بررسی موبایل وان پلاس 10T ؛ مشخصات، طراحی، عملکرد و قیمت گوشی وان پلاس ۱۰ تی

موبایل وان پلاس 10t / گوشی وان پلاس ۱۰ تی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

موبایل وان پلاس 10T در تابستان سال 2022 وارد بازار شد. گوشی که در حقیقت یک جایگزین برای وان پلاس ۱۰ به‌حساب می‌آید؛ گوشی که هرگز عرضه نشد. در ادامه با بررسی گوشی وان پلاس 10 تی همراه پلازا باشید تا بیشتر با این دستگاه آشنا شویم.

وان پلاس در سال 2022 سری گوشی‌های پرچم‌دار خود را به‌صورت تقریبا عجیبی وارد بازار کرد. گوشی وان پلاس 10 پرو اولین گوشی از این سری بود که وارد بازار شد. سپس خیلی‌ها انتظار داشتند وان‌پلاس 10 به‌عنوان یک نسخه ارزان‌تر معرفی شود ولی آن گوشی وارد بازار نشد و به‌جای آن شاهد معرفی موبایل وان پلاس 10T بودیم؛ آن هم در حالی که وان‌پلاس 10T پرو هم هرگز معرفی نشد. به همین خاطر این گوشی یک گوشی عجیب و غریب است. گوشی وان پلاس ۱۰ تی از برخی جهات بهتر از وان‌پلاس 10 پرو است و از برخی جهات نیز یک گوشی ضعیف‌تر به‌حساب می‌آید.

فهرست مطالب

مشخصات موبایل وان پلاس 10T

گوشی وان پلاس ۱۰ تی
نمایشگر6.7 اینچی امولد با رفرش‌ریت 120 هرتز و رزولوشن 1080p
پردازندهاسنپدراگون 8 پلاس نسل 1
رم8/12/16 گیگابایت
حافظه128/256 گیگابایت
باتری4800 میلی‌آمپر با شارژ 150 وات
دوربین‌ها2 + 8 + 50 مگاپیکسل با لرزش‌گیر اپتیکال
سیستم عاملاندروید 12 با رابط کاربری OxygenOS 13
قیمتاز 30 میلیون تومان

بررسی گوشی وان پلاس 10 تی

یکی از مهمترین مزایای گوشی وان پلاس ۱۰ تی، بهره‌مندی از تراشه بهینه‌تر و قدرتمندتر از وان‌پلاس 10 پرو است. این گوشی همچنین سرعت شارژ فوق‌العاده‌ای دارد ولی در سایر بخش‌ها مثل دوربین و نمایشگر، یک گوشی ضعیف‌تر به‌حساب می‌آید.

نمایشگر و طراحی گوشی وان پلاس 10 تی

این گوشی از همان زبان طراحی وان‌پلاس 10 پرو بهره می‌برد و از این نظر با سایر گوشی‌های این کمپانی متفاوت است. مهمترین وجه تمایز آن نیز ماژول دوربین است. این ماژول از سطح گوشی برآمدگی دارد و مشکی رنگ است. خود ماژول دوربین به 4 قسمت جداگانه تقسیم شده است و از دوربین‌های 3 گانه گوشی به همراه فلاش LED میزبانی می‌کند.

گوشی وان پلاس ۱۰ تی

با وجود شباهت‌هایی که پنل پشتی به وان‌پلاس 10 پرو دارد، از برخی جهات نیز منحصر به‌فرد است. برای مثال پنل پشتی این گوشی با وجود این که همچنان شیشه‌ای است و از پوشش محافظ گوریلا گلس 5 نیز بهره می‌برد، کاملا یکپارچه است و روی ماژول دوربین کشیده شده است. در حالی که در وان پلاس 10 پرو بخش دوربین یک قسمت جداگانه از پنل بود. همچنین وان‌پلاس 10 پرو دارای پوشش مات در پنل پشتی بود اما در این گوشی بسته به رنگ انتخابی، پنل پشتی پوشش متفاوتی دارد.

برای مثال در رنگ مشکی یک پوشش سخت تقریبا مثل سنگ داریم که به گفته وان‌پلاس با الهام از سنگ‌های آتشفشانی ساخته شده است. این پوشش کاملا متفاوت از سایر پوشش‌هایی است که تاکنون برای یک پنل شیشه‌ای مورد استفاده قرار گرفته است و در عین زیبایی و استحکام بالا، اثر انگشت را نیز جذب نمی‌کند.

گوشی وان پلاس 10 تی

اما سایر رنگ‌ها پوشش شفاف و براق مثل سرامیک دارند و مثل یک آهن‌ربا اثرانگشت و کثیفی را به خود جذب می‌کنند. گذشته از پنل پشتی قاب پلاستیکی گوشی نیز همرنگ با بدنه است و پوشش براق دارد.

یکی از معایب موبایل وان پلاس 10T با توجه به قیمتی که این گوشی دارد، نمایشگر آن است. البته این پنل آنقدرها هم بد نیست. وان‌پلاس از یک نمایشگر 6.7 اینچی اولد با رزولوشن 1080p برای آن استفاده کرده که دارای تراکم پیکسلی 394ppi است. رفرش‌ریت این پنل به حداکثر 120 هرتز می‌رسد و با وجود این که نمایشگر از رفرش‌ریت تطبیقی پشتیبانی می‌کند، اما مقدار آن از حداقل 60 هرتز پایین‌تر نمی‌رود و بین 60، 90 و 120 هرتز تنظیم می‌شود.

سخت افزار موبایل وان پلاس 10T

پرازنده ی گوشی وان پلاس ۱۰ تی یکی از نقاط قوت اصلی آن است. این گوشی با تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 عرضه شده است که تا پیش از معرفی اسنپدراگون 8 نسل 2، بهترین تراشه اندرویدی به‌حساب می‌آمد. وان‌پلاس همچنین اعلام کرده محفظه بخار این گوشی تا 64 درصد نسبت به وان‌پلاس 10 پرو بزرگ‌تر شده و به همین خاطر گوشی به‌شکل بهتری قادر است تراشه را خنک کند.

گوشی دارای چند حالت عملکردی مختلف است. یک حالت پیش‌فرض و یک حالت High performance که در آن پردازنده با نهایت توان کار می‌کند و به همین خاطر مصرف باتری گوشی بالاتر می‌رود. در حالت پیش‌فرض اما پردازنده گوشی کمی محدود می‌شود و عملکرد ضعیف‌تری دارد. خوشبختانه این دو حالت تنها شامل پردازنده مرکزی است و پردازنده گرافیکی گوشی وان پلاس 10 تی در هردو حالت با نهایت توان کار می‌کند.

در بنچمارک‌ها نیز تفاوت قابل توجهی میان عملکرد گوشی در حالت High performance و حالت عادی وجود دارد ولی حتی در حالت High performance نیز گوشی توانایی رقابت با حالت پرفورمنس ایسوس زنفون 9 را ندارد.

در بنچمارک گرافیکی گوشی عملکرد بسیار خوبی دارد و کاملا پا به پای سایر گوشی‌های با تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 مثل شیائومی 12S اولترا پیش می‌آید. اما از آنجایی که وان‌پلاس امکان گیمینگ با فریم‌ریت بالای 60 را در گوشی‌هایش نمی‌دهد، در بنمچارک‌های Onscreen، فریم‌ریت گوشی از 60 بالاتر نمی‌رود.

در استرس تست 3DMark Wild life نیز گوشی عملکرد بسیار خوب و پایداری دارد و توانست به پایداری 88 درصدی دست پیدا کند که با توجه به تراشه قدرتمندی که دارد، نتیجه بسیار خوبی است. البته اگر این تست را در حالت پرفورمنس انجام دهید، چنین نتیجه‌ای دریافت نمی‌کنید.

وان‌پلاس از یک باتری 4800 میلی‌آمپری برای این گوشی استفاده کرده است. به‌لطف تراشه بهینه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، مصرف باتری گوشی در حد قابل قبولی است اما خیلی هم عالی نیست. شارژدهی گوشی با وجود این که از گوشی‌هایی مثل شیائومی 12 پرو بسیار بهتر است اما در حد و اندازه‌های گلکسی S22 پلاس است که باتری کوچک‌تری هم دارد و از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می‌برد.

اما یکی از مهمترین ویژگی های گوشی وان پلاس 10 تی سرعت شارژ آن است. این گوشی از شارژ 150 وات پشتیبانی می‌کند و وان‌پلاس آن را با یک شارژر 160 واتی در اختیار شما قرار می‌دهد. البته سرعت شارژ در طول چند سال گذشته بیشتر به یک حربه تبلیغاتی تبدیل شده است. صرف این که این گوشی از شارژ 150 وات میزبانی می‌کند به این معنی نیست که سرعت شارژ خیلی بیشتری از گوشی‌های 120 واتی یا حتی 25 واتی دارد.

گوشی وان پلاس 10 تی

اما با این همه نمی‌توان سرعت بسیار بالای آن را نادیده گرفت. گوشی در حقیقت قادر است ظرف 18 دقیقه باتری را به شارژ 100 درصد برساند که تقریبا هم اندازه سرعت شارژ شیائومی 12 پرو (با باتری کمی کوچک‌تر) است. شما ظرف 2 تا 5 دقیقه اول می‌توانید باتری را تا 66 درصد شارژ کنید.

دوربین گوشی وان پلاس ۱۰ تی

در بخش دوربین این گوشی کاملا یک گوشی در حد گوشی‌های میان‌رده بازار است. دوربین اصلی از یک سنسور 50 مگاپیکسلی سونی IMX 766 استفاده می‌کند و دوربین‌های فوق‌عریض و ماکرو نیز دارای سنسورهای OV08 و OV02 ساخت آمنی‌ویژن هستند.

دوربین اصلی

در نور کافی دوربین اصلی عملکرد دلپذیری دارد. تصاویر از نظر جزئیات برای یک تصویر 12 مگاپیکسلی قابل قبول هستند و وضوح آن‌ها نیز در سطح بسیار خوب و شاید حتی بهتر از وان پلاس 10 پرو است. در حقیقت تصاویر گوشی وان پلاس ۱۰ تی نسبت به دیگر محصولات وان‌پلاس کمی متفاوت‌تر پردازش می‌شوند و کمی نویز در آن‌ها وجود دارد که سبب شده استایل جداگانه‌ای داشته باشند.

در این تصاویر رنگ‌ها شادابی کافی دارد و تعادل نور سفید نیز به‌خوبی برقرار شده است. همچنین دامنه داینامیک گستره قابل توجهی دارد ولی با این حال برخی سوژه‌هایی که در سایه قرار دارند شاید کمی به نوردهی بیشتری نیاز داشته باشند. این دوربین همچنین در زوم 2 برابر نیز قادر است تصاویر قابل قبولی هرچند با وضوح پایین‌تر و نویز بیشتر در اختیارتان قرار دهند، به‌خصوص در سوژه‌هایی که جزئیات زیادی دارند.

همچنین بخوانید :

از طرف دیگر گوشی در شب نیز عملکرد مشابهی دارد و تصاویر را با کیفیت قابل قبولی در اختیارتان قرار می‌دهد. عکس‌ها دامنه داینامیک فوق‌العاده‌ای دارند و رنگ‌ها نیز به اندازه کافی اشباع شده‌اند. خوشبختانه خبری هم از نویز نیست و سطح جزئیات واقعا عالی است.

دوربین فوق‌عریض

عملکرد دوربین فوق‌عریض بیشترین شباهت را به دوربین‌های فوق‌عریض گوشی‌های میان‌رده دارد. با توجه به میدان دید محدود این دوربین 8 مگاپیکسلی، سطح جزئیات در تصاویر آن خیلی چنگی به دل نمی‌زند ولی آنقدرها هم بد نیست. این دوربین نیز مانند دوربین اصلی کمی نویز دارد و بیشتر بر حفظ روشنایی و وضوح سایه‌روشن‌ها متمرکز است. شاید بتوان گفت سایه‌ها کمی بیش از اندازه تاریک هستند اما دامنه داینامیک این دوربین محدود است و خیلی نمی‌توان به این مورد ایراد گرفت.

عملکرد دوربین در شب نیز مثل دوربین اصلی است. حالت شب به‌صورت خودکار فعال می‌شود و به اندازه قابل توجهی نویز تصویر را کاهش داده و در عین حال کنتراست را هم بالاتر می‌برد. با توجه به دامنه داینامیک محدودی که دوربین دارد، حالت شب واقعا تصاویر این دوربین را نجات می‌دهد. همچنین نوردهی و اشباع رنگ‌ها نیز با توجه به مشخصاتی که این دوربین دارد قابل قبول هستند و جزئیات هم اگر خیلی انتظارات زیادی نداشته باشید، شما را راضی خواهند کرد.

قیمت و تاریخ عرضه ی موبایل وان پلاس 10T

گوشی در تابستان سال 2022 وارد بازارهای جهانی شد. از اوایل شهریور ماه سال 1401 نیز اولین نسخه‌های آن وارد بازار ایران شدند. بیشتر مدل‌های وارد شده به ایران پیکربندی 16/256 گیگابایت بودند؛ از همین رو گوشی در ماه‌های اول حدود 26 میلیون تومان قیمت داشت. در حال حاضر به‌سختی می‌توانید آن را در بازار پیدا کنید و در صورت موجود بودن نیز قیمت آن بالای 30 میلیون تومان است.

سخن پایانی

موبایل وان پلاس 10T گوشی خیلی جذابی نیست. گوشی در برخی از بخش‌ها مثل تراشه و طراحی در حد یک گوشی 30 میلیون تومانی است اما در سایر بخش‌ها مثل دوربین ارزش چنین هزینه گزافی را ندارد؛ به‌خصوص با توجه به این موضوع که این گوشی فاقد گواهی IP است. در بازار می‌توانید گوشی‌هایی به‌مراتب ارزان‌تر با مشخصات در حد این گوشی و یا شاید حتی بهتر، از رقبای وان‌پلاس پیدا کنید و به همین دلیل نیز این گوشی خیلی نتوانسته در بازار موفق باشد. نظر شما در مورد این گوشی چیست؟ کدام گوشی را انتخاب بهتری از وان پلاس 10 تی می‌دانید؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402