بررسی شبکه BSC در تراست ولت + آموزش اتصال

بررسی شبکه BSC در تراست ولت + آموزش اتصال
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برای استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز DeFi در شبکه زنجیره هوشمند Binance، لازم است آن را به برنامه‌ای مانند TrustWallet متصل کنید.

یادگیری نحوه دسترسی به زنجیره هوشمند بایننس (BSC) یکی از ساده ترین راه‌ها برای تعامل با ارزهای دیجیتال و پروژه‌های DeFi است. Trust Wallet که یکی از اپلیکیشن‌های موبایل مناسب برای این منظور است نیازی به ثبت نام ندارد.

این اپلیکیشن برای کاربران اندروید، iOS و گوگل پلی در دسترس است. پس از اتصال، به راحتی می‌توان آن را به برنامه‌های غیرمتمرکز مانند PancakeSwap، SushiSwap و Beefy Finance متصل کرد. استفاده از کیف پول TrustWallet به شبکه زنجیره هوشمند Binance محدود نمی‌شود و از بلاک چین‌هایی مانند اتریوم، شبکه POA و Callisto نیز پشتیبانی می‌کند.

فهرست مطالب

درباره شبکه BSC در کیف پول Trust Wallet بیشتر بدانید!

بررسی شبکه BSC در تراست ولت + آموزش اتصال

در 31 جولای 2018 بود که Trust Wallet به طور کامل به بایننس واگذار شد. هدف بایننس ایجاد یک کیف پول پیش فرض برای صرافی غیرمتمرکز خود بود. به گفته بایننس، این کیف پول زیرساخت خوبی دارد و گزینه مناسبی برای صرافی غیرمتمرکز Binance است. این کیف از امنیت بسیار خوبی برخوردار است و انتخاب این کیف پول توسط بایننس بی دلیل نبود.

در این آموزش قصد داریم نحوه نصب و استفاده از Trust Wallet را بررسی کنیم. لازم به ذکر است که این کیف پول در حال حاضر فقط مخصوص گوشی‌های موبایل بوده و نسخه‌های اندروید و iOS آن موجود است. کیف پول Trust با اندروید 6 به بالا و iOS 10 به بالا سازگار است، به صورت رایگان قابل نصب خواهد بود و می‌توانید آن را از گوگل پلی و اپ استور دانلود کنید.

کیف پول TRUST چه ویژگی ‌هایی دارد؟

یکی از ویژگی‌هایTrust Wallet  این است که به کاربر اجازه می‌دهد کلیدهای خصوصی را روی دستگاه خود ذخیره کند و این یک ویژگی امنیتی بسیار مهم است. سایر ویژگی‌هایTrustWallet شامل مرورگر Web3 و تبادل داخلی ایجاد شده با همکاری شبکه Kyber است که ارتباط مستقیم با برنامه‌های غیرمتمرکز یا DApps را امکان پذیر می‌کند.

مزایا و معایب کلی کیف پول  TRUST WALLT برای استفاده از شبکه BSC

مزایا و معایب کلی کیف پول  TRUST WALLTبه شرح زیر هستند:

  • هر توکنی را که در شبکه اتریوم است ذخیره می‌کند.
  • استفاده از آن ساده و آسان است.
  • مسئولیت کنترل کلیدهای خصوصی بر عهده کاربر است.
  • دارای تبادل داخلی غیرمتمرکز و امکان ارتباط با DEPها است.
  • برای اندروید و iOS موجود است.
  • شما نمی‌توانید بیت کوین و ارزهای دیجیتالی را که در شبکه اتریوم نیستند ذخیره کنید.
  • به اندازه یک کیف پول سخت افزاری امن نیست.
  • احراز هویت دو مرحله‌ای وجود ندارد.

بررسی شبکه BSC در تراست ولت + آموزش اتصال

زنجیره هوشمند بایننس یا شبکه BSC چیست؟

BSCامکان استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز از قراردادهای هوشمند مختلف را در این بلاک چین گسترش داد. قبل از تاسیس BSC، شبکه BC توسط پلتفرم‌های بایننس استفاده می‌شد. زنجیره بایننس یا شبکه BC در سال 2019 تاسیس و بزرگترین پلتفرمی که در این شبکه اجرا شد، صرافی غیرمتمرکز Binance Dex بود.

BSC قادر به استفاده از قراردادهای هوشمند بود، اما محدودیت‌هایی داشت. در برخی موارد مشاهده شد که در زمان شلوغ بودن شبکه، تراکنش‌های این پلتفرم با خطا و کندی مواجه می‌شد، از سوی دیگر این شبکه انعطاف‌پذیر نبود، بنابراین تیم توسعه بایننس BSC یا زنجیره هوشمند بایننس را در سال 2020 تأسیس کرد. علاوه بر این که این شبکه محدودیت‌های شبکه BC را حل می‌کرد و انعطاف پذیر بود، مشکل مقیاس پذیری را نیز حل کرد.

روش اجماع شبکه BSC نیز مبتنی بر اعتبار Proof of Staked Authority است. این روش اجماع ترکیبی از روش اثبات سهام و اثبات اعتبار است. این شبکه در قالب سرمایه گذاری ارز دیجیتال BNB در شبکه بایننس طراحی است.

سایر ویژگی‌ های شبکه  BSC در تراست ولت

برخی از ویژگی‌های شبکه BSC به شرح زیر هستند:

  • شبکه BSC به موازات شبکه BC کار می‌کند. اما حتی اگر شبکه BC غیرفعال باشد، BSC به کار خود ادامه می‌دهد.
  • تراکنش‌ها در BSC علاوه بر سرعت بالا، هزینه و کارمزد پایینی نیز دارند.
  • BSC، برخلاف شبکه BC، کاملاً با ماشین مجازی ارز دیجیتال اتریوم (EVM) سازگار است و توان عملیاتی بیشتری نسبت به شبکه BC دارد، به این معنی که وقتی شبکه در بایننس غیرمتمرکز مشغول است، سفارشات دیگر با خطا و تاخیر اجرا نمی‌شوند.
  • BSC یک بلاک چین مستقل است.
  • BSC دارای انباشتگی و تعاملات بومی است.

بررسی توکن ‌های شبکه  BSC در کیف پول تراست ولت

ارز دیجیتال BNB نقش کلیدی در اکوسیستم بایننس ایفا می‌کند. در واقع این ارز دیجیتال هم در BSC و BC و هم در تمامی پلتفرم‌های بایننس مانند صرافی غیرمتمرکز بایننس استفاده می‌شود. این ارز دیجیتال عمدتاً برای پرداخت کارمزد، انتقال دارایی و سهام استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید امنیت BSC را افزایش دهید و در نتیجه جوایزی کسب کنید، می‌توانید این کار را با واریز ارز دیجیتال BNB یا تحویل BNB به اعتبارسنجی فعال در شبکه انجام دهید.

دو استاندارد معروف تعریف شده در شبکه‌های BSC و BC استانداردهای BEP2 و BEP8 هستند. تمام توکن‌هایی که از این استانداردها پیروی می‌کنند می‌توانند در این شبکه‌ها کار کنند. توکن‌های ERC20 نیز در BSC پشتیبانی می‌شوند. توکن‌های متصل به توکن اصلی نیز در BSC پشتیبانی می‌شوند. این به تیم توسعه این توکن‌ها اجازه می‌دهد تا برنامه‌های غیرمتمرکز با قابلیت تبادل بین زنجیره‌ای را ارائه دهند مانند PancakeSwap.

توکن‌های BSC در اکثر کیف پول‌های موجود پشتیبانی می‌شوند. از کیف پول‌های پشتیبان می‌توان به: TrustWallet، کیف پول زنجیره‌ای Binance و Metamask اشاره کرد.

زنجیره هوشمند بایننس یا BSC چگونه کار می ‌کند؟

زنجیره هوشمند بایننس هر 3 ثانیه یک بلوک را تأیید می‌کند. همانطور که گفته شد، انتخاب سیستم‌ها برای تبدیل شدن به اعتبار بر اساس اجماع Proof of Staked Authority است. در واقع اعتبار سنجی شبکه BSC پس از تایید یک بلوک صحیح، هزینه تراکنش خود را دریافت می‌کند. اما نکته قابل توجه این است که پاداشی که به ماینرها داده می‌شود، ارز دیجیتال BNB نیست. زیرا این ارز دیجیتال یک ارز تورمی نیست و تیم توسعه بایننس هر از چند گاهی توکن‌ها را می‌سوزاند. سوزاندن توکن زمانی انجام می‌شود که تیم توسعه دهنده یک ارز دیجیتال تصمیم بگیرد که موجودی در گردش توکن آن را کاهش دهد.

بررسی شبکه BSC در تراست ولت + آموزش اتصال

آموزش نحوه استفاده از Binance Smart Chain از طریق TrustWallet

در این مقاله نحوه اتصال به PancakeSwap را آموزش می‌دهیم، اما این روند برای سایر پلتفرم‌های DeFi تقریباً یکسان است.

نصب و راه اندازی کیف پول TrustWallet

ابتدا وارد وبسایت Trust Wallet شوید و نسخه مناسب گوشی موبایل خود را دانلود کنید. سپس برنامه را نصب کنید و پس از باز کردن Trust Wallet بر روی گزینه “Create a New Wallet” ضربه بزنید.

بررسی شبکه BSC در تراست ولت + آموزش اتصال

پس از آن یک پیام بازیابی برای شما نمایش داده می‌شود. این عبارت بازیابی در واقع رمز بازیابی کیف پول شما در صورت سرقت موبایل یا عدم دسترسی به کیف پول است. حتماً یک کپی از این کلمات را به ترتیب ظاهر شدنشان در جای امنی نگه دارید.

پس از انتخاب “ادامه”، از شما خواسته می‌شود که عبارت بازیابی را به ترتیب نمایش داده شده وارد کنید. این مرحله برای اطمینان از اینکه این عبارت بازیابی را کپی یا یادداشت کرده‌اید است. پس از وارد کردن کلمات به ترتیب صحیح، روی «ادامه» ضربه بزنید.

بررسی شبکه BSC در تراست ولت + آموزش اتصال

در این مرحله نصب کیف پول Trust با موفقیت به پایان می‌رسد و تب “Wallet” را مشاهده خواهید کرد.

اموزش واریز ارز دیجیتال از شبکه بایننس کوین به Trust Wallet

پس از نصب TrustWallet، برای پرداخت هزینه تراکنش برای استفاده از برنامه‌ها در Binance Smart Chain به بایننس کوین (BNB) نیاز دارید. هر بار که از شبکه BSC استفاده می‌کنید یا با قراردادهای هوشمند تعامل دارید، باید مقداری هزینه یا گس بپردازید.

توجه: مراقب باشید که شبکه زنجیره هوشمند بایننس (BSC) با شبکه زنجیره بایننس (BC) متفاوت است و این دو بلاک چین استانداردهای متفاوتی دارند. از آنجایی که بایننس کوین در هر دوی این شبکه‌ها موجود است، برای استفاده از هر شبکه، باید توکن BNB مخصوص آن را خریداری کنید. شبکه چین هوشمند بایننس با استاندارد BEP20 و شبکه بایننس چین با استاندارد BEP2 شناخته می‌شود. بنابراین برای استفاده از شبکه هوشمند چین، به BNB BEP20 نیاز دارید. شما باید شبکه BEP-20 را برای ارسال و برداشت از صرافی Binance به کیف پول TrustWallet انتخاب کنید.

اکنون برای ارسال بایننس کوین (BNB) در شبکه زنجیره هوشمند بایننس، تب «کیف پول» را در کیف پول TrustWallet باز کرده و توکن «زنجیره هوشمند» را انتخاب کنید. در این مرحله”BNB” را انتخاب نکنید. این توگن در شبکه BEP2 است و نمی‌توان از آن برای پرداخت هزینه‌های شبکه زنجیره هوشمند Binance استفاده کرد.

اکنون روی گزینه “دریافت” ضربه بزنید و آدرس سپرده خود را پیدا کنید. این آدرس را کپی کرده و در بخش «برداشت» بایننس قرار دهید یا کد QR آن را اسکن کنید.

بررسی شبکه BSC در تراست ولت + آموزش اتصال

افزودن توکن ‌های جدید به لیست کیف پول اعتماد

پس از نصب TrustWallet، لیست پیش‌فرض توکن‌ها و ارزهای رمزنگاری شده شما بسیار کوچک خواهد بود. به عنوان مثال، فرض کنید می‌خواهید رمز کیک را به موجودی خود اضافه کنید تا در برنامه TrustWallet شما قابل مشاهده باشد. برای این کار می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

تب Wallet را باز کنید و روی نماد بالا سمت راست کلیک کنید.

توکنی را که می‌خواهید به لیست خود اضافه شود جستجو کرده و روی دکمه کشویی کلیک کنید تا سبز شود. در این مثال، توکن CAKE را با استاندارد BEP20 اضافه می‌کنیم که توکن برنامه پنکیک سواپ در زنجیره هوشمند Binance است.

توکن به راحتی اضافه شد. اکنون، می‌توانید توکن و موجودی کیک خود را در تب Wallet ببینید.

اتصال TrustWallet به PancakeSwap

راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید کیف پول خود را به PancakeSwap و سایر برنامه‌های غیرمتمرکز متصل کنید. می‌توانید از طریق مرورگر تلفن همراه TrustWallet یا از طریق دسکتاپ متصل شوید. هر دو روش یکسان عمل می‌کنند و انتخاب کدام یک فقط به اولویت شما بستگی دارد.

اگر از مرورگر برنامه غیرمتمرکز TrustWallet استفاده می‌کنید، از وب‌سایت PancakeSwap دیدن کرده و روی Connect در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

برای اتصال کیف پول خود به PancakeSwap گزینه «Trust Wallet» را انتخاب کنید. اگر با موفقیت وصل شده‌اید، باید شناسه کیف پول خود را در گوشه بالا سمت راست ببینید.

بررسی شبکه BSC در تراست ولت + آموزش اتصال

اتصال با مرورگر دسکتاپ

به وب سایت Pancake Swap، بخش دسکتاپ بروید و روی گزینه Connect در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

برای اتصال کیف پول، گزینه WalletConnect را انتخاب کرده و فرآیند اتصال را شروع کنید. در این مرحله، دکمه Trust Wallet فقط در هنگام استفاده از مرورگر Trust Wallet کار می‌کند.

سپس یک کد QR ظاهر می‌شود که می‌تواند با برنامه TrustWallet اسکن شود. به بخش “تنظیمات” سربرگ Application بروید و روی دکمه WalletConnect کلیک کنید. کد QR نمایش داده شده در صفحه Pancake Swap را اسکن کرده و سپس گزینه Connect را در TrustWallet انتخاب کنید.

اگر با موفقیت وصل شدید، PancakeSwap باید ابتدا شناسه کیف پول شما را در گوشه سمت راست بالا نشان دهد.

سخن پایانی و بررسی شبکه BSC در تراست ولت

TrustWallet یکی از محبوب ترین اپلیکیشن‌های موبایلی است که پایگاه کاربری گسترده‌ای دارد و از طیف وسیعی از بلاک چین‌ها و توکن‌ها پشتیبانی می‌کند. همچنین، این کیف پول می‌تواند دروازه‌ای به توکن‌های غیرقابل تعویض و کل اکوسیستم DeFi باشد. بنابراین بهتر است با نحوه کار با این کیف پول آشنا شوید. مراحل ذکر شده در این مقاله برای سایر برنامه‌های غیرمتمرکز نیز اعمال می‌شود. در نتیجه با یادگیری این مراحل، کار راحت تری با سایر اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز خواهید داشت.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402