معرفی تبلت شیائومی پد 6 مکس | یک تبلت بزرگ!

تبلت شیائومی پد 6 مکس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

تبلت شیائومی پد 6 مکس یکی از تبلت های چینی دیگری است که این روز ها در بازار خودنمایی می کند. تبلت شیائومی Pad 6 Max با اندازه بزرگ خود و ویژگی های دیگری که دارد توجه خیلی از کاربران را به خود جلب کرده است. در این مقاله از پلازا مشخصات و ویژگی های تبلت Xiaomi Pad 6 Max را با هم بررسی خواهیم کرد.

غول تکنولوژی چینی، در ماه گذشته تنبلت بزرگ خود را به کاربران عرضه کرد. اینبار شیائومی پا را از بلندپروازی های همیشگی فراتر گذاشته و تبلت اندرویدی را به کاربران ارائه کرده است که در رنج اندازه یک لپتاپ است! البته تبلت های دیگری در این سایز وجود دارند اما این موارد در دسته تبلت های ویندوزی طبقه بندی شده و از نظر قیمت و مشخصات تفاوت های زیادی را با این تبلت عادی اما بزرگ دارند. در مورد تبلت شیائومی پد 6 مکس باید گفت که این صفحه بزرگ و البته قیمت پایین و به صرفه می تواند برای خیلی از کاربرد ها مورد استفاده قرار بگیرد و طرفداران خاص خود را دارد.

فهرست مطالب

مشخصات تبلت شیائومی پد 6 مکس

علاوه بر بزرگی صفحه، باید گفت سخت افزار قوی و قدرت پردازشی بالا برای این تبلت، از مهمترین ویژگیهای آن است که آن را به لپ تاپ ها نزدیک می کند و از این رو می توان گفت که یک گزینه خوب برای کاربردهای خانگی به شمار می رود. البته سیستم عامل اندروید و عدم امکان نصب خیلی از برنامه های تخصصی روی این تبلت یکی از مشکلات آن خواهد بود اما برای کاربرد های عمومی خانگی و حتی دانش آموزان یک محصول خوب به شمار می رود. در جدول زیر می توانید مشخصات تبلت شیائومی پد 6 مکس را مشاهده کنید.

تبلت شیائومی Pad 6 Max
نمایشگر14 اینچی IPS LCD با رفرش‌ریت 120 هرتز و رزولوشن 1800 در 2880
ابعاد318.6 در 206.1 در 6.5 میلی‌متر
وزن750 گرم
پردازندهاسنپدراگون 8 پلاس نسل 1
رم8/12/16 گیگابایت
حافظه256/512 گیگابایت | 1 ترابایت
باتری10000 میلی‌آمپر با شارژ 67 وات
دوربین‌2 + 50 مگاپیکسل
سیستم عاملاندروید 13 با رابط کاربری MIUI Pad 14
قیمتاز 3799 یوآن (حدود 520 دلار)

در ادامه با هم به بررسی تبلت Xiaomi Pad 6 Max خواهیم پرداخت و این مشخصات را به صورت موردی باز می کنیم.

معرفی تبلت شیائومی پد 6 مکس

عموما در سه چهار ماه پایانی سال میلادی شرکت های بزرگ هر چه در توان دارند را برای بستن پرونده کاری خود ارائه می دهند. تبلت شیائومی پد 6 مکس هم یکی از همین محصولات بود که شیائومی آن را در ماه آگوست ارائه داد و اکنون یک ماهی است که این تبلت در اختیار کاربران قرار گرفته است. این تبلت که در بین فهرست جدیدترین تبلت 2023 بازار نیز قرار می گیرد، از نظر مشخصات و ویژگی ها در زمره تبلت های خوب و حرفه ای قرار می گیرد. همینطور می توان گفت که اگر سیستم عامل این تبلت از نوع اندروید نبود، می توانست یک گزینه ایده آل به جای لپ تاپ های خانگی باشد.

اجازه دهید با هم به بررسی موردی هر کدام از ویژگی های تبلت شیائومی Pad 6 Max بپردازیم و ببینیم در پس اعداد و ارقامی که گفته شد چه چیزی قرار دارد. اولین گزینه ای که می توان در مورد این تبلت معرفی کرد طراحی خاص و بزرگ آن است.

معرفی تبلت شیائومی پد 6 مکس

طراحی تبلت Xiaomi Pad 6 Max

همانطور که از تصاویر تبلت شیائومی پد 6 مکس می توان دید، ردپای طراحی های همیشگی شیائومی مانند چینش مربعی ماژول های دوربین و همینطور درج نام به صورت لیزری در پشت تبلت و برچسب های سفید رنگ بارکد و شماره سریال که برای خیلی از افراد ناخوشایند هستند در این تبلت به چشم می خورد. حاشیه دور صفحه نمایش این تبلت 14 اینچی نیز کمی بزرگ بوده و صفحه آن تنها 87 درصد از کل بدنه را می پوشاند.

از نظر رنگ بدنه نیز این تبلت اندرویدی بیشتر به رنگ های لپ تاپی متمایل است و دو رنگ مشکی و نقره ای بای آن ارائه شده است. این در حالی است که سایر تبلت های کوچکتر شیائومی حداقل با سه رنگ مختلف و در طیف رنگی غیر از سیاه و سفید منتشر می شدند.

طراحی تبلت Xiaomi Pad 6 Max

سخت افزار تبلت Xiaomi Pad 6 Max

بررسی سخت افزاری تبلت شیائومی پد 6 مکس یکی از مواردی است که این تبلت می تواند ویژگی های خوب و قدرتمند خود را برای ما معرفی کند. در خصوص این تبلت باید گفت استفاده از پردازنده قوی، پردازنده گرافیکی خوب و همینطور رم بالا باعث شده است که این تبلت بتواند در بین گزینه های مربوط به بهترین تبلت های شیائومی قرار بگیرد. پرازنده ی تبلت شیائومی پد 6 مکس از نوع اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 است که می توان گفت قدرتمند ترین پردازنده در تبلت های شیائومی است که به جز این این دیوایس روی تبلت شیائومی پد 6 پرو که در ماه آپریل امسال عرضه شد استفاده شده است.

این پردازنده حرفه ای موبایل که می توان آن را یکی از بهترین ها دانست، در کنار پردازنده گرافیکی تبلت شیائومی Pad 6 Max که یک پردازنده Adreno 730 است می تواند به بازدهی حداکثری خود برسد و در خیلی از کاربرد ها به خصوص گیمینگ یک گزینه ایده آل باشد. ویژگی اصلی این پردازنده گرافیکی این است که با بالاتر بردن تراشه های داخلی واحد محاسبه و منطق، کارکرد آن 30 درصد نسبت به مدل های قبلی بازدهی داشته است. این موضوعی است که شرکت ارائه دهنده این تراشه یعنی کوالکام (Qualcomm) تاکید بالایی روی آن دارد.

سخت افزار تبلت Xiaomi Pad 6 Max

صفحه نمایش تبلت شیائومی پد 6 مکس

برای صفحه نمایش در تبلت شیائومی پد 6 مکس از یک صفحه با کیفیت از نوع IPS LCD استفاده شده است که قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ را دارد. این نمایشگر ویژگی های خوبی مانند HDR10 و دالبی ویژن را برای نمایش بهتر به کار گرفته است. رزولوشن این تبلت، 1800 در 2880 لاست که البته برای این صفحه بزرگ کمی پایین به نظر می رسد. البته این موضوع می تواند به دلیل چگالی پایین این صفحه نمایش باشد که با 242 نقطه در اینچ گزینه زیاد جالبی برای چنین تبلت بزرگی به نظر نمی رسد.

البته همین موضوع است که قیمت این تبلت را پایین نگه داشته است، و در صورتی استفاده از نمایشگر های دیگر و با کیفیت تری مانند AMOLED هزینه ای که کاربران باید برای استفاده از این تبلت پرداخت می کردند به صورت چشمگیری افزایش پیدا می کرد.

حافظه داخلی و رم تبلت شیائومی Pad 6 Max

همانطور که در جدول بالا نیز مشاهده کردید این گوشی با فضای ذخیره سازی 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و یک ترابایت به کاربران عرضه می شود. از نظر فضای ذخیره سازی باید گفت که این تبت بزرگ با فضای زیادی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. از نظر رم نیز تمامی نسخه های این تبلت دارای رم 12 گیگابایت هستند که می تواند برای کارکرد برنامه های سنگین در ابعاد نمایش بزرگ بسیار ایده آل باشد. البته یک نسخه از رم 8 گیگابایتی نیز وجود دارد که با حافظه 256 گیگابایت ارائه شده و نسخه پایه این تبلت خواهد بود.

حافظه داخلی و رم تبلت شیائومی Pad 6 Max

دوربین تبلت شیائومی Pad 6 Max

از نظر دوربین نمی توان چندان شگفتی زیادی را روی این تبلت دید. دوربین های این تبلت دو ماژول دوربین معمولی 50 مگاپیکسلی (اصلی) و 2 مگاپیکسلی (عمق) برای دوربین اصلی است که البته قابلیت های پایه مانند PDAF، HDR، تصویر برداری پانوراما و فیلمبرداری 4K یا 30 و 60 فریم در ثانیه را به کاربران ارائه می کند. دوربین جلو نیز یک دوربین 20 مگاپیکسلی است که دارای سنسور ToF بوده و همینطور می تواند با کیفیت 1080 و 60 فریم در ثانیه کار فیلم برداری را برای کاربران انجام دهد.

باتری Xiaomi Pad 6 Max

شیائومی یک باتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت 10 هزار میلی آمپر را روی این تبلت قرار داده است که با یک شارژر 67 وات فست شارژ می تواند به راحتی در مدت کوتاهی فول شارژ شده و آماده به کار باشد. همینطور ویژگی ریورس شارژ این تبلت نیز به شما کمک می کند از آن به عنوان یک پاوربانک با توان 33 وات استفاده کنید و سایر گجت های همراه را شارژ کنید.

باتری Xiaomi Pad 6 Max

قیمت و تاریخ عرضه

در مورد تاریخ عرضه تبلت Xiaomi Pad 6 Max باید گفت که این تبلت در روز معرفی خود یعنی در 14 آگوست یا همان 23 مرداد ماه به بازار چین عرضه شده است و در دسترس کاربران بوده است. در مورد قیمت تبلت شیائومی پد 6 مکس هم باید گفت بسته به نسخه هایی که دارد قیمت این تبلت می تواند متغیر باشد. قیمت شروع نسخه پایه 256 گیگابایتی با 8 گیگابایت رم، 670 دلار بوده که البته تفاوت جزئی در رنگ و اکسسوری همراه را نیز باید برای آن در نظر گرفت. همینطور قیمت نسخه 1 ترابایت و 16 گیگ رم به همراه اکسسوری ها مانند کیبورد و تاچ پد و همینطور قلم استایلوس در حدود 790 دلار می باشد.

مزایا و معایب تبلت شیائومی Pad 6 Max

اگر بخواهیم در مورد ایرادات و یا مزایای تبلت شیائومی پد 6 مکس به صورت دقیق صحبت کنیم باید کمی صبر کنیم تا مدت زمان بیشتری از آن بگذرد، و کاربران در زمان کار کردن با آن ایرادات آن را پیدا کنند. اما اگر بخواهیم با توجه به ویژگی هایی که این تبلت دارد در مورد این مزیت ها و معایب صحبت کنیم، جدول زیر می تواند اطلاعاتی که نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهد:

مزایا و ویژگی‌های مهم

                       

معایب و کاستی‌ها

  • صفحه نمایش بزرگ و جذاب
  • عمر باتری بسیار عالی و شارژر 67 واتی قوی
  • چیپست بسیار حرفه ای و خوب
  • کیفیت صدای خوب (8 اسپیکر به صورت استریو) و مناسب برای تماشای فیلم
  • استفاده از اندروید 13
  • رابط کاربری MIUI خوب و سازگار با دیوایس
  • پشتیبانی از فیلمبرداری 4K
  • قیمت اقتصادی و خوب نسبت به دستگاه های مشابه
  • وجود نسخه های مختلف با رم و حافظه داخلی بالا

 

  • بدون سیم کارت و شبکه موبایل
  • عدم پشتیبانی از SD Card و خروجی صدای 3.5 میلیمتری
  • عدم وجود حسگر اثر انگشت
  • بدون NFC
  • عدم پشتیبانی از شارژر بی سیم
  • عدم وجود سنسور های مختلف مانند ژیروسکوپ
  • پشتیبانی نکردن از زوم اپتیکال در حالت اولترا واید
  • عدم وجود محافظ صفحه گوریلا گلس

نتیجه گیری

در این مقاله با هم یک بررسی جامع و کامل را در مورد تبلت شیائومی پد 6 مکس دنبال کردیم و دیدیم که این تبلت حرفه ای و ایده آل می تواند چه امکاناتی را در اختیار کاربران قرار دهد. در این خصوص باید گفت شیائومی تبلتی ارائه کرده است که می توان از آن به نوعی مانند یک لپ تاپ با کاربری خانگی نیز استفاده کرد و تنها تفاوت آن سیستم عامل اندرویدی آن خواهد بود. این تبلت 14 اینچی ویژگی های خوبی مانند، پردازنده و GPU بسیار قوی و حرفه ای، حافظه رم و فضای ذخیره سازی بالا، کیفیت صدای عالی و استریو، قیمت اقتصادی و بسیاری از موارد دیگر را در اختیار کاربران قرار می دهد. در صورتی که به فکر خرید این تبلت هستیم پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله راهنمای جامع خرید تبلت بزنید تا با نکاتی که لازم است قبل از خرید در نظر داشته باشید، بیشتر آشنا شوید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402