معرفی انیمه ارگو پراکسی؛ داستان، شخصیت‌ها و نمرات

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر به دنبال یک انیمه علمی-تخیلی متفاوت می‌گردید، انیمه ارگو پراکسی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. با ما همراه باشید تا انیمه Ergo Proxy را به شما معرفی کنیم و شما را با دنیای خاصی از ربات‌های انسان‌نما با نیروهای خارق العاده آشنا کنیم.

تعداد قسمت های انیمه ارگو پراکسی 23 اپیزود است. انیمه ارگو پراکسی در واقع اقتباسی از مانگایی با همین نام نوشته دای ساتو (Dai Satō) و به کارگردانی شوکو موراس (Shūkō Murase) ساخته شده است. ژانر انیمه Ergo Proxy را می‌توان علمی-تخیلی و روانشناختی خواند. زمان پخش انیمه ارگو پراکسی نیز در تاریخ 25 فوریه 2006 بوده است. این انیمه مضامین فلسفی و جدیدی را نشان می‌دهد. همچنین با ترکیب انیمیشن‌های دو بعدی، سه بعدی و جلوه‌های ویژه بسیار خاص توانسته با انیمه های مدرن و جدید نیز رقابت کند.

فهرست مطالب

داستان انیمه ارگو پراکسی

داستان انیمه Ergo Proxy در آینده‌ اتفاق می‌افتد. آینده‌ای که در آن بر اثر یک فاجعه زیست محیطی جهان تقریبا نابود شده است. علت این تغییرات آب و هوایی و از بین رفتن محیط زیست، انفجارهایی است که در محل ذخیره هیدرات متان رخ داد. همین امر سبب شد تا در نیمه دوم قرن بیست و یکم 85 درصد جمعیت انسان‌ها از بین بروند.

انسان‌ها برای این که بتوانند در امان بمانند، شهرها گنبدی ساختند و در آن‌ها پناه گرفتند. این شهرهای گنبدی شکل دارای سیستم‌های زاد و ولدی به نام WombSys و که در آن AutoReivs ساخته می‌شوند. در این شهرهای گنبدی انسان‌ها و آندرویدهای انسان نما که AutoReivs نام دارند در کنار هم زندگی می‌کنند. یکی از این شهرهای گنبدی رومدو (Romdeau) نام دارد که انیمه در آنجا اتفاق می‌افتد.

دولت شهر رامدو به گونه‌ای است که قدرت بین چندین نهاد مانند اداره اطلاعات، دفتر اطلاعات، دفتر بهداشت و رفاه و اداره امنیت تقسیم می‌شود همگی آن‌ها توسط شخصی به عنوان “نایب السلطنه” اداره می‌شود.

هزاران سال پیش، دولت بر روی انسان‌های جاودانه‌ای به نام پروکسی تحقیقاتی انجام می‌داده است. پروکسی‌ها در انیمه ارگو پراکسی تحت عنوان انسان‌ها جاودانه شناخته می‌شدند. اما اکنون از بین رفته‌اند.

حال داستان از آن‌جایی شروع می‌شود که دختری به نام ری آی مایر برای حل پرونده‌ای خاص انتخاب می‌شود. پرونده درباره AutoReivsهایی است که عقل خود را از دست داده و دست به قتل‌های وحشتناک می‌زنند. او به همراه ایگی، آندرویدی که همیشه همراه او است و وینسنت که در طول سریال با او آشنا می‌شود، در راه حل این پرونده به سمت افشا کردن راز پروکسی‌ها کشانده می‌شوند.

شخصیت های انیمه ارگو پراکسی

برخی از کاراکترهای انیمه Ergo Proxy انسان و برخی دیگر پروکسی‌های انسان نما هستند. مانگاکا و کارگردان این انیمه به صراحت توضیح دادند که تغییرات زیادی در شخصیت‌های آن‌ها به وجود آورده‌اند. کاراکترهای انیمه انیمه ارگو پراکسی به شرح زیر هستند:

 ری-آی مایر (Re-l Mayer)

دانلود انیمه Ergo Proxy

ویس اکتور این شخصیت ری سایتو (Rie Saitō) است. دی-آی مایر یک بازرس مونث 19 ساله است. او از سوی سازمان Shimin Jōhōkyoku برای پیگیری و تحقیق درباره قتل‌های وحشیانه و پی در پی پروکسی‌هایی که توسط ویروس کوگیتو آلوده شدند، منسوب می‌شود.

او همچنین نوه دونو مایر (Donov Mayer)، نائب السلطنه رومدیو (Romdeau)، است. ری-آی همراه وینسنت، یکی دیگر از شخصیت‌های اصلی داستان، همراه می‌شود. آن دو با هم به تحقیق درباره راز پروکسی‌ها می‌پردازند. ری-آی به شخصه نمی‌داند چرا اینقدر به پروکسی‌ها علاقمند است. ری-آل مایر همیشه با لباس‌ها و موهای مشکی، چشمان و سایه چشم آبی در انیمه ظاهر می‌شود.

وینسنت لاو (Vincent Law)

شخصیت های انیمه ارگو پراکسی

کوجی یوسا (Kōji Yusa) ویس اکتور این شخصیت است. اویک مهاجر اهل ماسک (Mosk) است که برای بخش کنترل  AutoReiv در سازمان Romdeau کار می‌کند. او در این سازمان وظیفه داردپروکسی‌های آلوده به ویروس را شناسایی و شکار کند.

در چند قسمت اول، چشمان وینسنت بسته بود و موهایش به سرش چسبیده بود. با این حال، با پیشرفت سریال، او چشمان سبز روشن خود را باز می‌کند و دست از آن مدل موی مسخره برمی‌دارد. همچنین با اعتماد به نفس و جدیت بیشتری به کار خود ادامه می‌دهد. او در اصل برای تبدیل شدن به یک شهروند نمونه تلاش می‌کند، اما در نهایت نمی‌تواند از گذشته خود خلاص شود و از رومدو فرار می‌کند. او شدیدا عاشق Re-l Mayer است.

پینو (Pino)

پینو یک پروکسی آلوده به ویروس است که ذهن و بدنی همانند یک کودک باشد. پینو در اصل متعلق به رائول کرید (Raul Creed) و همسرش سامانتا (Samantha) بود که پینو به عنوان فرزند خوانده در کنار آن‌ها زندگی می‌کرد. در انیمه خواهید دید که او در موسیقی استعداد دارد و گاهی پیانو می‌نوازد. در واقع او تنها با نگاه کردن به پیانو زدن رائول، این هنر را آموخته است.

او قرار بود پس از اینکه کرید یک پسر واقعی از سوی دولت اعطا کرد، از رده خارج شود. اما مرگ نابهنگام سامانتا و پسر نوزادشان به دست پروکسی موناد (Monad)، پینو را به ویروس کوگیتو آلوده می‌کند. او در اوایل سریال بسیار به وینسنت وابسته می‌شود و پس از فرار از خانه او را در سفر همراهی می‌کند.

ایگی (Iggy)

معرفی انیمه ارگو پراکسی

ایگی یک AutoReiv است که از کودکی همراه re-i است. او به نسخه اصلاح شده ویروس کوگیتو مبتلا شده است. ایگی ری آی را بسیار دوست دارد و از بی توجهی او خشمگین می‌شود. همچنین ایگی از وینسنت متنفر بوده؛ چرا که فک می‌کند ری-آی را از او دور کرده است. علاقه او به ری-آی به قدری است که گاهی چشمان خود را مانند او با سایه آبی، آرایش می‌کند.

نقد انیمه ارگو پراکسی

انیمه ارگو پروکسی ممکن است کمی فلسفی و پیچیده به نظر برسد. مانگاکای این اثر، دای ساتو، درباره آن اینگونه توضیح می‌دهد: «این داستان در آینده اتفاق می‌افتد. در واقع، روبات‌هایی که به ویروس مبتلا شده و از هویت خود مطلع می‌شوند. این ربات‌ها که تنها ابزاری برای انسان‌ها بوده‌اند، تصمیم می‌گیرند به جستجوی ماهیت و سرچشمه خود بپردازند. آن‌ها نمی‌دانند که ویروس سبب بیداری و آگاهی آن‌ها از هویتشان شده یا این که باید هویت را از سفرشان به دست آورند.»

او افزود:« این یک سوال بنیادی است که همه ما باید از خود بپرسیم. آیا چیزی که الان هستیم ذاتی است یا آن را به مرور و به خاطر تاثیرات محیطی به دست آورده‌ایم.»

بد نیست بدانید که در انیمه Ergo Proxy ربات‌ها همه به نام فیلسوفان: دریدا و لاکان و هوسرل نامگذاری شده اند. همچنین مانگاکا و کارگردان این اثر گفته‌اند که در ابتدا قصد داشتند وینسنت را به عنوان قهرمان اصلی و Re-l را به عنوان شخصیت مکمل داشته باشند.

با این حال، همانطور که آن‌ها شخصیت او را شکل دادند، او شخصیت بسیار قوی‌تری شد و شروع به ربودن کانون توجه از وینسنت کرد. این به آن‌ها این فرصت را داد تا به جای اینکه یک قهرمان داستان را به دوش بکشد، روایت را بین دو شخصیت تقسیم کنند.

امتیازات انیمه ارگو پراکسی

این انیمه علمی-تخیلی تاکنون توانسته نمرات خوبی را از سوی مخاطبین و منتقدان به دست آورد. انیمه ارگو پراکسی توانسته در دو سایت محبوب imdb و MyAnimeList نمره 7.9 از 10 را به دست آورد. با دانلود انیمه Ergo Proxy می‌توانید خودتان قضاوت کنید که تا چه حد ارزش دیدن دارد.

کلام آخر

انیمه ارگو پراکسی، می‌تواند یک انیمه روانشناختی نیز به شمار بیاید. چرا که همانطور که توضیح دادیم، مخاطب را به فکر فرو می‌برد. با این حال، این انیمه بسیار زیبا و دیدنی است. از این که در بررسی انیمه Ergo Proxy با ما همراه بودید، سپاسگزاریم. امیدواریم که از دیدن این انیمه در کنار دوستانتان نهایت لذت را ببرید. همچنین نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402