نقد و بررسی بازی EA Sports FC 24

نقد و بررسی بازی EA Sports FC 24
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

طلوع جدیدی از سری بازی های فوتبال درحال شکل گیری است که وظیفه این امر مهم بردوش EA یا همان الکترونیک آرتز بوده است. با تمام ناامیدی و اجهافاتی که در حق FIFA انجام گرفته بود خوشبختانه بازی EA Sports FC 24 به خوبی در حال پیشروی است.

دوستا داران بازی های شبیه سازی فوتبال همیشه برسر یک بحث جدال داشتند و آنهم حرفه ای و روان بودن PES نسبت به فیفا و در سمت دیگر واقع گرایانه تر بودن FIFA نسبت به PES بود. در حال حاضر نزدیک به دو سال است که دیگر PES و FIFA وجود ندارند و در عوض آنها EA Sports FC و eFootball برسر زبان ها افتاده اند. در این مقاله از سایت پلازا قصد بررسی و معرفی بازی EA Sports FC 24 که جدیدترین محصول EA بوده را داریم که روند چگونگی برآورده نمودن انتظارات نیز به میدان خواهد آمد. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

بررسی بازی EA Sports FC 24

زمانی که EA به فیفا اعلام کرد که تصمیم دارد بازی خود را از FIFA به EA Sports FC تغییر دهد کاربران بسیاری در انتظار مرگ دراماتیک این بازی محبوب و دوست داشتنی بودند. سرمایه گذاری های عظیم برای هرفصل و نسخه از بازی فیفا که هرساله منتشر میشد نتوانست آنگونه که بازی شایسته اش بود انتظارات را برآورده کند. پیمایش همین مسیر بی تردید علل مرگ بازی خواهد بود که کمپانی الکترونیک آرتز با سوق دادن بازی خود به سمت رقابت های آنلاین و تغییر عنوان آن توانست گام مهمی برای جلوگیری از این موضوع بردارد که در ادامه اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

جهش واقعی در گیم پلی بازی EA Sports FC 24

نقد و بررسی بازی EA Sports FC 24

پوشش اخبار بازی اف سی 24 در رسانه های مجازی بسیاری به صورت لحظه ای صورت میگرفت که این موضوع سبب شد تا بسیاری از کاربران و گیمرهای ورزشی با این اخبار آشنا باشند. موضوعی که سبب جهش جدی و اساسی در این نسخه از بازی شد استفاده از پتانسیل نوین در تراکنش یا اقدامات ریز بوده است. این مسیر طنین انداز عامل مهمی در جذب گیمر های جدید بود زیرا سبب واقع گرایانه تر شدن بازی نسبت به کل فرنچایز فیفا شد.

در حال حاضر مکانیک های جدیدی تحت عنوان Evolutions و Tactical Visions وارد بازی شده اند که این موارد با ترکیب هوش مصنوعی توانسته اند ساختار پایدار و مفیدی را به ارمغان بیاورند. استفاده از این سیستم ها عاملی بود تا EA بتواند با خیال آسوده تری مسیرهای پیش رو را طی کند. هرچند در بخش هایی از بازی ضعف هوش مصنوعی دیده شده است که این موضوع ارتباطی با روند ساخت بازی از سوی EA نداشت و در واقع ضعف ساختاری هوش مصنوعی بود که نتوانست آنگونه که باید به وظیفه اش عمل کند.

بازخورد های مثبتی نیز در بخش کنترلر ها دیده شد. در ساعات اولیه انتشار بازی شاهد رشد چند درصدی کنترلرها بودیم که چه خوب و چه بد عامل مهمی در افزایش فروش این قطعات بود. کنترلر DualSense در پلی استیشن 5 به شما امکان تجربه فیزیک جدیدی را میدهد که از این طریق میتوانید روی بازیکن و توپ به شکل بهتری کنترل و مدیریت داشته باشید. جدا از این مورد امکان مشاهده روش های مختلف لمس توپ را نیز خواهید داشت که رسیدگی به این جزئیات اصلی ترین علل رشد بازی نسبت به نسخه قبل بود.

همپوشانی های جدید یکی دیگر از آمار مفید و قابل توجهی بود که برای EA Sports FC 24 به ثبت رسید. درنظر گیری رویداد های واقع گرایانه و اتفاقات انسانی در طول بازی درصد مهمی در افزایش محبوبیت بازی بود. به طور مثال استفاده زیاد از یک بازیکن سبب خسته شدن آن در طول 90 دقیقه خواهد شد و در کورس های تن به تن شاهد افت نفس و قدرت بدنی بازیکن خواهید بود. جدا از این مورد عدم کنترل صحیح توپ و یا عدم ارسال پاس های به موقع یکی دیگر از نکات هایی بوده که در EA Sports FC 24 قابل رویت است. در چنین شرایطی بازی به شما پیشنهاد تعویض خواهد داد که بسته به تصمیم گیری خود میتوانید این مورد را انجام دهید یا آن را کنسل کنید.

همچنین بخوانید :

دوست داران فوتبال های واقعی حتما با زاویه دید داور در هنگام ضربات پنالتی یا خطا مواجه شده اند. چنین ویژگی جدیدی در این نسخه از بازی قابل رویت است زیرا در برخی لحظات بازی در قالب یک پنجره کوچک میتوانید دیوار دفاعی و آن چیزی که در مقابل داور وجود دارد را مشاهده کنید. امکان تنظیم دیواره دفاعی و یا توپ برای ضربات کاشته یا پنالتی امکان پذیر خواهد بود.

هوش مصنوعی در Hypermotion V با هیاهو سازگاری کامل ندارد

نقد و بررسی بازی EA Sports FC 24

برخلاف تبلیغات بسیاری که از سوی EA برای بخش Hypermotion V انجام گرفت بازهم شاهد ایرادات جدی در این بخش هستیم. سازگار نبودن این سیستم با هیاهو یک علل اصلی و نگرانی جدی EA برای بازی بوده که متاسفانه هوش مصنوعی هم به خوبی نتوانست آن را بهینه سازی کند. در بازی فیفا یا همان اف سی 24 وظیفه ایجاد هیجانات به عهده بخشی به نام Kinetic Shielding بوده که متاسفانه با توجه به بکارگیری دی ال سی و آپدیت های بسیار برای آن بازهم شاهد روی هم افتادن بازیکنان و باگ های عجیبی هستیم. این موضوع از زاویه جدیدی در حال بررسی بوده زیرا الکترونیک آرتز اعلام داشته که قرار است فصل جدیدی از آپدیت های نوین را برای بازی عرضه کند که قطعا بازسازی یا بهینه سازی این بخش نیز جزو آنها خواهد بود.

فارغ از این مبحث گاها دیده شده که دروازه بان به پهلو درون دروازه قرار میگیرد و توپ های ساده را نمیتواند دریافت کند. استفاده مستمر از هوش مصنوعی قدیمی در این زمینه یکی از علل های بوجود آمدن باگ بوده است. علیرغم موارد ذکر شده باید بدانید که با تمام این ایرادات بازهم این بازی محبوبیت بیشتری را نسبت به نسخه قبلی خود دارا است و روز به روز این محبوبیت در حال افزایش است.

توانایی های جدید و لایه جدید گیم پلی

در بخش توانایی های انفرادی بازی شاهد بیش از 32 مهارت جدید هستیم که این موارد در 6 دسته بندی تقسیم شده اند. این موارد در هنگام شوت، پاس، دفاع، کنترل توپ و فیزیک دروازه بانان به بازی اضافه شده اند که شاید در نگاه اول از دید شما ساده به نظر برسد اما باید بدانید که برای هریک جزئیات و تنظیمات بسیار خوبی درنظر گرفته شده است که این موارد سبب منحصر به فردتر شدن بازی خواهد شد. این موارد روی ساختار شخصیت ها نیز تاثیر مهمی داشته اند زیرا امکان افزایش و یا از دست دادن مهارت های از پیش تعیین شده را خواهید داشت و این موضوع به شیوه بازی کردن شما بستگی خواهد داشت.

در تمرینات بازی با انجام تیکی تاکا میتوانید این مورد را ملکه ذهن بازیکنان خود کنید تا در شرایط ذکر شده دچار مشکل و یا ابهام نشوند. این موضوع سرعت پاس را افزایش خواهد داد و در نتیجه میتواند دقت پاس را افزایش دهد. جدا از این مورد کنترل و لمس توپ به شکل بهتری قابل ناجام خواهد بود که در شرایط دشوار نظیر چند به یک بودن در هنگام حمله میتوانید بسته به تصمیم خود با روش های مختلفی از موافع عبور کنید.

گیم پلی بازی در Ultimate

نقد و بررسی بازی EA Sports FC 24

با دارا بودن سیستم اولیه جهت اجرای بازی باید بدانید که مسیر سختی را در Ultimate پیش رو خواهید داشت. در ادامه با سیستم مورد نیاز بازی EA Sports FC 24 آشنا میشوید:

  • OS: Windows 10 – 64-Bit
  • Processor: Intel Core i7-6700 @ 3.40GHz or AMD Ryzen 7 2700X @ 3.7 GHZ
  • Memory: 12 GB RAM
  • Graphics: NVIDIA GeForce GTX 1660 or AMD RX 5600 XT
  • DirectX: Version 12
  • Network: Broadband Internet connection
  • Storage: 100 GB available space
  • Additional Notes: DirectX: 12 Compatible video card or equivalent (feature level 12_0)

سیستم ذکر شده هیچ نقشی روی Ultimate نداشته است زیرا EA در این بخش هزینه های بسیاری را بدست می آورد و عملا ناعدالتی در آن سبب سودآوری الکترونیک آرتز خواهد شد. رقابت های آنلاین در Ultimate به نوعی اجرا میشود که هرشخص هزینه بیشتری را صرف کند تیم و المان های بهتری را دریافت خواهد نمود. با خرید بسته ها قطعا پاداش های بیشتری برای مجاب نمودن گیمر جهت خرید های بعدی درنظر گرفته میشود که ذاتا در این بخش شاهد عدالت و تعادل نخواهید بود. لازم به ذکر است بدانید که تاریخ انتشار بازی EA Sports FC 24 چندی پیش منقضی شد زیرا بازی بطور رسمی منتشر شده است. ناگفته نماند پلتفرم های بازی EA Sports FC 24 نیز پلی‌استیشن ۵، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوئیچ، اکس‌باکس سری اکس و سری اس، اندروید، مایکروسافت ویندوز هستند.

سخن پایانی

نقد و بررسی بازی EA Sports FC 24 به پایان رسید که تاحد ممکن سعی نمودیم شمارا با تمام ویژگی و معایب بازی آشنا کنیم. در این زمینه اگر احساس میکنید که نکته مهمی از بازی جا مانده است میتوانید آنرا برایمان به اشتراک بگذارید که با انجام اینکار به تکمیل شدن مقاله از زوایای مختلفی کمک خواهید نمود. نظر شما نسبت به بازی EA Sports FC 24 چیست؟ با ما در بخش نظرات همراه باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402