کاهش نور صفحه گوشی اندروید | روش ها و بهترین اندازه نور

کاهش نور صفحه گوشی اندروید
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کاهش نور صفحه گوشی اندروید یکی از مقوله هایی است که در صورتی که به آن توجه نشود می تواند در دراز مدت آسیب هایی را به همراه داشته باشد. خصوصا برای کسانی که بیشتر از نیم ساعت در روز به صفحه نمایش گوشی خود نگاه می کنند که البته شرایط برای بیشتر ما به همین منوال است. در این مقاله با بررسی روش های کم کردن نور نمایشگر گوشی اندروید با ما همراه باشید.

پیشرفت تکنولوژی و همینطور ارائه دیوایس ها و دستگاه های جدید مسیر زندگی ما را به کلی تغییر داده است و ما روز به روز بیشتر آن را وارد زندگی خود می کنیم. هر چند که این روز ها یک جا نشستن و استفاده از دیوایس های الکترونیکی مانند گوشی، آن هم برای مدتی طولانی یک کار عادی و متداول شده است، اما باید گفت که بدن ما هنوز به آن عادت نکرده و این کار می تواند برای سلامتی ما زیان بار باشد. البته روش هایی مانند کاهش نور صفحه گوشی اندروید وجود دارد که می تواند به ما کمک کند که شرایط را بسیار بهتر کنیم.

قبل از اینکه به معرفی روش ها و برنامه های کاهش نور صفحه گوشی اندروید بپردازیم، لازم است کمی در مورد اینکه نور استاندارد برای گوشی چقدر است و ما اصلا برای رسیدن به چه میزانی از نور قصد داریم وارد دردسر های پیدا کردن یک برنامه کاهش نور صفحه گوشی اندروید شویم. با پلازا همراه شوید.

فهرست مطالب

بهترین میزان نور برای گوشی ما چقدر است!؟

اینکه بهترین میزان نور اسکرین گوشی ما چقدر باید باشد، برای نسلی که 8 ساعت در روز را پای مانیتور می نشیند و باقی آن را گوشی به دست استراحت می کند سوال بسیار خوبی است و می تواند ما را از اتفاقات بسیار بدی نجات دهد. خیلی از افراد فکر می کنند که در صورتی که میزان نور صفحه نمایش خود را به حداقل برسانند، دیگر به چشم خود صدمه نمی زنند و می تواند خیالشان از این بابت راحت باشد. البته باید گفت که به هیچ وجه اینطور نیست.

مناسب ترین میزان نور برای یک صفحه نمایش، برابر با نور محیط است. در واقع نور صفحه نمایش شما نباید کمتر و یا بیشتر از نور محیطی باشد که در آن قرار گرفته اید. همینطور باید در نظر داشت که این میزان نور به طور کلی نباید به اندازه ای هم باشد که شما مجبور شوید برای درک آنچه روی صفحه نوشته شده است تمرکز کرده و چشمان خود را جمع کنید.

بهترین میزان نور برای گوشی ما چقدر است!؟

در صورتی که نور صفحه گوشی شما بیشتر از نور محیط باشد، مردمک چشم شما که با نور محیط هماهنگ است باز تر شده و نوری که از ال‌ای‌دی‌های بک لایت گوشی متصاعد می شود، به میزان زیادی وارد چشم شده و می تواند در طولانی مدت برای چشم شما مشکلاتی را به همراه داشته باشد. همینطور این نور نباید کمتر از نور محیط هم باشد.

خیلی از افراد فکر می کنند قرار دادن نور حداقلی حتی در محیط های روشن می تواند چشم آنها را سلامت نگه دارد. هر چند این کار در دراز مدت به چشم آسیب نمی زند اما اگر برای تمرکز روی جزئیات صفحه زیاد به چشم خود فشار بیاورید، باعث سردرد های مزمن خواهد شد.

ابزار های مختلفی برای افزایش و کاهش نور صفحه گوشی اندروید شما وجود دارد که در ادامه به بررسی بهترین این بازار ها خواهیم پرداخت.

بهترین ابزار های کاهش نور صفحه گوشی اندروید

با یک جستجوی کوچک در برنامه هایی مانند بازار و یا گوگل پلی می توانید یک فهرست طولانی از ابزار های کاهش نور صفحه گوشی اندروید را مشاهده کنید که همه آنها می توانند به راحتی نور گوشی شما را کم و زیاد کنند. اما باید در نظر داشت که منظور ما از این کاهش و افزایش ها این است که نور را به صورت اصولی و خوب تغییر دهیم تا به میزانی برسد که تهدیدی برای سلامتی ما نباشد. برنامه هایی که می توانند کار کاهش نور صفحه گوشی اندروید را در این سطح از کیفیت انجام دهند، زیاد نیستند!

در ادامه مواردی که می توانند کاندیدای بهترین برنامه نور صفحه گوشی باشند را با هم بررسی خواهیم کرد.

1. برنامه حرفه ای Lux Auto Brightness

برنامه حرفه ای Lux Auto Brightness

اگر به دنبال یک برنامه خوب برای کم شدن نور صفحه گوشی سامسونگ خود می کردید که بتواند به خوبی از سنسور های گوشی شما استفاده کند و تنظیمات بهینه ای برای نور گوشی شما، متناسب با نور محیط پیاده سازی کند. Lux Auto بهترین برنامه ای است که می توانید به سراغ آن بروید.

علاوه بر این موارد، برنامه Lux Auto امکان تنظیم نور به صورت حالت های پیش فرض را در اختیار شما میگذارد. مثلا شما می توانید پلن هایی برای فضای باز، استفاده از گوشی در شب و یا حالت مطالعه را روی آن تنظیم کنید.

  • دانلود برنامه Lux Auto Brightness برای: اندروید

2. برنامه تنظیم نور sFilter؛ برنامه تنظیم نور صفحه نمایش برای مطالعه

برنامه تنظیم نور sFilter

اگر به دنبال برنامه ای می‌گردید که تنها با کم کردن نور کار خود را انجام ندهد، sFilter برنامه ای است که نیاز دارید! برنامه افزایش نور صفحه نمایش گوشی sFilter از آندست برنامه هایی است که سعی می کند نور مضر را از صفحه گوشی شما کم کرده و با تغییر در ساختار نور گوشی، ضرری که برای چشمان شما دارد را به حداقل برساند. عموم نور مضر گوشی بخاطر نور آبی است که طول موج کمتری نسبت به نور های قرمز رنگ دارد و مستقیم وارد چشم شده و در دراز مدت به آن آسیب میزند، کاری که این برنامه می کند این است که نور آبی را در صفحه نمایش شما به حداقل می رساند.

البته باید در نظر داشت فعال کردن این برنامه کاهش نور صفحه گوشی اندروید ممکن است باعث بی حال شدن صفحه نمایش شده و تصویر گوشی شما را به زرد متمایل کند که این باب میل خیلی از کاربران نیست.

3. برنامه کاهش نور صفحه گوشی اندروید Darker

برنامه کاهش نور صفحه گوشی اندروید Darker

گزینه دیگری که در بین بهترین برنامه های کاهش نور صفحه گوشی اندروید می توان آن را معرفی کرد برنامه Darker (Screen Filter) است. یک برنامه قدرتمند که به عنوان بهترین برنامه برای کاهش و افزایش نور صفحه گوشی شیائومی نیز شناخته می شود. این برنامه به خوبی می تواند با سنسور های گوشی شما ارتباط برقرار کرده و در مواقع نیاز نور گوشی شما را تا حدی که هیچ آسیبی به شما نرساند کاهش دهد.

علاوه بر آن، این برنامه می تواند یک فیلتر از رنگ های مختلف را در اختیار شما قرار داده تا اگر رنگ خاصی چشم شما را می زند، شدت آن را کاهش دهید. این کار در کمک به قطع نور آبی و مضر صفحه بسیار موثر است.

4. برنامه کم کردن نور نمایشگر گوشی اندروید Bluelight Filter

برنامه کاهش نور Bluelight Filter

اگر از کسانی هستید که بعد از کار کردن با گوشی خود در شب سردرد گرفته و نمی توانید بخوابید، این برنامه راه حل مشکل شما خواهد بود. این برنامه افزایش و کاهش نور صفحه گوشی اندروید می تواند علاوه بر میزان نور اشعه های مضر که به دلیل نور آبی از صفحه گوشی شما متصاعد می شود را به حداقل برساند.

کار کردن با این برنامه ساده بوده و قابلیت های زیادی دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. همینطور در صورتی که به دنبال یک ویجت تنظیم نور صفحه برای اندروید هستید که بدون دردسر باز کردن تنظیمات برنامه، بتواند نور گوشی شما را کم و زیاد کند، این برنامه همان چیزی است که لازم دارید.

5. برنامه کاهش نور صفحه گوشی اندروید Dimmer؛ کم کردن نور نمایشگر گوشی اندروید

برنامه کاهش نور صفحه گوشی اندروید Dimmer

این برنامه حرفه ای کاهش نور صفحه گوشی اندروید به شما کمک خواهد کرد که نور صفحه گوشی خود را از حد مجازی که شرکت سازنده به شما ارائه کرده است نیز کمتر کنید و هیچ حد و مرزی برای کاهش نور نمی شناسد. البته پیشنهاد می شود که خیلی گوشی خود را در این وضعیت نگه ندارید، زیرا کار کردن با نور کمتر از حد مینیموم ارائه شده از طرف کارخانه می تواند به ال ای دی های بک لایت صفحه نمایش ما آسیب وارد کند.

همچنین بخوانید :

به هر حال باید گفت برنامه Dimmer یک برنامه خوب و حرفه ای برای تنظیم نور صفحه گوشی شیائومی است که می تواند میزان نور های مختلف مانند بلولایت را در گوشی شما کنترل کرده و یک تجربه خوب را از نرم افزار های کاهش نور صفحه گوشی اندروید در اختیار شما بگذارد.

نتیجه گیری

افزایش و کاهش نور صفحه گوشی اندروید آن هم به صورت شخصی سازی شده و خارج از روال معمولی کارخانه یکی از موارد مهمی است که خیلی از کاربران به دنبال آن هستند. این روزها هر کدام از ما مدت زیادی را به گوشی خیره می شویم و اینکه بتوانیم نور ورودی به چشم خود را کنترل کنیم، تاثیر زیادی در سلامت چشم ما خواهد داشت. بهترین میزان نور برای صفحه نمایش گوشی مطابق با نور محیط است. البته در حالت های خاصی مانند مطالعه در شب بهتر است نورهایی مانند نور آبی را به صورت کامل از صفحه نمایش خود حذف کنید.

ابزار هایی که در بالا معرفی شده اند به شما در این امر کمک خواهند کرد. در صورتی که شما هم ابزاری حرفه ای را برای افزایش یا کاهش نور صفحه گوشی اندروید سراغ دارید، می توانید آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402