معرفی گوشی گوگل پیکسل ۹ + تصاویر و مشخصات فنی احتمالی

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی گوگل پیکسل ۹ محصول جدید گوگل است که خبر عرضه آن بسیار زودتر از زمانی که باید منتشر شود، درز پیدا کرده است. در این مقاله از پلازا می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به تمام اخبار و شایعاتی که تاکنون در مورد این گوشی منتشر شده است.

انتشار خبر محصولاتی که تازه قرار است به بازار بیایند، آن هم قبل از معرفی رسمی آنها، یکی از بخش های داغ بازار تکنولوژی است که خیلی از کاربران طرفدار آن هستند. اما باید گفت که این بحث در مورد گوشی‌های پیکسل گوگل کمی پیش از موعد و بسیار زودتر از آنچه که قرار بود اتفاق بیفتد، اتفاق افتاد. در حالی که گوگل به‌تازگی پرچم‌دار جدید خود یعنی گوشی گوگل پیکسل ۸ را معرفی کرده، خبرهایی حاکی از انتشار پرچم‌دار بعدی آن‌ها یعنی گوشی گوگل پیکسل ۹ در سال ۲۰۲۴ منتشر شده است.

فهرست مطالب

مشخصات احتمالی گوشی های Google Pixel 9

گوگل پیکسل ۹گوگل پیکسل ۹ پروگوگل پیکسل ۹ پرو XL
نمایشگر۶.۰۳ یا ۶.۱ اینچی۶.۱ یا ۶.۵ اینچی۶.۷ اینچی
پردازندهتنسور G4تنسور G4تنسور G4
رم۸ گیگابایت۱۲ گیگابایت۱۲ گیگابایت
حافظه۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت | ۱ ترابایت
باتری
دوربین‌ها
سیستم عاملاندروید ۱۵اندروید ۱۵اندروید ۱۵
قیمتاز ۶۹۹ دلاراز ۹۹۹ دلاراز ۱۱۹۹ دلار

معرفی گوشی های گوگل پیکسل ۹

پیکسل‌های گوگل همیشه جزو برترین گوشی‌های اندروید در بازار بوده‌اند و برای سری Google Pixel 9 نیز به‌نظر می‌رسد گوگل برنامه‌های جالب توجهی دارد. مثل همیشه، تا به اینجا اخبار و اطلاعات زیادی در مورد اعضای این خانواده منتشر شده است و به‌نظر می‌رسد این بار قرار است شاهد اضافه شدن یک عضو جدید به این سری هم باشیم.

طراحی مدل‌های گوشی های گوگل پیکسل ۹

براساس شایعات، به احتمال فراوان امسال شاهد معرفی ۳ مدل مختلف پیکسل خواهیم بود. البته از اواخر سال ۲۰۲۲ اخباری در این مورد به گوش می‌رسید اما به‌نظر می‌رسد گوگل قصد دارد این ایده را برای سری ۹ پیکسل‌های خود، اجرایی کند. در ادامه نگاهی داریم به این ۳ مدل و امکانات احتمالی که قرار است در اختیار ما قرار دهند.

گوگل پیکسل ۹

با توجه به اضافه شدن یک مدل جدید، این احتمال وجود دارد که مدل پایه، نتواند خیلی مورد توجه قرار بگیرد. البته همه چیز بستگی به قیمتی که گوگل برای آن درنظر می‌گیرد، دارد. با توجه به رندرهای منتشر شده از این گوشی، گوگل قرار است در پنل پشتی از طراحی جدیدی برای نوار دوربین‌های آن استفاده کند. اما ظاهرا امسال هم این گوشی فاقد لنز تله‌فوتو خواهد بود.

گوشی گوگل پیکسل ۹  با توجه به این رندرها، می‌توان گفت در بخش طراحی، گوگل قصد دارد از سامسونگ و اپل الهام بگیرد و گوشی را با قاب تخت عرضه کند. اما به غیر از این طراحی جدید ماژول دوربین‌ها و قاب تخت، بعید است شاهد تغییر دیگری در این گوشی باشیم و احتمالا همان نمایشگر ۶.۰۳ اینچی از ما استقبال خواهد کرد. البته به‌تازگی گفته شده که این گوشی با نمایشگر ۶.۱ اینچی همراه خواهد شد.

گوگل پیکسل ۹ پرو

پیکسل ۹ پرو مثل مدل‌های قبلی، احتمالا گران‌ترین عضو این خانواده خواهد بود و ویژگی‌های پریمیوم گوگل برای سری پیکسل را ارائه می‌کند. از جمله این ویژگی‌ها دوربین تله‌فوتو است که این بار ظاهرا قرار است در یک گوشی با ابعاد کوچک‌تر قرار بگیرد.

براساس گمانه‌زنی‌ها، پیکسل ۹ پرو با همان ابعاد پیکسل ۹ عرضه می‌شود و از یک نمایشگر بسیار کوچک‌تر از مدل قبلی با اندازه ۶.۲ اینچ، بهره می‌برد. با این تفاوت که نمایشگر مدل پرو، حاشیه‌های بسیار ظریف‌تری از پیکسل ۹ خواهد داشت. گذشته از حاشیه‌های کمتر و لنز تله‌فوتو، بعید است که این گوشی تفاوت زیادی نسبت به پیکسل ۹ داشته باشد و احتمالا از لحاظ طراحی، با همان شکل و ظاهر را حفظ می‌کند.

گوگل پیکسل ۹

از طرف دیگر و با توجه به رندرهای منتشر شده توسط OnLeaks، مدل پرو قرار است از نمایشگر ۶.۱ اینچی بهره ببرد و مدل پایه دارای نمایشگر ۶.۰۳ اینچی خواهد بود.

البته فعلا اطلاعات بیشتری از این گوشی منتشر نشده و است این احتمال وجود دارد که مدل پرو دارای پوشش متفاوتی برای پنل پشتی و یا قاب باشد.

گوگل پیکسل ۹ پرو XL

عضو جدیدی که احتمالا به این خانواده بازخواهد گشت، مدل XL است. این مدل احتمالا مدل جدیدتر پیکسل ۸ پرو خواهد بود. در حقیقت می‌توان گفت که در پیکسل‌های جدید، پیکسل ۹ پرو یک عضو جدید به‌حساب می‌آید و مدل XL تنها تغییر نام داشته است.

گوشی گوگل پیکسل ۹

این مدل تقریبا با همان ابعاد و اندازه پیکسل ۸ پرو عرضه می‌شود و با توجه به اطلاعاتی که OnLeaks منتشر کرده، از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی بهره می‌برد. از لحاظ طراحی در پنل پشتی این گوشی از همان طراحی جدید نوار دوربین برخوردار است.

سخت افزار گوشی های Google Pixel 9

گذشته از تفاوت‌هایی که در طراحی، ابعاد و دوربین‌ها بین این گوشی‌ها وجود دارد، مشخصات آن‌ها در بسیاری از جنبه‌ها احتمالا یکسان خواهد بود.

پردازنده و مودم جدید

انتظار داریم تراشه گوگل تنسور G4 قلب تپنده این گوشی‌ها باشد. این تراشه کمی قدرتمندتر از تنسور G3 خواهد بود و مثل قبل قرار است توسط سامسونگ ساخته شود؛ به همین خاطر می‌توان آن را یک نسخه متفاوت از تراشه‌های اگزینوس به‌حساب آورد.

سامسونگ همچنین قرار است یک مودم جدید به نام اگزینوس ۵۴۰۰ برای این گوشی تولید کند. براساس گزارشات، این مودم مصرف باتری کمتر و سرعت بیشتری از مودم فعلی گوشی‌های پیکسل دارد و با توجه به این که مودم پیکسل‌های گوگل از پیکسل ۶، عملکرد جالب توجهی نداشتند، به‌نظر می‌رسد گوگل قصد دارد یکی از نقاط ضعف کلیدی گوشی‌های خود را با این مودم، برطرف کند.

گوگل پیکسل ۹

نکته جالب توجه این است که این مودم، به احتمال زیاد از ارتباطات ماهواره‌ای نیز پشتیبانی خواهد کرد. از آنجایی که پشتیبانی از تماس ماهواره‌ای قرار است به اندروید ۱۵ اضافه شود، به احتمال زیاد گوشی‌های پیکسل ۹ نیز به‌لطف اگزینوس ۵۴۰۰، با پشتیبانی از این قابلیت عرضه می‌شوند.

رم و حافظه گوشی‌های پیکسل ۹

هنوز مشخص نیست که آیا در بحث حافظه و رم، تفاوتی میان پیکسل ۹ پرو و پیکسل ۹ پرو XL وجود خواهد داشت یا خیر. سال گذشته مدل پرو با رم ۱۲ گیگابایتی عرضه شد و مدل پایه از رم ۸ گیگابایت بهره می‌برد. با توجه به اضافه شدن قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید از جمله هوش مصنوعی گوگل جمینای به اکوسیستم گوگل، این احتمال وجود دارد که مدل پایه با رم بیشتری همراه شود تا بتواند از این قابلیت‌ها پشتیبانی کند. البته این احتمال هم وجود دارد که قابلیت‌های هوش مصنوعی تنها در مدل‌های پرو در دسترس قرار بگیرند.

متاسفانه هنوز در مورد حافظه یا دیگر مشخصات سخت‌افزاری مثل باتری یا سرعت شارژ اطلاعاتی منتشر نشده است.

دوربین گوشی Google Pixel 9

در مورد دوربین‌ها، اطلاعات زیادی منتشر نشده است. این احتمال وجود دارد که گوگل با پیروی از اپل، از یک دوربین تله‌فوتو ضعیف‌تر در گوشی کوچک‌تر (پیکسل ۹ پرو) استفاده کرده و دوربین قدرتمندتر را برای گوشی پرچم‌دار بزرگ‌تر خود (پیکسل ۹ پرو XL) نگه دارد. البته باید منتظر انتشار اطلاعات بیشتر بمانیم تا مطمئن شویم.

گوشی گوگل پیکسل ۹

اما مدل پایه یعنی پیکسل ۹، احتمالا تغییر زیادی نخواهد داشت و همچنان بدون یک لنز تله‌فوتو به‌فروش خواهد رفت. در مورد ویژگی ها و جزئیات هر کدام از این دوربین ها اطلاعات چندانی در دست نیست و منابع مختلف، اطلاعاتی متناقض را در این خصوص ارائه می دهند.

 

باتری و ارتباطات گوشی گوگل پیکسل ۹

از نظر باتری باید گفت که گوشی گوگل پیکسل ۹ یک باتری ۵۱۰۰ میلی آمپری از نوع لیتیوم – ین خواهد داشت که مطمئنا قابلیت فست شارژ و به احتمال زیاد شارژ معکوس نیز به آن اضافه شده است. هر چند این باتری از ظرفیت خوبی برخوردار است، اما باید گفت که با وجود استفاده از تراشه ای پرمصرف و احتمال داغ کردن های زیاد، نمی توان انتظار چندانی را از این باتری داشت.

گوشی گوگل پیکسل ۹

همینطور در مورد ارتباطات و سنسور های این گوشی نیز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و تمام اطلاعاتی که در وب وجود دارد گمانه زنی هایی است که بر اساس اطلاعات ارائه شده برای گوشی های سری گوگل پیکسل ۸ یعنی دو گوشی گوگل پیکسل ۸ و ۸ پرو ارائه شده اند.

تاریخ عرضه و قیمت گوشی های گوگل پیکسل 9

در مورد تاریخ عرضه این گوشی نیز باید گفت که نزدیک ترین زمان برای عرضه اکتبر سال ۲۰۲۴ یا همان مهر و آبان ۱۴۰۳ خواهد بود. به‌خصوص به این دلیل که از سال ۲۰۱۶، تمامی پیکسل‌های گوگل در پاییز و در ماه اکتبر معرفی شدند. البته به استثنا پیکسل ۵ که کمی زودتر معرفی و عرضه شد.

برای سری پیکسل ۹ هم انتظار داریم در کنفرانس گوگل I/O که قرار است در ۱۴ می برگزار شود، اطلاعات بیشتری به دست بیاوریم و سپس در ماه اکتبر شاهد معرفی رسمی این گوشی‌ها در کنار اندروید ۱۵ باشیم.

گوگل پیکسل ۹

در مورد قیمت گذاری های گوگل باید گفت که این برند بزرگ به این مشهور است که گوشی های پرچمدار خود را با قیمتی پایین تر از آنچه که سامسونگ و اپل ارائه می دهند، روانه بازار می کند. در سال ۲۰۲۳، پیکسل ۸ با قیمت پایه ۶۹۹ دلار عرضه و پیکسل ۸ پرو نیز ۹۹۹ دلار قیمت داشت. با توجه به اینکه گوشی پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو با افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری همراه شده‌اند، بعید است قیمت پیکسل ۹ باز هم افزایش داشته باشد. البته در صورت اضافه شدن پیکسل ۹ پرو XL به این جمع، احتمالا این گوشی با قیمت بالاتر و در حد ۱۱۹۹ دلار به‌فروش خواهد رفت.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی گوشی‌های گوگل پیکسل 9 پرداختیم و دیدیم که این سری قرار است چه قابلیت هایی را به کاربران ارائه دهد. در مورد گوشی Google Pixel 9 باید گفت که قرار است تا چند ماه آینده به بازار عرضه شود و عموما اطلاعاتی که اکنون از آن در دسترس است، تغییر خواهند کرد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402