معرفی انیمه تیره تر از سیاهی؛ داستان، شخصیت‌ها و نمرات

انیمه تیره تر از سیاهی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انیمه تیره تر از سیاهی یک انیمه ترسناک با صحنه‌های دلهره‌آور است که طرفداران خاص خودش را دارد. با پلازا همراه باشید تا با معرفی انیمه Darker than Black دقایقی پر از هیجان را برایتان به ارمغان بیاوریم.

انیمه تیره تر از سیاهی یک مجموعه ژاپنی است که توسط استودیو Bones و به کارگردانی تنسای اوکامورا (Tensai Okamura) ساخته شده است. تعداد قسمت های انیمه تاریک تر از سیاهی 25 قسمت بوده که آوریل تا سپتامبر 2007 پخش شد. این انیمه دارای یک اسپین آف نیز هست که در سال 2010 با 12 قسمت پخش شد.

ژانر انیمه تیره تر از سیاهی رازآلود، ماوراطبیعی، ترسناک و علمی تخیلی است. این انیمه برای کسانی که به صحنه‌های مبارزه و داستانی پر از رمز و راز علاقمند هستند یک گزینه بسیار مناسب است. اگر به دنبال یک انیمه عالی برای آخر هفته هستید، ما را در معرفی انیمه Darker than Black همراهی کنید.

فهرست مطالب

داستان انیمه تاریک تر از سیاهی

ده سال قبل از اتفاقات سریال، یک ناهنجاری فضایی که به آن «دروازه بهشت» می‌گفتند در آمریکای جنوبی ظاهر شد. به دنبال آن، «دروازه جهنم» در توکیو باز شد و آسمان را تغییر داد. در آن زمان، اشخاصی با توانایی‌های ویژه‌ای نیز ظهور کردند که به اصطلاح به آن‌ها پیمانکارها یا کانترکتورز (Contractors) می‌گفتند. این اشخاص خودشان را از مردم مخفی کرده و با خونسردی دست به کشتن می‌زدند.

بعدها ملت‌ها و سازمان‌های مختلف در سراسر جهان دست به آموزش آن‌ها به عنوان قاتل یا جاسوس زدند. پیمانکاراها به گونه‌ای آموزش دیدند که در نبردهای خشونت آمیز بدون هیچ رحمی به کشتن و جمع‌آوری اطلاعات بپردازند. به این ترتیب، یک جنگ بزرگ به نام «جنگ بهشت» رخ داد. آمریکای شمالی نیز موقعیت خود را به عنوان یک ابرقدرت به سازمانی مرموز به نام سندیکا (Syndicate) از دست می‌دهد.

داستان انیمه تیره تر از سیاهی درباره یک پیمانکار چینی به نام هی (Hei) است. او ماموریت‌های جاسوسی و ترور را در توکیو به کارگردانی سندیکا انجام می‌دهد. هی در زندگی غیرنظامی دروغین خود، جایی که او به عنوان یک دانش آموز خجالتی با نام مستعار لی شنشون (Li Shenshun) شناخته می‌شود.

هی، یک جنگجوی سابق در جنگ بهشت است که به دنبال خواهر گمشده خود می‌گردد. او معتقد است که زنی به نام امبر (Amber) مسئول ناپدید شدن خواهرش است. او در جستجوی خواهرش خود را درمیان درگیری‌هایی بین سازمان‌های مختلف می‌یابد. این که هی می‌تواند خواهرش را پیدا کند و در راه پیدا کردن او با چه چالش‌هایی مواجه می‌شود را می‌توانید با دانلود انیمه Darker than Black دریابید.

شخصیت های انیمه تیره تر از سیاهی

طراحی کاراکترهای انیمه تاریک تر از سیاهی امری بسیار چالش‌ برانگیز برای طراح شخصیت انیمه، یعنی یوجی ایواهارا (Yūji Iwahara) و کارگردان مجموعه بود. این دو بر سر این‌ که شخصیت‌ها چگونه باشند و با چه سبکی به تصویر کشیده شوند بارها و بارها با هم جر و بحث داشتند. ایواهارا نیز مجبور بود چندین بار شخصیت‌ها را ترسیم کند تا نظر کارگردان را جلب کند. کلاه هوانگ و لباس یوتاکا کونو و مایو اوتسوکا بارها عوض شد تا این که اوکامورا را بلاخره راضی کرد.

بد نیست بدانید که برای نسخه‌های ova انیمه Darker than Black به ایواهارا دستور داده شد که هر دو شخصیت هی و یین را از نظر جنسی جذاب‌تر بکشد. چرا که استودیو انیمیشن می‌خواست تماشاگر روی صحنه‌های اکشن جذابی که هی در آن حضور دارد، تمرکز کند. حال به معرفی شخصیت‌های جذاب این انیمه می‌پردازیم:

هی (Hei)

معرفی انیمه Darker than Black

هی کار با سندیکا را به عنوان یک کودک قاتل برای محافظت از خواهرش، بای (Bai)، در آمریکای جنوبی و در طول جنگ «دروازه بهشت» آغاز کرد. او دارای شخصیتی دو گانه بوده که گاهی خونسرد و گاهی خشن است. هی به عنوان یکی از قاتلین سندیکا کار می‌کند و از سویی دیگر، در دانشگاه یک دانشجوی عادی و خوش اخلاق است. او در آپارتمانی مخصوص  قدیمی برای خارجی‌ها زندگی می‌کند.

اگرچه او معمولا خود را دانشجوی انتقالی می‌نامد، اما در طول انیمیه تیره تر از سیاهی یک بار هم به دانشگاه نرفته است. هی از عنوان دانشجویی خود فقط برای یک بار دسترسی به دروازه استفاده کرده است. ویس اکتور این شخصیت، هیدنوبو کویچی (Hidenobu Kiuchi) است. از کارهای او می‌توان به شخصیت دکتر کنزو تنما (Dr. Kenzou Tenma) در انیمه هیولا اشاره کرد.

یین (Yin)

داستان انیمه تاریک تر از سیاهی

 

یین اصالتا فنلاندی دارد و نام اصلی او کریسی (Kirsi) است که شکل کوچک فنلاندی Kirsikka (به معنی گیلاس) یا کریستینا است. او یکی از اعضای تیم هی است. نمی‌توان او را انسان دانست. در واقع، یین یک روح بی احساس بوده که به عروسک معروف‌ است. قدرت او ردیابی و مشاهده از طریق تماس مستقیم با آب است.

بعدها هوانگ اشاره می‌کند که یین نمی‌تواند احساسات خود را نشان دهد. با این حال در طول انیمه، یین شروع به نشان دادن احساسات و اراده خود می‌کند و تصمیم می گیرد که هی را دنبال کند و در کنار او بماند.

ویس اکتور این شخصیت میساتو فوکوئن (Misato Fukuen) است. صدای این ویس اکتور را می‌توانید در انیمه JoJo’s Bizarre Adventure: Stardust Crusaders روی شخصیت ایگی (Iggy) و در انیمه Heavenly Delusion روی شخصیت میمی‌هیمه (Mimihime) بشنوید.

هوانگ (Huang)

دانلود انیمه Darker than Black

هوانگ رهبر تیم هی است و معمولا دستورات و ماموریت‌ها را به اعضا توضیح می‌دهد. هوانگ بسیار سخت‌گیر است  و اغلب تنفر خود را از کار با پیمانکاران و عروسک‌ها آشکارا ابراز می‌کند. سلاح اصلی او یک تپانچه Beretta M 1934 است. این که چرا هوانگ از پیمانکاران متنفر است، داستان بسیار طولانی دارد که در طول انیمه به آن پی خواهید برد.

ماسارو ایکدا (Masaru Ikeda) دوبلور این شخصیت است. او به جای شخصیت‌های دکتر اودو هاینمن (Director Udo Haineman) در انیمه هیولا و کوره‌یوشی کیتامورا (Koreyoshi Kitamura) در انیمه دفترچه مرگ صحبت کرده است.

نقد Darker than Black: Kuro no Keiyakusha

انیمه Darker than Black اولین سریال انیمه‌ای بود که اوکامورا ساخت و گفت که چندین سال نیز طول کشید. او در کودکی مانگاهایی درباره نینجاها، جاسوسان و ابرقهرمانان می‌خواند. اوکامورا در این باره می‌گوید: «روح و فضای سریال جاسوسی که دوران کودکی من را تکان داد.» او می‌خواست با الهام گرفتن از مانگاهایی که در دوران کودکیش و دیگر سریال‌هایی که ساخته بود، انیمه‌ای بسازد که نینجاها در زندگی مدرن را به تصویر بکشد.

از زمان پخش انیمه تیره تر از سیاهی، تاکنون از سوی منتقدین و مخاطبان نظرات مثبتی را دریافت کرده است. کارگردان این مجموعه، اوکامورا، از داستان‌های نینجایی و جاسوسی و همچنین ایده‌هایی که پس از ساخت Wolf’s Rain به ذهنش رسید، الهام گرفته است.

بر خلاف قهرمانان داستان Wolf’s Rain، اوکامورا قهرمانان خشن‌تری می‌خواست و به همین ترتیب، کنتراکتور‌ها (Contractors) یا پیمانکاران را خلق کرد. اوکامورا بخش‌های بسیاری از این داستان را نوشت اما آزادی عمل را از نویسندگان دیگر به خصوص شوتارو سوگا (shutaru soga) نگرفت. او طوری داستان این سریال را نوشت که نویسندگان دیگر نیز بتوانند از خلاقیت خود برای پیش بردن داستان استفاده کنند. منتقدان، شخصیت پردازی این انیمه را نیز مورد تحسین قرار دادند. به خصوص شخصیت «های» که بسیار قوی و قابل اعتماد بود.

البته انیمه Darker than Black نقاط منفی نیز دارد. به عنوان مثال، این انیمه به خاطر فیلمنامه و پایان ضعیفی که داشته مورد انتقاد قرار گرفته است.

امتیازات انیمه تیره تر از سیاهی

تریلر انیمه Darker than Black

بررسی انیمه تیره تر از سیاهی را با ذکر کردن امتیازات آن به پایان می‌رسانیم. همانطور که می‌توانید از داستان و شخصیت‌های آن حدس بزنید، این انیمه یک اثر با ارزش است. انیمه تیره تر از سیاهی، با وجود نقاط ضعفی که داشته توانسته طرفداران خاص خودش را پیدا کرده و نمرات خوبی را نیز کسب کند.

این انیمه در سایت محبوب MyAnimeList نمره 8.1 و در سایت جهانی IMDb نمره 7.7 از 10 را از آن خود کند. همچنین در سایت Crunchyroll از 5 نمره 4.5 گرفته است.

کلام آخر

انیمه تیره تر از سیاهی تلفیقی از نینجا و ماورا طبیعی در زندگی مدرن است که یک داستان پر رمز و راز را دنبال می‌کند. اگر به دنبال یک انیمه خاص و پر ماجرا می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم این انیمه را تماشا کنید. فراموش نکنید که نظرات ارزشمند خود را با پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402