آموزش دور زدن رجیستری آیفون ۱۴ | چهار ترفند کاربردی

دور زدن رجیستری ایفون ۱۴
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

دور زدن رجیستری ایفون ۱۴ یکی از مشکلات اصلی کاربران این دیوایس محبوب اپل است. خیلی از منابع و کاربران بر این عقیده اند که دور زدن رجیستری گوشی آیفون 14 ممکن نیست، اما باید گفت که این کار شدنی است و در این مقاله می‌خواهیم چند مورد از راه‌های حل مشکل رجیستر کردن ایفون ۱۴ را بررسی کنیم.

اگر یکی از کاربران دستگاه‌های آیفون باشید، با دردسر‌هایی که برای تحریم و موارد اینچنینی وجود دارد غریبه نیستید. استفاده کنندگان از این دستگاه‌ها همیشه با مشکلاتی مانند عدم پشتیبانی از برنامه‌های ایرانی، دردسر‌های ساخت اپل آیدی و… دست و پنجه نرم کرده اند. سری گوشی‌های آیفون 14 نیز از این درسر‌ها به دور نبوده‌اند و بعد از گذشت تقریبا یک سال از عرضه آن‌ها هنوز رجیستر نمی‌شوند و مشکلات آنتن‌دهی زیادی دارد. از این رو پیدا کردن روشی برای دور زدن رجیستری ایفون ۱۴ برای کاربران این گوشی ضروری به نظر می‌رسد.

بهتر است قبل از اینکه به سراغ بررسی روش‌های موجود برای دور زدن رجیستری ایفون ۱۴ برویم، کمی در مورد اینکه اصلا چرا این گوشی رجیستر نمی‌شود و چرا گاه و بی‌گاه آنتن آن می‌پرد صحبت کنیم و بدانیم سرچشمه این مشکلات چیست.

فهرست مطالب

مشکل رجیستری آیفون 14 از کجاست!؟

بعد از گذشت 11 ماه از انتشار و عرضه آیفون 14 در بازار، هنوز هم کاربران این دستگاه در ایران با مشکلاتی مواجه هستند. هرچند، چند روز بعد از عرضه جهانی این گوشی جدید اپل، این دیوایس در بازار معامله می‌شد و شاهد خرید و فروش آن بودیم، اما از رجیستر و ثبت قانونی آن خبری نبود. رییس انجمن وارد کنندگان موبایل در این خصوص اعلام کرد که این دستگاه ویژگی‌های لازم برای قرارگیری در فهرست دیوایس‌هایی که به ایران وارد می‌شوند را ندارند.

در واقع موضوع اصلی قیمت بالای این گوشی و حذف ارز نیمایی برای واردات آن بود که باعث طبقه بندی این گوشی به عنوان یک کالای لوکس شد. در مورد آیفون 14 حساسیت‌های زیادی وجود دارد و حتی دیوایس‌هایی که به صورت مسافری وارد ایران شده اند نیز در خیلی از موارد با مشکل رجیستری و پریدن آنتن مواجه می‌شوند.

در مورد اینکه رجیستری گوشی تلفن همراه چیست و برای آیفون 14 این رجیستری چه مشکلاتی را به همراه دارد باید گفت در واقع این رجیستری به این معنی است که شماره سخت افزاری پایه سیم کارت یک موبایل در اپراتور‌های ایران ثبت شده و آنها باید بدانند که آیا این گوشی مجاز به سرویس گرفتن است یا خیر. این موضوع برای جلوگیری از واردات قاچاق گوشی و پیدا کردن گوشی‌های بدون مجوز انجام گرفته است.

مشکل رجیستری آیفون 14 از کجاست!؟

در مورد آیفون 14 باید گفت شماره سریال‌های این دستگاه توسط این اپراتور‌ها رد می‌شوند. حتی نسخه‌هایی که به صورت مسافری وارد کشور شده و در فرودگاه رجیستر می‌شوند نیز لازم است که هر سه ماه یک بار، یک خروج از کشور برای آنها ثبت شود.

پس ما باید برای دور زدن رجیستری ایفون ۱۴ دنبال روشی باشیم که بتوانیم آنتن موبایل را برگردانیم و بدون ارائه اطلاعات کامل به اپراتور‌ها در مورد دستگاه سرویس گیرنده که همان آیفون 14 ماست، از خدمات آنها استفاده کنیم. برای انجام این کار روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه آنها را با هم بررسی می‌کنیم.

آموزش دور زدن رجیستری ایفون ۱۴

برای دور زدن رجیستری ایفون ۱۴ روش‌ها و راه‌های مختلفی وجود دارد که البته باید گفت جواب گرفتن از آنها قطعیت چندانی ندارد و این روش‌ها بعد از مدتی مسدود شده و توسط اپراتور‌ها شناسایی می‌شوند. در اینجا ما قصد داریم 4 مورد از بهترین روش‌ها برای دور زدن رجیستری گوشی ایفون ۱۴ را معرفی کنیم که بیشترین بازدهی را در بین کاربران دارند و معمولا آنها را به عنوان روش‌های تایید شده برای این کار معرفی می‌کنند. این روش‌ها از این قرارند:

روش اول – دستکاری تنظیمات شبکه برای دور زدن رجیستری ایفون ۱۴

این روش دور زدن رجیستری گوشی آیفون 14 را می‌توان ساده ترین روش برای این کار دانست. در واقع در صورتی که شما به یکباره آنتن گوشی خود را از دست بدهید، با استفاده از این روش می‌توانید خیلی سریع و بی دردسر نسبت به دور زدن رجیستری و برقراری مجدد آنتن اقدام کنید.

نحوه دور زدن رجیستری ایفون ۱۴ با این روش از این قرار است:

  • ابتدا گوشی خود را در حالت پرواز قرار دهید تا از قطع ارتباط آن با آنتن مطمئن شوید.
  • به بخش تنظیمات شبکه سلولار خود بروید. برای این کار از این مسیر استفاده کنید: Setting > Cellular > Cellular Data
  • در اینجا باید اینترنت گوشی را از آنچه که در حال حاضر هست تغییر دهید. این تغییر می‌تواند از LTE به 2G، 3G و یا حتی 5G باشد. همینطور اگر روی یکی از این موارد قرار دارد، آن را به LTE بازگردانید. مهم این است که از وضعیت فعلی تغییر کند.
  • گوشی را از حالت پرواز خارج کرده و منتظر بازگشت آنتن بمانید. در صورتی که اتفاقی نیفتاد می‌توانید یک بار گوشی خود را خاموش و مجددا روشن کنید.
  • در صورتی که گوشی روی حالت پرواز روشن شد، آن را از حالت پرواز خارج کنید تا آنتن گوشی شما بازگردد.

در این روش در واقع شما با تغییر وضعیت آنتن و اینترنت گوشی، سیم کارت تلاش خواهد کرد به آنتن و شبکه ای دیگر متصل شود و احتمال بازگشت آنتن برای گوشی شما وجود خواهد داشت. در صورتی که این روش بی نتیجه بود، روش‌های دیگر را تست کنید.

روش اول – دستکاری تنظیمات شبکه برای دور زدن رجیستری ایفون ۱۴

روش دوم – ریست کردن تنظیمات شبکه آیفون؛ حل مشکل رجیستر کردن ایفون ۱۴

این روش دور زدن رجیستری ایفون ۱۴ ساده که در برخی از موارد می‌تواند به شما جواب دهد، از راه‌هایی است که در صورتی که تنظیمات مختلفی را روی شبکه گوشی خود اعمال کرده باشید و آن را به هم زده باشید، می‌تواند به شما کمک کند. برای این منظور این مراحل را دنبال کنید:

  • از این مسیر به سراغ تنظیمات شبکه گوشی بیروید: Settings > General
  • تنظیمات را به پایین اسکرول کرده و گزینه Transfer or Reset iPhone را انتخاب کنید.
  • از گزینه‌های ارائه شده Reset را انتخاب کنید.
  • از بین گزینه‌های ریست Reset Network Settings را انتخاب کرده و تایید را بزنید.

منتظر باشید تا گوشی مجدد راه اندازی شده و این بار با تنظیمات اولیه برای شبکه بالا بیاید. این روش یکی از راه‌های ساده و سریع برای دور زدن رجیستری گوشی آیفون 14 است.

روش دوم – ریست کردن تنظیمات شبکه آیفون

روش سوم – کمک گرفتن از یک گوشی دیگر برای دور زدن رجیستری ایفون ۱۴

روش دیگری که برای دور زدن رجیستری ایفون ۱۴ مورد استفاده قرار می‌گیرد، کمک گرفتن از یک دیوایس رجیستر شده است. عموما توصیه می‌شود که از یک دستگاه اندرویدی برای این کار استفاده شود. البته شما می‌توانید با سایر مدل‌های پایین تر آیفون که مشکلی نداشته باشند هم این کار را انجام دهید.

همچنین بخوانید :

برای استفاده از این راه دور زدن رجیستری ایفون ۱۴ باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گوشی آیفون خود را در حالت پرواز قرار دهید تا ارتباط آن با شبکه به صورت کامل قطع شود.
  • سیم کارت را از گوشی خارج کرده و داخل گوشی اندروید(یا آیفون دوم) وارد کنید.
  • گوشی اندروید را روشن کرده و شبکه را چک کنید.
  • تنظیمات اینترنت را روی گوشی اندروید کنترل کرده و آن را روی 4G قرار دهید.
  • بدون قطع کردن این تنظیمات گوشی اندروید را خاموش کرده و سیم کارت را از آن خارج کنید.
  • گوشی آیفون را ریست کرده و بعد از خاموش شدن آیفون و قبل از بالا آمدن مجدد آن سیم کارت را در آن وارد کنید.

در این حالت وقتی که گوشی بالا بیاید با آنتن فعال در اختیار شما قرار خواهد داشت. البته همراه داشتن یک گوشی دیگر برای این کار کمی دردسر دارد و نمی توان گفت که این روش سریع و مطمئن است.

روش سوم – کمک گرفتن از یک گوشی دیگر برای دور زدن رجیستری ایفون ۱۴

روش چهارم – استفاده از دستگاه‌های مبدل سیم کارت (IKOS) برای حل مشکل رجیستر کردن ایفون ۱۴

در صورتی که به دنبال یک روش مطمئن دیگر هستید و گوشی آیفون 14 شما تنها موبایلی است که با خود حمل می‌کنید و قصد ندارید که تماس‌های خود را از دست بدهید و آنتن گوشی شما در موقعی که نباید به یکباره بیفتد، استفاده از یک مبدل سیم کارت می‌تواند بهترین راهی باشد که در اختیار شما قرار دارد.

دستگاه‌های مبدل سیمکارت که توسط شرکت IKOS ارائه می‌شوند، یک دستگاه مانند مودم‌های همراه هستند که شما می‌توانید سیم کارت را در آن وارد کرده اما به جای اینکه به شما اینترنت وای فای بدهد، با بلوتوث تماس‌ها و پیامک‌های شما را برقرار خواهد کرد.

روش چهارم – استفاده از دستگاه‌های مبدل سیم کارت(IKOS)

برای استفاده از این ترفند دور زدن رجیستری ایفون ۱۴ لازم است که همیشه یک دستگاه مبدل را با خود داشته باشید. این دستگاه‌ها کمی بزرگتر از یک جاکلیدی هستند و قیمت آنها نیز در بازار بین 3 تا 5 میلیون تومان متغیر است. شما می‌توانند مبدل‌های تک سیم، دو سیم و حتی سه سیم کارت را در بازار پیدا کنید که با استفاده از بلوتوث به گوشی شما متصل شده و می‌توانند به شما سرویس بدهند.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی راه های دور زدن رجیستری ایفون ۱۴ پرداختیم و دیدیم که چطور می‌توان این کار را انجام داد. در مورد زمان درست شدن رجیستری این دستگاه باید گفت که هنوز اطلاعات دقیقی در این خصوص در دست نیست و مشخص نیست که وضعیت به چه صورتی پیش می‌رود، پس باید از همین ترفند‌ها و راه حل‌ها برای دور زدن رجیستری ایفون ۱۴ استفاده کرد. در صورتی که شما روش تست شده ای برای بازگردانی آنتن این دیوایس سراغ دارید می‌توانید آن را در همین جا با سایر کاربران در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
یلدا
.
16 مهر 1402، 02:02
پاسخ
0
0
سلام ممنون بابت آموزشتون. میخواستم ببینم که استفاده از دستگاه مبدل سیم‌کارت هم مثل بقیه روش ها موقتی هست و بعد چند ماه ممکنه دیگه این روش جواب نده؟
avatar
سیده زهرا
.
13 شهریور 1402، 09:46
پاسخ
1
5
من دستگاه رجیستری ikos k6 رو از وبسایت 1200mobile خریدم، شبیه به مودم همراه هست، سرعت اینترنتش تقریبا قابل قبوله، ولی حواستون باشه که حتما باید رجیستر شدش رو خریداری کنید در غیر این صورت بعد چند ماه استفاده سرویس دهیش قطع میشه
avatar
لیلا
.
12 شهریور 1402، 21:04
پاسخ
0
12
نتیجه اینکه هنر نزد ایرانیان است و بس😅
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402