معرفی بهترین سایت های هوش مصنوعی سخنگو

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یک سایت هوش مصنوعی سخنگو، قابلیت‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. از نوشتن کد گرفته تا خلق آثار هنری و حتی نوشتن فرمول‌های اکسل. با پلازا همراه باشید تا با برترین هوش مصنوعی سخنگو آشنا شویم.

در طول چند سال گذشته هوش مصنوعی پیشرفت قابل توجهی تجربه کرده است و حالا در بسیاری از جنبه‌های زندگی ما، از تشخیص چهره برای بازکردن قفل گوشی تا ساخت یک پلی‌لیست شخصی‌سازی شده در اسپاتیفای، حضور پررنگی دارد. اکنون چت‌بات‌های هوش مصنوعی نیز وارد این میدان شده‌اند و می‌توانند کاربردهای بسیار زیاد دیگری هم داشته باشند. از بین همه آن‌ها، چت‌بات ChatGPT بیشتر از همه سر و صدا کرده است و سبب شده بسیاری از رقبا نیز به‌فکر ساختن یک AI Chatbot اختصاصی خودشان باشند؛ به همین خاطر نیز در حال حاضر سایت های هوش مصنوعی سخنگو زیادی وجود دارند که می‌توانید درنظر داشته باشید. ما در این مطلب قصد داریم چند نمونه از این سایت‌های برتر را معرفی کنیم.

فهرست مطالب

سایت های هوش مصنوعی سخنگو

امروزه کمک هوش مصنوعی به میلیون‌ها نفر اثبات شده است زیرا در این زمینه بسیاری از دغدغه‌های کاربران به‌سادگی حل شده است و همین موضوع عاملی برای محبوبیت بیشتر آن بوده است. اگر تصمیم دارید که با هوش مصنوعی در تعامل و گفتگو باشید پیشنهاد می‌شود نیم نگاهی به لیست بهترین سایت های هوش مصنوعی سخنگو داشته باشید.

۱. ChatGPT؛ بهترین سایت هوش مصنوعی سخنگو

1. ChatGPT بهترین سایت هوش مصنوعی سخنگو

  • نقاط قوت: مهارت‌های نگارشی پیشرفته، تسلط بر مباحت علمی و ریاضی
  • نقاط ضعف: همیشه در دسترس نیست، نسخه رایگان به اینترنت دسترسی ندارد

چت جی پی تی در اواخر سال 2022 معرفی و در اوایل سال 2023 مانند یک ویروس جهانی همه گیر شد. یک چت بات همه‌کاره که براساس هر نوع پرامپت که برایش بنویسید، می‌تواند برایتان متن تولید کند. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به حل کردن مسائل ریاضی، نوشتن کد، ایمیل، مقاله تحقیقاتی، شعر، متن آهنگ، ساخت لیست خرید و حتی نامه‌نگاری اشاره کرد.

با توجه به موفقیت شگفت‌انگیزی که ChatGPT تجربه کرد، بسیاری از چت‌بات‌های رقیب نیز با الگو گرفتن از آن، وارد میدان شدند.

چت بات ChatGPT علاوه بر نوشتن متن، می‌تواند در مورد مسائل ساده یا پیچیده صحبت کند. برای مثال می‌توانید از آن بپرسید رنگ‌ها چه معنی دارند یا هدف از زندگی کردن چیست، تا برایتان پاسخی ارسال کند و تا ساعت‌ها مشغول گپ زدن با یکدیگر باشید. مهمترین نقطه قوت این سرویس این است که استفاده از آن کاملا رایگان است ولی همین موضوع سبب شده کاربران زیادی از آن استفاده کنند و در برخی مواقع ظرفیت کافی برای پاسخ‌دهی برای همه کاربران را نداشته باشد.

۲. گوگل بارد؛ از بهترین سایت های هوش مصنوعی سخنگو

2. Google Bard بهترین سایت های هوش مصنوعی سخنگو

  • نقاط قوت: رایگان است، به موتور جستجو و سرویس‌های گوگل دسترسی دارد، مهارت‌های پیشرفته ویرایش متن
  • نقاط ضعف: برای کدنویسی مناسب نیست

چت بات هوش مصنوعی گوگل بارد که با کمک PaLM 2 ساخته شده است، همانطور که از نامش پیداست، یک چت‌بات مکالمه‌ای از گوگل است. این چت‌بات برخلاف اکثر رقبایی که در این فهرست حضور دارند، از مدل‌های زبانی سری GPT استفاده نمی‌کند و در عوض از یک نسخه ساده از مدل زبانی LaMDA که توسط خود گوگل ساخته شده، بهره می‌برد.

این چت‌بات البته در زمینه کدنویسی یا استفاده به‌عنوان یک موتور جستجو، حرف‌های زیادی برای زدن ندارد ولی در عوض یک گزینه ایده‌آل برای ویرایش متن‌های اسناد مختلف مثل رزومه، مقالات و حتی خلاصه‌نویسی است. مزیت بعدی آن این است که کاملا رایگان است و استفاده از آن هیچ دردسر خاصی ندارد.

۳. HuggingChat؛ وبسایت های هوش مصنوعی سخنگو

3. HuggingChat وبسایت های هوش مصنوعی سخنگو

  • نقاط قوت: رایگان است، رابط کاربری ساده، قابل شخصی‌سازی است
  • نقاط ضعف: کار با آن برای کاربران مبتدی ساده نیست، احتیاج به ساخت حساب کاربری دارد

هوش مصنوعی HuggingChat یک زبان مدل OpenAssistant LLaMa بوده است که تجربیات اخیر کاربران نشان دهنده آن بوده که این سرویس بسیار مشابه به هوش مصنوعی چت جی پی تی بوده که میتواند در زمینه های بسیاری خوب عمل کند. مهمترین نقطه قوتی که هاگینگ چت دارد این است که یک چت‌بات متن باز است که علاوه بر این که امکان استفاده به‌عنوان یک چت‌بات را دارد، می‌توان از آن برای ساختن یک چت‌بات دیگر که دقیقا بتواند پاسخگوی نیازهای شما باشد هم استفاده کرد.

در حقیقت به‌عنوان یک چت‌بات، HuggingChat نمی‌تواند گزینه خیلی خوبی در مقایسه با دیگر رقبا باشد اما با توجه به رابط کاربری ساده‌ای که دارد، می‌تواند برای ساختن یک چت بات دیگر که خودتان آن را کنترل می‌کنید، بهترین انتخاب به‌حساب بیاید.

۴. چت بات مایکروسافت بینگ ؛ هوش مصنوعی سخنگوی فارسی رایگان

5. Microsoft Bing AI هوش مصنوعی سخنگوی فارسی رایگان

  • نقاط قوت: به اینترنت دسترسی دارد، لینک منابع را در اختیارتان قرار می‌دهد، از جدیدترین مدل زبانی GPT استفاده می‌کند، رایگان است
  • نقاط ضعف: محدودیت روزانه برای چت کردن دارد

هوش مصنوعی بینگ با استفاده از جدیدترین مدل زبانی کمپانی OpenAI یعنی GPT-4 ساخته شده است. 2 نقطه قوت کلیدی بینگ، دسترسی به اینترنت و همچنین ارائه لینک به منابعی است که با کمک آن‌ها به سوالات شما پاسخ می‌دهد. ویژگی مهم بعدی آن این است که از مدل زبانی GPT-4 استفاده می‌کند و آن را هم به‌صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد. در حالی که اگر با ChatGPT بخواهید از این مدل زبانی استفاده کنید باید با پرداخت 20 دلار در ماه، اشتراک پلاس این چت‌بات را خریداری کنید.

با توجه به تمامی این موارد و همچنین پشتیبانی از زبان فارسی، می‌توان بینگ را بهترین جایگزین برای ChatGPT به‌حساب آورد. تنها نقطه ضعف آن این است که چت کردن با آن نامحدود نیست و تعداد پرامپت‌هایی که برایش می‌نویسید، محدودیت دارد.

۵. سایت هوش مصنوعی سخنگو Perplexity

سایت هوش مصنوعی سخنگو

  • نقاط قوت: ارائه لینک منابع، دسترسی به اینترنت، رابط کاربری ساده، رایگان است
  • نقاط ضعف: برخی مواقع پاسخ‌های نامرتبط می‌دهد

وبسایت Perplexity AI یک چت‌بات رایگان است که به اینترنت دسترسی دارد، لینک منابع خود را ارائه می‌کند و رابط کاربری خیلی پیچیده‌ای هم ندارد. به محض ورود به سایت آن، کافی است در کادر بالای صفحه پرامپت‌ خود را بنویسید تا کار را شروع کنید. با توجه به این که متن پرامپت‌های آن می‌تواند طولانی باشد، این چت‌بات انتخاب بسیار عالی برای امتحان کردن پرامپت‌های مختلف و همچنین ایده‌هایی است که در ذهن خود دارید.

چت بات Perplexity AI همچنین دارای یک گزینه با عنوان Popular Now است که در آن می‌توانید به محبوب‌ترین پرامپت‌ها و همچنین اخبار دسترسی داشته و با کلیک روی آن‌ها علاوه بر این که اطلاعات بیشتری از آن موارد پیدا می‌کنید، با این هوش مصنوعی هم در موردشان صحبت کنید.

۶. هوش مصنوعی سخنگو Jasper

سایت هوش مصنوعی سخنگو

  • نقاط قوت: بهره‌مندی از 50 سبک نوشتاری مختلف، امکان ویرایش و اصلاح متن، امکان شناسایی متون کپی شده
  • نقاط ضعف: بیشتر بر متن تمرکز دارد، قیمت بسیار بالا

درست مثل ChatGPT، هوش مصنوعی Jasper نیز پاسخ‌هایی به‌شما می‌دهد که نزدیکی زیادی به پاسخ‌های یک انسان دارند. این هوش مصنوعی از همان مدل زبانی نسخه رایگان ChatGPT یعنی GPT-3 استفاده می‌کند. شما با استفاده از آن می‌توانید یک پرامپت برای متنی که می‌خواهید دریافت کنید، بنویسید تا این چت بات متن را برایتان به نگارش دربیاورد.

مهمترین مزیت Jasper، بهره‌مندی از ابزارهای متنوع برای بهبود کیفیت متن نهایی است. برای مثال این هوش مصنوعی علاوه بر این که قادر است گرامر متن را چک کند، می‌تواند مطمئن شود که متن نهایی کپی یا شبیه به متن‌هایی که قبلا منتشر شده‌اند، نیست. همچنین دارای 50 سبک نوشتاری مختلف برای نوشتن پست‌های لاگ، رشته‌های توییتر، اسکریپت ویدیو و … است؛ با این حال برای استفاده از آن باید ماهیانه 39 دلار پرداخت کنید.

۷. سایت هوش مصنوعی سخنگو YouChat

هوش مصنوعی سخنگو

  • نقاط قوت: دسترسی راحت، رایگان است، ارائه منابع پاسخ‌ها
  • نقاط ضعف: رابط کاربری جای کار دارد، در مرحله بتا است

هوش مصنوعی سخنگو YouChat نیز یک هوش مصنوعی دیگر است که از GPT-3 بهره می‌برد. با این ابزار شما می‌توانید پس از نوشتن پرامپت، پاسخ متنی را به‌شکل رایگان دریافت کنید. پرامپت‌های شما می‌تواند شامل مسائل ریاضی، کدنویسی، ترجمه یا مقاله‌نویسی باشد. شاید بزرگترین مزیت آن این است که از آنجایی که نسبت به دیگران کمتر شناخته شده، کاربران کمتری دارد و به همین خاطر در هر زمانی با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید.

افزون بر این، YouChat منابع پاسخ‌های خود را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد چرا که به اینترنت دسترسی دارد. از آنجایی که استفاده از آن محدودیتی ندارد و لازم به پرداخت هزینه‌ای هم نیست، می‌توان آن را بهترین سایت هوش مصنوعی سخنگو نیز به‌حساب آورد؛ چرا که از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند.

۸. چت بات Chatsonic

سایت هوش مصنوعی سخنگو

  • نقاط قوت: به‌روز است، کاربری‌های متنوع، دوره آزمایشی رایگان دارد
  • نقاط ضعف: قیمت بالا اشتراک، از محاسبات ریاضی پشتیبانی نمی‌کند

چت‌بات Chatsonic یک گزینه‌ای است که می‌توانید با خیال راحت رویش حساب باز کنید؛ به‌خصوص اگر به‌دنبال یک چت‌بات باشید که به‌روز باشد و از اخبار و مسائل روز اطلاع داشته باشد. از آنجایی که این چت‌بات به اینترنت متصل است، می‌تواند به اخبار روز دسترسی داشته و پاسخ‌های مرتبط و آپدیت به‌شما ارائه کند؛ درست برخلاف نسخه رایگان ChatGPT که از سال 2021 به بعد آپدیت نشده است.

Chatsonic همچنین دارای پاورقی همراه با لینک‌های مربوط به پاسخ‌های خود است تا بتوانید از صحت اطلاعات آن اطمینان حاصل کنید. مزیت بزرگ بعدی آن این است که از مدل زبانی GPT-4 بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های این چت‌بات می‌توان به قابلیت تبدیل صدا به متن اشاره کرد. می‌توانید از این چت‌بات به‌صورت آزمایشی تا حداکثر 2500 کلمه استفاده کنید و بعد از آن باید حداقل 13 دلار و حداکثر 1749 دلار بسته به تعداد کلماتی که نیاز دارید، پرداخت کنید.

۹. هوش مصنوعی Socratic

سایت هوش مصنوعی سخنگو

  • نقاط قوت: رایگان است، استفاده راحت، جنبه آموزشی دارد
  • نقاط ضعف: متن نمی‌نویسد، فاقد نسخه دسکتاپ است

اگر یک کودک دارید و می‌خواهید برای آسان‌تر شدن بار درس‌ها با هوش مصنوعی به او کمک کنید، هوش مصنوعی Socratic می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد. با این هوش مصنوعی، کودکان می‌توانند هر سوالی که در مورد مباحث آموزشی در مدرسه دارند را بپرسند تا این هوش مصنوعی یک پاسخ جامع و محاوره‌ای همراه با طرح‌های گرافیک جالب و منحصر به‌فرد برای توضیح بیشتر، در اختیارشان قرار دهد.

این هوش مصنوعی البته برخلاف اکثر گزینه‌های این فهرست، فاقد نسخه دستکاپ است و برای گوشی‌های اندروید و برای گوشی‌های آیفون منتشر شده است. البته Socratic نمی‌تواند یک مقاله درسی بنویسد یا یک داستان برای کودک تعریف کند. اما اگر کودک شما به هوش مصنوعی علاقه دارد، می‌تواند یک گزینه ایده‌آل به‌حساب بیاید.

۱۰. هوش مصنوعی Kuki

سایت هوش مصنوعی سخنگو

  • نقاط قوت: نگارش شبیه به انسان، سرگرم‌کننده، امکان صحبت در مورد همه موضوعات را دارد
  • نقاط ضعف: برخلاف دیگر چت‌بات‌ها برای استفاده حرفه‌ای در یک موضوع خاص مناسب نیست، نیاز به ساخت حساب کاربری دارد

هوش مصنوعی سخنگو در اکثر مواقع مثل گزینه‌هایی است که در بالا معرفی کردیم. اما اگر یک هوش مصنوعی می‌خواهید که تا جای ممکن پاسخ‌ها را مثل یک انسان ارسال کند، به‌طوری که گمان کنید در حال چت کردن با یک فرد دیگر هستید، هوش مصنوعی Kuki می‌تواند بهترین انتخاب باشد. می‌توانید ساعت‌ها با این هوش مصنوعی صحبت کنید، بدون این که حوصله‌تان سر برود. این چت‌بات قابلیت تشخیص مود فعلی شما را براساس نوشته‌هایتان دارد اما بیشتر جنبه سرگرمی دارد و برای استفاده حرفه‌ای مثل حل مسائل ریاضی یا نوشتن کد و فرمول مناسب نیست.

سخن پایانی

معرفی بهترین سایت های هوش مصنوعی سخنگو به اتمام رسید که در این زمینه به 10 مورد محبوب اشاره شد. شما عزیزان می‌توانید نظر خود را نسبت به مقاله بهترین سایت‌های هوش مصنوعی سخنگو بیان کنید و اگر گزینه خوب دیگری را سراغ دارید که در لیست به آن اشاره نشده است می‌توانید آن را برای ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
یاشار جمشیدی
.
18 مرداد 1402، 14:59
پاسخ
0
0
چرا نمیتوان در مریخ زندگی کرد؟
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402