مقایسه آیفون 15 پرو مکس با S23 Ultra | بررسی دو پرچمدار بزرگ!

مقایسه آیفون 15 پرو مکس با S23 ultra
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مقایسه آیفون 15 پرو مکس با S23 Ultra یکی از بحث های داغ و ترند این روز ها در میان علاقه مندان به دنیای تکنولوژی است. در واقع تفاوت گوشی ایفون 15 پرو مکس با اس 23 اولترا از نظر امکانات و ویژگی هایی که هر کدام از این دو گوشی پرچمدار می توانند به کاربران ارائه می کنند، موضوعی است که تعیین می کند اکنون بالاترین استاندارد های کیفی تلفن های همراه در کجا قرار گرفته اند.

اگر یک جستجوی ساده برای بهترین برند های موبایل در جهان داشته باشیم، می توانیم بگوییم که اپل و سامسونگ دو برندی هستند که در خیلی از منابع جایگاه های اول و دوم را به خود اختصاص داده اند و اینکه دقیقا کدام یک از این برند ها بر دیگری برتری دارد مشخص نیست. هر کدام از این دو از جهات مختلف کمی از دیگری جلوتر هستند. شرکت اپل در ماه گذشته گوشی های جدید خود را معرفی کرد و با ورود آیفون 15 پرومکس که در واقع گوشی پرچمدار جدید این برند است، به نظر می رسد که یک قدم از رقیب سنتی خود یعنی سامسونگ جلو افتاده باشد. مقایسه آیفون 15 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا به ما کمک می کند که بدانیم این موضوع تا چه اندازه صحت دارد. در این مقاله از پلازا با بررسی این دو گوشی با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

جدول مقایسه آیفون 15 پرو مکس با S23 Ultra

در واقع باید گفت گوشی های پرچمداری مانند آیفون 15 پروکس و گلکسی S23 اولترا گوشی هایی هستند که برند های ارائه کننده آنها چشمان خود را به روی هزینه بسته و هر آنچه در توان داشتند را به کار می گیرند تا بهترین دستگاه ممکن را تولید کنند. مقایسه آیفون 15 پرو مکس با S23 Ultra به ما کمک می کند یک دید نهایی نسبت به توانایی های این دو غول بزرگ تکنولوژی داشته باشیم، در ادامه با هم جدول مقایسه این دو دیوایس را خواهیم دید.

در جدول زیر می توانید اطلاعات ضروری برای این دو دستگاه را مشاهده کنید. این جدول می تواند دید خوبی از موارد تفاوت آیفون ۱۵ پرو مکس با گلکسیS23 اولترا به ما بدهد.

آیفون 15 پرو مکسسامسونگ گلکسی S23 اولترا
ابعاد159.9 در 76.7 در 8.3 میلیمتر163.4 در 78.1 در 8.9 میلیمتر
وزن221 گرم234 گرم
نوع صفحه نمایشLTPO سوپر رتینا XDR OLEDداینامیک امولد 2X
اندازه صفحه نمایش6.7 اینچ6.8 اینچ
رزولوشن1290 در 2796 پیکسل1440 در 3088 پیکسل
نرخ تازه‌سازی120 هرتز120 هرتز
تراشهApple A17 Proاسنپدراگون 8 نسل 2
پردازنده گرافیکیپردازنده گرافیکی اپل (6 هسته ای)Adreno 740
دوربین‌های پشتی12 + 12 + 48 مگاپیکسل12 + 10 + 10 + 200 مگاپیکسل
دوربین جلو12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
رم8 گیگابایت8/12 گیگابایت
حافظه256/512 گیگابایت | 1 ترابایت256/512 گیگابایت | 1 ترابایت
باتری4441 میلی آمپر5000 میلی آمپر
قیمت1199 دلار1199 دلار

همانطور که می بینیم این اطلاعات تقریبا با هم برابر بوده و نمی توان تغییرات زیادی را پیدا کرد، موارد اینچنینی مختلفی در موردمقایسه آیفون 15 پرو مکس و آیفون 15 پرو و یامقایسه آیفون ۱۵ با آیفون ۱۴ نیز مشاهده می شود، اما وقتی به سراغ بررسی جزئیات برویم، خواهیم دید که اینطور نیست و این پرچمدار چیز های بیشتری برای ارائه دارد.

در ادامه بررسی آیفون 15 پرو مکس با گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ را به صورت موردی و دقیق دنبال خواهیم کرد.

مقایسه آیفون 15 پرو مکس با S23 Ultra به صورت موردی

همانطور که دیدیم در اصلی ترین موارد بین این دو دستگاه تفاوت های چندانی دیده نمی شود و می توان گفت در بررسی آمار و ارقام مقایسه آیفون 15 پرو مکس با S23 Ultra چیز دندان گیری به ما نخواهد داد. پس برای اینکه مشخص شود این دو دستگاه از چه نظر با هم برتری دارند لازم است به سراغ بررسی موردی کاربرد های آنها رفته و در عمل این دو گوشی را با هم بررسی کنیم.

تفاوت گوشی ایفون 15 پرو مکس با اس 23 اولترا از نظر بدنه و طراحی

در مورد طراحی و بدنه هر دو دستگاه باید گفت که با یک گوشی به نسبت بزرگ طرف هستیم که هر کدام از نظر طراحی صاحب سبک بوده و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. در مورد طراحی آیفون 15 پرومکس باید گفت که این طراحی ظاهری بیشتر یک طراحی منحنی یا Curve به حساب می آید که ما آن را از زمان آیفون 11 در گوشی های اپل ندیده بودیم، در حالی که در S23 اولترا شرایط متفاوت بوده و یک گوشی تخت و نوک تیز به ما ارائه می شود.

مقایسه آیفون 15 پرو مکس با S23 ultra از نظر بدنه و طراحی

از نظر متریال استفاده شده باید گفت که هر دوی این گوشی ها هم گلس فرانت و هم گلس بک هستند ولی فریم آنها با هم تفاوت هایی دارد. در گوشی S23 از یک فریم آلومینیومی و در آیفون 15 پرو مکس از فریم تیتانیومی استفاده شده است. هر دوی این فریم ها مقاومت لازم را داشته و در اینجا برتری خاصی مشاهده نمی شود، اما باید گفت گوشی S23 به دلیل استفاده از گوریلا گلس ویکتوس 2 برای محافظت از صفحه، مقاومت بیشتری نسبت به آیفون دارد.

وضعیت ضد آب و ضد غبار بودن (dust/water resistant) در مورد گوشی اپل بهتر است. هر دوی این گوشی ها می توانند تا مدت 30 دقیقه بدون آسیب زیر آب باقی بمانند اما فشاری که اپل تحمل می کند تا عمق 6 متر است، در حالی که این مقدار برای S23 اولترا تنها 1.5 متر خواهد بود.

مقایسه گوشی ایفون 15 پرو مکس با اس 23 اولترا از نظر گیمینگ

گوشی های پرچمدار همیشه یکی از بهترین گزینه ها برای گیمر ها بوده و خیلی از گیمر های گوش به این موضوع که کدام یک از این دو می توانند برای کار آنها بهتر عمل کند، علاقه مند هستند. برای بررسی این دو گوشی از نظر گیمینگ لازم است که یک بررسی کامل سخت افزاری روی آنها انجام گیرد. در این خصوص پردازنده ها مهمترین عنصری هستند که باید بررس شوند.

در این دو دیوایس از دو پردازنده با دو معماری کاملا منحصر به فرد استفاده شده است. البته باید گفت معماری پردازنده اسنپدراگون استفاده شده روی S23 اولترا چندان هم منحصر به فرد نیست و روی گوشی های دیگری نیز استفاده می شود. اما پردازنده A17 Pro برای اولین بار است که به بازار عرضه شده و تا به اینجا تنها روی گوشی های سطح بالای سری 15 آیفون به کار رفته است. تصویر زیر نتیجه تست این دو پردازنده در شرایط یکسان را نشان می دهد:

مقایسه گوشی ایفون 15 پرو مکس با اس 23 اولترا از نظر گیمینگ

همانطور که میبینید این دو پردازنده اختلافی بسیار جزئی با هم دارند و تنها موضوعی که اسنپدراگون 8 نسل 2 توانسته است از A17 Pro پیشی بگیرد. همین مساله گیمینگ است. هر چند باید گفت با بکارگیری این پردازنده روی گوشی آیفون 15 پرو مکس این مشکل نیز با توجه به بهتر بودن سازگاری این پردازنده با پردازنده گرافیکی و همینطور کمتر بودن تایم کلاک سی پی یو در آن، از نظر گیمینگ نیز کمی از S23 اولترا پیشی خواهد گرفت.

البته باید در نظر داشت که گوشی آیفون 15 پرو مکس به تازگی با مشکل بالا رفتن دما نیز مواجه شده است و در برنامه هایی مانند اینستاگرام و اوبر دمای آن به طور ناگهانی بالا خواهد رفت. هر چند اپل برای رفع این مشکل آپدیتی را ارائه کرده است، اما در خیلی از گوشی ها این مورد هنوز پابرجاست. در صورتی که این مشکل برای بعضی از بازی ها نیز ایجاد شود، می تواند تاثیر بدی روی تجربه کاربری این گوشی در گیمینگ بگذارد.

مقایسه گوشی گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ با آیفون 15 پرو مکس از نظر دوربین

دوربین در گوشی های اپل همیشه به عنوان یکی از مهمترین موارد کل کل طرفداران این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است. هر چند از نظر اعداد و ارقام و همینطور پیکسلی که برای این دوربین ها معرفی می شود، با دوربینی پایین تر از سایر برند ها طرف هستیم، اما شفافیت و کیفیت تصویر این گوشی ها گویای همه چیز هستند. البته وقتی پای مقایسه آیفون 15 پرو مکس با S23 Ultra از نظر دوربین در میان باشد، باید گفت این بار اپل رقیبی قدرتمند تر از همیشه را در پیش روی خود دارد. دوربین 200 مگاپیکسلی گوشی S23 اولترا به نوعی تبدیل به یک اسطوره شده است و کمتر کسی جرات مقابله با آن و ادعای بهتر بودن از آن را دارد.

در تصویر زیر می توانید نمونه ای از تصاویر گرفته شده با این دو دوربین را مشاهده کنید که می تواند تفاوت گوشی iPhone 15 Pro Max با Galaxy S23 Ultra از نظر دوربین را به خوبی نشان دهد. عکس های بالایی با آیفون 15 پرو مکس و عکس های پایینی با گوشی S23 اولترا گرفته شده اند. لازم به ذکر است تنظیمات دوربین برای گرفتن این عکس ها روی حالت پیش فرض قرار داشته و از حداکثر توان دوربین برای آنها استفاده نشده است:

مقایسه گوشی گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ با آیفون 15 پرو مکس از نظر دوربین

همانطور که می بینید در هر دو گوشی کیفیت تقریبا یکسانی را برای حالت عادی شاهد هستم که البته باید گفت دوربین پل دارای شفافیت بیشتری است و در عوض سامسونگ در نمایش جزئیات عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذاشته است.

مقایسه گوشی ایفون 15 پرو مکس با گلکسی S23 Ultra از نظر نرم افزار

در مقایسه اس 23 اولترا با گوشی ایفون 15 پرو مکس تفاوت های نرم افزاری یکی از مهمترین و تاثیر گذار ترین مواردی هستند که می توان موارد متعدد و مختلفی را برای هر دو پرچمدار در مورد آنها ذکر کرد. گوشی های سامسونگ که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند و یک رابط کاربری حرفه ای به نام One UI دارند، معمولا از سایر گوشی های اندرویدی امکانات بهتری را ارائه می دهند.

همینطور باید خاطر نشان کرد این تفاوت ها در سری گوشی های گلکسی S23 افزایش نیز داشته است. در مورد S23 اولترا باید گفت استفاده از One UI 5.1 قابلیت های متعددی را به ارمغان آورده است که از مهمترین آنها می توان به Bixby Text Call اشاره کرد. این ویژگی یک برنامه تبدیل گفتار به نوشتار حرفه ای است که می تواند استفاده های خوبی داشته باشد.

البته باید گفت که در مقابل داینامیک آیلند که توسط اپل ارائه می شود، چندان حرفی برای گفتن ندارد و اپل باز هم با قابلیت های عجیب و غریب خود کاربران را به خوبی تحت تاثیر قرار داده است. ویژگی داینامیک آیلند یک منوی اضافی برای دسترسی به سایر امکانات است که از کنار محل پانچ دوربین سلفی به کاربران ارائه شده و در زمان کارکردن با اپلیکیشن های مختلف بدون خرج از اپلیکیشن می تواند اطلاعات اضافی زیادی را در اختیار کاربران بگذارد.

مقایسه دو گوشی از نظر نرم افزار

تفاوت گوشی ایفون 15 پرو مکس با اس 23 اولترا از نظر باتری

یکی از نقطه ضعف هایی که اپل را در خیلی از مقایسه ها عقب انداخته است و می توان گفت که این تولید کننده همیشه در مورد آن ضعف داشته است، باتری های گوشی های آیفون هستند. البته اگر بخواهیم باتری گوشی آیفون 15 را با گوشی های قدیمی تر خود همانند آنچه که در مقالهمقایسه آیفون 15 با آیفون 13 دیدیم، بررسی کنیم، پیشرفت خوبی داشته است. اما وقتی آیفون ۱۵ پرو مکس در برابر گلکسی S23 اولترا  قرار بگیرد باید گفت که از نظر باتری دچار مشکل خواهد شد.

در گوشی آیفون پرو مکس از یک باتری 4441 میلی آمپری استفاده شده است، این در حالی است که در S23 اولترا از باتری 5000 میلی آمپر استفاده شده است. شاید این اختلاف ده درصدی حجم باتری به چشم نیاید، اما وقتی به سراغ شارژر باتری برویم، خواهیم دید که نقطه ضعف های بیشتری آشکار خواهند شد. S23 اولترا از یک شارژر فست 45 وات سیمی و 15 وات بیسیم برای شارژ کردن این باتری استفاده می کند در حالی که شارژر آیفون تنها 25 وات توان در حالت سیمی و 7.5 وات توان در حالت بیسیم دارد. یعنی می توان گفت که شارژر پرچمدار سامسونگ با نسخه پایه سری اس، یعنی گوشی گلکسی اس 23 برابری می کند.

با این شرایط باید گفت که فرق گوشی ایفون 15 پرو مکس با S23 Ultra از نظر باتری بالا است و S23 اولترا به مراتب از این نظر به آیفون 15 پرو مکس برتری دارد.

مقایسه دو گوشی  از نظر باتری

نتیجه گیری

مقایسه آیفون 15 پرو مکس با S23 Ultra موضوعی بود که در این مقاله آن را با هم دنبال کردیم و دیدیم که این دو گوشی از خیلی از جهات به خصوص از نظر قدرت سخت افزار با هم برابر هستند و اختلاف بسیار کمی دارند. بازدهی پردازنده آیفون 15 پرو مکس در گیمینگ کمی بهتر از S23 اولترا است که البته هنوز با مشکلات نرم افزاری مختلفی روبرو است که با ارائه آپدیت در حال رفع آنهاست. همینطور از نظر دوربین نیز دوربین اس 23 اولترا جزئیات را بهتر و با وضوح بیشتری نمایش می دهد اما کیفیت آیفون 15 نیز قابل قبول است. از جبه نرم افزاری اپل بار دیگر کاربران خود را به خوبی شگفت زده کرده است و از نظر باتری نیز اس 23 با ظرفیت بیشتر باتری و همینطور شارژر قوی تر شرایط بالاتری دارد.

اگر در مورد مقایسه آیفون 15 پرو مکس با S23 Ultra سوال و یا صحبتی داشتید، و یا خواستید نظرات خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید، می توانید این کار را در بخش نظرات همین مقاله انجام دهید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402