لپ تاپ Lenovo Legion 9i مدل 2023؛ معرفی قوی ترین لپتاپ گیمینگ دنیا

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

لپ تاپ Lenovo Legion 9i محصولی همه فن حریف قلمداد می‌شود که بهترین سخت‌افزار، قدرتمندترین پردازنده و پیشرفته‌ترین سیستم را دارا می‌باشد. انتخاب حتمی گیمرها بوده و بهترین گزینه جهت انجام بازی‌های ویدیویی آنلاین محسوب می‌شود. طراحی خلاقانه این محصول، عیوب سیستمی را حذف کرده و قدرت بسیار زیادی را به آن اعطا نموده است.

اگر بخواهید یکی از تولید کنندگان معتبر و قدرتمند جهان را در زمینه طراحی و ساخت لپ تاپ بشناسید، باید بگوییم لنوو یکی از گزینه‌های موجود است. جدیدترین محصول این شرکت با عنوان لپتاپ لنوو لیجن 9i حضوری چشمگیر و پر رنگ در عرصه جهانی داشته است.این محصول مدرن برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها نیز مناسب است و قدرتمندترین سیستم اجرایی را داراست. اتفاقی خوب که گیمرهای جهان را چشم انتظار عرضه آن نگه داشته است. در ادامه این مطلب پلازا با لپ تاپ Lenovo Legion 9i و مشخصات ظاهری و عملکردی آن آشنا خواهید شد.

فهرست مطالب

معرفی لپ تاپ Lenovo Legion 9i

در بررسی لپتاپ لنوو لیجن 9i مشخص شده است که سیستمی بسیار هوشمند دارد و قدرت فوق‌العاده‌ای جهت اجرای نرم‌افزارهای مختلف از خود ارائه داده است. سیستمی شگفت انگیز دارد که برای هر چیزی آماده‌سازی شده است. بدین منظور شاهد حضور قدرتمندترین و بهترین سخت‌افزارها در آن هستید. نگران گرم شدن سیستم و ادامه بازی خود نباشید، زیرا لنوو یک راه‌حل مناسب بدین منظور تدارک دیده است. وجود یک سیستم خنک کننده هوشمند در لپتاپ جدید لنوو لیجن 9i بهترین خبری است که به گوش رسیده است.

لپ تاپ لیجن لنوو

لپ تاپ Lenovo Legion 9i در عین داشتن سیستمی سنگین و حرفه‌ای، بدنه‌ای سبک و البته باریک دارد. طبق خبرهای ارائه شده از سوی شرکت سازنده، این محصول مرحله تولید انبوه را پشت سر گذاشته است. تاریخ عرضه ی لپتاپ لنوو لیجن 9i در ماه سپتامبر تعیین شده است. پلیرهای جهان خبرهای مربوط به این لپ تاپ گیمینگ را دنبال می‌کنند.

مشخصات لپ تاپ Lenovo Legion 9i

در معرفی مشخصات لپتاپ لنوو لیجن 9i با بخش‌های مختلف سخت‌افزاری این محصول آشنا خواهید شد. به عبارتی دیگر، نحوه طراحی لپتاپ لنوو لیجن 9i به طور مختصر و البته جزیی موشکافی می‌گردد. ضمن بررسی کامل سیستم خنک کننده در این لپ تاپ، سخت‌افزارهای مختلف و نحوه فعالیت آن‌ها نیز بیان می‌شود.

همچنین بخوانید :

هم‌چنین سطح قدرت و میزان قابلیت‌ها در آن توضیح داده شده و نوع کاربری محصول برای خریداران شرح داده می‌شود. چنان‌چه قصد خرید لپتاپ لنوو لیجن 9i را دارید، ابتدا به خوبی با آن آشنا شوید. جالب است که بدانید یکی از مهم‌ترین ویژگی های لپتاپ لنوو لیجن 9i داشتن فناوری‌های نوآورانه و مدرن است. آیا می‌دانید در این محصول چه نوآوری‌هایی به کار رفته است؟

طراحی لپتاپ لنوو لیجن 9i

در طراحی لپ تاپ Lenovo Legion 9i، علی رغم زیبایی ظاهری، شاهد حضور سیستمی پر قدرت و کارآمد خواهید بود. این محصول از بدنه‌ای ظریف برخوردار است که برای کاربر شرایط مناسبی را جهت انتقال و حمل و نقل فراهم می‌نماید. ضخامت بدنه در این محصول در حدود 18.9 میلی‌متر گزارش شده است. در بخش پشتی و بیرونی دستگاه پوششی از جنس کربن قرار گرفته است. حضور این پوشش منجر به افزایش جذابیت و زیبایی محصول شده است.

لپ تاپ قدرتمند لنوو

در بخش جلویی و نمایشی لپتاپ لنوو لیجن 9i با نمایشگری در ابعاد 16.3 اینچ مواجه هستید که رزولوشن تصاویر در آن 2k بوده و از نوع IPS انتخاب شده است. بدین شکل تصاویر لپ تاپ Lenovo Legion 9i خاص و استثنایی شده است و قادر است تا با برترین‌ها رقابت نماید. طبق اعلام رسمی شرکت لنوو، نام این صفحه نمایشی با کیفیت تحت عنوان PureSight Gaming نامگذاری شده است. لازم است که بدانید نرخ نوسازی در صفحه نمایشی این محصول جدید لنوو تغییرپذیر است و معادل با 165 هرتز می‌باشد.

عملکرد لپتاپ لنوو لیجن 9i

سطح عملکرد لپ تاپ Lenovo Legion 9i حرفه‌ای بوده و با به کارگیری انواع تجهیزات سخت‌افزاری مدرن به این حد از قابلیت دست پیدا کرده است. مهم‌ترین و متفاوت‌ترین سخت ‌افزار لپتاپ لنوو لیجن 9i یک سیستم خنک کننده است که هنگام افزایش مدت زمان بازی و گرم شدن سیستم، دمای محصول را کاهش می‌دهد. سیستمی که ضمن برخورداری از عملکردی هوشمند، از ظریف‌ترین یا باریک‌ترین ساختار در کل جهان نیز بهره می‌برد. بنابراین فضای زیاد یا حجم گسترده‌ای را به خود اختصاص نمی‌دهد.

همچنین بخوانید :

به صورت کلی می‌توان ادعا کرد که میزان بازدهی در این محصول به سطوح بالایی ارتقا پیدا نموده است. کولر و سیستم خنک کننده این محصول حاوی سه فن با قدرت بالا است. شایان ذکر است که این فن‌ها با یک پمپ آبی و مایع کار می‌کنند. نکته جالبی که در این میان وجود دارد این است که فن‌ها در صورتی که دمای کل سیستم به 84 درجه سانتی‌گراد برسد، شروع به کار می‌کنند. یکی از قابل بحث‌ترین مزایای لپ تاپ Lenovo Legion 9i، همین گزینه محسوب می‌شود.

طراحی جذاب لیجن 9i

در دماهای پایین تر از 84 درجه سانتی‌گراد، سیستم خنک کننده خاموش است و بخش‌های درونی و بیرونی با کمک هوا خنک خواهند شد. بدین شکل هیچ فشار اضافی بر سیستم درونی و باتری لپتاپ لنوو لیجن 9i اعمال نخواهد شد. ضمن کاستن از نویز سیستم و ممانعت از ایجاد سروصدای اضافی، از فرسودگی و استهلاک باتری نیز جلوگیری می‌نماید.

پردازنده ی لپتاپ لنوو لیجن 9i

در طراحی و ساخت لپ تاپ Lenovo Legion 9i شاهد ادغام چند پردازنده با هم هستید که در انتها یک نیروگاه قدرتمند را تولید کرده‌اند. در واقع، شرکت سازنده، قدرت دو پردازنده را با هم ترکیب نموده است. یکی از آن‌ها پردازنده اینتل از نوع Raptor Lake HX و دیگری پردازنده گرفیکی مدل RTX 40 است. در مرکز و قلب این دو مورد از یک پردازنده ‌قوی Core i9-13980HX استفاده نموده است.

بنابراین پردازنده گرافیکی لپ تاپ Lenovo Legion 9i در کنار پردازنده‌ای با هسته‌های عملکردی و کارآمد وارد عمل می‌شود. از این رو است که دوربین لپ تاپ Lenovo Legion 9i با قدرت کار می‌کند و بهترین تصاویر را نیز از خود ارائه می‌دهد. جالب‌ترین نکته، جای‌گذاری این موارد در یک شاسی فشرده و بسیار باریک است.

سیستم خنک کننده لیجن 9i

ضمن این که ظرفیت کارت گرافیک مدل GeForce RTX 4090 در حد 16 گیگابایت می‌باشد و بدین شکل از تمام رقبا و حریفان خود در عرصه دیجیتال پیشی گرفته است. البته مدیریت حرارتی و اقدامات امنیتی در لپتاپ لنوو لیجن 9i منجر شده است تا این قطعه مهم و حیاتی به سمت آسیب دیدن نرود. زیرا به موقع حرارت اضافی پردازنده را گرفته و آن را خنک می‌نماید.

شارژدهی لپتاپ لنوو لیجن 9i

طراحی ساختاری لپ تاپ Lenovo Legion 9i به همین موارد ختم نمی‌شود. بلکه از حیث قابلیت شارژ و مدت زمان شارژدهی نیز در جایگاه ممتازی قرار گرفته است. استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمند و پیشرفته لزوم استفاده از یک منبع شارژ قوی را نیز تقویت می‌کند. زیرا تجهیزاتی از قبیل خنک کننده و پردازنده در لپتاپ لنوو لیجن 9i وجود دارد که پر مصرف هستند و جهت ارائه عملکرد بهینه خود به انرژی زیادی احتیاج دارند.

اما این انرژی از کجا تامین می‌شود؟ یا شاید بهتر است بپرسیم که منبع این انرژی در محصول معرفی شده چیست؟ یک باتری قوی از نوع چهار سلولی کل این سیستم را هدایت می‌نماید. البته توجه شود که طراحی متراکم سیستمی اجازه استفاده از یک باتری بزرگ را نمی‌دهد. بنابراین یک باتری کوچک با قدرت 99.9 وات ساعت در لپتاپ لنوو از مدل لیجن 9i حضور یافته است. ضمن این که توانمندی خوبی دارد و به راحتی این غول بی شاخ و دم را همراهی می‌نماید.

حافظه لپتاپ لنوو لیجن 9i

قدرتمندترین بخش لپ تاپ Lenovo Legion 9i متعلق به پردازنده‌های آن است. تراشه‌هایی کارآمد و بسیار قوی که توانسته‌اند این محصول را در دسته یکی از برترین محصولات جهانی طبقه بندی نمایند. اما آیا اطلاعی در مورد حافظه و میزان قدرت ذخیره‌سازی این محصول دارید؟ آیا با وجود این فشردگی سیستمی، باز هم امکان افزایش و ارتقا سطح حافظه وجود دارد؟

Legion 9i

در عین تراکم ساختاری لپتاپ لنوو لیجن 9i، باز هم بدنه باریک این لپ تاپ، فضای خالی جهت قرارگیری دو حافظه SSD از نوع M.2 2280 در راستای ذخیره‌سازی اطلاعات و هم‌چنین دو عدد رم از نوع DDR5 دارد. حافظه داخلی و رم لپ تاپ Lenovo Legion 9i ظرفیت این محصول را در درجه مطلوب و قابل حمایتی قرار داده است.

به طور کلی با برخورداری از دو ماژول حافظه با ظرفیت 32 گیگابایتی، حافظه‌ای معادل با 64 گیگابایت دارد. فرکانس مربوط به حاظه رم در حدود 5600 مگاهرتز می‌باشد. لپتاپ لنوو لیجن 9i امتیازات متعددی را درون خود گنجانده است و همراه با ابتکارات زیادی، در لیست بهترین و جدیدترین محصولات لنوو جهت عرضه در آینده‌ای بسیار نزدیک قرار دارد.

قیمت لپ تاپ Lenovo Legion 9i

طبق بررسی‌های صورت گرفته بر روی طراحی و عملکرد لپتاپ لنوو لیجن 9i می‌توان از ساختار بی عیب و نقص و متفاوت این محصول پرده برداشت. نه تنها بهترین سخت‌افزارها را دارد، بلکه انواع اتصالات لپتاپ لنوو لیجن 9i نیز به بهترین شکل صورت گرفته است. در نهایت، همه این پیچیدگی‌های ساختاری و قابلیت‌های ممتاز باعث شده است تا هزینه خرید آن کمی بالا برود.

همان‌طور که می‌دانید هزینه مربوط به تهیه تجهیزات درونی و سیستم‌های اجرایی این محصول بالا بوده است. از این رو، قیمت لپتاپ لنوو لیجن 9i نیز در سطوح بالایی قرار گرفته است و محصولی گران قیمت تلقی می‌شود. البته برآوردهای صورت گرفته بر طبق نحوه طراحی و ساخت آن می‌باشد. وگرنه ابهامات زیادی در مورد زمان عرضه و قیمت نهایی لپ تاپ Lenovo Legion 9i وجود دارد و اطلاعات چندان زیادی در این مورد در دست نیست.

لپ تاپ جدید lenovo

البته طبق سال‌های فعالیت شرکت لنوو، محصولات متعدد آن و میزان اعتبار این شرکت، قیمت پایین نخواهد بود. شاید بتوان گفت که یکی از معایب لپتاپ لنوو لیجن 9i نیز همین مورد خواهد بود و گرنه در جهت نصب و اجرای انواع بازی‌های دنیا در سطح ممتاز و حرفه‌ای قرار دارد؛ به همین دلیل است که به یکی از محصولات شاخص و محبوب گیمرها مبدل گشته است.

آیا لپ تاپ Lenovo Legion 9i برای بازی مناسب است؟

همه لپ تاپ‌های موجود در بازار برای اجرای بازی مناسب نیستند. اما این روزها لنوو از محصولی رونمایی می‌کند که به طور اختصاصی برای انواع گیم و بازی طراحی شده است. این محصول قدرتمند که تحت عنوان لپتاپ لنوو لیجن 9i نام گرفته است به تمامی کاربران خود معرفی شده است. آیا می‌دانید چه تغییراتی در این محصول هم راستا با اجرای بازی صورت گرفته و آن را به یک نسخه گیمینگ تبدیل کرده است؟

اولین تغییر موثر، گنجاندن پردازنده‌های قوی همراه با قدرت پردازش بی‌نظیر است. در این زمینه ضمن بهره‌گیری از پردازنده گرافیکی مناسب، از پردازنده مرکزی قوی نیز استفاده شد. بدین طریق شاهد پردازش بی عیب و ایراد اطلاعات مربوط به انواع گیم خواهید بود و قدرت تفکیکی عالی از خود نشان می‌دهد. بنابراین از حیث سیستمیک پیشرفت قابل توجهی دارد.

دومین تغییر اساسی و خلاقانه استفاده از خنک کننده‌ای پیشرفته با استفاده از نوعی مایع می‌باشد. طبق اطلاعات موجود، بازی‌ها اپلیکیشن‌های سنگینی هستند که به مرور موجب افزایش دمای سیستم درونی لپ تاپ می‌شوند. شرکت لنوو از قبل به این موضوع فکر کرده است و باریک‌ترین سیستم خنک‌سازی را در لپتاپ لنوو لیجن 9i قرار داده است. تدبیری حرفه‌ای که با کاهش دمای دستگاه منجر به افزایش طول عمر قطعات مختلف شده و روند بازی را ادامه‌دار می‌نماید. بنابراین می‌توان ساعت‌ها پشت سر هم بازی کرد، بدون این که آسیبی متحمل دستگاه مربوطه شود.

Legion 9i لنوو

سومین دلیل، قرار گرفتن لپ تاپ Lenovo Legion 9i در دسته لپ تاپ‌های گیمینگ، مربوط به حافظه و باتری آن است. فضای داخلی این محصول، حجم مناسبی جهت نصب بازی‌های مختلف را دارد. البته از فضای خالی خوبی نیز جهت به اجرا درآمدن بازی‌ها بهره می‌برد. قدرت شارژ خوبی داشته و می‌تواند در زمان قطعی برق نیز از ادامه بازی گیمر حمایت به عمل آورد.

جمع‌بندی

لنوو شرکتی معتبر است که کاربران زیادی در کل دنیا از محصولات آن استفاده می‌نمایند و راضی هستند. در این مطلب، لپ تاپ Lenovo Legion 9i همراه با مزایا و معایب خود تشریح شد. محصولی جدید که قبل از عرضه توانسته علاقمندان زیادی به خود بگیرد. لپتاپ لنوو لیجن 9i برای کسانی که بازی می‌کنند بسیار مناسب است و قدرتمندترین نمونه‌ای است که در تمام دنیا وجود دارد. اگر در این باره نیازمند کسب اطلاعات بیشتری هستید با مشاوران مجموعه ما ارتباط برقرار نمایید. اطلاعات لازم در رابطه با این محصول و تاریخ عرضه آن در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
علی فرد
.
12 شهریور 1402، 23:00
پاسخ
2
0
لنوو دوزار نمیرزه نخرید
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402