بهترین برنامه آموزش الفبای فارسی | 7 برنامه جذاب برای کودکان

بهترین برنامه آموزش الفبای فارسی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر به دنبال بهترین برنامه آموزش الفبای فارسی گشته باشید، مطمئنا موارد زیادی را دیده اید که متاسفانه بیشتر آنها چنگی به دل نمی زنند. در این مقاله قصد داریم برنامه هایی که هر کدام می توانند بهترین اپلیکیشن یادگیری الفبا فارسی برای شما باشند را معرفی کنیم. در ادامه با بررسی انواع برنامه آموزش حروف الفبای فارسی با ما همراه باشید.

سبک زندگی ما با آنچه در ده سال گذشته شاهد آن بودیم تفاوت های زیادی داشته است. در واقع در این چند سال تکنولوژی به شدت به زندگی ما گره خورده است و هر چه جلوتر می رویم این پیوند بیشتر و محکم تر می شود. بچه های امروزی تمایل عجیبی به استفاده از ابزار های الکترونیکی و دیجیتالی مانند موبایل و تبلت دارند و همانطور که همه ما شاهد آن هستیم، قدرت یادگیری آنها در کار کردن با این ابزار فوق العاده است. خیلی از صاحب نظران بر این عقیده اند که این موضوع در یادگیری و تربیت فرزندان ما تاثیر منفی دارد. شاید ما نتوانیم این وسایل الکترونیکی را به سادگی از آنها بگیریم،  اما می توانیم یک استفاده خوب و مفید برای این ابزار پیدا کنیم. در این مقاله با ارائه بهترین برنامه آموزش الفبای فارسی قصد داریم در همین مسیر پیش برویم.

حقیقت این است که فرزندان ما در کارکردن با گوشی و تبلت خوب هستند! شاید بتوان گفت که حتی از ما هم بهتر عمل می کنند. اگر ما چیزی که آنها خوب بلدند را از دست آنها بگیریم و آن را با قلم و کتاب جایگزین کنیم، شاید بازدهی ای که باید را نداشته باشد و بدتر آنها را از این موارد زده کند! اما اگر قلم و کتاب را وارد بستر الکترونیک کنیم چطور؟ در ادامه این مطلب پلازا با معرفی بهترین برنامه آموزش الفبای فارسی امکاناتی که برای این کار نیاز دارید را در اختیار شما خواهیم گذاشت.

فهرست مطالب

بهترین برنامه آموزش الفبای فارسی کدام است؟

شما با یک جستجوی کوتاه برای برنامه های کودکان می توانید هزاران برنامه را پیدا کند که هر کدام بر اساس روش های مختلف آموزش های پایه در مورد اعداد، رنگ ها و مهارت های اجتماعی دیگر را به کودکان ارائه می دهند، اما آیا تمام این برنامه ها بدرد می خورد و می توان به آنها اعتماد کرد!؟ جواب این سوال به صورت قطع خیر است!

در واقع باید بگوییم که بهترین برنامه آموزش الفبای فارسی برنامه ای است که بتواند با استفاده از روش های اصولی و درست، مطالب را به گونه ای به کودکان بیاموزد، که علاوه بر یادگیری ساده و راحت، ذهن آنها آماده قرار گرفتن در جهت آموزش صحیح کند و آنها بتوانند بعدا آنچه را که در مدرسه به آنها آموزش داده می شود را نیز به سرعت و به خوبی یاد بگیرند.

در ادامه قصد داریم فهرستی از بهترین اپلیکیشن های یادگیری الفبا فارسی را به شما ارائه دهیم که هر کدام از آنها می توانند برای کودک دلبند شما بهترین برنامه آموزش الفبای فارسی باشند. توجه داشته باشید اگر فرزند شما با یکی از این برنامه ها به خوبی ارتباط برقرار نکرد می توانید از برنامه دیگری برای آن استفاده کنید و صرفا لازم نیست که از همه این برنامه ها برای او استفاده کنید.

1. بهترین برنامه آموزش الفبای فارسی و اعداد: گوبی (Gobi)

بهترین برنامه آموزش الفبای فارسی و اعداد: گوبی(Gobi)

این برنامه که شما می توانید آن را روی گوشی های اندرویدی، آیفون و یا حتی لپ تاپ و کامپیوتر هم به کودکان خودتان ارائه کنید، اصلی ترین گزینه برای جایگاه بهترین برنامه آموزش الفبای فارسی است. گوبی یک کاراکتر بامزه و دوست داشتنی است که با بازی های ساده ای که دارد می تواند مهارت های پایه زیر را به کودکان آموزش دهد:

  • الفبای فارسی
  • رنگ ها
  • اشکال هندسی
  • شمارش اعداد
  • مفاهیم اندازه
  • آموزش کلمات

این برنامه دارای هفت بازی مختلف است که در آنها کودک شما باید به کاراکتر گوبی کمک کند که از پس تشخیص موارد مختلف بر بیاید و در عین سرگرمی می تواند بسیار آموزنده باشد. این برنامه برای سنین 2 تا 5 سال یک گزینه بسیار مناسب خواهد بود.

2. بهترین برنامه آموزش الفبای فارسی به صورت پایه: الفبای فارسی

بهترین برنامه آموزش الفبای فارسی به صورت پایه: الفبای فارسی

یکی دیگر از مواردی که در ارائه آموزش الفبای فارسی برای کودکان عالی خواهد بود برنامه الفبای فارسی است که می توانید آن را روی گوشی های اندرویدی و آیفون اجرا کنید. این برنامه یک روش سیستماتیک و حرفه ای را برای آموزش الفبا به کار می گیرد و روش های آن تا حدودی آکادمیک هستند. ترکیب این روش ها و گرافیک جذاب برای کودکان برنامه ای حرفه ای را ایجاد کرده است که می تواند ساعت ها آموزش را بدون خستگی به کودک شما ارائه دهد.

اگر به دنبال برنامه آموزش حروف الفبای فارسی کلاس اول ابتدایی می گردید این برنامه می تواند یکی از گزینه های خوب برای شما باشد. شما می توانید از طریق این لینک این برنامه را روی گوشی خود نصب کنید. استفاده از این برنامه رایگان می باشد اما اگر نیاز به ویژگی های کامل این برنامه داشته باشید، ممکن است لازم باشد خرید های درون برنامه ای انجام دهید.

3. لی لی و لولا: آموزش الفبای فارسی؛ بهترین برنامه آموزش الفبای فارسی برای آیفون

بهترین برنامه آموزش الفبای فارسی برای آیفون: لی لی و لولا: آموزش الفبای فارسی

اگر از کاربران آیفون هستید و به دنبال یک برنامه خوب و حرفه ای برای آموزش الفبا می گردید، بهتر است فرزند خود را با لی لی و لولا آشنا کنید. کودکان در این برنامه می توانند به همراه دو کاراکتر دوست داشتنی لی لی و لولا، الفبای فارسی و ترتیب آن را یاد گرفته و کاربردی که هر حرف در کلمات مختلف دارد را یاد بگیرند. این برنامه به صورت کاملا رایگان در اختیار شما خواهد بود. این برنامه از آن برنامه هایی است که علاوه بر آموزش خوب و جامع امکان بهره مندی از همراه شدن با کاراکتر های انیمیشنی را به کودکان خواهد داد و می توان گفت که این موضوع تاثیر بالایی در یادگیری خواهد داشت.

  • دانلود اپلیکیشن Lili & Lola برای: iOS

4. برنامه آموزش حروف الفبای فارسی (آرتنوس تصویر)؛ بهترین اپلیکیشن یادگیری الفبا فارسی

برنامه آموزش حروف الفبای فارسی(آرتنوس تصویر)

یکی دیگر از برنامه هایی که می تواند مدعی عنوان بهترین برنامه آموزش الفبای فارسی باشد برنامه آموزش حروف الفبای فارسی ارائه شده توسط شرکت آرتنوس تصویر است. این برنامه روش بهتری را برای آموزش انتخاب کرده است و علاوه بر یادگیری سمعی و بصری که در آن صرفا تصاویر به کودکان نمایش داده می شود، این برنامه آنها را مجبور می کند که با حرکت دست یک بار حروف را نوشته و آنها را به صورت نوشتاری نیز تعلیم می دهد. همینطور این برنامه تمرین های مختلفی را برای بهتر شدن اوضاع کودکان، مانند تمرین روی کاغذ و یا شن به آنها ارائه می کند که می تواند بسیار موثر باشد.

امکانات متعدد دیگری مانند ارائه کارنامه و نتیجه برای بازی ها که می تواند نقاط قوت و ضعف کودکان را مشخص کند، از دیگر مزایای این برنامه است. همینطور این برنامه آموزش الفبای فارسی به کودکان پیش دبستانی امکاناتی را برای مسابقه بین کودک و والدین دارد که می تواند انگیزه خوبی در کودکان برای ادامه کار ایجاد کند. در کنار تمامی مزایا باید گفت که این برنامه یک ایراد بزرگ نیز دارد که هزینه آن است. در واقع این برنامه غیر رایگان بوده و تنها چند حرف را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد. البته شما می توانید به راحتی با خرید ریالی و با هزینه ای کم، نسخه کامل این برنامه را خریداری کنید.

5. اپلیکیشن دانشجوی کوچولو

اپلیکیشن دانشجوی کوچولو

اپلیکیشن دانشجوی کوچولو یک برنامه حروف الفبای فارسی صوتی است که با فراهم کردن یک فضای شاد می تواند الفبای فارسی را به کودکان رنج سنی 5 و 6 سال و پیش دبستانی ارائه کند. در این برنامه آنها یاد می گیرند که تلفظ صحیح حروف و کلمات به چه صورتی است، و امکانات مختلفی مانند پیدا کردن حرف در متن را در اختیار آنها می گذارد که می تواند بسیار جذاب و سرگرم کننده باشد. به طور کلی باید گفت که این برنامه یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید از آن استفاده کنید.

6. اپلیکیشن باغ الفبا

اپلیکیشن باغ الفبا

 باغ الفبا یک برنامه آموزش حروف الفبای فارسی با شعر و انیمیشن است که در آن کودک شما به همراه دو کاراکتر دوست داشتنی کارتونی یعنی تینا و شاپرک به سراغ یادگیری حروف الفبا می رود و در هر بخش با انیمیشن های جذاب و آهنگ های شاد می تواند کاربرد حروف مختلف را یاد بگیرد. این برنامه از نظر جلوه های بصری قابلیت های خوبی دارد و می تواند برای کودکان جذابیت بالایی داشته باشد. در مورد این برنامه هم باید گفت که تنها بخش هایی از آن رایگان است و با پرداخت هزینه می توانید تمامی بخش های این برنامه را خریداری کنید.

7. برنامه الفبا هوش؛ بهترین اپلیکیشن یادگیری الفبا فارسی

برنامه الفبا هوش

برنامه الفبا هوش از آن برنامه هایی است که با ایجاد یک محیط شاد، مفرح و جذاب الفبای فارسی را به کودکان آموزش داده و می تواند با بازی هایی که ارائه می کند، یک سرگرمی در عین حال آموزنده و خوب باشد. اگر بخواهیم در مورد امکانات این برنامه صحبت کنیم می توانیم چنین فهرستی را از امکانات این گزینه از لیست بهترین برنامه آموزش الفبای فارسی ارائه دهیم:

  • بازی های آموزشی چهار گزینه ای برای حروف الفبا
  • ترانه های شاد به همراه متن آنها
  • تلفظ تمامی حروف به همراه مثال از آنها
  • قابلیت دفتر مشق که به کودکان اجازه نگارش دستی را می دهد و بسیار آموزنده است.
  • مجموعه ای به نام کتاب شعر که اشعاری شاد و آموزنده دارد
  • بازی های تقویت حافظه بر اساس الفبای فارسی

به طور کلی می توانیم این برنامه را به عنوان یکی از گزینه های خوب این فهرست بدانیم که امکاناتی بسیار عالی را در اختیار ما قرار می دهد. علاوه بر آن این برنامه آموزش حروف الفبا به کودک 4 ساله دانلود رایگان را هم در اختیار شما می گذارد و از معدود برنامه هایی است که می توانید به صورت رایگان از تمامی ویژگی هایی که در اختیار شما قرار می دهد استفاده کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم لیستی از لیست برنامه های یادگیری الفبا برای کامپیوتر را ارائه دادیم و دیدیم که اکنون دوره و زمان اینکه بخواهیم گوشی و یا تبلت را از کودکان خود بگیریم نیست و بهتر است مسیر درست استفاده را برای آنها مشخص کنیم. 7 برنامه ای که در این مقاله معرفی شدند می توانند امکانات خوبی در این زمینه در اختیار شما بگذارند و علاوه بر اینکه لحظاتی خوش را برای کودکان فراهم می کنند، در یادگیری آنها نیز موثر باشند. اگر شما هم برنامه ای را می شناسید که جای آن در این لیست خالی است خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402