایی است که می توانید در ساخت short ویدیوهای خود به کار ببرید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا در آموزش ساخت ویدیو کوتاه یوتیوب به تمامی جوانب ساخت این ویدیو‌ها بپردازیم. در آخر نیز باید بگوییم که حتما اگر در یوتیوب فعال هستید ساخت این گونه ویدیوها را جدی بگیرید، زیرا شورت ویدیوها به دلیل جذب مخاطب بیشتر، در روند کاری شما بسیار تاثیرگذار هستند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402