نرم افزار های قطع دسترسی برنامه ها به اینترنت در اندروید

قطع دسترسی برنامه به اینترنت
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کنترل مصرف اینترنت در تلفن‌های همراه، امری بسیار حیاتی و ضروری است. علاوه بر استفاده‌های عادی و روزمره از اینترنت برای بارگذاری صفحات وب و تبادل اطلاعات و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، خیلی از اپلیکیشن‌های گوشی، به‌طور دائم به منظور آپدیت شدن دیتاها، نمایش تبلیغات و … از حجم اینترنت استفاده می‌کنند که خیلی از آن‌ها نیز چندان ضروری و مورد استفاده نیستند. به همین خاطر، قطع دسترسی برنامه به اینترنت گاهی اوقات حائز اهمیت است.

قطع کردن دسترسی برنامه ها به اینترنت در گوشی همراه هوشمند، برای کنترل مصرف اینترنت، اهمیت زیادی دارد. به‌دلیل اینکه اکثر برنامه‌‌های اندروید و آیفون به‌دسترسی اینترنت نیاز دارند؛ برخی اوقات مصرف اینترنت بالایی دارند، یا اینکه با حالت آفلاین برنامه یا مسدود کردن فعالیت برنامه‌ها در پس زمینه نیز نیازمان برطرف می‌شود. خوشبختانه برنامه‌های کنترل مصرف اینترنت متعددی توسعه داده شده‌اند که برای این منظور کارایی دارند. طی این مقاله از پلازا، به‌طور کامل در مورد نحوه‌ی قطع دسترسی برنامه به اینترنت در اندروید و برنامه‌های کاربردی برای این کار، توضیح داده‌ایم.

فهرست مطالب:

قطع دسترسی برنامه به اینترنت

به چند دلیل اصلی متفاوت که اولین مورد مصرف دیتا یا اینترنت شما، دومین دلیل مصرف بیش از حد باتری دستگاه و سومین عامل نیز دسترسی برخی اپلیکیشن‌های متفرقه به اینترنت و امکان افشای اطلاعات شما است، قطع کردن دسترسی برنامه ها به اینترنت در گوشی، حائز اهمیت است. حتی در برخی مواقع این موضوع می‌‌تواند باعث کاهش سرعت عملکرد گوشی شما شود. در این حالت‌ها، ممکن است بخواهید برای برنامه‌‌های خاصی در گوشی‌های اندروید یا آیفون، دسترسی به اینترنت تلفن همراهتان را غیرفعال کنید و یا ترجیح دهید از برخی اپلیکیشن‌‌ها به‌صورت آفلاین و بدون دسترسی به ‌داده استفاده نمایید.

محدود کردن دسترسی برنامه ها به اینترنت در تنظیمات گوشی های اندروید

اگر مصرف اینترنت گوشی اندروید شما زیاد است، خوشبختانه می‌توانید بدون دردسر، میزان مصرف برنامه‌های مختلف را چک کنید. برای این منظور کافی است در تنظیمات گوشی، به بخش Network & internet رفته و با انتخاب Mobile/Cellular network یا Mobile network میزان مصرف حجم داده، توسط هر برنامه را در بازه‌ی زمانی مشخص، مشاهده کنید. شبکه وای-فای نیز با عنوان Wi-Fi  بخش جداگانه دارد.

محدود کردن دسترسی برنامه‌ها به اینترنت در تنظیمات گوشی‌های اندروید

حال با کلیک بر روی هر برنامه، می‌توانید مشاهده‌ کنید که چه حجمی از اینترنت صرف مصرف پس زمینه‌ی برنامه شده و حتی می‌توانید دسترسی پس زمینه‌ی برنامه به اینترنت داده را، غیر فعال کنید. در اندروید 10 به بعد نیز پس از ورود به بخش Mobile network و Data usage انتخاب گزینه‌ی Network access لیست برنامه‌ها را مشاهده می‌کنید و برای قطع دسترسی هر کدام به اینترنت، می‌توانید با کلیک روی آن، یکی از چهار حالت، هر کدام به تنهایی و یا عدم دسترسی کامل به اینترنت را انتخاب کنید. البته اسامی این مراحل و نحوه‌ی تنظیمات، بر اساس نسخه‌ی اندروید و برند گوشی، شاید کمی متفاوت باشد.

با این حال، این تنظیمات در گوشی‌های مختلف، کمی فرق دارد؛ به عنوان مثال تنظیمات قطع دسترسی برنامه به اینترنت در شیائومی با سامسونگ، کمی متفاوت است. در صورتی‌که گوشی شما این قابلیت را ندارد و یا قصد دارید از برنامه‌های جانبی، قطع کردن دسترسی برنامه ها به اینترنت در گوشی اندروید خود را انجام دهید، با ما همراه باشید.

بهترین نرم افزارهای قطع دسترسی برنامه به اینترنت مخصوص اندروید

در بخش قبلی، در مورد قطع دسترسی برنامه به اینترنت توسط تنظیمات گوشی، توضیحات کامل را ارائه کردیم، اما اگر نسخه اندروید تلفن همراه شما قدیمی‌تر از اندروید 10 است، این کار برایتان میسر نخواهد بود. به این ترتیب به برنامه‌های جانبی برای قطع کردن دسترسی برنامه ها به اینترنت در گوشی اندروید خود احتیاج دارید.

1. اپلیکیشن NoRoot Firewall برای قطع کردن دسترسی برنامه ها به اینترنت در گوشی

قطع دسترسی برنامه به اینترنت

برنامه‌ی NoRoot Firewall یکی از برترین اپلیکیشن‌‌های فایروال برای سیستم عامل اندروید است که بدون نیاز به‌روت کار می‌‌کند.‌ با استفاده از این برنامه می‌‌توانید تعیین کنید که کدام اپلیکیشن به اینترنت دسترسی داشته باشد. به طور دقیق‌‌تر شما می‌‌توانید برای هر برنامه اجازه دسترسی به اینترنت از طریق وای ‌فای یا دیتای سیم‌ کارت را جداگانه تعریف کنید.

همچنین می‌توانید یک آدرس IP  یا یک وب سایت خاص را به‌لیست سیاه دسترسی برنامه اضافه کنید. این برنامه قادر به‌پشتیبانی از پروتکل IPv6  نیست، بنابراین ممکن است در شبکه LTE  به‌درستی عمل نکند. وقتی برنامه را برای اولین بار اجرا می‌کنید، احتمالا ابتدا کمی پیچیده به‌نظر می‌‌رسد. اما با صرف کمی زمان به‌راحتی می‌‌توانید با آن کار کنید.

2. اپلیکیشن NetGuard

قطع کردن دسترسی برنامه ها به اینترنت در گوشی

مانند برنامه قبلی این نرم افزار محدودیت دسترسی به اینترنت اندروید نیز به‌شکل جداگانه دسترسی برنامه‌های دیگر به اینترنت را در بخش‌‌های وای‌فای و دیتا تعیین می‌‌کند. همچنین واسط کاربری برنامه NetGuard ساده‌‌تر از نسخه قبلی است و به‌همین دلیل مدیریت تنظیمات آن بهبود یافته می‌باشد. با یک کلیک ساده در این برنامه می‌‌توانید به‌طور کامل یا به‌طور جزئی دسترسی نرم‌ افزارهای دیگر را به اینترنت قطع کنید. در کل باید بگوییم این یکی از بهترین نرم افزارها برای قطع کردن دسترسی برنامه‌ها به اینترنت در گوشی‌های اندرویدی است. این برنامه امکانات دیگری از جمله فیلتر کردن آدرس‌های IP به‌صورت دسته‌‌ای، ثبت لاگ دسترسی به اینترنت و مدیریت دسترسی برنامه‌‌های سیستمی اندروید به اینترنت را نیز دارد.

3. Karma firewall

قطع دسترسی برنامه به اینترنت

فایروال کارما یکی از نرم افزارهای قطع دسترسی برنامه به اینترنت است و تنظیمات راحتی دارد، شما با یک کلیک ساده قادرید هر برنامه ای را که می‌خواهید از دسترسی به اینترنت محروم کنید و اگر بخواهید می‌توانید اینترنت را برای تمام برنامه‌ها قطع نمایید. یکی از نقاط ضعف برنامه Karma Firewall  این است که قادر نیستید به‌طور جداگانه دسترسی به وای ‌فای و دیتا را تنظیم کنید. در واقع تنها می‌‌توانید به‌طور کلی دسترسی یک برنامه را فعال یا غیرفعال کنید.

4. Mobiwol NoRoot Firewall

قطع کردن دسترسی برنامه ها به اینترنت در گوشی

این نرم افزار مخصوص اندروید است، قطع کردن دسترسی برنامه ها به اینترنت در گوشی با این نرم افزار، به سادگی انجام می‌شود. علاوه بر این، شما اکنون قادرید به‌دلخواه فقط دسترسی وای فای را مسدود کنید یا فقط دسترسی به اینترنت گوشی را محدود نمایید و یا حتی می‌توانید همزمان دسترسی به‌وای فای و اینترنت گوشی را مسدود کنید. بدانید که برنامه Mobiwol NoRoot Firewall یکی از بهترین نرم افزارها برای قطع اتصال اینترنت اپلیکیشن‌های گوشی محسوب می‌شود و قطع دسترسی برنامه به اینترنت به‌راحتی انجام می‌گردد.

5. AFWall؛ قطع اتصال اینترنت اپلیکیشن های گوشی

قطع کردن دسترسی برنامه ها به اینترنت در گوشی

یکی از بهترین نرم افزارها برای قطع کردن دسترسی برنامه‌ها به اینترنت در گوشی به‌حساب می‌آید. با استفاده از این نرم افزار شما می‌توانید مدیریت کنید که هر برنامه ای که روی سیستم خود نصب کرده‌اید از اینترنت استفاده کند یا خیر و در صورت نیاز می‌توانید به‌طور کامل دسترسی یک برنامه به اینترنت را قطع نمایید. در صورت نصب یک اپلیکیشن گالری ممکن است نرم افزار به‌صورت پنهان از اینترنت استفاده کند بدون اینکه ما به آن اجازه دهیم.

این اپلیکیشن دارای طراحی جذابی است و قابلیت پشتیبانی از ماژول‌‌های XPosed را دارد. در بعضی از گوشی‌‌ها نیاز به‌روت دارد. همپنین این اپلیکیشن امکان مدیریت اینترنت همراه، وای فای و لن را به‌شما می‌‌دهد و پشتیبانی از سه پلتفرم x86/MIPS/ARM  را دارد. شما می‌‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن، میزان استفاده برنامه‌‌ها از اینترنت را مشاهده کنید و همچنین قابلیت قطع و وصل اینترنت برنامه‌‌ها در دستگاه اندروید خود را داشته باشید. همچنین این اپلیکیشن امکان ایجاد فیلتر جهت نمایش برنامه‌‌های ضروری را نیز دارد و قابلیت قفل کردن نرم افزارها را نیز داراست.

6. Net Blocker

قطع دسترسی برنامه به اینترنت

همه‌ی افراد تعداد زیادی برنامه و بازی روی گوشی خود دارند. برخی از این برنامه‌‌ها برای کار کردن نیاز به اتصال اینترنت دارند، در حالی که برخی دیگر فقط برای دریافت اطلاعات تبلیغاتی از طریق اینترنت استفاده می‌‌کنند. به‌همین دلیل ما با استفاده از این اپلیکیشن‌‌ها، تبلیغات و نوتیفیکیشن‌‌های آزاردهنده زیادی را دریافت می‌کنیم.

استفاده از اپلیکیشن نت بلاکر به‌معنای رفع مشکلاتی از این دست خواهد بود. شما قادر خواهید بود به‌راحتی برنامه‌‌هایی که نیاز به اتصال اینترنت ندارند را در اپلیکیشن نت بلاکر ثبت کنید تا امکان دسترسی کامل آن‌ها به اینترنت متوقف شود. این اقدام به‌کاهش مصرف شما از اینترنت و همچنین به‌کاهش مصرف شارژ گوشی شما کمک خواهد کرد. طبق نظر بیشتر افراد این نرم افزار بهترین اپلیکیشن برای قطع کردن دسترسی برنامه‌ها به اینترنت در گوشی محسوب می‌شود.

رابط کاربری اپلیکیشن نت بلاکر بسیار ساده است و این امر استفاده از آن را بسیار آسان می‌‌کند. هنگام باز کردن برنامه شما با یک لیست از تمامی برنامه‌‌های نصب شده بر روی گوشی خود رو به‌رو می‌‌شوید و با فشردن یک دکمه به‌راحتی می‌‌توانید دسترسی برنامه‌‌های مورد نظر خود به اینترنت را غیر فعال کنید. شما به‌راحتی می‌‌توانید دسترسی یک برنامه به اینترنت را به‌صورت جداگانه مسدود کنید. علاوه بر این قادرید در برنامه‌‌ی خود پروفایل‌‌های گوناگونی تنظیم کنید به‌گونه‌‌ای که با انتخاب یک پروفایل تنظیمات مورد نیاز شما سریعا اعمال شود. همچنین این برنامه دارای ویجتی است که به‌کاربر امکان دسترسی سریع‌تر به‌برنامه را می‌‌دهد. به‌علاوه برای استفاده از این برنامه نیازی به‌دسترسی روت نیست.

سخن نهایی

استفاده‌ی برخی برنامه‌ها از اینترنت، علاوه‌بر مصرف حجم داده، گاهی به خاطر نمایش تبلیغات و یا تمام شدن سریع باتری، آزاردهنده است. البته، قطع کردن دسترسی برنامه ها به اینترنت در گوشی محدود به‌سیستم عامل اندروید نیست و این مشکل را در دستگاه‌‌های آیفون نیز خواهید داشت. با این حال قطع دسترسی یک برنامه به اینترنت در آیفون کمی متفاوت است و به‌خصوص در زمان اتصال به شبکه Wi-Fi، این امر تقریبا نشدنی است. طی این مقاله سعی کردیم راه‌های قطع دسترسی برنامه به اینترنت توسط تنظیمات و البته برنامه‌های جانبی برای گوشی‌های اندرویدی را بیان نماییم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402