معرفی انیمه کدگیاس؛ قهرمانی که در یادها ماند

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انیمه کد گیاس را می‌توانید انیمه‌ای بسیار خاطره‌انگیز بدانیم. به طوری که شخصیت اصلی انیمه Code Geass: Hangyaku no Lelouch هنوز هم در صدر لیست محبوب‌ترین شخصیت‌های انیمه‌ای قرار دارد.

اگر هنوز انیمه کدگیاس را ندیده‌اید، باید بگوییم که داستانی بسیار پرپیچ و خم و جذاب را از دست داده‌اید. این انیمه با داشتن شخصیت‌پردازی و داستان بسیار قوی حتی پس از گذشت چندین سال یکی از پرطرفدارترین انیمه‌های تاریخ به شمار می‌آید. اگر کنجکاوید که بدانید انیمه Code Geass: Hangyaku no Lelouch چیست و چه چیزی آن را اینقدر جذاب ساخته، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

داستان انیمه Code Geass

تعداد قسمت های انیمه کد گیاس

ابتدا به داستان انیمه code geass می‌پردازیم. این انیمه در دنیایی اتفاق می‌افتد که جهان را 3 قدرت بزرگ اداره می‌کنند؛ امپراتوری مقدس بریتانیا (آمریکا؛ همچنین بریتانیا نامیده می‌شود)، فدراسیون چین (آسیا) و متحد اروپا (اروپا و آفریقا).

داستان درست از آن‌جایی شروع می‌شود که بریتانیا، ژاپن را با استفاده از سلاح‌های ربات‌مانند و غول‌پیکر خود تصرف می‌کند و نام آن را کشور 11 می‌گذارد. به دنبال آن، تمام شهروندان ژاپن از داشتن حقوق اولیه خود سلب می‌شوند و ظلم و ستم بسیاری را متحمل می‌شوند.

لولوش بریتانیایی (Lelouch Britannia)، یکی از شاهزادگان دورگه بریتانیا است. او از مادری ژاپنی زاده شده و یک خواهر کوچک‌تر به نام نانالی (Nunnally) دارد. با این حال، مادر لولوش در پیش چشمان او و خواهرش به قتل رسید و سبب شد تا کینه لولوش از بریتانیا بیشتر شود. لولوش و نانالی به عنوان مهره‌های سیاسی به ژاپن فرستاده می‌شوند تا دولت ژاپن را در احساس امنیت کاذب فرو ببرند. با این حال، لولوش عهد می‌کند که روزی بریتانیا را به عنوان انتقام‌جویی از پدرش از روی زمین محو خواهد کرد.

چند سال از آن روز می‌گذرد. حال لولوش به پسری دبیرستانی تبدیل شده که بسیار باهوش و زیرک است. او هرازگاهی با برادران ناتنی خود شطرنج بازی می‌کند و همراه دوستش سوزوکو کوروروگی (Suzaku Kururugi) اوقات فراغت خود را می‌گذراند. تا این که در یک حمله تروریستی، لولوش با دختر موسبزی به نام سی سی (C C) روبرو می‌شود. سی سی نیرویی خاص و ماورایی را به لولوش می‌دهد که با آن می‌تواند به طور موقت ذهن افراد را کنترل کند.

این قدرت یک بار و تنها از طریق تماس مستقیم چشمی می‌تواند بر روی یک فرد تاثیر بگذارد. لولوش تصمیم می‌گیرد از این قدرت که گیاس نامیده می‌شود، برای یافتن قاتلان مادرش استفاده کند، امپراتوری بریتانیا را نابود کند و دنیای بهتری را ایجاد کند که در آن نانالی بتواند با خوشحالی زندگی کند. این تصمیم بزرگ او را به زیرو (Zero) رهبر شورشیان ژاپنی تبدیل می‌کند. می‌توانید با دانلود انیمه Code Geass: Hangyaku no Lelouch به ادامه داستان جذاب آن پی ببرید.

شخصیت های انیمه کد گیاس

در ادامه شما را با شخصیت‌های جذاب این انیمه آشنا می‌کنیم:

لولوش وی بریتانیا (Lelouch vi Britannia)

معرفی انیمه Code Geass: Hangyaku no Lelouch

لولوش اصلی‌ترین و تاثیرگذارترین شخصیت در بین کاراکترهای انیمه کد گیاس است. او یازدهمین شاهزاده خانواده امپراتوری بریتانیا و هفدهمین در صف تاج و تخت است. او که به دنبال ساختن دنیایی صلح‌آمیز برای خواهرش است، شروع به سازماندهی یک انقلاب و نابودی بریتانیا می‌کند. برای این کار او نیرو مقاومت ژاپنی را تشکیل می‌دهد و آنان را شوالیه سیاه می‌نامد.

ویس اکتور این شخصیت جون فوکویاما (Jun Fukuyama) نام دارد. جون در انیمه های بسیاری حضور داشته که از بین آن‌ها می‌توان انیمه خادم سیاه به جای شخصیت گرل ساتکلیف (Grell Sutcliff) را نام برد.

سوزاکو کوروگی (Suzaku Kururugi)

بررسی انیمه کد گیاس

سوزاکو کورروگی دوست دوران کودکی لولوش و پسر آخرین نخست وزیر ژاپن، جنبو کورروگی (Genbu Kururugi) است. او برای پایان دادن به جنگ بریتانیا و ژاپن کاری بسیار وحشتناکی انجام می‌دهد. اما آن کار تنها راه را برای فتح ژاپن هموار کرد. به همین دلیل، او از لحاظ روحی بسیار آسیب‌دیده است.

سوزاکو برخلاف لولوش، صلح‌طلب است و اعتقاد دارد با جنگیدن نمی‌توان زندگی خوبی برای ژاپنی‌ها فراهم کرد. همین اخلاق او سبب شد تا به عنوان خلبان نظامی در ارتش بریتانیایی‌ها مشغول به کار شود. به این ترتیب، او در برابر شوالیه های سیاه زیرو قرار دارد، اما با این وجود قصد دارد امپراتوری بریتانیا را به سمت بهتر شدن سوق دهد.

تاکاهیرو ساکورای (Takahiro Sakurai) شخصیت سوزاکو را دوبله کرده است. صدای زیبای این ویس اکتور را می‌توانید در انیمه‌های مختلفی همچون انیمه جوجوتسو کایسن به جای شخصیت گتو و انیمه نورا به جای شخصیت کوبیناشی (Kubinashi) اشاره کرد.

سی سی (C C)

داستان انیمه Code Geass

سی سی قهرمان زن اصلی انیمه کد گیاس است. او یک جادوگر جاودانه است که قدرت گیاس را به لولوش می‌بخشد، به شرطی که او بزرگترین آرزوی او را برآورده کند. او بر کارها و اعمال لولوش نظارت کرده و به برنامه‌های او کمک می‌کند تا از زنده ماندن او برای اجرای قراردادشان اطمینان حاصل کند. سی سی یک زن بسیار باهوش است. به طوری که هر گاه لولوش راه خود را گم می‌کند به او مراجعه می‌کند. با این حال، سی سی اغلب اعصاب لولوش را به هم می‌ریزد، به خصوص زمانی که بدون اجازه او از کارت اعتباریش استفاده کرده و پیتزا سفارش می‌دهد.

یوکانا نوگامی (Yukana Nogami) صداپیشگی شخصیت بامزه و دوست داشتنی سی سی را برعهده دارد. او در انیمه خاطرات آینده به جای شخصیت مائو نونوساکه (Mao Nonosaka) صحبت کرده است.

کالن کوزوکی (Kallen Kouzuki)

شخصیت های انیمه کد گیاس

کالن خلبان نابغه ارتش مقاومت ژاپن یا همان شوالیه‌های سیاه است. او یک دختر نوجوان نیمه بریتانیایی و نیمه ژاپنی است، با این حال خود را یک ژاپنی می‌داند. او همکلاسی لولوش است. در مدرسه وانمود می‌کند که یک دانش‌آموز مریض است تا غیبت‌های طولانی‌مدت و تغییرات ظاهری‌اش را توجیه کند.

ایمی کوشیمیزو (Ami Koshimizu) صداپیشه کالن است. صدای زیبای این ویس اکتور را می‌توانید به جای شخصیت‌هایی همچون سایاکا اوتاکای (Sayaka Otakai) در انیمه گینتاما و ایریسفیلا (Irisphilia) در انیمه آیا من قویترینم؟ بشنوید.

نقد انیمه Code Geass: Hangyaku no Lelouch

زمان پخش انیمه کد گیاس برای اولین بار در تاریخ 6 آپریل 2006 (17 فروردین 1385) پخش شد. تعداد قسمت های انیمه کد گیاس نیز به 50 قسمت می‌رسد. ژانر انیمه Code Geass مکا، اکشن، درام و جنگی است. بدین ترتیب، می‌توانید از آن انتظار جنگ‌ها و فایت‌های نفس‌گیر ربات‌ها و انسان‌ها را داشته باشید.

همانطور که ذکر کردیم انیمه کد گیاس یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های تاریخ است. شخصیت لولوش به دلیل داشتن روحیه آزاده‌خواهی، فداکاری بیش‌ از حد و هوش و زکاوت فراوان، سال‌ها است که مورد تحسین تمام طرفداران انیمه قرار گرفته است.

همانطور که در انیمه Code Geass: Hangyaku no Lelouch می‌بینید، او بارها شکست می‌خورد اما هیچ‌گاه پا پس نمی‌کشد. در تمام طول راه آزاد کردن ژاپن و ساختن دنیایی که همیشه آرزویش را داشت، لولوش نقشه‌های بسیار زیرکانه می‌کشد. به طوری که تمام سلطنت بریتانیا را متعجب می‌کند.

امتیازات انیمه کد گیاس

دانلود انیمه Code Geass: Hangyaku no Lelouch

انیمه کد گیاس با وجود داشتن آرتی نه چندان جذاب، توانسته تنها با تکیه بر داستان و شخصیت‌های فوق‌العاده‌ای که دارد، تحسین طرفداران و منتقدان را برانگیزد. همین امر امتیازات و نمرات بسیار خوبی را در سایت‌های مختلف برای این انیمه به ارمغان آورده است.

انیمه Code Geass: Hangyaku no Lelouch در سایت جهانی IMDb نمره 8.7 و در سایت محبوب ما اوتاکوها، یعنی سایت MyAnimeList، با 1 و نیم میلیون رای، نمره 8.7 از 10 نمره را به دست آورد.

کلام آخر

انیمه کد گیاس در یک کلام شاهکاری است که نمی‌توان هیچ‌گاه آن را از یاد برد. همچنین شخصیت اصلی آن، یعنی لولوش، کاری جز جذاب‌تر کردن آن انجام نداده است. اگر هنوز این انیمه زیبا را ندیده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم هر چه زودتر آن را دانلود کرده و در کنار دوستان و خانواده خود تماشا کنید. از این که بررسی انیمه کد گیاس همراه ما بودید، سپاسگزاریم. نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402