فیلم نگهبانان کهکشان ۳ ؛ داستان، بازیگران، نمرات و نکات جالب

فیلم نگهبانان کهکشان ۳
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم نگهبانان کهکشان ۳، سی و دومین عنوان از دنیای سینمایی مارول است که در سال 2023 منتشر شد. برای معرفی فیلم سینمایی نگهبانان کهکشان 3 با پلازا همراه باشید.

سری فیلم های Guardians of the Galaxy، از محبوب ترین آثار MCU به شمار می‌آیند. نویسندگی، کارگردانی و تسلط بالای جیمز گان بر دنیای کامیک بوک‌‌ها، باعث متمایز بودن فیلم‌هایش در بین فیلم‌های MCU شده است.

جیمز گان در نوامبر 2014 گفته بود که ایده‌هایی برای فیلم نگهبانان کهکشان 3 دارد و در آوریل 2017 بازگشت خود برای نویسندگی و کارگردانی این فیلم را اعلام کرد. دیزنی جیمز گان را در ژوئیه 2018 پس از انتشار مجدد پست‌های جنجالی در توییتر از این فیلم اخراج کرد، اما بعد استودیو متوجه شد که کسی بهتر از خود گان از عهده ساخت فیلم Guardians of the Galaxy 3 بر نمی‌آید و در سال 2019  او را به عنوان کارگردان دوباره بازگرداند. تاریخ اکران فیلم نگهبانان کهکشان ۳ به عنوان دومین فیلم از فاز پنج MCU در 22 آوریل 2023 (2 اردیبهشت 1402) در دیزنی لند پاریس بود. با فاصله‌ای چند روزه، این اثر سرانجام در 5 مه 2023 (15 اردیبهشت 1402) در سینماهای سراسر آمریکا اکران شد و در اختیار تمام علاقه‌مندان قرار گرفت. در این مقاله از پلازا به بررسی فیلم Guardians of the Galaxy 3 می‌پردازیم.

فهرست مطالب

داستان فیلم نگهبانان کهکشان 3

فیلم Guardians of the Galaxy 3

ژانر فیلم نگهبانان کهکشان 3 اکشن، ماجراجویی و کمدی است. اگر دوست دارید بدانید موضوع فیلم نگهبانان کهکشان 3(2023) چیست، باید بگوییم که در خلاصه این فیلم آمده است که: پیتر کویل هنوز بابت از دست دادن گامورا ناراحت است، اما او باید تیمش را جمع کرده تا از کیهان و یکی از اعضای گروهش دفاع کند. اگر این ماموریت با شکست مواجه شود، می‌تواند پایانی بر کار گروه نگهبانان باشد…

بازیگران فیلم نگهبانان کهکشان 3

در ادامه نگاهی به بیوگرافی هنرپیشه های فیلم نگهبانان کهکشان 3 خواهیم داشت.

کریس پرت در نقش پیتر کویل/ استارلرد

فیلم نگهبانان کهکشان 3

کریس پرت (Chris Pratt) متولد ۲ ژوئن 1979، بازیگر آمریکایی است. او از بازیگران اصلی سریال سیتکام Parks and Recreation بود و توانست با بازی در این سریال به شهرت برسد. بعد از بازی در فیلم Guardians of the Galaxy در سال 2014، مسیر بازیگری پرت تغییر کرد و علاوه بر بازی در دنیای سینمایی مارول، به عنوان نقش اصلی در سه گانه Jurassic World هم ایفای نقش کرد. او در سال 2015 در لیست 100 فرد تاثیر گذار جهان از مجله Time قرار گرفت. از دیگر آثار مشهور کریس پرت می‌توان به The Magnificent Seven ،Passengers و The Tomorrow War اشاره کرد.

زوئی سالدانیا در نقش گامورا

فیلم نگهبانان کهکشان 3

زوئی سالدانیا (Zoë Saldaña) متولد 19 ژوئن  1978، بازیگر آمریکایی است. او تنها بازیگری است که در هر سه اثر اول لیست پرفروش ترین فیلم های تاریخ (Avatar، Avatar: The Way of the Water و Avengers: Endgame) نقش آفرینی کرده است. مجموع فروش آثاری که زوئی سالدانیا در آنها ایفای نقش کرده به ۱۳ میلیارد دلار می‌رسد و این موضوع او را در لیست پرفروش ترین بازیگران تاریخ، در رتبه چهارم قرار داده. از دیگر آثاری که او در آنها نقش آفرینی کرده می‌توان به مجموع فیلم های Star trek و فیلم نگهبانان کهکشان 3 اشاره کرد.

دیو باتیستا در نقش درکس

فیلم نگهبانان کهکشان 3

دیو باتیستا (Dave Bautista) متولد 18 ژانویه 1969، کشتی‌گیر سابق و بازیگر آمریکایی است. تا پیش از آغاز حرفه بازیگری، باتیستا یکی از چهره های شاخص کمپانی WWE بود و در ایونت های زیادی برای این کمپانی حضور پیدا کرد. تا پیش از سال ۲۰۱۴، او در چندین فیلم سینمایی ایفای نقش کرده بود اما فیلم Guardians of the Galaxy حکم نقطه پرش حرفه بازیگری او را داشت. از دیگر آثار مشهور دیو باتیستا می‌توان به Glass Onion: A Knives Out Mystery، Army of the Dead ،Blade Runner 2049 و فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 اشاره کرد.

کارن گیلان در نقش نبیولا

فیلم نگهبانان کهکشان 3

کارن گیلان (Karen Gillan) متولد 28 نوامبر 1987، بازیگر اسکاتلندی است. او بیشتر شهرتش را به خاطر بازی در نقش امی پاند در سریال Doctor Who کسب کرد و برای این نقش آفرینی چندیدن جایزه به دست بیاورد. بعد از درخشش در فیلم Outcast، گیلان برای نبیولا در فیلم Guardians of the Galaxy انتخاب شده و در چندین فیلم از MCU نقش آفرینی کند. از دیگر آثار مشهور کارن گیلان می‌توان به Jumanji: Welcome to the Jungle Jumanji: The Next Level ،Not Another Happy Ending و فیلم نگهبانان کهکشان 3 اشاره کرد.

بردلی کوپر در نقش راکت

فیلم Guardians of the Galaxy 3

بردلی کوپر (Bradley Cooper) متولد 5 ژانویه 1975، بازیگر و فیلمساز آمریکایی است. کوپر تا به الان برای ۹ جایزه اسکار، ۶ گلدن گلوب و یک جایزه تونی کاندید جایزه شده و در سال 2015 در لیست 100 فرد تاثیر گذار جهان از مجله Time قرار گرفته است. از آثار مشهور او می‌توان به Silver Linings Playbook ، American Sniper، The Place Beyond the Pines، A Star is Born و سه گانه The Hangover اشاره کرد.

وین دیزل در نقش گروت

فیلم Guardians of the Galaxy 3

وین دیزل (Vin Diesel) متولد 18 جولای 1967، بازیگر  و فیلمساز آمریکایی است. عمده شهرت او به بازی در نقش دامینیک تورتو در سری فیلم های Fast & Furious باز می‌گردد. به واسه حضور او در این فرنچایز و دنیای سیمایی مارول، وین دیزل توانست نام خود را در لیست پرفروش ترین بازیگران تاریخ قرار دهد. او قرار است که در نسخه های بعدی سری فیلم های Avatar هم حضور داشته باشد. از دیگر آثار مشهور او می‌توان به The Chronicles of Riddick ، The Pacifier ، Bloodshot و Saving Private Ryan اشاره کرد.

ویل پولتر در نقش آدام وارلاک

فیلم Guardians of the Galaxy 3

ویل پولتر (Will Poulter) متولد 28 ژانویه 1993، بازیگر اهل انگلستان است. عمده شهرت او به بازی در فیلم The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader باز می‌گردد. بعدها او توانست برای بازی در فیلم We’re the Millers در مراسم بفتا برنده جایزه بهترین ستاره نوظهور شود. از دیگر آثار مشهور او می‌توان به ، Midsommer، The Maze Runner، Maze Runner: The Death Cure، The Revenant ، و فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3  اشاره کرد.

سایر هنرپیشه‌های نگهبانان کهکشان بخش ۳ عبارتند از:

  • شان گان (Sean Gunn) در نقش کراگلین
  • چوکوودی ایووجی (Chukwudi Iwuji) در نقش های اوولوشنری
  • لیندا کاردلینی (Linda Cardellini) در نقش لیلا
  • نیتن فیلیون (Nathan Fillion) در نقش مستر کارجا
  • سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone) در نقش استاکر اوگورد

نقد و نمرات فیلم نگهبانان کهکشان 3

فیلم سینمایی محافظان کهکشان 3 پس از اکران در اردیبهشت 1402 با استقبال بینندگان و منتقدان مواجه شد. این فیلم که با بودجه‌ای 250 میلیون دلاری ساخته شده بود، بیش از 845 میلیون دلار در سینماها فروش داشت و بدین ترتیب به دومین فیلم پرفروش سال 2023 تا کنون تبدیل شد. ولی موفقیت‌های فیلم نگهبانان کهکشان ۳ به همین جا ختم نمی‌شود. این فیلم توانست میانگین امتیاز 8.1 از 10 را از مجموع بیش از 200 هزار کاربر سایت IMDb دریافت کند که نمره بالایی محسوب می‌شود.

388 منتقد در سایت راتن تومیتوز این فیلم را مورد بررسی قرار دادند و 94 درصد از آن رضایت داشتند. در متاکریتیک نیز 63 نفر فیلم نگهبانان کهکشان ۳ را بررسی کردند و میانگین امتیاز 64 از 100 را به آن دادند. در این میان، 37 نفر از منتقدان نظری مثبت به فیلم داشتند، 24 نفر آن را متوسط خواندند و نظر 2 نفر نیز کاملا منفی بود. در ادامه می‌توانید نقد فیلم نگهبانان کهکشان 3 توسط برخی از این منتقدان را مطالعه کنید.

A. V. Club / متیو جکسون: 91

این فقط یک فیلم نیست، شعله‌ی شکوه است. این حس چاسرت هم بهترین و هم گاهی اوقات بدترین چیز درباره نگهبانان کهکشان ۳ است.

Screen Rant / مالی فریمن: 90

فیلم سینمایی نگهبانان کهکشان 3 اکشن عجیب و غریب و همیشگی و همچنین طنز خنده‌دار گان را با داستانی پرمایه و عاطفی ترکیب می‌کند تا چیزی خاص خلق کند.

The Hollywood Reporter / فرانک شک: 80

جلوه‌های بصری خلاقانه فیلم یکی دیگر از نقاط قوتش هستند. عواطفی که در فیلم وجود دارد گاهی چنان عجیب‌اند که گویی گان قصد دارد یک فیلم کالت کلاسیک نیمه‌شب بسازد و نه یک فیلم ابرقهرمانی پرفروش!

Film Threat / آلن ان‌جی: 75

فیلم سینمایی نگهبانان کهکشان 3 داستان‌ سنگین و طولانی‌ای را در مدت زمان دو و نیم ساعته‌اش چپانده است. اما دلیل تماشای فیلم، خود نگهبانان و رشد و تکامل آن‌ها از ابتدا تا کنون است.

Time Out / مایکل جولیانو: 60

به عنوان یک فرنچایز ساده و هوشمندانه با یک درخت سخنگو و یک راکون دانا، به طور غیرمنتظره‌ای دارک و غمگین می‌شود.

The Washington Post / مایکل اوسالیوان: 50

مثل یک لقمه شیرین و خوش‌طعم از داستان‌سرایی است که در گودالی از سس جلوه‌های ویژه غرق شده است.

The Telegraph / رابی کالین: 40

جیمز گان، نویسنده و کارگردان، لحظات الهام‌بخشی را در این دنباله پیدا می‌کند اما داستان آن آشفته است و خود فیلم نیز خسته‌کننده و تحریک‌پذیر است.

نکات جالب فیلم نگهبانان کهکشان 3

  • فیلم Guardians of the Galaxy 3، سی و دومین فیلم از دنیای سینمایی مارول است.
  • پس از اخراج جیمز گان به عنوان کارگردان، دیو باتیستا به یکی از سرسخت ترین حامیان او تبدیل شد و در توییتر به حمایت از گان پرداخت. باتیستا حتی اظهار داشت که اگر استودیو از فیلمنامه‌ای که گان در ابتدا برای فیلم سینمایی نگهبانان کهکشان 3 نوشته بود استفاده نکند، قراردادش را باطل خواهد کرد.
  • بعد از اخراج جیمز گان، تایکا وایتیتی‌ (Taika Waititi) به عنوان یکی از گزینه‌های مطرح شده برای کارگردانی فیلم نگهبانان کهکشان 3 معرفی شده بود.
  • کاراکتر آدام وارلاک که ویل پولتر ایفا کننده آن است، قرار بود در فیلم دوم ظاهر شود، اما از آنجایی که جیمز گان احساس می‌کرد که شخصیت‌های زیادی در آن فیلم حضور داشتند، در نهایت از فیلم حذف شد.

فیلم Guardians of the Galaxy 3

  • آهنگساز فیلم سینمایی نگهبانان کهکشان 3 جان مورفی (John Murphy) است. وظیفه آهنگسازی در دو فیلم قبلی را تایلر بیتس (Tyler Bates) بر عهده داشت.
  • از آنجایی که فیلم اول در سال 2014 منتشر شد، فیلم نگهبانان کهکشان 3 طولانی‌ترین فاصله انتشار بین فیلم اول و سوم یک سه گانه در MCU را ثبت کرده.
  • بعد از سه‌گانه Spider Man و سه‌گانه Ant Man، این سومین سه‌گانه در MCU است که هر سه فیلمش کارگردانی ثابت داشته است.
  • از آنجایی که جیمز گان به تازگی به عنوان مدیر بخش دنیای سینمایی دی سی (DCU) منتصب شده و برنامه‌ریزی کاملی هم از این دنیای سینمایی ارائه داده است، بعید به نظر می‌آید که برای کارگردانی اثر دیگری از MCU بازگردد.
  • مدت زمان Guardians of the Galaxy Vol. 3 تقریبا 150 دقیقه است.

سخن پایانی

ممنون از اینکه با مقاله معرفی فیلم نگهبانان کهکشان 3 همراه پلازا بودید. در این مطلب مروری بر بازیگران، نکات جالب، امتیازات و داستان فیلم نگهبانان کهکشان ۳ داشتیم. در قسمت دیدگاه‌ها به ما بگویید که آيا تریلر فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 را دیده‌اید؟ آیا شما تماشا و دانلود فیلم نگهبانان کهکشان 3 را به دیگران پیشنهاد می‌کنید؟ به نظرتان عملکرد این فیلم بهتر از عناوین پیشین فرنچایز بوده یا بدتر؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402