معرفی سریال ترکی کبوتر؛ داستان، بازیگران و نمرات

سریال ترکی کبوتر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال ترکی کبوتر یکی از محصولات تلویزیونی ترکیه است که مابین سال‌های 2019 تا 2020 پخش شد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی سریال Guvercin 2020 بپردازیم. همچنین خلاصه داستان و بازیگران این سریال ترکی را بررسی خواهیم کرد.

سریال ترکی کبوتر در سال 2019 توسط کمپانی Pastel Film تولید شد و در شبکه Star tv شروع به پخش کرد. این سریال ترکی از یک داستان جذاب و رازآلود بهره می‌برد که جذابیت آن را چند برابر کرده است. اما سریال ترکی کبوتر با وجود اینکه از داستان قدرتمند و بازیگران مشهور و توانا بهره می‌برد، نتوانست امتیازات خوب و قابل قبولی از کاربران سایت‌های معتبر و منتقدان دنیای سینما دریافت کند. البته این مسئله از جذابیت این سریال کم نخواهد کرد.

کارگردانی سریال ترکی کبوتر را آلتان دونمز برعهده داشته است. همچنین خالی از لطف نیست بدانید که موسیقی مورد استفاده در این اثر را آلپ ینیر تولید کرده است. ژانر سریال Guvercin 2020، درام و رازآلود است. همانطور که اشاره کردیم بازیگران مشهور و نامدار بسیاری در این سریال کوتاه به ایفای نقش پرداخته‌اند که از این میان می‌توان به آلمیلا آدا و نورسل کوزه اشاره کرد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی این سریال ترکی دیدنی بپردازیم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال کبوتر

در مورد زمان پخش سریال ترکی کبوتر باید گفت که این سریال درام و جذاب در 24 نوامبر 2019 معادل 3 آذر 1398 شروع به پخش کرد و سرانجام در سال 2020 به کار خود پایان داد. تعداد قسمت‌های سریال ترکی کبوتر، 16 اپیزود است. همچنین مدت زمان پخش هر قسمت آن نیز در حدود 120 دقیقه می‌باشد!

داستان سریال ترکی کبوتر

سریال Guvercin 2020

جالب است بدانید که فیلم‌نامه سریال ترکی کبوتر به قلم هالیل اورز نوشته شده است. داستان این سریال ترکی روایتی از زندگی و شرایط پیچیده یک خانواده است. اوستا بدیر، پدر خانواده، به خاطر دعوای منجر به قتل زندانی است و حالا پس از 15 سال از زندان آزاد شده است. او اکنون سعی دارد تا کارگاه خود را دوباره فعال کند و زندگی آرامی را در پیش بگیرد اما وقایع و اتفاقات روزگار خلاف این موضوع را برای او و خانواده‌اش پیش می‌آورد. اوستا بدیر دو فرزند به نام‌های زلفا و مسلم دارد.

دخترش زلفا، در رشته باستان‌شناسی تحصیل کرده است و حالا در موزه‌ای استخدام شده است. زلفا در موزه با پسری به نام کنعان آشنا می‌شود. پسر اوستا بدیر، مسلم، نیز عاشق دختری از خاندان جبران اوغلو به اسم نفیسه شده است و تصمیم دارد با او ازدواج کند. مسلم خوب می‌داند که خاندان نفیسه با این وصلت مخالفت خواهند کرد برای همین به فکر فرار با نفیسه است تا دور از دخالت دیگران با یکدیگر ازدواج کنند.

داستان از آنجایی جالب می‌شود که زلفا دزدیده می‌شود و در وسط بیابانی در یک چاه رها می‌شود. درست زمانی که زلفا هیچ امیدی به زنده ماندن ندارد، معجزه‌ای رخ می‌دهد. مرد جوانی او را نجات می‌دهد اما وقتی متوجه می‌شود آن مرد جوان همان کنعان جبران اوغلو است، شوکه می‌شود…

بازیگران سریال ترکی کبوتر

در بخش‌های ابتدایی مقاله به معرفی سریال ترکی کبوتر پرداختیم. همانطور که اشاره کردیم هنرپیشه‌های مشهور و نامدار بسیاری در این سریال جذاب و رازآلود به ایفای نقش پرداخته‌اند. در این قسمت از مقاله سعی داریم تا به معرفی برخی از آن‌ها بپردازیم و بیوگرافی کوتاهی از هنرپیشه های سریال کبوتر ترکی، در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

مهمت علی نوراوغلو؛ بازیگر اصلی سریال کبوتر

معرفی سریال ترکی کبوتر

بازیگر مشهور و خوش‌چهره ترکیه‌، مهمت علی نوراوغلو (Mehmet Ali Nuroglu) در تاریخ 7 سپتامبر 1979 معادل 16 شهریور 1358 در شهر زیبای استانبول چشم به جهان گشود. مهمت علی نوراوغلو از همان دوران جوانی علاقه بسیاری به حرفه بازیگری داشت. همین موضوع سبب شد تا در رشته تئاتر تحصیل کند. این بازیگر سرانجام در سال 2003 و زمانی که تنها 24 سال سن داشت با حضور در سریال Yuvadan Bir Kuş Uçtu وارد حرفه بازیگری به صورت حرفه‌ای شد. اما نقطه عطف کارنامه هنری این بازیگر توانا که او را به شهرت رساند، بی‌شک سریال مشهور و پرطرفدار Sen Anlat Karadeniz بود. مهمت علی نوراغلو در 32 سالگی، سال 2011، با چیچک گولسن ازدواج کرد. از جمله مشهورترین آثار مهمت علی نوراوغلو می‌توان به Winter Sleep (2014) و Guvercin (2019) اشاره کرد. 

همچنین بخوانید :

آلمیلا آدا؛ بازیگر نقش زلفا سریال کبو‌تر

زمان پخش سریال کبوتر ترکی

بازیگر و مدل جوان ترکیه‌ای، آلمیلا آدا (Almila Ada)، در تاریخ 4 آگوست 1994 معادل 13 مرداد 1373 در شهر زیبای استانبول چشم به جهان گشود. آلمیلا آدا از دوران نوجوانی بازیگری را شروع کرد. وقتی که تنها 21 سال داشت برای اولین بار در سریال Kaderimin Yazıldığı Gün به ایفای نقش پرداخت. همین موضوع سبب شد تا اهالی دنیای سینما با او آشنا شوند. سرانجام وی در سال 2017 با ایفای نقش در سریال Adı Efsane به شهرت رسید. جالب است بدانید که آلمیلا آدا برای مدت کوتاهی نیز در سریال محبوب و پرطرفدار Orphan Flowers حضور داشته است. مادر آلمیلا آدا یک معلم و طراح مد و فشن بود، همین موضوع سبب شد تا آلمیلا نیز به سمت این حرفه نیز کشیده شود. وی علاوه بر بازیگری، در حوزه مدلینگ نیز بسیار فعال است.

نورسل کوزه؛ بازیگر زن سریال ترکی کبو‌تر

بازیگران سریال ترکی کبوتر

بازیگر توانا، نویسنده و کارگردان ترکیه‌ای، نورسل کوزه (Nursel Köse)، در شهر مالاتیا ترکیه چشم به جهان گشود. این بازیگر توانا در تاریخ 29 مارس 1961 معادل 9 فروردین 1340 متولد شد. نورسل کوزه تحصیلات خود را در کشور آلمان دنبال کرد و سپس با اجرای تئاترهای متعدد وارد حرفه بازیگری شد. اولین تجربه نورسل در مقابل دوربین به سال 1988 برمی‌گردد؛ جایی که در فیلم Yasemin به ایفای نقش پرداخت. اما بی‌شک نقطه عطف این بازیگر میان‌سال ترکیه‌ای فیلم سینمایی Anam، محصول سال 2001، بود. قد نورسل کوزه در حدود 175 سانتی‌متر است. وی در سال 2018 با اولریش مرتین ازدواج کرد. از جمله مشهورترین آثار نورسل کوزه می‌توان به The Edge of Heaven (2007) و The Yard (2018) اشاره کرد.

گنجو اوزاک؛ بازیگر مرد سریال کبوتر

داستان سریال ترکی کبوتر

یکی از چهره‌های محبوب و جدید بازیگری سینمای ترکیه، گنجو اوزاک (Genco Ozak)، در تاریخ 22 نوامبر 1992 معادل 1 آذر 1371 در شهر استانبول چشم به جهان گشود. گنجو اوزاک بر اساس علاقه‌ای که از دوران کودکی به بازیگری داشت، در رشته تئاتر به تحصیل مشغول شد و از دانشگاه معمارسینان فارغ‌التحصیل شد. وی پس از اجراهای متعدد در زمینه تئاتر، بالأخره در سال 2011 با فیلم سینمایی Çalgı Çengi وارد حرفه بازیگری شد. البته این سریال Çukur بود که در سال 2020 گنجو اوزاک را به شهرت رساند. از جمله مشهورترین آثار این بازیگر جوان و خوش‌آتیه ترک می‌توان به Tetikçinin Oglu (2023) و Wounded Love (2016) اشاره کرد.

اسلم آکار؛ بازیگر سریال کبو‌تر

خلاصه سریال ترکی کبوتر

یکی از بازیگران جوان ترکیه که حرفه بازیگری را از دوران کودکی شروع کرد، اسلم آکار (Eslem Akar) می‌باشد. این بازیگر توانا و خوش‌چهره در تاریخ 23 مارس 1998 معادل 3 فروردین 1377 در شهر استانبول چشم به جهان گشود.

وی برخلاف علاقه ذاتی خود، در رشته معماری به تحصیل مشغول شد و سرانجام در سال 2011 یکی از مشهورترین آثار کارنامه خود را خلق کرد.. وی در این سال در سریال Sen de Gitme به ایفای نقش پرداخت که بسیار مورد استقبال از سوی مردم قرار گرفت. اما این سریال Hakim بود که در سال 2022 اسلم آکار را به شهرت رساند. قد اسلم آکار در حدود 165 سانتی‌متر است. از جمله مشهورترین آثار اسلم آکار می‌توان به Avlu ،4N1K: Ilk Ask و Aile Sirketi اشاره کرد.

سایر هنرپیشگان سریال ترکی کبوتر عبارتند از:

  • مندرس سامانجیلار (Menderes Samancilar)
  • دوریم سالتو اوغلو (Devrim Saltoglu)
  • ایدیل ممی (Idil Memi)
  • توپراک ساگلام (Toprak Saglam)
  • بستمسو اوزدمیر (Bestemsu Özdemir)

نقد و بررسی سریال ترکی کبو‌تر

نقد سریال Guvercin 2020

تا به این جای مقاله به معرفی و بررسی سریال Guvercin 2020 پرداختیم. در ادامه متن نیز با ما همراه باشید تا به بررسی نمرات و نقد سریال Guvercin 2020 بپردازیم. سریال ترکی کبوتر یکی از پرحاشیه‌ترین آثار تلویزیونی ترکیه بود که برای اولین‌بار در سال 2019 استارت خورد و سرانجام پس از پخش 16 قسمت در سال 2020 متوقف شد. این سریال درام و رازآلود در طول 16 قسمت خود، آنچنان که باید و شاید، نتوانست نظر مثبت منتقدان و بینندگان را به سوی خود جلب کند.

در مورد نمرات سریال ترکی کبوتر نیز باید اشاره کنیم که این سریال در سایت IMDB، نمره 4.6 از 10 را به خود اختصاص داده است. البته باید بگوییم که برخلاف نمره نه چندان مناسب این سریال در پلتفرم‌های مختلف، داستان جذاب و بازیگران مشهور و توانای آن باعث شدند که در میان بینندگان محبوب باشد و ارزش تماشا کردن را داشته باشد. همانطور که بارها اشاره کردیم این سریال ترکی از فیلم‌نامه بسیار قدرتمندی برخوردار است و اکثر بینندگان در نقدهای خود به صراحت به این موضوع اشاره داشته‌اند.

اگر شما نیز از طرفداران آثار سینمای ترکیه هستید، توصیه می‌کنیم که به تماشای این سریال درام و رازآلود بپردازید. بدون تردید شما نیز با خط‌داستانی این سریال همراه خواهید شد و از هنرپیشگی بازیگران توانای آن، لذت خواهید برد. اگر هنوز سریال ترکی کبوتر را تماشا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر نسبت به دانلود سریال Guvercin 2020 اقدام کنید و از تماشای این سریال درام و رازآلود در کنار دوستان خود لذت ببرید.

سخن پایانی

دانلود سریال Guvercin 2020

در این مقاله از پلازا به معرفی و بررسی سریال ترکی کبوتر پرداختیم. سپس به خلاصه سریال ترکی کبوتر، هنرپیشگان، نمرات و زمان پخش سریال کبوتر ترکی اشاره کردیم. در طول مطلب نیز به بسیاری از سوالات رایج شما عزیزان از قبیل ژانر سریال ترکی کبوتر چیست؟ بازیگران سریال Guvercin 2020 چه کسانی هستند؟ تعداد قسمت های سریال کبوتر ترکی چقدر است؟ و… پاسخ دادیم.

اگر از دوست‌داران سریال‌های رازآلود ترکیه‌ای هستید، پیشنهاد می‌کنیم به تماشای این سریال ترکی جذاب بنشینید. بی‌شک سریال کبوتر با داستان جذاب و متفاوت خود، شما را برای چندین ساعت مشغول خواهد کرد. باید با داستان پیچیده این سریال ترکی همراه شویم تا ببینیم دست سرنوشت چه قصه‌ای را برای اوستا بدیر و دو فرزندش در نظر گرفته است؟ ضمن تشکر از همراهی شما در طول مقاله، لطفاً نظرات و نقدهای خود در مورد سریال ترکی کبوتر را با دیگر اعضاء خانواده پلازا در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران6 دیدگاه
avatar
الناز
.
01 اسفند 1402، 08:36
پاسخ
0
0
عالی بود من خیلی دوستش داشتم نمره من به فیلم کبوتر۲۰است
avatar
شمس الله رحمانی
.
08 آذر 1402، 21:50
پاسخ
0
0
حیف وقتم که تلف این فیلم چرت و دروغ شد 😐 همه چیش دروغ و دیگه بازیگرا ش به کنار...
avatar
فر
.
29 مهر 1402، 22:58
پاسخ
0
2
بنظرم واقعا سریال قشنگیه و ارزش دیدن داره
avatar
هاله
.
02 مهر 1402، 23:51
پاسخ
1
1
خیلی دوست دارم بدونم این سریال در کدوم شهر ترکیه فیلمبرداری شده؟
avatar
آرزو
.
01 مهر 1402، 13:08
پاسخ
0
0
من دارم این سریالو نگاه میکنم واقعا فیلمنامش بی نظیره از نظر من بهترینه بسیاری از جملاتی که تو این سریال شنیدم ملکه ذهنم شده عالیه
نمایش 1 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402