بیوگرافی سروش جمشیدی ؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری، حواشی و حقایق!

بیوگرافی سروش جمشیدی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سروش جمشیدی، یکی از محبوب‌ترین بازیگران کمدی سینمای ایران است که در چند سال اخیر بیشتر از همیشه در مرکز توجهات قرار گرفته است. در این مقاله از پلازا قصد داریم تا بیوگرافی سروش جمشیدی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم و مروری بر زندگی شخصی و حرفه‌ای این بازیگر توانای کشورمان داشته باشیم.

سروش جمشیدی، بازیگر و کمدین ایرانی است که در سال 1358 در شهر زیبای رشد متولد شده است. وی فعالیت هنری خود را تقریباً از سال 1377 و با حضور در رادیو و تئاتر شروع کرد. جالب است بدانید که مذهب سروش جمشیدی زرتشتی است. در ادامه این مقاله از پلازا با ما همراه باشید تا به زندگی نامه سروش جمشیدی و حواشی و حقایق پنهان زندگی او بپردازیم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی سروش جمشیدی

  • تاریخ تولد: 20 اسفند 1358
  • قد سروش جمشیدی: 169 سانتی‌متر
  • وضعیت تاهل: متاهل
  • تحصیلات سروش جمشیدی: فوق‌دیپلم
  • صفحه اینستاگرام سروش جمشیدی: @soroush.jamshidy
  • فرزندان سروش جمشیدی: یک پسر به نام سیاوش جمشیدی

زندگی خصوصی سروش جمشیدی

زندگی نامه سروش جمشیدی

سروش جمشیدی در 20ام اسفند ماه سال 1358 در شهر تهران دیده به جهان گشود. وی در خانواده‌ای زرتشتی متولد شد و اصالتی یزدی دارد. سروش از همان دوران کودکی به حرفه هنرپیشگی علاقه‌مند بود و همین موضوع سبب شد تا به کمدینی دوست‌داشتنی در نزد مردم تبدیل شود. بر اساس گفته‌های خود سروش جمشیدی، وی در 8 سالگی اقدام به نوشتن یک نمایشنامه کوتاه و پنج دقیقه‌ای کرده است که آن را با کمک هم‌کلاسی‌هایش در مدرسه بر روی صحنه برده است. جالب است بدانید که پدر سروش جمشیدی در حوزه تئاتر فعال بود که در شکل‌گیری علاقه سروش به بازیگری، تاثیر فراوانی داشته است.

سروش جمشیدی برای اولین بار در دوران راهنمایی در جلوی دوربین قرار گرفت. به گفته خود او، در دوران راهنمایی عوامل سازنده فیلم فرشته سلامتی به مدرسه آن‌ها آمده و تست بازیگری از چند دانش‌آموز گرفته‌اند که سروش و تعدادی از این دانش‌آموزان برای ایفای نقش در این فیلم سینمایی انتخاب شدند. سروش جمشیدی دوران دبیرستان خود را در رشته فنی سپری کرد و پس از کسب فوق‌دیپلم، برای دوره کارشناسی کنکور داد. او توانست رتبه نهم دانشگاه آزاد یزد را در رشته برق کسب کند اما تنها پس از گذراندن یک ترم به این نتیجه رسید که علاقه‌ای به کارهای فنی ندارد و تصمیم به انصراف از تحصیل داد!

سروش جمشیدی و همسرش

سروش جمشیدی وسواس بسیار زیادی برای پنهان نگه داشتن زندگی شخصی خود از دست رسانه‌های اجتماعی دارد. جالب است بدانید با اینکه سروش جمشیدی مدت‌ها است که متاهل شده و فرزندی به نام سیاوش نیز دارد، هرگز اطلاعات یا تصویری از خانواده خود و به خصوص همسرش منتشر نکرده است. البته عکس‌های بسیار زیاد و متنوعی تحت عنوان همسر سروش جمشیدی در فضای مجازی منتشر شده است که هیچ‌یک صحت ندارد. همچنین شایعاتی در مورد سه قلو های سروش جمشیدی وجود دارد که این بازیگر تا کنون واکنشی به آن نشان نداده است.

سروش جمشیدی بارها در طول مصاحبه‌هایش از همسر خود تشکر کرده است. چرا که به گفته خود او، سال‌هایی که بیکار بوده و روزهای سختی را در خانه سپری می‌کرده است، همسرش سر کار می‌رفت و دائماً به سروش انگیزه و قول روزهای بهتر را در حرفه بازیگری می‌داد. او همچنین اشاره کرد که اکنون نیز با وجود تغییر شرایط کاری‌اش، باز هم همسرش بهترین نقطه قوت زندگی او محسوب می‌شود.

زندگی شغلی سروش جمشیدی

زندگی شغلی سروش جمشیدی

همانطور که در متن ابتدایی بیوگرافی سروش جمشیدی اشاره کردیم، این کمدین توانا از همان دوران کودکی فعالیت‌های جسته و گریخته خود در زمینه تئاتر و بازیگری را شروع کرد. سپس در دوران راهنمایی برای اولین بار در جلوی دوربین قرار گرفت. اما آغاز فعالیت حرفه‌ای سروش جمشیدی به سال 1377 باز می‌گردد. سروش جمشیدی به صورت پیوسته در تئاترهایی که در استان یزد بر روی صحنه می‌رفت حضور داشت و همین امر زمینه‌ساز حضور او در برنامه‌های شبکه تابان شد. در سال 1384 بود که فرصت همکاری برای او با رضا عطاران، یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین کمدین‌های کشور، موثر شد. وی در سریال محبوب متهم گریخت در چند سکانس حضور داشت اما نتوانست آنچنان که باید و شاید، توجه بینندگان را به سوی خود جلب کند.

مشهورترین اثر سروش جمشیدی که باعث شد تا نام او بر سر زبان‌ها بیوفتد، مجموعه تلویزیونی در حاشیه بود که در سال 1394 توسط مهران مدیری تولید و پخش شد. این سریال زمینه‌ساز همکاری بیشتر سروش جمشیدی با یکی از موفق‌ترین چهره‌های سینمای ایران یعنی مهران مدیری شد. چندی بعد سروش جمشیدی در برنامه تلویزیونی دورهمی که ساخته مهران مدیری بود حضور پیدا کرد. وی در این برنامه تلویزیونی که نقش قیمت را داشت، توانست به یک کمدین شناخته شده تبدیل شود.

جالب است بدانید که سروش جمشیدی علاوه بر بازیگری، در زمینه صداپیشگی نیز بسیار فعال است. او صداپیشگی عروسکی به نام میدونه را در مجموعه شادونه در سرزمین دونه‌ها و همچنین صداپیشگی کاراکتر کلاغ، در مجموعه شادونه در سرزمین پرندگان را در کارنامه هنری خود دارد.

همچنین بخوانید :

فیلم های سروش جمشیدی

سروش جمشیدی به عنوان بازیگر، فعالیت آنچنانی در دسته فیلم‌های سینمایی نداشته است. پس از فیلم سینمایی فرشته سلامتی که او در دوران راهنمایی در آن به ایفای نقش پرداخته است، تنها چند فیلم سینمایی از این کمدین دوست‌داشتنی بر جای مانده است که در جدول زیر به معرفی این فیلم‌های سینمایی می‌پردازیم.

سال تولیدنام فیلمکارگردان
1393زیر نیم‌کاسهسید وحید حسینی
1394۵۰ کیلو آلبالومانی حقیقی
1397زیر نظرمجید صالحی

سریال های سروش جمشیدی

سروش جمشیدی برخلاف حضور کمرنگی که در فیلم‌های سینمایی داشته، در حوزه مجموعه‌های تلویزیونی و نمایش‌های خانگی بسیار فعال بوده است. آثار متعددی در بیوگرافی سروش جمشیدی در زمینه سریال‌های تلویزیونی بر جای مانده که در این بخش از مقاله به معرفی تک تک آن‌ها خواهیم پرداخت.

سال تولیدنام سریالکارگردان
1380تعطیلات دوست داشتنیسید وحید حسینی
1384متهم گریخترضا عطاران
1386عاروسسید محمد حسینی‌خواه
1391خروسسعید آقاخانی
1394در حاشیهمهران مدیری
1395در قصه‌ها زندگی می‌کنندداوود بیدل
1396مرز خوشبختیحسین سهیلی‌زاده
1397شب عیدسعید آقاخانی
1399بچه محلاحمد درویشعلی‌پور
1399صفر بیست و یکسیامک انصاری-جواد رضویان
1400زن زندگی مرد زندگیغلامرضا رمضانی-مسعود شامحمدی
1401داستان یک شهرمحمدرضا آهنج
1401آزادی مشروطمسعود ده‌نمکی
1401چشم‌بندیشاهد احمدلو

آثار شبکه نمایش خانگی سروش جمشیدی

در کارنامه هنری سروش جمشیدی چندین اثر شبکه نمایش خانگی نیز به چشم می‌خورد. او برای اولین بار با حضور در سریال عطسه که در سال 1394 به کارگردانی مهران مدیری تولید شد، وارد شبکه نمایش خانگی شد. اخیراً نیز سروش جمشیدی در چندین رئالیتی‌شو ایفای نقش کرده است. در بخش زیرین به معرفی آثار شبکه نمایش خانگی سروش جمشیدی می‌پردازیم.

سال تولیدنام سریالکارگردان
1394عطسهمهران مدیری
1399شب‌های مافیا 2سعید ابوطالب
1400جوکراحسان علیخانی-سیدحامد میرفتاحی
1401ارتش سریسعید ابوطالب

اجراهای سروش جمشیدی

به جرات می‌توان گفت که نقطه عطف کارنامه هنری و زندگی شغلی سروش جمشیدی، حضور و اجرا در برنامه تلویزیونی دورهمی بود. دورهمی یکی از برنامه‌های طنزی بود که در چندین فصل توسط مهران مدیری تولید شد و در شبکه نسیم بر روی آنتن رفت. سروش جمشیدی در نقش قیمت در این برنامه حضور داشت و شاید بتوان گفت که محبوب‌ترین چهره این برنامه طنز تلویزیونی بود. این کمدین توانا در حوزه تئاتر نیز فعال بوده است. از جمله تئاترهای سروش جمشیدی نیز می‌توان به تئاتر شب که در سال 1398 و به کارگردانی صحرا فتحی بر روی صحنه رفت، اشاره کرد.

جوایز و افتخارات سروش جمشیدی

حواشی سروش جمشیدی

سروش جمشیدی یکی از محبوب‌ترین و مستعدترین کمدین‌های سینمای کشورمان است اما تا کنون موفق به دریافت جایزه معتبر و بزرگی از سوی جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی نشده است. اما با توجه به تلاش و پشتکار این بازیگر توانا، امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک جوایز و افتخارات گوناگونی را به کارنامه هنری خود اضافه کند.

شایعات و حواشی سروش جمشیدی

فیلم های سروش جمشیدی

در ادامه بیوگرافی سروش جمشیدی باید به حواشی و شایعات این بازیگر نیز اشاره کرد. سروش جمشیدی جزء آن دسته از سلبریتی‌هایی است که حواشی بسیار کمی در پیرامون خود دارد. تمام سعی و تلاش سروش چه در دورانی که در سینمای یزد بود و چه پس از آن، بر این بوده است که تمام تمرکز خود را معطوف به سینما و بازیگری کند. از این رو این کمدین توانا بسیار کم درگیر حواشی ایجاد شده برای او می‌شود.

یکی از مهم‌ترین حاشیه‌های ایجاد شده برای سروش جمشیدی، بی‌شک انتشار تصاویر چت او با سالومه، مجری شبکه من و تو، است. البته بعداً مشخص شد که پیج این مجری هک شده و به دور از اطلاع او و سروش جمشیدی این پیام‌ها رد و بدل شده است. سروش جمشیدی نیز در برنامه‌های تلویزیونی مختلفی بارها درباره این موضوع توضیح داده است و خود را مبرا از هرگونه عمل و یا صحبت غیرقانونی دانسته است.

حقایق پنهان سروش جمشیدی

سروش جمشیدی نیز همانند دیگر انسان‌ها و به ویژه افراد مشهور، حقایق پنهانی در زندگی شخصی و شغلی خود دارد که برای حفظ حریم شخصی زندگی‌اش، سعی در پنهان نگه داشتن آن‌ها داشته است. از جمله حقایق پنهان زندگی سروش می‌توان به علاقه او به ورزش فوتبال اشاره کرد. وی بارها در مصاحبه‌های مختلفی اشاره کرده است که طرفدار دوآتیشه تیم پرسپولیس تهران است.

از دیگر حقایق زندگی سروش جمشیدی می‌توان به فعالیت کوتاه او به عنوان تدوین‌گر و منشی صحنه اشاره کرد. وی چندین بار به این موضوع اشاره کرده است که در اوایل شروع کار خود، برای امرار معاش به کار تدوین و منشی‌گری مشغول شده است. همچنین جالب است بدانید که سروش جمشیدی پس از اینکه از سینمای یزد ناامید شد، تصمیم گرفت به تهران نقل‌مکان کند. وی چندین سال به دور از خانواده و در نزد مادربزرگ خود زندگی کرد و در طول این سال‌ها علاوه بر فعالیت‌های خود باید به حال و احوال مادربزرگش نیز رسیدی می‌کرد. سروش جمشیدی در آن دوران برای گذران زندگی‌اش چندین سال در مدارس نمایش کودک مشغول به کار شد. در طول متن به زرتشتی بودن سروش جمشیدی نیز اشاره کردیم که یکی دیگر از حقایق زندگی این بازیگر توانا است.

سخن پایانی

جوایز و افتخارات سروش جمشیدی

در این مقاله از پلازا به بیوگرافی سروش جمشیدی پرداختیم. سپس به بررسی تمام آثار سینمایی و تلویزیونی این کمدین محبوب و مستعد پرداختیم و در نهایت به اطلاعات شخصی سروش جمشیدی، حواشی زندگی و حقایق پنهان او اشاره کردیم. سپس به برخی از سوالات رایج شما مانند سروش جمشیدی چند سال دارد؟ قد وزن سروش جمشیدی چقدر است؟ پاسخ دادیم. امیدواریم که این متن، بیوگرافی سروش جمشیدی، برای شما عزیزان مفید بوده باشد. ممنون که در طول مقاله با ما همراه بودید. لطفاً نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با دیگر اعضاء خانواده پلازا در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402