آموزش انتقال فایل بین اندروید و مک

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در برخی مواقع، افراد ضمن استفاده از سیستم مک، از گوشی‌های اندروید نیز استفاده می‌کنند. کنار هم قرار گرفتن این دو سیستم مشکلی ندارد، حتی می‌توانید اقدام به انتقال اطلاعات میان این دو نمایید. منتها به دلیل عدم سازگاری این دو نوع دستگاه با هم، بایستی دست به دامن روش‌های ثالث انتقال فایل بین اندروید و مک شد. در بین این روش‌ها علاوه بر حضور برنامه‌های رایگان، ابزارهای پولی نیز حضور دارند.

آیا تا به حال نیاز به انتقال فایل بین اندروید و مک داشته‌اید؟ تبادل اطلاعات میان این دو نوع سیستم کمی سخت خواهد بود و به راحتی نمی‌توانید اقدام به انتقال اطلاعات نمایید. البته چندین روش جهت رسیدن به این مقصود نیز وجود دارد و راهی جز اعتماد به این گزینه‌ها باقی نمی‌ماند. به دلایل مختلف، افراد به دنبال یافتن راهی ساده و سریع جهت انجام تبادلات میان دستگاه‌های اندرویدی و macOS هستند. در ادامه این مطلب پلازا، با سریع‌ترین و آسان‌ترین روش‌هایی که در این خصوص وجود دارد، آشنا خواهید شد.

فهرست مطالب

انتقال فایل بین اندروید و مک

اگر توجه کنید برای انتقال فایل از سیستم‌های اندرویدی به سیستم ویندوز هیچ مشکلی وجود ندارد و به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. اما سیستم مک مثل ویندوز نیست و برای اتصال گوشی اندروید به مک بوک باید به شیوه دیگری عمل نمود. شاید گفته شود که سیستم‌های مک از توانمندی اتصال بی‌سیم یا ایردراپ نیز برخوردار هستند، پس چرا نمی‌توانند به اندروید متصل شوند و تبادل اطلاعات نمایند؟ دلیل این موضوع، عدم سازگاری ایردراپ با سیستم‌های اندرویدی است و به همین دلیل نمی‌تواند با آن هماهنگ شود.

با کمک یک‌سری برنامه‌ها، مشکل به سادگی و با سرعت بالا حل شده است و زمینه انتقال اطلاعات بین این دو سیستم مقدور گردیده است. در واقع به کمک این موارد شکاف ارتباطی میان این دو نوع دستگاه پر شده است. در این زمینه به معرفی هفت روش مرسوم و جدید می‌پردازیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به راحتی اطلاعات خود را از دستگاه اندروید به دستگاه مک وارد نمایید و یک اتصال مناسب برقرار کنید. برای دریافت آموزش انتقال فایل از اندروید به مک بوک همراه ما باشید.

1. Android File Transfer

انتقال فایل بین اندروید و مک

یکی از ابزارهای کاربردی که توسط موتور جستجوی گوگل برای انتقال اطلاعات و فایل بین گوشی اندرویدی و سیستم مک به کار می‌رود، Androi File Transfer است. این ابزار هدفمند خیلی ساده و بسیار سریع زمینه برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات را هموار خواهد نمود. برای انتقال فایل بین اندروید و مک کافی است که این ابزار را بر روی سیستم مک نصب نمایید.

بعد از آن اقدام به برقراری اتصال فیزیکی از طریق کابل نموده و گوشی را به مک متصل کنید. در ادامه. سیستم مورد نظر می‌تواند گوشی شما را به راحتی تشخیص دهد. فرایند مربوطه در Android File Transfer به صورت خودکار و بدون نیاز به یک اقدام جانبی اضافی انجام می‌گیرد. بعد از شناسایی گوشی اندرویدی می‌توان به راحتی به تمام فایل‌ها و اطلاعات آن دسترسی پیدا نمود.

امکان حذف، اضافه نمودن و انتقال آن‌ها بسیار راحت می‌شود. نکته قابل توجه در مورد این ابزار این است که استفاده از آن نیازمند نصب درایور جانبی نیست. به تنهایی قادر است تا در زمینه مورد نظر وارد عمل شود و به هیچ بخش اضافی نیاز نخواهد داشت. در حال حاضر یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین روش‌های موجود است که به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران خود قرار خواهد گرفت.

  • دانلود برنامه Android File Transfer برای: مک

2. OpenMTP

آموزش انتقال فایل از اندروید به مک بوک

یکی دیگر از برنامه‌های قدرتمند که در راستای انتقال فایل بین اندروید و مک استفاده می‌شود، OpenMTP است. اگر بخواهیم واقع گرایانه در مورد این برنامه صحبت کنیم از بسیاری از ابعاد به ابزار Android File Transfer شباهت دارد. یک برنامه کاملا رایگان که بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای می‌توانید آن را دانلود نموده و به راحتی بر روی سیستم مک نصب کنید. در حقیقت این برنامه به صورت کد باز تعریف شده است و جهت دانلود و نصب، کاربر را با مشکلی مواجه نخواهد نمود.

یکی از اختلافات آن نسبت به ابزار قبلی، داشتن سادگی بیشتر در رابط کاربری خود است و این‌که بسیار قدرتمند عمل می‌نماید. صفحه نمایش این برنامه دارای دو بخش است که به راحتی اطلاعات سیستم مک را با گوشی اندروید در کنار هم تلفیق می‌کند و می‌توانید همزمان به ویندوز دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این، برای کپی کردن فایل مورد نظر خود در سیستم عامل مک کافی است که فایل مربوطه را بکشید. به همین راحتی تبادل اطلاعات صورت می‌گیرد.

اگر فایل مورد نظر شما جهت جابجایی بیشتر از 4 گیگ حجم داشته باشد، باز هم نگران نباشید. زیرا در این روش می‌توانید آن را انتقال دهید. تمامی این موارد به سادگی صورت می‌گیرد به شرط آن‌که دستورالعمل و فرایند اجرایی این برنامه به درستی طی شود. بنابراین با دقت کافی و بدون عجله این کار را به انجام برسانید. یکی از جالب‌ترین نکات ارائه شده در مورد این نرم افزار انتقال فایل از اندروید به مک، قابلیت نمایش فایل‌ها و پوشه‌های پنهان شده است که محبوبیت آن را بیش از پیش نموده است.

  • دانلود برنامه OpenMTP برای: مک

3. Commander One

اتصال گوشی اندروید به مک بوک

اگر برای مدیریت فایل‌های موجود در گوشی خود و انتقال فایل بین اندروید و مک به دنبال یک ابزار کاملا حرفه‌ای هستید، Commander One ‌می‌تواند در جهتی که شما می‌خواهید پیش برود. البته قبل از معرفی این ابزار حرفه‌ای و امتیازات کلیدی آن باید اشاره نمود که برنامه رایگان نیست و برای استفاده از آن باید هزینه پرداخت نمود.

البته در 15 روز ابتدایی می‌توانید از خدمات رایگان آن بهره‌مند شوید، اما در ادامه لازم به پرداخت هزینه خواهد بود. در روزهای ابتدایی که این برنامه رایگان است، از طریق آزمایش و سنجیدن بخش‌های مختلف آن می‌توانید تصمیم بگیرید که از آن استفاده کنید و یا این‌که به درد شما نمی‌خورد. این ابزار متشکل از یک داشبورد پیچیده است که علاوه بر کپی و انتقال فایل‌ها، طیف وسیعی از خدمات را نیز از خود ارائه می‌دهد.

داشتن سرعت بالا در به انجام رساندن اقدامات معرفی شده، یکی دیگر از امتیازات این برنامه است که از طریق فعال نمودن کلیدهای میانبر حاصل شده است. البته قابلیت تنظیم کلیدهای میانبر وجود دارد و می‌توان با توجه به دلخواه خود آن‌ها را سفارشی کرد. امکان جابجایی سریع شما بین دراپ‌های ذخیره‌سازی مختلف فقط با استفاده از یک گزینه فراهم شده است. لازم نیست نگران انتقال فایل‌های سنگین و حجیم خود در این روش انتقال فایل از اندروید به مک باشید، زیرا به راحتی آن را به انجام می‌رساند.

  • دانلود برنامه Commander One برای: مک

4. Pushbullet

نرم افزار انتقال فایل از اندروید به مک

اگر تصور می‌کنید که همه برنامه‌های کاربردی در راستای انتقال فایل بین اندروید و مک مثل سه مورد معرفی شده عمل می‌کنند، اشتباه می‌کنید. به طور مثال، یکی دیگر از برنامه‌های موثر در این زمینه برنامه Pushbullet است که نسبت به موارد پیشین متمایز شده و شباهت چندان زیادی به آن‌ها ندارد. توجه کنید که دانلود، نصب و استفاده از این ابزار همه کاره رایگان است. البته برخی از قابلیت‌های آن پولی هستند و باعث به صورت ماهانه مقدار مبلغ مشخصی را پرداخت کنید تا محدودیت‌های مورد نظر در این زمینه را از میان بردارید.

برخلاف موارد پیشین این برنامه بایستی بر روی دستگاه اندرویدی نصب شود. اشتراک گذاری فایل‌های مختلف، کنترل نمودن اطلاعات و حافظه گوشی از راه دور توسط سیستم مک، دریافت پیام و ارسال پاسخ به آن‌ها توسط Pushbullet انجام می‌شود. به عبارت دیگر یک برنامه تک بعدی نیست و کاربردهای زیادی دارد. از کلاینت‌های دو مرورگر فایرفاکس و کروم جهت نصب این برنامه جامع وارد عمل شوید. برای ورود به این برنامه و تنظیم آن از طریق حساب فیسبوک یا گوگل می‌توانید اقدام نمایید. ثبت نام و نحوه اتصال گوشی اندروید به مک بدین طریق صورت می‌گیرد.

باید اشاره کرد که برنامه اصلی بر روی گوشی نصب می‌شود و افزونه آن بر روی سیستم مرورگر دستگاه مک واقع می‌گردد. حالا اگر یک اکانت واحد داشته باشید و به صورت همزمان از طریق دو سیستم وارد آن شوید، می‌توانید از برنامه مورد نظر و امکانات متعدد آن برخوردار شوید. یکی از این امکانات انتقال اطلاعات بین دو سیستم مورد نظر است.

5. Send Anywhere

نحوه اتصال گوشی اندروید به مک

پنجمین برنامه‌ای که در راستای انتقال فایل بین اندروید و مک معرفی می‌شود، سایت Send Anywhere می‌باشد. این سرویس به عنوان یک جایگزین مناسب برای Pushbullet در نظر گرفته می‌شود. در حقیقت برنامهSend Anywhere از طریق مرورگر متصل نمی‌شود و بایستی برنامه مربوط به مک نصب و فعال گردد. علاوه بر نصب نمودن نسخه مک، نسخه اندرویدی آن نیز بر روی گوشی فعال می‌گردد.

بعد از نصب برنامه های مورد نظر یک کد تایید وارد می‌شود. مسیر ارتباطی و تبادلی مورد نظر در بستر وای فای عمل می‌نماید. توجه کنید که مسیر ارتباطی از سمت برنامه اندرویدی برقرار می‌شود و از این طریق به دستگاه مک متصل خواهید شد. از طریق برنامه فوق می‌توانید لینک‌های اختصاصی برای فایل‌های خود بسازید تا زمینه اشتراک گذاری آن‌ها با دستگاه‌های دیگر تسهیل شود. در حقیقت با ساخت یک لینک اختصاصی می‌توانیم به صورت هم‌زمان چندین دستگاه را با هم هماهنگ و متصل نمایید تا بین آن‌ها اطلاعات رد و بدل شود.

برنامه‌ای Send Anywhere رایگان است و در هنگام استفاده از آن با تبلیغات زیادی مواجه خواهید شد. البته راه خلاصی از این تبلیغات پرداخت مقدار کمی پول است. اگر می‌خواهید در هنگام استفاده از این برنامه با تبلیغات اضافی و وقت‌گیر مواجه نشوید، کافیست که از طریق پرداخت هزینه، برنامه را به سطوح بالاتر و پیشرفته‌تر ارتقا دهید.

6. فضای ذخیره‌سازی ابری

در مسیر آموزش اتصال گوشی اندروید به مک بوک با فضای ابری مواجه می‌شویم. به طور حتم با فضای ذخیره‌سازی ابری آشنایی داری و می‌دانید که اگر از طریق یک ابزار استاندارد پشتیبان‌گیری کننده، اطلاعات خود را ذخیره نمایید، به صورت مداوم در گوشی شما ذخیره می‌شود و همیشه قابل دسترس خواهد بود. اگر عادت دارید که در برخی از مواقع اطلاعات گوشی خود را برای رایانه شخصی خود به اشتراک بگذارید، این فضای ذخیره‌سازی می‌تواند به شما کمک کند.

از جمله فضاهای ذخیره‌سازی ابری که در این راستا وارد عمل می‌شوند، دراپ باکس و گوگل درایو می‌باشد. در مورد این روش انتقال فایل بین اندروید و مک می‌توان گفت که سرعت قابل توجهی دارد و در خلال آن نیازی به اجرای تنظیمات خاص و متفاوت نخواهد بود. این روش محدودیت استفاده از دستگاه‌های مختلف را از میان برمی‌دارد و جهت انتقال اطلاعات یک دستگاه خاص و مشخص شده محدود نشده است. دسترسی به اطلاعات از طریق حساب کاربری است. حساب کاربری بر روی تمامی دستگاه‌ها قابل فعال شدن است.

بنابراین نه تنها با استفاده از طریق یک دستگاه، بلکه از طریق هر سیستم دیگری نیز می‌توانید اطلاعات موجود در فضای ابری گوشی خود را دریافت نمایید. به طور متقابل اگر ابزار پشتیبان‌گیر کننده اطلاعات دسکتاپ جهت قرار گرفتن در فضای ابری را بر روی سیستم رایانه خود نصب نمایید، اطلاعات موجود بر روی این سیستم توسط گوشی شما قابل ردیابی و دریافت خواهد بود و همیشه وجود خواهند داشت. بنابراین لازم نیست نگران حذف شدن آن‌ها باشید.

اتصال از طریق کابل USB

چگونه گوشی اندروید را به مک بوک وصل کنیم؟ برنامه macDroid به صورت اختصاصی جهت مدیریت گوشی‌های اندرویدی در سیستم مک بوک طراحی شده است. در حقیقت با سیستم‌های اندرویدی سازگاری دارد. منتها این برنامه برای به نمایش گذاشتن عملکرد خود نیاز به برقراری ارتباط فیزیکی از طریق کابل USB دارد. در مسیر برقراری ارتباط پیغامی بر روی صفحه گوشی نمایان می‌شود و اگر آن را تایید کنید اجازه انتقال فایل را می‌دهد. برنامه مورد نظر جهت انتقال فایل بین اندروید و مک دوحالت مختلف را از خود ارائه می‌دهد که یک حالت برای افراد حرفه‌ای و حالت دیگر برای افراد مبتدی می‌باشد.

جمع‌بندی

اگر در جستجوی راهی جهت انتقال فایل بین اندروید و مک می‌باشید و آن را فرایندی ناممکن می‌دانید، باید بگوییم که 6 روش معرفی شده در این مطلب کار شما را راحت‌تر خواهد نمود. با توجه به اطلاعاتی که در مورد هر روش ارائه شد، می‌توانید هر کدام را که خواستید جهت تبادل اطلاعات و دستیابی به فایل‌های گوشی خود مورد استفاده قرار دهید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402