معرفی ترفندهای مخفی گوشی ردمی نوت ۱۲

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر کنجکاو هستید که درباره ترفندهای گوشی ردمی نوت ۱۲ بدانید، این مطلب را از دست ندهید. در ادامه ترفندها و تنظیمات مخفی گوشی ردمی نوت 12 را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

درست مانند سال گذشته، امسال نیز شیائومی تعداد زیادی از گوشی‌های سری ردمی نوت 12 را وارد بازار کرد و اکنون چهار نسخه از آن‌ها در سراسر جهان در دسترس هستند؛ ردمی نوت 12 4G، ردمی نوت 12 5G، ردمی نوت 12 پرو و ردمی نوت 12 پرو پلاس. به طور معمول نوت 12 معمولی مقرون به صرفه ترین در میان آن‌ها خواهد بود، اما شیائومی با نوت 12 یک قدم جلوتر رفت و قیمت را حتی بیشتر کاهش داد.

Redmi Note 12 روی اندروید 13 و رابط کاربری MIUI 14 اجرا می‌شود، همانطور که همه می‌دانید MIUI همیشه یک رابط کاربری کامل بوده است، بنابراین در اینجا بهترین قابلیت های مخفی گوشی ردمی نوت ۱۲ را با نکات و ترفندهایی به اشتراک می‌گذاریم. با ترفندهای اسکرین شات Xiaomi Redmi Note 12 با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب:

ترفندهای گوشی ردمی نوت ۱۲

1. توقف اعلان‌های اپلیکیشن

به تنظیمات بروید، روی notifications and status bar ضربه بزنید، روی manage notifications ضربه بزنید، اکنون برنامه‌هایی را انتخاب کنید که از آن‌ها هیچ اعلانی نمی‌خواهید. به این ترتیب نوتیفیکیشن‌های این برنامه‌ها قطع خواهند شد.

2. خاموش کردن تماس‌های ورودی

قابلیت های مخفی گوشی ردمی نوت ۱۲

در رابط کاربری جدید، راهی سریع برای بی صدا کردن تماس‌های دریافتی در Redmi Note 12 ارائه شده است. به سادگی گوشی را به صورت رو به پایین روی میز قرار دهید یا اگر از قبل روی یک سطح صاف است، آن را به سمت پایین بچرخانید. این حرکت سکوت به طور پیش‌فرض فعال نیست، بنابراین باید از Settings -> Apps -> System Apps -> Call settings -> Incoming call settings آن را فعال کنید. گزینه Flip to silence ringer را از اینجا روشن کنید.

3. نمایش مصرف داده در نوار اعلان

برای نشان دادن میزان مصرف داده در شیائومی ردمی نوت 12 خود، به تنظیمات بروید، روی notifications and status bar ضربه بزنید و Display data usage in the notification drawer را فعال کنید.

4. نمایش دادن درصد باتری

اسکرین شات Xiaomi Redmi Note 12

برای نمایش درصد باتری در شیائومی ردمی نوت 12، به تنظیمات بروید، روی notifications and status bar ضربه بزنید، به پایین اسکرول کنید و battery percentage را فعال کنید. پس از انجام این کار درصد باتری در نوار وضعیت نشان داده می‌شود.

5. نمایش میزان مصرف رم

تنظیمات گوشی ردمی نوت 12

اگر کاربری هستید که دوست دارید یک تب در مورد استفاده از رم دستگاه خود داشته باشید، ممکن است بخواهید MIUI مقدار رم موجود را در صفحه برنامه‌های اخیر نمایش دهد. این ویژگی قبلاً به طور پیش فرض در MIUI فعال شده بود، اگرچه در نسخه‌های اخیر شیائومی آن را غیرفعال کرده است. با رفتن به Settings -> Home screen & Recents -> Show memory status option می‌توانید میزان مصرف رم را در صفحه برنامه‌های اخیر Redmi Note 12 ببینید.

6. ترفندهای گوشی ردمی نوت ۱۲: پنهان کردن برنامه‌ها

رابط کاربری MIUI در Redmi Note 12 از ابتدا دارای گزینه ای برای قفل کردن برنامه‌ها با استفاده از قفل الگو یا اسکنر اثر انگشت است. شیائومی با بهبود App Lock و افزودن قابلیت مخفی کردن اپلیکیشن‌ها به آن، این ویژگی را به سطح بالاتری رسانده است. بله، می‌توانید برنامه‌ها را در Redmi Note 12 مخفی کنید. همه برنامه‌های مخفی به یک پوشه مخفی منتقل می‌شوند تا به آن دسترسی داشته باشید که باید یک الگو را وارد کنید یا هویت خود را با استفاده از اسکنر اثر انگشت تأیید کنید.

تنظیمات دوربین Redmi Note 12

با فعال بودن ویژگی App Lock، به تنظیمات App Lock Settings بروید، جایی که گزینه Hide Apps را پیدا خواهید کرد. بعد از آن می‌توانید برنامه‌های خود را مخفی کنید.

7. نمایش سرعت اینترنت یا شبکه

تنظییمات صفحه نمایش گلکسی Xiaomi Redmi Note 12

برای نمایش سرعت اینترنت یا سرعت شبکه در شیائومی ردمی نوت 12، باید به تنظیمات بروید، روی notifications and status bar ضربه بزنید، به پایین اسکرول کنید و Real-time network speed را فعال کنید.

8. فعالسازی حالت تاریک

ترفندهای گوشی ردمی نوت ۱۲

برای استفاده از حالت تاریک در شیائومی ردمی نوت 12 باید به تنظیمات بروید، روی Display and brightness ضربه بزنید و dark mode را فعال کنید.

9. ترفندهای گوشی ردمی نوت ۱۲: تنظیم حالت رنگ صفحه نمایش

به تنظیمات بروید، روی Display and brightness ضربه بزنید، به پایین اسکرول کنید و روی on-screen color mode ضربه بزنید، اکنون حالت رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید.

10. تقویت کننده سرعت بازی

اگر گیمری هستید که بازی‌های سنگینی انجام می‌دهد، باید از گزینه Game Speed Booster در MIUI 13 در Redmi Note 12 استفاده کنید. این به بهبود تجربه کلی بازی با از بین بردن فرآیندها و برنامه‌های غیر ضروری پس زمینه و در نتیجه آزاد کردن منابع کمک می‌کند.

تنظیمات گوشی ردمی نوت 12

پس از فعال شدن، این ویژگی حافظه پنهان پس زمینه را به‌طور خودکار پاک می‌کند تا حافظه برای بازی آزاد شود، عملکرد CPU را بهبود بخشد، سرعت اتصال بازی را افزایش داده و سرعت دانلود پس‌زمینه را برای کاهش تأخیر شبکه محدود کند. این ویژگی همچنین اعلان‌ها را بی‌صدا می‌کند، و دکمه‌های مربوط به بازگشت و هوم را خاموش می‌کند تا از فشار دادن آن‌ها جلوگیری شود. شما می‌توانید Game Speed Booster را در قسمت Security App پیدا کنید.

11. خلاص شدن از شر Bloatware

میزان bloatwareهایی که شیائومی در دستگاه‌های خود قرار می‌دهد، در چند وقت اخیر به شدت افزایش یافته است. در Redmi Note 12، تقریباً ده‌ها برنامه وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را حذف کنید تا فضای ذخیره سازی و منابع آزاد شود. این برنامه‌ها از نظر عملکرد یا قابلیت، استفاده کمی دارند.

به Settings -> Installed Apps بروید و برنامه‌های از پیش نصب شده را که نمی‌خواهید استفاده کنید، حذف نصب کنید. برخی از برنامه‌های از پیش نصب شده که نمی توانند حذف نصب شوند، می‌توانند غیرفعال شوند.

12. ترفندهای گوشی ردمی نوت ۱۲: Dual Apps

با قابلیت Dual Apps در Redmi Note، بسیاری از کاربران دوست دارند دو نسخه واتس اپ یا برنامه‌هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام با پروفایل شخصی و کاری خود فعال باشند. با ویژگی Dual Apps در MIUI 13 در Redmi Note 12، می‌توان به راحتی دو نسخه از یک برنامه ایجاد کرد و از آن‌ها مستقل از یکدیگر استفاده کرد.

قابلیت های مخفی گوشی ردمی نوت ۱۲

به Settings -> Dual Apps بروید و برای هر یک از برنامه‌های نصب‌شده که می‌خواهید دو نسخه جداگانه نصب کنید، کلید را فعال کنید.

13. تغییر سبک و اندازه فونت شیائومی

به تنظیمات صفحه نمایش گلکسی Xiaomi Redmi Note 12 بروید، روی Display and brightness ضربه بزنید، به پایین اسکرول کنید و روی Font ضربه بزنید اکنون سبک قلم دلخواه خود را انتخاب کنید. برای تغییر اندازه فونت باید به Display and brightness برگردید و به پایین اسکرول کنید و روی font size ضربه بزنید، می‌توانید اندازه فونت را کوچک، پیش فرض، متوسط، بزرگ یا خیلی بزرگ تنظیم کنید.

14. فعال کردن حالت کشوی شیائومی ردمی نوت 12

تنظیمات دوربین Redmi Note 12

به تنظیمات بروید، روی Display and brightness ضربه بزنید، به پایین اسکرول کنید و روی Home Screen Mode ضربه بزنید، می‌توانید از حالت استاندارد، حالت کشویی یا حالت ساده انتخاب کنید. پس از انتخاب، روی Apply ضربه بزنید. یک پیام ظاهر می‌شود و اکنون باید روی Switch ضربه بزنید.

15. ترفندهای گوشی ردمی نوت ۱۲: Mi Mover

انتقال اطلاعات به یک تلفن جدید همیشه یک فرآیند دردناک است. با توجه به فرآیند ضعیف پشتیبان‌گیری و بازیابی در اندروید، باید همه برنامه‌های خود را مجدداً به صورت دستی از Google Play دانلود کرده و سپس وارد آن‌ها شوید. خوشبختانه، این روند با Mi Mover کمی آسان می‌شود که به شما امکان می‌دهد به سرعت و به راحتی فایل‌ها و عکس‌ها را از تلفن هوشمند فعلی به Redmi Note 12 جدید خود منتقل کنید.

16. ژست‌های ناوبری

تنظیمات صفحه نمایش گلکسی Xiaomi Redmi Note 12

Redmi Note 12 همچنین دارای حرکات ناوبری است، اگرچه به طور پیش فرض، نوار ناوبری فعال است. با رفتن به Settings -> Full-screen و ضربه زدن روی گزینه Full-screen gestures، می‌توانید به حرکات ناوبری بروید.

17. فضای دوم

آیا می‌خواهید پروفایل شخصی و کاری خود را در Redmi Note 12 خود جدا نگه دارید؟ از ویژگی فضای دوم در MIUI استفاده کنید. همانطور که از نام آن پیداست، این ویژگی یک فضای دوم برای برنامه‌ها و حساب‌های Google شما ایجاد می‌کند. به این ترتیب، اساساً می توانید دو فضای کاری متفاوت را در یک تلفن برای نیازهای شخصی و کاری خود داشته باشید.

ترفندهای گوشی ردمی نوت ۱۲

می توانید فضای دوم را از تنظیمات گوشی ردمی نوت 12، در Settings -> Second space تنظیم کنید.

18. پاسخ تماس خودکار

روی نماد تلفن ضربه بزنید. اکنون روی سه نقطه که در گوشه سمت راست بالای نمایشگر قرار دارد، ضربه بزنید. روی تنظیمات ضربه بزنید. روی calling accounts ضربه بزنید، روی Auto answer ضربه بزنید و با انجام این کار، تلفن به طور خودکار به تماس‌ها پاسخ می‌دهد. همچنین در تنظیمات گوشی ردمی نوت 12، می‌توانید تاخیر پاسخ خودکار را 3 ثانیه، 5 ثانیه یا 10 ثانیه تنظیم کنید.

19. روشن کردن Do Not Disturb

به تنظیمات گوشی ردمی نوت 12 بروید. به پایین اسکرول کنید و روی Do Not Disturb ضربه بزنید. برای فعال کردن آن ضربه بزنید. با انجام این کار، تمام فعالیت‌های پر سر و صدا، خاموش می‌شود.

20. ترفندهای گوشی ردمی نوت ۱۲: میانبر دوربین

تنظیمات گوشی ردمی نوت 12

شیائومی با داشتن یک گوشی دارای دوربین پشتی شگفت‌انگیز، باید یک گزینه میانبر سریع را در تنظیمات دوربین Redmi Note 12 قرار می‌داد. این گزینه را از مسیر Settings -> Additional Settings -> Button and gesture shortcuts فعال کنید و از گزینه Launch camera گزینه power button را انتخاب کنید.

21. اسکنر اثر انگشت به عنوان دکمه شاتر

از اسکنر اثر انگشت پشتی در Redmi Note 12 برای چیزی بیشتر از باز کردن قفل دستگاه استفاده کنید. می‌توانید از آن به عنوان دکمه شاتر در حالی که در برنامه دوربین هستید استفاده کنید. این یک ویژگی مفید است، مخصوصاً هنگام گرفتن سلفی که فشار دادن دکمه شاتر از انگشت شست بسیار دشوار است. این گزینه را از منوی تنظیمات برنامه دوربین فعال کنید.

22. روشن کردن صفحه با دکمه‌های تنظیم صدا ؛ ترفندهای گوشی ردمی نوت ۱۲

قابلیت های مخفی گوشی ردمی نوت ۱۲

برای بیدار کردن دستگاه فقط به دکمه پاور Redmi Note 12 تکیه نکنید. درعوض، می‌توانید دکمه‌های تنظیم صدا را نیز برای همین اهداف انتخاب کنید. به سادگی به Settings -> Lock screen & password بروید و گزینه Wake with volume buttons را فعال کنید.

جمع بندی

امیدواریم از تمام نکات و ترفندهای نشان داده شده در این آموزش لذت برده باشید. نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402