چگونه ترفندهای گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس را به کار ببرید

ترفندهای گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

Redmi Note 12 Pro Plus یک گوشی هوشمند قدرتمند است که ویژگی‌های چشمگیری مانند دوربین 200 مگاپیکسلی، صفحه نمایش 120 هرتزی AMOLED و پشتیبانی از شارژ سریع 120 واتی را ارائه می‌دهد. با این حال، برخی از ترفندهای گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس نیز وجود دارد که ممکن است درباره آنها ندانید، که می‌تواند تجربه کاربری شما را بهبود بخشد.

شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس گوشی هوشمندی است که با مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی که از بسیاری از رقبای خود پیشی می‌گیرد و همه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. صفحه نمایش فوق العاده، دوربین های مناسب و شارژ فوق العاده سریع دارد که از برخی جنبه ها آن را به یک رقیب قدرتمند تبدیل می کند. با پلازا همراه باشید تا تنظیمات ردمی نوت 12 پرو پلاس را به شما نشان دهیم.

فهرست مطالب

قابلیت های مخفی و ترفندهای گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

ردمی نوت 12 پرو پلاس گران‌ترین عضو خانواد ردمی نوت 12 به‌حساب می‌آید و با قابلیت‌های قابل توجهی نیز همراه شده است. در ادامه نگاهی داریم به ترفندها و تنظیمات گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس شیائومی که می‌توانند تجربه کاربری بهتری در اختیار شما قرار دهند.

1. عکاسی با رزولوشن اصلی دوربین

ترفندهای گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

می‌توانید با تغییر حالت وضوح بالا در برنامه دوربین، عکس‌های 200 و 50 مگاپیکسلی با دوربین اصلی بگیرید. این ترفند گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس به شما امکان می‌دهد بدون از دست دادن کیفیت، جزئیات بیشتری را ثبت کنید و بزرگنمایی کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که این عکس‌ها فضای ذخیره‌سازی و زمان پردازش بیشتری را نسبت به عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی پیش‌فرض اشغال می‌کنند.

2. نمایش فریم ریت روی صفحه

تنظیمات ردمی نوت 12 پرو پلاس

می‌توانید معیار FPS را بر روی حالت شناور صفحه نمایش خود فعال کنید تا نرخ فریم بازی ها و برنامه های خود را کنترل کند. برای انجام این کار، به Settings > Additional settings > Developer options > Power monitor > Show FPS بروید و Start را انتخاب کنید. یک پوشش کوچک در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش خود خواهید دید که FPS فعلی را نشان می‌دهد.

3. نمایش ساعت شناور؛ تنظیمات ردمی نوت 12 پرو پلاس

می‌توانید یک ساعت شناور را روی صفحه‌نمایش فعال کنید تا هنگام استفاده از برنامه‌ها یا بازی‌های تمام صفحه، زمان را پیگیری کند. برای انجام این کار، به Settings > Display > Notch & status bar > Show clock بروید. یک ساعت کوچک در گوشه سمت چپ بالای صفحه نمایش خود خواهید دید که زمان فعلی را نشان می‌دهد.

4. استفاده از حالت پرو در تنظیمات دوربین Xiaomi Redmi Note 12 Pro+

ترفندهای گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

می‌توانید از حالت Pro در برنامه دوربین برای تنظیمات ردمی نوت 12 پرو پلاس، به صورت دستی پارامترهای عکسبرداری مانند تعادل رنگ سفید، فوکوس، سرعت شاتر و ISO استفاده کنید. این به شما کنترل و خلاقیت بیشتری بر روی عکس های خود می‌دهد. همچنین می‌توانید از حالت Pro برای دوربین فوق عریض استفاده کنید.

5. استفاده از حالت تصویر در تصویر

تنظیمات ردمی نوت 12 پرو پلاس

با استفاده از حالت تصویر در تصویر می‌توانید ویدیوهای YouTube را با صفحه خاموش یا در پس زمینه پخش کنید. برای انجام این کار، به Settings > Apps > Manage apps > YouTube > Other Permissions > Picture-in-picture بروید. سپس یوتیوب را انتخاب و این قابلیت را برایش فعال کنید.

حالا یوتیوب را باز کنید و هر ویدیویی را پخش کنید. برای خروج از برنامه بر روی دکمه هوم ضربه بزنید و پنجره کوچکی از ویدیو را روی صفحه نمایش خود خواهید دید. می‌توانید آن را به اطراف بکشید یا اندازه آن را به دلخواه تغییر دهید. همچنین می‌توانید صفحه را خاموش کنید و صدا به پخش ادامه می‌دهد.

6. تنظیمات شبکه و نت

برای تغییر تنظیمات شبکه و اینترنت، مانند Wi-Fi، داده تلفن همراه، نقطه اتصال، VPN و حالت هواپیما، روی Network & internet ضربه بزنید. در اینجا می‌توانید سوئیچ‌های Wi-Fi و داده تلفن همراه را روشن یا خاموش کنید، شبکه‌های Wi-Fi و برنامه‌های تلفن همراه خود را مدیریت کنید، یک هات اسپات یا اتصال VPN را راه‌اندازی کنید، و حالت هواپیما را فعال یا غیرفعال کنید.

7. اتصالات

برای تغییر تنظیمات دستگاه‌های متصل، مانند بلوتوث، NFC، ارسال، چاپ و اشتراک‌گذاری در نزدیکی، روی دستگاه‌های متصل ضربه بزنید. در اینجا می‌توانید سوئیچ‌های بلوتوث و NFC را روشن یا خاموش کنید، دستگاه‌های بلوتوث خود را جفت یا لغو جفت کنید، صفحه نمایش خود را به دستگاه دیگری ارسال کنید، اسناد یا عکس‌ها را با چاپگر سازگار چاپ کنید و با استفاده از ویژگی اشتراک‌گذاری نزدیک Google، فایل‌ها را با دستگاه‌های اطراف به اشتراک بگذارید.

همچنین بخوانید :

تنظیمات ردمی نوت 12 پرو پلاس

8. تنظیمات برنامه ها

برای تغییر تنظیمات برنامه‌ها، مانند مجوزها، اعلان‌ها، برنامه‌های پیش‌فرض، برنامه‌های دوگانه و قفل برنامه، روی Apps ضربه بزنید. در اینجا می‌توانید تمامی اپلیکیشن های نصب شده بر روی گوشی خود را ببینید و آن ها را به صورت تکی یا انبوه مدیریت کنید. همچنین می‌توانید روی Manage apps ضربه بزنید تا گزینه‌های بیشتری مانند مجوزها، اعلان‌ها، برنامه‌های پیش‌فرض، برنامه‌های دوگانه و قفل برنامه را ببینید.

مجوزها به شما امکان می‌دهد کنترل کنید کدام برنامه ها می‌توانند به موقعیت مکانی، دوربین، میکروفون، مخاطبین و سایر داده های شما دسترسی داشته باشند. اعلان‌ها به شما امکان می‌دهد نحوه ارسال اعلان‌ها و نحوه نمایش آن‌ها روی صفحه‌نمایش را سفارشی کنید. برنامه‌های پیش‌فرض به شما این امکان را می‌دهند که انتخاب کنید از کدام برنامه برای اقدامات خاصی مانند مرورگر، تلفن، پیامک، راه‌انداز و غیره استفاده کنید. برنامه‌های دوگانه به شما امکان می‌دهند نمونه دومی از یک برنامه را با یک حساب یا داده جداگانه ایجاد کنید. قفل برنامه به شما امکان می‌دهد از برنامه های خود با رمز عبور یا اثر انگشت محافظت کنید.

9. تنظیمات باتری

برای تغییر تنظیمات باتری و عملکرد، مانند ذخیره باتری، صرفه جویی در باتری فوق العاده، شارژ بهینه، و آمار مصرف باتری، روی باتری و عملکرد ضربه بزنید. در اینجا می‌توانید ببینید چقدر باتری گوشی شما باقی مانده است و چقدر طول می کشد تا آن را به طور کامل شارژ کنید. همچنین می‌توانید بهینه‌ساز باتری، محافظ باتری فوق‌العاده و سوئیچ‌های شارژ بهینه‌شده را روشن یا خاموش کنید.

صرفه جویی در باتری عملکرد و فعالیت پس زمینه تلفن شما را کاهش می‌دهد تا عمر باتری شما را افزایش دهد. صرفه جویی در باتری فوق العاده تلفن شما را فقط به عملکردهای ضروری محدود می کند، مانند تماس ها، پیام ها و مخاطبین. شارژ بهینه عادت های شارژ شما را یاد می گیرد و با به تاخیر انداختن شارژ کامل تا زمانی که به آن نیاز داشته باشید از شارژ بیش از حد جلوگیری می کند.

قابلیت های مخفی گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

10. تنظیمات صدا و ویبره

برای تغییر تنظیمات صدا و لرزش، مانند صدا، آهنگ زنگ، صدای اعلان، صدای زنگ هشدار، لرزش هنگام ضربه، بهبود صدا و حالت گوشی، روی صدا و لرزش ضربه بزنید. در اینجا می‌توانید میزان صدای گوشی خود را برای رسانه، تماس ها، اعلان ها و آلارم ها تنظیم کنید. همچنین می‌توانید آهنگ زنگ، صدای اعلان و صدای زنگ دلخواه خود را از میان گزینه‌های موجود انتخاب کنید یا از صداهای سفارشی خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید گزینه vibrate on tap را روشن یا خاموش کنید، که باعث می‌شود گوشی شما با لمس صفحه یا دکمه‌ها به لرزه درآید. همچنین می‌توانید به گزینه‌های بهبود صدا و حالت گوشی دسترسی داشته باشید که به شما امکان می‌دهد کیفیت صدا و جلوه‌های بلندگوها و هدفون‌های گوشی خود را تنظیم کنید.

11. اسکرین شات Xiaomi Redmi Note 12 Pro+

راه های مختلفی برای گرفتن اسکرین شات از Redmi Note 12 Pro Plus وجود دارد. در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • می‌توانید کلید پاور و کاهش صدا را همزمان برای چند ثانیه فشار دهید. صدای شاتر را می شنوید و پیش نمایشی از اسکرین شات را روی صفحه نمایش خود می بینید. اسکرین شات در برنامه مدیریت فایل ذخیره می شود.
  • می‌توانید انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید و روی نماد اسکرین شات در پانل اعلان ها ضربه بزنید. فلش و پیش نمایشی از اسکرین شات را روی صفحه نمایش خود خواهید دید. اسکرین شات در برنامه گالری ذخیره می شود.
  • می‌توانید حرکت 3 انگشت پایین را در برنامه تنظیمات فعال کنید. برای انجام این کار، به Settings > Additional settings > Gesture shortcuts > گرفتن اسکرین شات بروید و ضامن را روشن کنید. سپس، می‌توانید سه انگشت خود را روی هر صفحه‌ای به پایین بلغزانید تا اسکرین شات بگیرید. اسکرین شات در برنامه گالری ذخیره می شود.
  • همچنین می‌توانید با گفتن «Hey Google, take a screenshot» یا «OK Google, take a screenshot» از Google Assistant برای گرفتن اسکرین شات استفاده کنید. پیش نمایشی از اسکرین شات را روی صفحه نمایش خود خواهید دید و می‌توانید انتخاب کنید که آن را به اشتراک بگذارید، ویرایش کنید یا در دستگاه یا Google Photos خود ذخیره کنید.

تنظیمات دوربین ردمی نوت 12 پرو پلاس

12. تنظیمات ردمی نوت 12 پرو پلاس: دوربین

Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دارای یک سیستم دوربین بسیار چشمگیر است که می‌تواند عکس ها و فیلم های خیره کننده ای را ثبت کند. با این حال، برای استفاده حداکثری از دوربین خود، ممکن است بخواهید برخی از تنظیمات را بر اساس خواسته‌ها و نیازهای خود تنظیم کنید.

همچنین بخوانید :

در اینجا نکاتی در مورد نحوه تغییر تنظیمات دوربین در Redmi Note 12 Pro+ آورده شده است:

  • برای دسترسی به تنظیمات دوربین، برنامه دوربین را باز کنید و روی نماد سه خط افقی در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید. منویی با گزینه های مختلف مانند کیفیت تصویر، واترمارک، خطوط شبکه، حالت ماکرو و غیره مشاهده خواهید کرد. روی هر گزینه ای ضربه بزنید تا مقدار آن را تغییر دهید یا آن را روشن یا خاموش کنید.
  • برای گرفتن عکس‌های 200 و 50 مگاپیکسلی با دوربین اصلی، در برنامه دوربین به حالت وضوح بالا بروید. بسته به نسبت تصویری که انتخاب می کنید، دکمه ای با 200 یا 50 متر روی آن خواهید دید. روی آن ضربه بزنید تا حالت High-res فعال شود و سپس طبق معمول عکس بگیرید. به خاطر داشته باشید که این عکس‌ها فضای ذخیره‌سازی و زمان پردازش بیشتری را نسبت به عکس‌های پیش‌فرض ۱۲ مگاپیکسلی اشغال می‌کنند.
  • برای استفاده از حالت Pro در برنامه دوربین، انگشت خود را روی انتخابگر حالت به چپ بکشید تا به Pro برسید. در این حالت می‌توانید به صورت دستی پارامترهای عکسبرداری مانند تعادل رنگ سفید، فوکوس، سرعت شاتر و ISO را تنظیم کنید. همچنین می‌توانید با ضربه زدن روی نماد لنز و انتخاب UW1 از حالت Pro برای دوربین فوق عریض استفاده کنید.
  • برای بازی با فیلترها و جلوه های مختلف در برنامه دوربین، انگشت خود را روی انتخابگر حالت به سمت راست بکشید تا به فیلتر برسید. در این حالت می‌توانید از بین فیلترهای مختلف مانند Vivid، Film، Cyberpunk و غیره انتخاب کنید. همچنین می‌توانید شدت هر فیلتر را با کشیدن نوار در پایین صفحه تنظیم کنید.
  • برای بهبود کیفیت دوربین در Redmi Note 12 Pro+ خود، می‌توانید برخی از برنامه‌های شخص ثالث را از فروشگاه Google Play که عملکردهای ویرایش پیشرفته‌تری مانند برچسب، فریم، کلاژ و جلوه‌ها را ارائه می‌دهند، امتحان کنید. برخی از برنامه های محبوب PicsArt Photo Editor، Snapseed و Adobe Photoshop Express هستند.

راهنمای ردمی نوت 12 پرو پلاس

13. تنظیمات ردمی نوت 12 پرو پلاس :صفحه نمایش

Galaxy Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ دارای صفحه نمایش AMOLED خیره کننده 6.67 اینچی است که از نرخ رفرش 120 هرتز، HDR10+ و Dolby Vision پشتیبانی می کند. رزولوشن صفحه نمایش 1080 در 2400 پیکسل است که تراکم پیکسلی 395 ppi را نشان می‌دهد. این صفحه نمایش همچنین دارای محافظ گوریلا گلس 5 و اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر است.

اگر می خواهید تنظیمات صفحه نمایش را در Redmi Note 12 Pro+ خود تنظیم کنید، می‌توانید این مراحل را دنبال کنید:

  • به Settings > Display بروید. در اینجا می‌توانید سطح روشنایی، روشنایی تطبیقی، حالت خواندن، حالت تاریک، طرح رنگ، نرخ تازه‌سازی و تنظیمات نوار وضعیت و بریدگی را تغییر دهید.
  • برای تغییر سطح روشنایی، می‌توانید از نوار لغزنده بالای صفحه استفاده کنید یا گزینه روشنایی تطبیقی را فعال کنید که به طور خودکار روشنایی را با توجه به نور محیط تنظیم می کند.
  • برای فعال کردن حالت خواندن، که نور آبی را کاهش می‌دهد و صفحه نمایش را برای چشمان شما راحت تر می کند، می‌توانید روی گزینه Reading mode ضربه بزنید و کلید را روشن کنید. همچنین می‌توانید حالت خواندن را برای روشن شدن خودکار در زمان‌های خاص یا برای برنامه‌های خاص برنامه‌ریزی کنید.
  • برای فعال کردن حالت تاریک که باعث سیاه شدن صفحه و صرفه جویی در مصرف باتری می شود، می‌توانید روی گزینه Dark mode ضربه بزنید و کلید را روشن کنید. همچنین می‌توانید حالت تاریک را برای روشن شدن خودکار در غروب آفتاب یا در زمان سفارشی برنامه‌ریزی کنید.
  • برای تغییر طرح رنگی که بر دمای رنگ و اشباع صفحه تأثیر می‌گذارد، می‌توانید روی گزینه Color scheme ضربه بزنید و از بین سه پیش‌تنظیم انتخاب کنید: خودکار (از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی رنگ‌ها استفاده می‌کند)، اشباع (رنگ‌ها را زنده‌تر می‌کند). یا استاندارد (رنگ ها را طبیعی تر می کند). همچنین می‌توانید از تنظیمات پیشرفته برای تنظیم دستی طیف رنگ و تن استفاده کنید.
  • برای تغییر نرخ تازه‌سازی، که بر روان و روان بودن انیمیشن‌ها و انتقال‌های صفحه تأثیر می‌گذارد، می‌توانید روی گزینه نرخ تازه‌سازی ضربه بزنید و از بین دو گزینه انتخاب کنید: 60 هرتز (صرفه‌جویی در عمر باتری) یا 120 هرتز.
  • برای تغییر تنظیمات بریدگی و نوار وضعیت، که بر نحوه نمایش آیکون های بریدگی و نوار وضعیت روی صفحه تأثیر می گذارد، می‌توانید روی گزینه Notch & status bar ضربه بزنید و گزینه های مختلف مانند پنهان کردن بریدگی، نمایش سرعت اتصال، نمایش را سفارشی کنید. درصد باتری، نام شرکت مخابراتی، نمایش ساعت و موارد دیگر.

سخن پایانی

در این مطلب با چند نمونه از ترفندهای گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس آشنا شدیم. نظر شما در مورد این گوشی و قابلیت‌های آن چیست؟ در صورتی که با ترفندهای دیگری آشنا هستید، آن‌ها را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402