بیوگرافی غلامرضا نیکخواه، از کودکی تا رسیدن به شهرت در دنیای سینما

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

غلامرضا نیکخواه یکی از مشهورترین چهره‌های سینمای ایران است که به نوعی از پیشکسوتان این حرفه محسوب می‌شود. در این مقاله از پلازا قصد داریم تا بیوگرافی غلامرضا نیکخواه را مرور کنیم و زندگی شخص و حرفه‌ای این کمدین محبوب را برای شما عزیزان شرح دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

غلامرضا نیکخواه هنرپیشه و کمدین مشهور و محبوب سینمای ایران در تاریخ 1 فروردین 1327 در شهر بوشهر چشم به جهان گشود. وی حرفه بازیگری را با اجرا در تئاترهای مختلف در شهر زادگاهش شروع کرد و سپس وارد تلویزیون شد. حضور او در تلویزیون سبب شد تا بیشتر دیده شود و سرانجام وی در جایگاه امروزی خود در دنیای سینما و بازیگری قرار گرفت. در ادامه این مقاله از پلازا با ما همراه باشید تا به بیوگرافی غلامرضا نیکخواه و حواشی و حقایق پنهان زندگی او بپردازیم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی غلامرضا نیکخواه

  • تاریخ تولد: 1 فروردین 1327
  • قد غلامرضا نیکخواه: 175 سانتی‌متر
  • وضعیت تاهل: متاهل (شهلا چهلتن)
  • تحصیلات غلامرضا نیکخواه: لیسانس
  • صفحه اینستاگرام غلامرضا نیکخواه: @reza.nikkhah_official
  • فرزندان غلامرضا نیکخواه: یک دختر به نام نیلوفر نیکخواه

زندگی خصوصی غلامرضا نیکخواه

در این بخش بیوگرافی غلامرضا نیکخواه با زندگی او از کودکی تا ازدواج همراه شما هستیم.

کودکی تا جوانی

زندگی خصوصی غلامرضا نیکخواه

غلامرضا نیکخواه یکی از بهترین کمدین‌های حال حاضر سینمای ایران است که اصالتی بوشهری دارد. همانطور که اشاره کردیم غلامرضا نیکخواه در سال 1327 چشم به جهان گشود. جالب است بدانید که وی تنها عضو هنری خانواده خود محسوب می‌شد چرا که پدر و پدربزرگش، هر دو از کارمندان گمرک بوشهر بودند. مادر وی نیز به خانه‌داری مشغول بود. در مورد جوانی رضا نیکخواه باید اشاره کرد که وی در دانشگاه به تحصیل در رشته علوم سیاسی پرداخت. دوران تحصیل وی به روزگار قبل از انقلاب برمی‌گردد. وی پس از اخذ مدرک لیسانس خود در تهران، تصمیم گرفت برخلاف فضای جدی و سرد رشته علوم سیاسی با دنیای سینما و تلویزیون مشغول شود. البته ناگفته نماند که وی از همان دوران کودکی و نوجوانی نیز به زمینه بازیگری علاقه داشت و نقش‌آفرینی او در تئاترهایی که در شهر بوشهر اجرا می‌شد، گواه این موضوع است.

در بیوگرافی غلامرضا نیکخواه باید اشاره کرد که وی پس از گذراندن دوران کودکی و نوجوانی خود در شهر بوشهر، در سال 1350 به منظور پیدا کردن موقعیت کاری بهتر به خرمشهر نقل مکان کرد. پس از دو سال یعنی زمانی که وارد 25 سالگی شده بود برای همیشه به تهران رفت تا به دنبال رویای موفقیت خود در بازیگری باشد. غلامرضا نیکخواه از تئاتر شروع کرد و سپس در یک مجموعه تلویزیونی حضور کوتاهی داشت. همین زمینه‌ساز شهرت وی شد. امروزه آثار متعدد سینمایی و تلویزیونی از این هنرمند توانا بر جای مانده است که در ادامه با یکدیگر به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

غلامرضا نیکخواه و همسرش و فرزندش

همسر و فرزند غلامرضا نیکخواه

داستان ازدواج غلامرضا نیکخواه در نوع خود بسیار جالب و خواندنی است. وی بعد از انقلاب با همسر خود، شهلا چهلتن، ازدواج کرد. اما داستان ازدواج غلامرضا نیکخواه با همسرش بیش از 13 سال طول کشید! پدرزن غلامرضا نیکخواه با ازدواج دخترش با او به شدت مخالف بود و این مخالفت به مدت 13 سال به طول انجامید. اما سرانجام با موفقیت غلامرضا نیکخواه در حرفه خود، پدرزن ایشان نیز موافقت خود را با این وصلت اعلام کرد. حاصل این داستان عاشقانه فرزندی به نام نیلوفر است که در مرداد ماه سال 1369 چشم به جهان گشود. گفتنی است که غلامرضا نیکخواه با دخترش رابطه بسیار نزدیکی دارد.

زندگی شغلی غلامرضا نیکخواه

در این قسمت نگاهی بر کارنامه هنری این بازیگر داریم.

شروع بازیگری

زندگی نامه غلامرضا نیکخواه

غلامرضا نیکخواه امروزه یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین کمدین‌های سینمای ایران است اما جالب است بدانید که شروع کار برای این بازیگر توانای کشورمان آنچنان هم موفقیت‌آمیز نبوده است. وی از 18 سالگی و در دوران دبیرستان، تئاتر را از اجراهای مدرسه شروع کرد. پس از آن شرایط آنچنان که باید بر وفق غلامرضا نیکخواه پیش نرفت و او مجبور شد سالیان طولانی در سایه بماند. در سال 1367 یعنی زمانی که 40 ساله بود موفق شد تا یک نقش کوتاه در مجموعه تلویزیونی بدست آورد. در همان سال 1367 بود که اسماعیل پوررضا از او برای حضور در یک کار مناسبتی کودک و نوجوان دعوت کرد.

به گفته خود غلامرضا نیکخواه در طی همین سال‌ها بود که او با مهران مدیری و علی عمرانی آشنا شد؛ آشنایی‌ای که سبب بیشتر دیده شدن او در صنعت سینما شد. در سال 1371 بود که علی عمرانی از وی دعوت کرد تا در برنامه نوروزی که داریوش کاردان تولید می‌کرد، حضور داشته باشد. در طول این برنامه، نوروز 72، بود که غلامرضا نیکخواه با مهران مدیری آشنا شد.

آشنایی با کارگردانان‌ بزرگ

پس از آن غلامرضا نیکخواه و مهران مدیری در سال 1372 در مجموعه تلویزیونی پرواز 57 با یکدیگر همکاری داشتند و سپس در سال 1376 در سریال جنگ 77 به ایفای نقش پرداخت. در نهایت با بازی در سریال آغوش‌های خالی در سال 1378 بود که وی به شهرت اندکی رسید و در جامعه سینما شناخته شد. غلامرضا نیکخواه در سال 1388 در تله فیلم خواب فروش نیز به ایفای نقش پرداخت. وی سرانجام با بازی در فیلم طهران تهران، ساخته داریوش مهرجویی، اولین تجربه سینمایی خود را بدست آورد.

فیلم های غلامرضا نیکخواه

همانطور که اشاره کردیم غلامرضا نیکخواه خیلی دیر و در سال 1388 با فیلم طهران تهران وارد حوزه فیلم‌های سینمایی شد. پس از آن آثار متعددی از این بازیگر توانا در دنیای سینما بر جای ماند. جدیدترین فیلم این بازیگر فیلم هتل بود که در این اثر نقش پدرزن رامین را داشتند. در این بخش به معرفی فیلم‌های سینمایی غلامرضا نیکخواه می‌پردازیم.

سال تولیدنام فیلمکارگردان
1388خواب‌فروششهاب عباسی
1388طهران تهرانداریوش مهرجویی
1396آینه بغلمنوچهر هادی
1397رحمان 1400منوچهر هادی
1399فسیلکریم امینی
1401بخارستسید مسعود اطیابی
1401قیفمحسن امیریوسفی
1402هتلمسعود اطیابی

سریال های غلامرضا نیکخواه

 

سریال‌های بسیار زیادی در بیوگرافی غلامرضا نیکخواه به چشم می‌خورد. همانطور که در بالا اشاره کردیم وی برای اولین بار در یک مجموعه تلویزیونی که از شبکه 2 پخش می‌شد، حضور کوتاهی داشت و همین موضوع سبب آشنایی او با اشخاصی همچون مهران مدیری شد. در این بخش به معرفی تک‌تک سریال‌های غلامرضا نیکخواه از شروع حرفه خود تا به امروز می‌پردازیم.

سال تولیدنام سریالکارگردان
1372نوروز 72داریوش کاردان-مهرداد خسروی
1372پرواز 57مهران مدیری
1376جنگ 77مهران مدیری
1378آغوش‌های خالیوحید نیک‌خواه آزاد
1379به همین سادگیحامد عنقا-مهری ظریفی
1380زیر آسمان شهر 2مهران غفوریان
1381زیر آسمان شهر 3مهران غفوریان
1386آرزوهای شیرینسید وحید حسینی
1386مرد هزارچهرهمهران مدیری
1387بزنگاهرضا عطاران
1388مرد دوهزار چهرهمهران مدیری
1389راه در روسعید آقاخانی
1390نقطه سر خطسعید آقاخانی
1392روزهای بد، به درسعید آقاخانی
1394در حاشیهمهران مدیری
1394آقا و خانم سنگیشاهد احمدلو
1395قرعهبرزو نیک‌نژاد
1396پنچریبرزو نیک‌نژاد
1397راه و بیراهداود بیدل
1398دنگ و فنگ روزگارجواد مزدآبادی
1398میانبر 1یزدان فتوحی
1399میانبر 2یزدان فتوحی
1399چای نتآرش تیمورنژاد
1400دورهمیمهران مدیری

آثار شبکه نمایش خانگی غلامر‌ضا نیکخواه

سریال های غلامرضا نیکخواه

غلامرضا نیکخواه بارها طی مصاحبه‌هایش به علاقه زیادی که نسبت به شبکه نمایش خانگی دارد، صحبت کرده است. وی تاکید دارد که شبکه نمایش خانگی آزادی بیشتری نسبت به تلویزیون دارد و این موضوع نقطه قوت شبکه نمایش خانگی است. غلامرضا نیکخواه در مصاحبه‌های خود بارها اشاره کرده است که تلویزیون نیز باید انعطاف بیشتری از خود نشان دهد و با دیدی باز به موضوع سانسور نگاه کند. در این بخش به معرفی آثار غلامرضا نیکخواه در شبکه نمایش خانگی می‌پردازیم.

این بازیگر در سال 1402 در سریال‌ سریال‌ سیاه‌چاله،  سریال نیسان آبی 2 و برنامه اسکار حضور پیدا کرد که هر سه آنها دیده شدند.

سال تولیدنام سریالکارگردان
1389کت تنگآرمین حشمتی-آبتین حشمتی
1389-1390قهوه تلخمهران مدیری
1390چشماتو نبندمجتبی چراغعلی
1391ویلای منمهران مدیری
1392شوخی کردممهران مدیری
1394عطسهمهران مدیری
1400نیسان آبیمنوچهر هادی
1400جیرانحسن فتحی
1400ساخت ایران 3بهمن گودرزی
1400-1401جوکراحسان علیخانی
1401آفتاب‌پرستبرزو نیک‌نژاد
1401ارتش سریسعید ابوطالب
1402سیاه‌چالهحسین نمازی
1402نیسان آبی ۲مسعود اطیابی
1402اسکارمهران مدیری

غلامرضا نیکخواه و موسیقی

غلامرضا نیکخواه علاوه بر علاقه‌ای که به حرفه بازیگری و دنیای سینما دارد، موسیقی را نیز به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند. شاید برایتان جالب باشد که غلامرضا نیکخواه بیش از 18 سال است که ساز ویولن می‌نوازد و جدیداً نیز به نواختن ساز سه تار مشغول شده است. وی بارها و بارها از علاقه خود نسبت به دنیای موسیقی و آواز سخن گفته است. علاقه‌ای که سرانجام منجر به خوانندگی او در یکی از آخرین آثارش در شبکه نمایش خانگی، جوکر، شد.

جوایز و افتخارات غلامرضا نیکخواه

فیلم های غلامرضا نیکخواه

غلامرضا نیکخواه یکی از محبوب‌ترین چهره‌های کمدی سینمای ایران است که تا به امروز در آثار سینمایی و تلویزیونی بسیاری به ایفای نقش پرداخته است. این هنرمند پیشکسوت سینمای ایران علیرغم جایگاه خاصی که در میان بینندگان و منتقدان دنیای سینما دارد، تا به کنون موفق به دریافت جایزه معتبری در این حوزه نشده است که به نظر ما شایستگی این مهم را به خوبی داشته است! اما باید اشاره کرد که این کمدین و بازیگر توانای کشورمان هنوز نیز به صورت جدی و پررنگ در حوزه سینما فعال است و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک جوایز و افتخارات گوناگونی به بیوگرافی غلامرضا نیکخواه اضافه شود.

شایعات و حواشی غلامرضا نیکخواه

غلامرضا نیکخواه نیز همانند سایر چهره‌های مشهور دنیای سینما و تلویزیون همواره حواشی و شایعاتی را در پیرامون خود دارد. یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین حاشیه‌هایی که گریبان‌گیر غلامرضا نیکخواه نیز شد، حواشی مربوط به سریال بزنگاه، ساخته رضا عطاران، بود. سریال بزنگاه یکی از محبوب‌ترین و خنده‌دارترین سریال‌های کمدی روزگار خود بود که در بطن لحظات خنده‌دار خود، زندگی جامعه متوسط و فقیر جامعه را به تصویر کشیده بود. همین موضوع سبب شد تا برخی از افراد با نفوذ و رسانه‌ای مخالفت خود را با آن اعلام کنند؛ مخالفتی که در نهایت منجر به خداحافظی رضا عطاران از تلویزیون شد. این موضوع در نهایت گریبان‌گیر غلامرضا نیکخواه نیز شد. حاشیه‌هایی بی‌خود و بی‌ارزش که باعث شد بازی و نقش‌آفرینی درخشان غلامرضا نیکخواه در این سریال نیز آنچنان که باید و شاید، به چشم نیاید.

یکی دیگر از حواشی او نیز مربوط به کم کار کردن سال‌های اخیرش با مهران مدیری بود. این بازیگر که سابقه چندین همکاری مشترک با آقای مدیری را دارد در این مورد گفت که مشکلی با مهران مدیری ندارد و کم کار کردن مدت اخیرش نیز به علت نداشتن پیشنهاد بوده که حتما آقای مدیری صلاح را در این دانسته‌اند. لازم به ذکر است که اخیرا آقای نیکخواه در برنامه اسکار مهران مدیری حضور داشتند و برنده گروه اول شدند.

اما در کل غلامرضا نیکخواه یکی از کم حاشیه‌ترین سلبریتی‌های این روزگار است که تمام تمرکز خود را به سوی حرفه‌اش معطوف کرده است. این کمدین محبوب و توانا تا به امروز درگیر حواشی و شایعاتی نشده است که به حرفه و اعتبار او ضربه بزند.

حقایق پنهان غلامرضا نیکخواه

بیوگرافی غلامرضا نیکخواه

غلامرضا نیکخواه نیز همانند سایر انسان‌ها و چهره‌های مشهور حقایق پنهانی در زندگی خود دارد که برخی از آن‌ها رسانه‌ای شده است. جالب است بدانید که غلامرضا نیکخواه در ابتدای ورود به دنیای بازیگری و سینما درآمد آنچنانی نداشت. وی پس از سال‌ها و زمانی که در برنامه مناسبتی نوروز 72 حضور داشت، تنها برای چند ماه 20 هزار تومان حقوق می‌گرفت. حقوقی که به گفته خود او در آن روزگار پول زیادی نبود و حتی کفاف خرج‌های روزمره زندگی را نمی‌داد.

به همین خاطر غلامرضا نیکخواه مجبور شد برای مدتی به شغل اول خود یعنی بازرگانی برگردد و برای مدتی همچون پدر و پدربزرگش در گمرک کشور مشغول به کار شود. به گفته خود او، پس از مدتی فعالیت در گمرک، بالاخره دخل و خرج وی متناسب با یکدیگر شد. پس از آن که دیگر از لحاظ مالی مشکل زیادی نداشت، تصمیم بر این گرفت که به دنیای بازیگری برگردد؛ تصمیمی درست که او را اکنون به اوج قله در این حرفه رسانده است!

آلبوم عکس های غلامرضا نیکخواه

در ادامه چند عکس از آقای نیکخواه مشاهده کنید.

سخن پایانی

 

در این مقاله از پلازا به زندگی نامه غلامرضا نیکخواه پرداختیم. سپس به بررسی تمام آثار تلویزیونی، سینمایی و تئاترهای غلامرضا نیکخواه پرداختیم. در نهایت به اطلاعات شخصی غلامرضا نیکخواه، حواشی زندگی و حقایق پنهان او اشاره کردیم. سپس به بسیاری از سوالات رایج شما مانند غلامرضا نیکخواه اصالتاً اهل کجاست؟ پاسخ دادیم. امیدواریم که بیوگرافی غلامرضا نیکخواه، برای شما عزیزان مفید بوده باشد. ممنون که در طول مقاله با ما همراه بودید. لطفاً نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402