بیوگرافی لیندا کیانی ؛ زندگی خصوصی، کارنامه هنری و حقایق زندگی او

  • Hamed
  • 05 مهر 1402 11:00
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

لیندا کیانی یکی از هنرپیشگان زن دیده شده سینما و تلویزیون محسوب می‌شود که با ایفای نقش خود در ذهن مخاطب ماندگار شده است. در این مقاله با بیوگرافی لیندا کیانی همراه شما هستیم.

لیندا کیانی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در سال ۱۳۵۹ متولد شد‌. او پس از اتمام دوره لیسانس خود، نزد محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان دوره بازیگری و نزد حمید سمندریان و مهتاب کرامتی دوره فن بیان را گذراند تا اینکه در سال 1386 با معرفی آقای شریفی نیا با سریال ساعت شنی وارد دنیای بازیگری شد. سال بعد نیز با فیلم آقای هفت رنگ پا به سینما گذاشت. این هنرپیشه با بازی در نقش کوتاه معصومه در سریال روز حسرت به خوبی دیده شد و سرانجام سریال‌های رستگاران و روز حسرت او را مشهور کردند. بازی خانم کیانی در سریال دلدادگان بسیار مورد تحسین قرار گرفت و تا کنون یکبار نامزد بهترین نقش مکمل زن برای فیلم ضد شده است. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با زندگینامه لیندا کیانی همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی لیندا کیانی

در ادامه توجه شما را به اطلاعات شخصی لیندا کیانی جلب می‌کنیم که می‌توان به یکی از سوالات مهم در ذهن شما مثل لیندا کیانی چند سال دارد، پاسخ داده شود.

  • نام: لیندا کیانی
  • تاریخ تولد: ۲۳ شهریور ۱۳۵۹
  • محل تولد: آبادان
  • سن لیندا کیانی: ۴۳ سال
  • قد لیندا کیانی: ۱۶۴ سانتی متر
  • تحصیلات: کارشناسی ارشد فلسفه
  • وضعیت تاهل لیندا کیانی: متاهل (از سال ۱۳۹۸ تا کنون)
  • صفحه اینستاگرام لیندا کیانی: lindakiani4@

زندگی نامه لیندا کیانی

در این بخش بیوگرافی لیندا کیانی، زندگی شخصی او را مرور می‌کنیم‌‌.

از تولد تا جوانی

عکس کودکی لیندا کیانی

لیندا کیانی در بیست و سومین روز از آخرین ماه سال ۱۳۵۹ متولد شد. او در خانواده‌ای هفت نفره به دنیا آمد و چهارمین فرزند خانواده خود بعد از سه برادر است. بعد از لیندا خواهر کوچکتر او و آخرین فرزند خانواده متولد شد. پس از جنگ ایران و عراق، خانواده خانم کیانی ابتدا به مرودشت شیراز و سپس به تهران نقل مکان کردند. او در دانشگاه رشته در فلسفه قبول شد و پس از اتمام دوره لیسانس، دوره بازیگری را نزد  محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان و سپس نزد مرحوم سمندریان و خانم مهتاب کرامتی برای فن بیان آموزش دید. این بازیگر سپس در رشته فلسفه فوق لیسانس گرفت.

زندگی خصوصی خانم کیانی

درباره زندگی خصوصی لیندا کیانی باید بدانید که در سال ۱۳۹۸، وقتی لیندا کیانی ۳۹ سال داشت، ازدواج کرد. این خبر را لیندا کیانی در ویژه برنامه عید فطر برنامه کودکان تایید کرد، اما هنوز عکسی از مراسم ازدواج و همسر لیندا کیانی منتشر نشده است.

زندگی شغلی لیندا کیانی

این بخش را با زندگی حرفه‌ای خانم بازیگر همراه شما هستیم.

شروع فعالیت بازیگری

همانطور که پیش این اشاره کردیم، لیندا کیانی در سال ۱۳۸۶ اولین فعالیت خود در تلویزیون با سریال ساعت شنی و در سال ۱۳۸۷ اولین فعالیت سینمایی خود را با فیلم آقای هفت رنگ داشت. او ۱۳۸۸ در سریال رستگاران به کارگردانی سیروس مقدم، به همراه پوریا پورسرخ و آتیلا پیانی بازی کرد و در نقش رویا به ایفای نقش داشت. رستگاران داستانی است که ماجراهای زندگی چندین شخصیت را در بر می‌گیرد و در ۵۳ قسمت مختلف، در هر قسمت به داستان یکی از این شخصیت‌ها می‌پردازد. اما اتفاقات اصلی سریال در یک ساختمان پنج طبقه رخ می‌دهد و طبقه مرکزی این ساختمان، محل اتفاقات اصلی داستان برای شخصیت‌های آن طبقه است.

فیلم ها و نمایش های تلویزیونی لیندا کیانی

لیندا کیانی و شهرت

همچنین، لیندا کیانی در سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۰ در سریال وضعیت سفید، که توسط حمید نعمت‌الله کارگردانی شده و هادی مقدم دوست و حمید نعمت‌الله نویسنده آن بودند، نقش‌آفرینی کرد. داستان این سریال در زمان شروع حمله موشکی به تهران در زمستان سال ۱۳۶۶ رخ می‌دهد. یک خانواده پرجمعیت که درون خود تنش‌ها و اختلافاتی دارند، برای فرار از حملات دشمن، به باغ مادرشان در یک روستا در حومه تهران پناه می‌برند. این روستا در واقع به محل اسکان بخشی از جمعیت جنگ‌زده تبدیل شده است.

در سال ۱۳۹۰، لیندا کیانی در سریال تا ثریا به کارگردانی سیروس مقدم و بازیگرانی مانند آزیتا حاجیان و هومن سیدی همکاری کرد. او در نقش دختر ثریا به تصویر کشیده شد. داستان این سریال درباره زندگی ثریا است، یک زن پیر که پانزده سال قبل همسر خود را از دست داده است و در بیمارستانی به عنوان پرستار فعالیت می‌کند. او با سرهنگی به نام همایون ارشادی آشنا می‌شود و پس از درمان، به طور مخفیانه با او ازدواج می‌کند.

همچنین، لیندا کیانی پس از سریال‌های وضعیت سفید و تا ثریا، در سال ۱۳۹۱ در سریال “مادر سیاه” به کارگردانی مژده جمال‌زاده و نویسندگی ناصر ادیب بازی کرد. این سریال داستانی اجتماعی دارد که در مورد زندگی زنانی است که به عنوان بیوه‌ها و مادران تنها، با مشکلات روزمره و چالش‌هایی مواجه هستند. لیندا کیانی در این سریال نقش “ناهید” را بازی کرد.

در سال ۱۳۹۲، لیندا کیانی در سریال “پایتخت” به کارگردانی سیروس مقدم و نویسندگی کوروش نریمانی و کوروش نریمانی حضور داشت. این سریال درباره زندگی خانواده‌ای است که در تهران زندگی می‌کنند و با مسائل اجتماعی و اقتصادی مواجه هستند. لیندا کیانی در این سریال نقش “نیلوفر” را بازی کرد.

از حضور در سریال های بیشتر تا موفقیت‌های سینمایی

سریال های لیندا کیانی

خانم کیانی همواره آهسته و پیوسته پیش می‌رفت. پس از ایفای نقش در پایتخت، او در سریال‌هایی همچون ماتادور، مدینه، نفس گرم و پشت بام تهران حضور داشت و آن کاراکتر کلیشه دختر خوب و پاک را که به چهره معصومش نیز می‌آمد، بازی می‌کرد. در سال ۱۳۹۶ اما خانم کیانی را در هیبتی جدید دیدیم، او در سریال دلدادگان ابتدا همان چهره معصوم را به تصویر می‌کشید تا اینکه رفته رفته روحیه خودخواه و بلندپرواز خود را در سریال نشان داد و تبدیل به چهره خاکستری فرزانه در سریال شد.

از سال ۱۳۹۶ به بعد دیگر لیندا کیانی را در ،سکوه پرتاب خود، یعنی تلویزیون ندیدیم. طی سال‌های بعد او در سینما فیلم‌های  خجالت نکش، پالتو شتری، فیلم بازیوو، مرده خور، صحنه‌زنی، ضد و چرا گریه نمی‌کنی؟ را بازی کرد. او برای فیلم ضد که در ۱۴۰۲ اکران شد، نامزد جایزه بهترین بازیگر زن مکمل در جشنواره فجر شد که این اولین نامزدی او در جشنواره فجر محسوب می‌شود. همچنین فیلم چرا گریه نمی‌کنی؟ او نیز در ۱۴۰۲ اکران شده و مورد توجه قرار گرفته است.

از سال ۱۳۹۸، لیندا کیانی را با ایفای نقش در سریال مانکن و شبکه نمایش خانگی دیدیم. او همچنین در سریال‌های آنها، میدان سرخ و سریال خون‌سرد نیز حضور داشت و ایفای نقش‌هایش با موفقیت روبه‌رو شدند. باید خاطر نشان کنیم خانم بازیگر سابقه اجرا نیز دارند و برنامه شیرزن را در سال ۱۳۹۷ مجری‌گری کرده‌ است.

فیلم های لیندا کیانی

فیلم های لیندا کیانی

در این بخش گزیده‌ای از فیلم های لیندا کیانی را برای شما لیست کرده‌ایم:

سالعنوانکارگردان
۱۴۰۱چرا گریه نمی‌کنی؟علیرضا معتمدی
۱۴۰۰ضدامیرعباس ربیعی
۱۴۰۰پریسانکامبیز بابایی
۱۳۹۹صحنه‌زنیعلیرضا صمدی
۱۳۹۹منصورسیاوش سرمدی
۱۳۹۸مرده خورصادق صادق دقیقی
۱۳۹۸مورچه خوارشاهد احمدلو
۱۳۹۸بازیووامیرحسین قهرایی
۱۳۹۷دیدن این فیلم جرم است!رضا زهتابچیان
۱۳۹۷پالتو شتریمهدی علی میرزایی
۱۳۹۷زعفرانیه ۱۴ تیرعلی هاشمی
۱۳۹۷چشم‌وگوش بستهفرزاد مؤتمن
۱۳۹۶خجالت نکشرضا مقصودی
۱۳۹۵اکسیدانحامد محمدی
۱۳۹۵انزوامرتضی علی عباس میرزایی
۱۳۹۵ماجرای نیمروزمحمدحسین مهدویان
۱۳۹۳گاو زخمیسعید دولت‌خانی
۱۳۸۸ناسپاسحسن هدایت
۱۳۸۷آقای هفت‌رنگشهرام شاه حسینی

سریال های لیندا کیانی

سالعنوانکارگردان
۱۳۸۳گارد ساحلیمحسن شاه‌محمدی شبکه سه
۱۳۸۶ساعت شنیبهرام بهرامیان شبکه یک
۱۳۸۷روز حسرتسیروس مقدم شبکه یک
۱۳۸۸رستگارانسیروس مقدم شبکه سه
۱۳۹۰وضعیت سفیدحمید نعمت‌الله شبکه سه
۱۳۹۰تا ثریاسیروس مقدم شبکه یک
۱۳۹۱پایتخت ۲سیروس مقدم نوروز ۱۳۹۲
۱۳۹۲ماتادورفرهاد نجفی شبکه یک
۱۳۹۲مهرآبادسید فرید سجادی حسینی شبکه پنج
۱۳۹۳سال‌های ابریمهدی کرم‌پور شبکه دو
۱۳۹۳مدینهسیروس مقدم شبکه یک
۱۳۹۴نفس گرممحمدمهدی عسگرپور شبکه یک
۱۳۹۴پشت بام تهرانبهرنگ توفیقی شبکه یک
۱۳۹۵دورهمیمهران مدیری شبکه نسیم
۱۳۹۵کشیک قلبحسین مهکام شبکه یک
۱۳۹۵چرخ فلکعزیزالله حمید نژاد شبکه یک
۱۳۹۵–۹۶پرستارانعلیرضا افخمی شبکه یک
۱۳۹۶دلدادگانمنوچهر هادی

مجموعه های شبکه نمایش خانگی لیندا کیانی

سریال های لیندا کیانی

در این قسمت بیوگرافی لیندا کیانی با معرفی آثار شبکه نمایش خانگی او همراه شما هستیم:

سالعنوانکارگردان
۱۳۹۸مانکنحسین سهیلی زاده
۱۴۰۰آنهامیلاد جرموز، مهدی آقاجانی
۱۴۰۰میدان سرخابراهیم ابراهیمیان
۱۴۰۱شب‌های مافیاسعید ابوطالب
۱۴۰۱خون‌سردامیرحسین ترابی

تئاترهای لیندا کیانی

در این بخش گزیده‌ای از تئاتر های لیندا کیانی را برای شما لیست کرده‌ایم:

سالعنوان
۱۳۹۳گسترده سکوت
۱۳۹۵یافت آباد
۱۳۹۷زهرماری
۱۳۹۸عروس مردگان

جوایز و افتخارات لیندا کیانی

خانم کیانی در طول سال‌های بازیگری خود، موفق به کسب جوایز در حوزه فیلم فیلم و سریال شده است. در ادامه بیوگرافی لیندا کیانی با لیست جوایز نامزد شده و برنده شده او همراه شما هستیم.

عنوان جایزهجشنواره
برنده بهترین بازیگر زن برای فیلم سایهجشنواره فیلم یاس
برنده بهترین بازیگر زن برای فیلم دو شب و سه روزجشنواره فیلم یاس
برنده بهترین بازیگر زن برای فیلم کوتاه کلاس رانندگیجشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو آمریکا
برنده بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم مرده خورجشنواره جهانی فیلم دهلی نو
نامزد بهترین نقش مکمل زن برای فیلم ضدچهلمین جشنواره فیلم فجر

حواشی لیندا کیانی

حواشی لیندا کیانی

لیندا کیانی به همراه هنرمندانی دیگر، در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل حاضر شدند و در ورزشگاه آرنا دا بایشادا در شهر کوریتیبا شاهد اولین بازی ایران در این رقابت‌ها بودند. در این بازی، حریف ایران تیم ملی نیجریه بود. همین سفر برای لیندا کیانی به علت بد حجابی دردسرهای زیادی داشت که بخشی از آن شیطنت‌های رسانه‌ای بود.

در سال ۱۳۸۶، هنگامی که ۲۷ سال داشت، لیندا کیانی وارد سریال “ساعت شنی” به کارگردانی بهرام بهرامیان شد. او با معرفی محمدرضا شریفی نیا و با بازی در نقش مهتاب، توجه بسیاری را به خود جلب کرد. در آن زمان شایعاتی درباره ازدواج لیندا کیانی با ایمان حضرتی (بازیگر) پخش شد. این شایعات بر اساس چند عکس مشترک در پشت صحنه فیلمی بود که بعدها تکذیب شد.

این بازیگر در یکی از مصاحبه‌هایش گفت که گاهی باند بازی در سینما باعث می‌شود که بازیگرانی امثال او نتوانند به خوبی دیده شوند. او همچنین در پشت صحنه سریال پرستاران خاطرات خوبی را تجربه نکرده و فضای آن را دیکتاتوری و همچون رابطه کارمندی می‌دانست.

حقایق پنهان لیندا کیانی

در این بخش بیوگرافی لیندا کیانی با حقایقی درباره او همراه شما خواهیم بود.

تجربه دیدن مرحوم حسین پناهی

لیندا کیانی، یکی از بهترین تجربه‌های خود را همنشینی و صحبت کردن با افراد بزرگ و متفاوت می‌داند. یکی از این افراد بزرگ که کمترین زمانی را به همراهی و گفتگو با او سپری کرد، حسین پناهی بود. او یک مرد بزرگ بود و هر کلمه‌ای که از او می‌شنید، دارای یک فلسفه بود. زندگی و سادگی خط به خط شعرهای او، قدرتی داشت که توانست انسان‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. هرچند که تنها چند لحظه با او دیدار کرده بود، اما همه حرف‌های او هنوز در ذهنش مانده است.

چگونه عاشق فلسفه شد؟

در دوران کودکی، تنها دغدغه فکری او مربوط به وجود خدا بود. شب و روز در تلاش برای درک چگونگی وجود خدا بود و بسیاری از سوالات بی پاسخ در این زمینه داشت که هیچ کس قادر به پاسخ دادن به آن‌ها نبود. به همین دلیل به سمت فلسفه رفت تا به جواب سوالاتش برسد.

قضیه لال شدن و لکنت زبان

در دوران دبستان، در آبادان، مدرسه‌اش مورد بمباران قرار گرفت و به دلیل این حادثه، مدت کمی لکنت زبان گرفته بود. این اتفاق یک تجربه تلخ بود، اما به او یادآوری کرد که زندگی شفاف و قابل پیش‌بینی نیست و باید همیشه آماده باشد تا با شرایط غیرمنتظره مواجه شود.

آیا لیندا کیانی احساس خوشبختی دارد؟

حقایق پنهان لیندا کیانی

وقتی در یکی از مصاحبه‌ها از او سوال شد که حس خوشبختی در وجود خود دارد؟ پاسخ داد که بله و این را مدیون حضور مادرش در زندگی است. او به خانه و خانواده اهمیت زیادی می‌دهد و برای داشتن آنها شکرگزار است.

آیا به کمدی علاقه دارد؟

این بازیگر در یکی از مصاحبه‌هایش گفت که کمدی کار او نیست و به نظرش کسی که قدرت خندان انسان‌ها را داشته باشد، استعداد خاصی دارد و این امر کار هرکسی نیست.

علایق لیندا کیانی

او عاشق کارتون بابا لنگ دراز و شخصیت جودی ابوت است. خانم لیندا هرچقدر هم این کارتون را ببیند سیر نمی‌شود. به علاوه تیم موردعلاقه‌اش پرسپولیس است. عروسک جناب خان را بیشتر از کلاه قرمزی دوست دارد و همچنین علاقه دارد دو یا سه فرزد پسر داشته باشد.

مهارت های خاص لیندا کیانی

خانم به آشپزی علاقه دارد و دستپختش نیز خیلی خوب است. همچنین در رانندگی نیز ماهر است و دست فرمان خوبی دارد.

گذراندن دوره نقاشی

زمانی که خانم لیندا در هنرستان کمال الملک حضور داشتند، یک دوره یکساله سیاه قلم آموزش دیدند و برای دل خود گاهی نقاشی طبیعت بی‌جان یا گاهی‌ می‌کشد.

خانم کیانی رک و راست است

این بازیگر معتقد است که خیلی کم در زندگی خود احساس حسادت می‌کند و همیشه سعی می‌کند تا رک و راست باشد. این ویژگی او به گفته خودش باعث می‌شود کم سیاست جلوه کند و دوست دارد اصلاحاتی درباره آن انجام دهد.

آلبوم عکس های لیندا کیانی

در این بخش بیوگرافی لیندا کیانی با آلبوم عکس‌های او همراه شما هستیم.

کلام آخر

در این مقاله با بیوگرافی لیندا کیانی همراه شما بودیم و همچنین از حواشی و حقایق پنهان او نیز سخن گفتیم. نظر شما درباره این بازیگر زن محبوب ایرانی چیست؟ کدام فیلم یا سریال او را تماشا کرده‌اید و به آن علاقه داشتید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402