Bitpro Nexus Bitpro Nexus Discover the Rabby Wallet, a user-friendly tool for managing your cryptocurrencies securely. Simplify your digital asset experience at rabby wallet.

معرفی کامل ساعت اپل واچ اولترا ۲

بررسی کامل ساعت اپل واچ اولترا ۲
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ساعت اپل واچ اولترا ۲ و اپل واچ سری 9 جدیدترین محصولات اپل در دسته‌بندی ساعت‌های هوشمند هستند که به‌‌زودی شاهد عرضه‌ی آن‌ها در بازار جهانی خواهیم بود. گرچه ساعت اپل واچ اولترا 2 به‌لحاظ ظاهری همانند نسل قبلی خود است، اما تفاوت‌های سخت‌افزاری متعددی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

در آخرین رویداد اپل، شاهد رونمایی از جدیدترین ساعت هوشمند اپل بودیم که پرچمدار نسل جدید آن محسوب می‌شود. Apple Watch Ultra 2 در نگاه اول و در مقایسه با نسل قبلی خود آنچنان متمایز و یا چشمگیر به نظر نمی‌رسد اما با دقت بیشتر به جزئیات آن متوجه پیشرفت‌‌هایی خواهیم شد که می‌تواند نظر کاربران را به سمت خود جلب کند. در ادامه‌ به معرفی ساعت اپل واچ اولترا ۲ می‌پردازیم و ویژگی‌های آن را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم. پس اگر می‌خواهید با قابلیت‌های مختلف این ساعت آشنا شوید، با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

بررسی ساعت اپل واچ اولترا 2

سطح تکنولوژی و لوازم الکترونیکی به جایی رسیده که طی سال‌های اخیر، ایجاد تغییرات گسترده و روند رو به رشد لوازم الکتریکی، کمی سخت‌تر شده است. این قضیه تا حدودی در مورد ساعت اپل واچ اولترا ۲ نیز صدق می‌کند و این ساعت هوشمند نسبت به مدل پیشین خود یعنی مدل اپل واچ اولترا، لااقل از دیدگاه ظاهری، تفاوت‌های چندانی ندارد؛ اما به‌کارگیری قطعات جدیدتر موجب شده تا شاهد بهبود کیفیت آن در برخی قسمت‌ها باشیم. در ادامه به‌طور کامل به بررسی مشخصات ساعت اپل واچ اولترا ۲ به صورت جداگانه، پرداخته‌ایم.

طراحی ساعت اپل واچ اولترا ۲

همانطور که گفتیم در نگاه اول، اولترا 2 مشابه با ساعت‌های هوشمند قبلی اپل است و این به خودی خود نشان می‌دهد که از لحاظ ظاهری تفاوتی با نسل قبلی آن ایجاد نشده و همان طراحی پیاده سازی شده است. البته این مورد صرفا از لحاظ ظاهری صدق می‌کند! زیرا طبق ادعای مسئولان اپل بدنه ساعت اپل واچ اولترا ۲ از 95 درصد تیتانیوم بازیافت شده درست شده است و این می‌تواند خبر خوبی برای دوستداران طبیعت باشد. البته استفاده از تیتانیوم تنها به دلیل حفاظت از طبیعت نبوده است؛ استفاده از این عنصر جالب می تواند خبرهای خوبی برای غواصان یا کوهنوردان داشته باشد که در ادامه حتما به آن ها خواهیم پرداخت.

طراحی ساعت اپل واچ اولترا ۲

به غیر از موارد بالا مورد دیگری که در خصوص طراحی این ساعت باید به آن اشاره کنیم مربوط به سیم‌کارت آن است. سیم‌کارت ساعت اپل واچ اولترا 2 همانند نسل قبلی خود سیم‌کارت eSIM است که متاسفانه این نسخه از سیم‌کارت هنوز در دسترس ایرانیان قرار نگرفته است.

ابعاد ساعت هوشمند Apple Watch Ultra 2 و وزن آن

این ساعت با ابعاد 49 × 14 ×14.4 میلی‌متر درست در ابعاد اپل واچ اولترا ۱ ساخته شده است. همچنین وزن ساعت اپل واچ اولترا 2 نیز با مقدار 61.3 گرم همانند نسل قبلی آن است. اندازه و وزن اولترا 2 همانند دیگر اپل واچ‌ها ساعتی خوش دست و خوش فرم را ساخته تا با خیال راحت بتوانید ساعت‌ها بدون خستگی از آن استفاده کنید.

نمایشگر ساعت اپل واچ اولترا ۲

در حقیقت این ساعت درخشان‌ترین نمایشگر را در بین اپل واچ‌ها دارد. نوع نمایشگر ساعت هوشمند Apple Watch Ultra 2، Retina LTPO OLED است که باعث شده، 50 درصد روشنایی بیشتر در اختیار کاربران قرار گیرد. صفحه نمایش این ساعت می‌تواند تا 3000 نیت روشنایی تولید کند. این عدد نشان دهنده این است که این صفحه نمایش نه تنها در سخت‌ترین شرایط وضوح و روشنایی خود را از دست نمی‌دهد بلکه جای چراغ قوه را نیز پر می‌کند.

رزولوشن و سایز نمایشگر ساعت اپل واچ اولترا 2

رزولوشن نمایشگر ساعت اپل واچ اولترا 2، 410 در 502 پیکسل است. سایز آن نیز با اندازه 1.92 اینچی هم‌اندازه اپل واچ اولترا 1 است.

باتری ساعت اپل واچ اولترا 2

باتری ساعت اپل واچ اولترا ۲ با هر بار شارژ 36 ساعت کار می‌کند که این میزان در حالت Low-Power به 72 ساعت می‌رسد. این میزان در مقایسه با اولترا 1 که در حالت ذخیره انرژی تنها تا 60 ساعت کارایی داشت، پیشرفت کرده است.

پردازنده ساعت اپل واچ اولترا ۲ و سیستم عامل آن

Apple S9، تراشه ی ساعت اپل واچ اولترا 2 است که عملکرد بهتری نسبت به نسل پیشین خود ارائه می‌دهد. وجود این تراشه سبب می‌شود تا:

  • انیمیشن‌ها سریع‌تر و روان‌تر اجرا شوند.
  • تشخیص صدا با دقت بیشتری انجام شود.
  • دسترسی به برخی امکانات سیری بدون نیاز به وجود آیفون روی دستگاه امکانپذیر باشد.
  • قابلیت Double Tap به دستگاه اضافه شود.
  • لوکیشن و ردگیری با دقت بیشتری انجام شود.

پردازنده گرافیکی ساعت اپل واچ اولترا 2

پردازنده گرافیکی این ساعت نیز مانند بسیاری از محصولات دیگر اپل Power VR است که در لیست بهترین GPUهای جهان قرار دارد.

سیستم عامل ساعت اپل واچ اولترا ۲

سیستم عامل ساعت هوشمند Apple Watch Ultra 2، سیستم‌عامل watchOS 10 است که می‌تواند قابلیت‌های جذابی را برای کاربران به همراه داشته باشد. از پیشرفت‌هایی قابل توجهی که این سیستم عامل به همراه داشته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Smart Stack: با این قابلیت قادر خواهید بود تا سریع‌تر و موثرتر به امکانات مختلف ساعت خود دسترسی داشته باشید.
  • استفاده از تمام صفحه در هنگام کار با برنامه‌های مختلف
  • دسترسی به واچ فیس‌های جدید
  • دسترسی آسان‌تر به Control Center

حافظه ی ساعت اپل واچ اولترا 2

حافظه داخلی در ساعت اپل واچ اولترا ۲، جز پیشرفت‌های این ساعت نسبت به نسل قبلی خود محسوب می‌شود. اولترا ۲ با 64 گیگابایت حافظه داخلی تقریبا دوبرابر نسل قبلی خود قابلیت ذخیره سازی داده خواهد داشت.

ساعت اپل واچ اولترا 2

قابلیت های ساعت اپل واچ اولترا 2

اپل واچ اولترا ۲ نیز مانند باقی اپل واچ‌ها قابلیت‌های خیره کننده ای دارد. یکی از این قابلیت‌ها که می‌تواند در بسیاری از موارد کار ما را ساده کند قابلیت دابل تپ است. با این قابلیت قادر خواهید بود تا با انگشتان خود هر فرمانی را که بخواهید اجرا یا متوقف کنید. به طور مثال کافی است تا نوک انگشت اشاره یا شصت خود را بهم بزنید تا آلارم غیر فعال شود و یا یکی از انگشتان خود را خم کنید و موقعیت مکانی خود را ثبت نمایید.

به غیر از مورد بالا، این ساعت، قابلیت‌های دیگری نیز دارد که می‌تواند وجه تمایزش با نسل قبل باشد. از این قابلیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حوزه سلامت

اگر همواره نگران سلامتی خود هستید و یا نیاز به بررسی دائمی برخی علائم حیاتی خود دارید این ساعت به کمک شما می‌آید تا کمی از نگرانی‌هایتان کاسته شود. چک و بررسی ریتم ضربان قلب از لحاظ نظم یا تعداد، بررسی ECG، بررسی سلامت خواب، اندازه گیری اکسیژن خون، اندازه گیری دمای بدن و … از جمله قابلیت‌هایی است که این ساعت در حوزه سلامت ارائه می‌دهد. به غیر از موارد گفته شده اولترا 2 در هنگام سقوط یا تصادف، وضعیت شما را تشخیص می‌دهد و به طور خودکار با مرکز اورژانس تماس بگیرد.

حوزه ورزش

اکثر دوستداران اپل واچ را ورزشکاران تشکیل می‌دهند؛ به همین دلیل قابلیت‌های ویژه‌ای  برای آنان در نظر گرفته شده است. به طور مثال با اولترا2 قادر خواهید بود تا عمق چهل متری آب شنا کنید و به وسیله آن عمق آب، دمای آب، تعداد شیرجه، مسافت طی شده و… اندازه گیری نمایید. یا اگر کوه نورد باشید می‌توانید بدون هیچ نگرانی‌ تا 9000 بالاتر از سطح دریا صعود کنید و ارتفاع لحظه‌ای خود را اندازه گیری نمایید.

حسگرهای ساعت هوشمند Apple Watch Ultra 2

ساعت هوشمند Apple Watch Ultra 2 انواع حسگرها را درون خود جای داده است. از این حسگرها می‌توان به الکتروکاردیوگرام، ژیرسکوپ، قطب نما، حسگر دمای بدن، حسگر دمای آب، شتاب سنج، فشارسنج هوا و… اشاره کرد.

اتصالات ساعت اپل واچ اولترا 2

در خصوص اتصالات این ساعت باید بگوییم که اپل واچ اولترا 2 قابلیت اتصال به وای فای، بلوتوث و GPS را دارد. اما قابلیت اتصال به USB در این ساعت وجود ندارد زیرا شارژ ساعت با استفاده از شارژر بی‌سیم انجام می‌شود.

رنگ های ساعت اپل واچ اولترا 2

اپل واچ اولترا 2 در رنگ‌های آبی، نارنجی بژ، نیلی، نارنجی، زیتونی، سبز نقره‌ای و آب تیره عرضه خواهد شد. تنوع رنگی این ساعت می‌تواند سلایق مختلف را راضی نگه دارد. همچنین به غیر از تنوع در رنگ، شما قادر خواهید بود از بین سه جنس Trail Loop Ocean Band و Alpine Loop بند موردعلاقه خود را برای ساعت‌تان انتخاب نمایید.

ساعت اپل واچ اولترا ۲

تاریخ عرضه و قیمت ساعت اپل واچ اولترا 2

قیمت اپل واچ اولترا 2 به نسبت نسل قبلی، تغییر خاصی نداشته است به نحوی که در کنفرانس برگزار شده مسئولان اعلام کردند که قیمت این محصول از 799 دلار آغاز خواهد شد. البته این قیمت در ایران قطعا متفاوت خواهد بود و نمی‌توان قیمت آن در بازارهای ایران پیشبینی کرد.

تاریخ عرضه‌ی اولترا 2 نیز 31 شهریور مصادف با 22 سپتامبر خواهد بود. البته از همین حالا نیز امکان پیش خرید این ساعت‌ها وجود دارد؛ اما قطعا می‌دانید که انجام این کار در ایران میسر نخواهد بود. به همین دلیل برای خرید این ساعت‌ها در ایران باید صبر کنید تا مدت زمان کوتاهی از تاریخ عرضه بگذرد تا وارد بازارهای ایران شود.

در پایان

در این مقاله سعی کردیم آخرین ساعت هوشمند رونمایی شده اپل را معرفی کنیم و آن را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دهیم. این ساعت با داشتن قابلیت‌های متعدد و کیفیت مناسب می‌تواند نظر کاربران را به سمت خود جلب کند. اگر شما نیز به دنبال یک ساعت با کیفیت و کارایی بالا می‌گردید، اولترا 2 گزینه خوبی است. با خرید این ساعت تا چند سال خیال‌تان از بابت داشتن یک ساعت خوب راحت است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402