مقایسه اپل واچ 8 با اپل واچ 9 ؛ بررسی تفاوت‌ها در طراحی، امکانات و سخت افزار

مقایسه اپل واچ 8 با اپل واچ 9
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مقایسه اپل واچ 8 با اپل واچ 9 یکی از موضوعات مورد علاقه کاربران ساعت های هوشمند است. با معرفی اپل واچ 9 و امکاناتی که دارد این سوال که تفاوت ساعت هوشمند اپل واچ سری 8 و سری 9 در چیست بیشتر از هر زمانی در بین کاربران شایع شده است. در این مقاله با مقایسه Apple Watch Series 9 با Series 8 قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم و ببینیم داستان این دو از چه قرار است.

اگر از طرفداران محصولات اپل باشید قطعا می دانید از 31 شهریور موج جدیدی از محصولات اپل وارد بازار خواهند شد و اپل واچ سری 9 نیز یکی از این محصولات اند. این محصول که برای اولین بار در کنفرانس سالانه اپل معرفی شد یکی از محصولاتی است که انتظار می رود به سرعت بتواند جایگزین سری قبلی خود یعنی اپل واچ سری 8 شود. خصوصا اینکه اپل اینبار افزایش قیمتی را برای این محصولات نداشته و این ویژگی های جدید با قیمت همان دستگاه های قبلی در بازار عرضه خواهد شد. مقایسه اپل واچ 8 با اپل واچ 9 می تواند به شما قدرت تصمیم گیری در این مورد را بدهد که آیا لازم است به سراغ نسل جدید این محصولات بروید و یا همان محصولات قبلی سری 8 می تواند نیاز های شما را برطرف کند.

فهرست مطالب

مقایسه مشخصات Apple Watch Series 9 با Series 8

در ادامه می توانید جدول مقایسه اپل واچ 8 با اپل واچ 9 را مشاهده کنید. تمامی موارد مهم و البته تغییر کرده و آپدیت شده در سری 9 در این جدول مشخص شده است. همینطور باید گفت این ویژگی ها نیاز به توضیحات بیشتری دارد که در ادامه این موضوع را نیز با هم بررسی خواهیم کرد.

مشخصاتاپل واچ 8اپل واچ 9
ابعاد45 در 38 در 10.7 میلیمتر45 در 38 در 10.7 میلیمتر
وزن51.5 گرم51.5 گرم
نوع صفحه نمایشRetina LTPO OLED با روشنایی 1000 نیتRetina LTPO OLED با روشنایی 2000 نیت و قابلیت کم کردن روشنایی تا 1 نیت
اندازه صفحه نمایش1.9 اینچ1.9 اینچ
رزولوشن484 در 386 پیکسل484 در 386 پیکسل
تراشهApple S8Apple S9
میزان رم1 گیگابایت1 گیگابایت
فضای ذخیره سازی32 گیگابایت64 گیگابایت
سیستم عاملwatchOS 9 (قابل ارتقا به ورژن 10)watchOS 10
باتریین لیتیومی 308 میلی آمپر (18 ساعت)ین لیتیومی 308 میلی آمپر (18 ساعت)
قیمتشروع از 399 دلارشروع از 399 دلار

مقایسه اپل واچ 8 با اپل واچ 9

این دو اسمارت واچ ممکن است که در ظاهر شبیه به هم به نظر برسند و تغییرات ظاهری آنها حداقل باشد، اما در خیلی از ریزه کاری های مهم با هم تفاوت های زیادی دارند و به نظر می رسد اپل حسابی به نفع کاربران کار کرده است. در ادامه تفاوت ساعت هوشمند اپل واچ سری 8 و سری 9 از نظر امکانات را به صورت موردی با هم بررسی می کنیم.

مقایسه اپل واچ 8 با اپل واچ 9 از نظر طراحی

همانطور که می بینید در مورد طراحی این دو اپل واچ با هم تفاوت چندان زیادی ندارند و در واقع قرار نیست تفاوت ساعت هوشمند اپل واچ سری 8 و سری 9 از نظر طراحی چندان موارد خاصی را به ما بدهد. هر دوی این واچ ها از فریم های آلومینیومی و استیل استفاده می کنند. همینطور ابعاد، اندازه و وزن آنها با هم برابر است. البته باید گفت طیف رنگی ارائه شده برای اپل واچ سری 9 بیشتر از سری 8 می باشد و تنها تمایزی که اپل برای اسمارت واچ های جدید خود قائل شده است همین می باشد.

همچنین بخوانید :

اما یک مورد دیگر هم در اینجا وجود دارد که می تواند به عنوان یکی از تفاوت های ظاهری درنظر گرفته شود و آن صفحه بسیار درخشان تر واچ های سری 9 است که باید گفت این موضوع بیشتر مربوط به تفاوت از نظر صفحه نمایش است که در بخش بعدی آن را بررسی خواهیم کرد.

مقایسه از نظر طراحی

مقایسه اپل واچ 8 با اپل واچ 9 از نظر صفحه نمایش

یکی از موارد مهمی که اپل آن را به عنوان تفاوت کلیدی خود ارائه داده است (البته به جز تراشه قدرتمند آن) استفاده از یک صفحه نمایش درخشان با دو برابر قدرت نوردهی و البته تنظیمات خارق العاده برای کاهش و افزایش نور در آن می باشد. در واقع برای اپل واچ های سری 9 هم از همان صفحه نمایشی استفاده شده است که در سری 8 به کار رفته است. اما میزان نور آن از 1000 نیت به 2000 نیت رسیده است و این به معنی درخشندگی دو برابری آن است. همینطور این امکان به کاربران داده شده است که میزان نور را تا 1 نیت، پایین بیاورند.

به طور کلی باید گفت در اپل واچ سری 9 ما با بهترین صفحه ای که در تمامی واچ های اپل ارائه شده است مواجه ایم.

مقایسه سخت افزاری اپل واچ سری 8 و 9

مقایسه Apple Watch Series 9 با Series 8 از نظر سخت افزار می تواند یکی دیگر از موارد مهم باشد و همانطور که در جدول مقایسه هم می توانید مشاهده کنید، تراشه اصلی این ساعت ها در سری 9 یک مدل ارتقا داشته است که باید گفت می تواند یک مورد مهم و بزرگ به حساب بیاید. اگر بخواهیم قدرت پردازش این پردازنده ها را با سایر پردازنده ها مقایسه کنیم می توانیم بگوییم پردازنده S8 به کار رفته در اپل واچ های سری 8 برابر با پردازنده A13 Bionic است که در گوشی آیفون 11 از آن استفاده شده است. همینطور پردازنده جدید Apple S9 را می توان با پردازنده A14 Bionic مقایسه کرد که از آن در آیفون 12 استفاده شده بود.

مقایسه سخت افزاری اپل واچ سری 8 و 9

میزان رم در این ساعت ثابت باقی مانده است و باید گفت که در واقع این فضا برای این پردازنده های سبک کافی می باشد و مشکلی برای ساعت هوشمند ما ایجاد نمی کند. اما فضای ذخیره سازی دو برابر شده است که می تواند برای خیلی از کاربران جالب باشد. ارتقای حافظه داخلی از 32 به 64 گیگابایت در کنار افزایش توان پردازشی به معنای امکان استفاده از برنامه ها و اپلیکیشن های بیشتر برای این ساعت های هوشمند است که در بخش مقایسه نرم افزاری در مورد آنها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

مقایسه از نظر نرم افزاری

مقایسه Apple Watch Series 9 با Series 8 از نظر نرم افزار یک مقایسه خوب و جالب را به ما می دهد. در واقع ویژگی های جذاب و زیادی وجود دارند که می توان در مورد اپل واچ های سری 9 به آنها اشاره کرد که در سری 8 وجود نداشته اند. مهمترین آنها استفاده از سیستم عامل سری بالاتر یعنی watchOS 10 است که امکانات خوبی در آن برای استفاده از سنسور های جدید ارائه شده است. در واقع این سیستم عامل خیلی بهتر از موارد قبلی می تواند با ساعت هوشمند شما مچ شده و از امکانات آن به نحو بهتری استفاده می کند.

یکی از ویژگی های جذاب دیگر امکان استفاده از دستیار هوشمند آیفون یعنی سیری است. در ساعت های سری 8 برای استفاده از سیری لازم بود که واچ با استفاده از بلوتوث و یا آیکلود به آیفون متصل شده و در واقع از دستیار موجود در تلفن به شما سرویس داده می شد. اما در سری 9 سیری به صورت فعال روی ساعت وجود دارد و می تواند کار های مختلفی را روی برنامه های واچ برای شما پیاده ساز کند.

تفاوت ساعت هوشمند اپل واچ سری 8 و سری 9

علاوه بر اینها قابلیت مهم نرم افزاری دیگری که در واچ های سری 9 اضافه شده است امکان دبل تاچ است. شاید این ویژگی خیلی مهم به نظر برسد اما شما با دو بار ضربه زدن روی صفحه ساعت خود می توانید کارهای مختلف و زیادی مانند جواب دادن به تماس ها، رد کردن نوتیفیکیشن ها، ساکت کردن آلارم ها، فعال کردن حالت چرت زدن (Snooze) در آلارم و یا حتی کار گرفتن عکس را روی گوشی آیفون خود انجام داده و یکی از کاربردی ترین ویژگی هایی است که پیش از این روی اپل واچ های سری 8 مشاهده نمی شد.

مقایسه اپل واچ 8 با اپل واچ 9 از نظر باتری

در مورد باتری این دو دستگاه باید بگوییم که هر دو باتری از نوع یون لیتیوم یونی و با ظرفیت تقریبی 308 آمپر هستند. این میزان از آن جهت تقریبی است که اپل به صورت رسمی مدل و ظرفیت دقیق باتری های خود را ارائه نمی دهد، اما با توجه به تست ها به نظر می رسد که ظرفیت باتری های این دو دیوایس 308 میلی آمپر باشد که برای 18 ساعت استفاده فعال از نظر اتصال به گوشی و همینطور فعال بودن تمامی سنسور ها کافی به نظر می رسد.

مقایسه از نظر باتری

مقایسه از نظر حسگر ها و سنسور ها

عموما وقتی پای ارتقای سخت افزار در میان باشد، می توان انتظار داشت که اتفاقات خوبی هم برای سنسور ها و حسگر ها بیفتد. در مورد اپل واچ سری 9 هم باید گفت که این اتفاق افتاده است و گزینه های جدیدی روی آن قرار گرفته است. البته بسیاری از این سنسور ها در حالت اولیه خود باقی مانده اند اما می توان گفت که بازدهی و کارکرد آنها بهبود پیدا کرده است. در این میان حسگر های مهمی که در بین هر دو دستگاه وجود دارند از این قرارند:

  • سنسور دما
  • سنسور میزان اکسیژن خون
  • سنسور الکتریکی ضربان قلب
  • سنسور نوری نسل سوم برای کنترل ضربان قلب

علاوه بر این موارد گزینه های دیگری مانند چیپ Ultra-Wideband حرفه ای و جدید نیز به سری 9 اضافه شده است که یکی از بهترین ویژگی های این محصول برای انتقال دیتا به صورت سریع با گوشی و اتصال آن به گوشی می باشد.

تفاوت ساعت هوشمند اپل واچ سری 8 و سری 9 از نظر قیمت

یکی از جالب ترین و بهترین بحث ها برای مقایسه این دو محصول اپل، قیمتی است که با آن ارائه شده اند. همانطور که در جدول ابتدا مقاله دیدید، قیمت پایه ارائه شده برای هر دوی این محصولات مبلغ 399 دلار اعلام شده است که اپل توانسته است این ویژگی های حرفه ای و خوب را با قیمت ثابت و همان قیمت قبلی به کاربران خود ارائه دهد. این قمیت در انگلستان حتی کاهش هم داشته است و اپل واچ های جدیدتر ارزانتر خواهند بود.

تفاوت ساعت هوشمند اپل واچ سری 8 و سری 9 از نظر قیمت

هر چند باید در نظر داشت قیمت اصلی و قیمت فروش اپل واچ های سری 8 که در سایت اپل  و به صورت رسمی 399 دلار است، در بازار کمی پایین تر آمده و شما می توانید همین محصول را با قیمت واقعی 310 دلار در آمازون پیدا کنید. به هر حال این افت قیمت بعد از معرفی محصولات جدید کاملا طبیعی به نظر می رسد.

به هر حال باید گفت موضوع ثابت بودن قیمت محصولات سری جدید با قیمت محصولات قبلی، ویژگی ای است که حداقل کاربران ایرانی با آن غریبه هستند و کمتر می توان در بازار چنین چیزهایی را پیدا کرد. در صورتی که شما هم قصد خرید اپل واچ سری 9 را دارید باید تا زمان عرضه آن صبر کنید تا قیمت آن در ایران هم مشخص شود.

نتیجه گیری

مقایسه اپل واچ 8 با اپل واچ 9 موضوع اصلی مقاله ما بود که به صورت موردی به بررسی آن پرداختیم. اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم که فرق اپل واچ 8 با اپل واچ 9 در کجاست باید گفت ارتقای سخت افزاری از نظر تراشه، صفحه نمایش بسیار درخشان تر و قابلیت تنظیم نوردهی بهتر، سنسور های مختلف، افزایش حافظه داخلی به اندازه دو برابر، استفاده از امکاناتی مانند دستیار صوتی اپل یا همان سیری، از جمله مهمترین مواردی هستند که می توان گفت اپل آنها را در سری جدید این واچ ها ارتقا داده است. در صورتی که نظری در این مورد دارید، خوشحال می شویم که آن را با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402