بررسی بازی Homescapes ؛ خانه داری به سبک جورچین سه تایی!

بازی Homescapes / بازی هوم اسکیپ / بازی عمارت دار
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی Homescapes که برای گوشی‌های موبایل عرضه شده، یک بازی متفاوت در سبک جورچین سه‌تایی است. اگر می‌‌خواهید با بازی هوم اسکیپ بیشتر آشنا شوید، با این مقاله همراه باشید.

برخی سبک‌های بازی روی گوشی‌های موبایل طرفداران بیشتری دارند. یکی از این سبک‌ها جورچین سه‌ تایی یا Match-3 است که به دلیل سادگی گیم‌پلی و جذابیت بالا، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. اما بازی‌های بسیاری در این سبک ساخته و منتشر شده‌اند که شاید مشهورترین‌شان Candy Crush Saga باشد. بازیکن‌های قدیمی‌تر هم بازی Tetris را به یاد دارند که به نوعی پایه‌گذار همین سبک بود. اما اکنون اگر یک بازی بخواهد در سبک جورچین سه تایی به موفقیت دست پیدا کند، باید حتما ویژگی‌های جدیدی داشته باشد. این نکته‌ای است که سازندگان بازی Homescapes به خوبی به آن پی برده‌اند. آنها یک جنبه داستانی را به بازی خودشان اضافه کرده‌اند که واقعا باعث جذاب‌تر شدن روند بازی عمارت دار شده است. بازی هوم اسکیپ ویژگی‌های مثبت زیادی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. با پلازا تا پایان این مقاله همراه باشید.

فهرست مطالب

بررسی بازی Homescapes

شرکت Playrix در سال 2004 در کشور روسیه تاسیس شد. این شرکت از همان ابتدا به ساخت بازی‌های کژوال برای کامپیوتر پرداخت و نشان داد که در این عرصه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. رفته رفته شرکت Playrix بزرگتر شد و دفاتر مختلف آن در کشورهایی چون روسیه، ایرلند، اوکراین، بلاروس و صربستان تاسیس شدند. مدیران این شرکت تصمیم گرفتند تا به ساخت بازی‌های رایگان (F2P) برای موبایل روی بیاورند و از بازار بزرگ این حوزه برای کسب سود بیشتر استفاده کنند. در سال 2018 اعلام شد که تعداد کارمندان Playrix در کشورهای مختلف به بیش از 2000 نفر رسیده است که همین موضوع به خوبی عظمت این شرکت را نشان می‌دهد.

اولین بازی معروف Playrix برای گوشی‌های موبایل Fishdom نام داشت که در سال 2008 عرضه شد. در این بازی پازلی، بازیکن‌ها باید از یک آکواریوم نگهداری می‌کردند و آن را گسترش می‌دادند. بازی دوم آنها که در سال 2012 منتشر شد Township بود که المان‌های دو سبک شهرسازی و مزرعه‌داری را با هم ترکیب می‌کرد و گیم‌پلی بامزه‌ای را ارائه می‌داد. بد یا خوب باید بدانید که این بازی موبایلی امروزه به یکی از محبوب ترین گزینه های موجود در دنیای سرگرمی تبدیل شده است که پیشنهاد میشود تا انتهای این بررسی باما همراه باشید.

اما این مقدمه را گفتیم تا به بازی سوم Playrix برسیم. بازی Gardenscapes که در سال 2016 عرضه شد و به نوعی یک پیش‌درآمد برای Homescapes بود. در Gardenscapes که سبک جورچین سه تایی داشت، بازیکن‌ها باید مراحل پرتعداد بازی را پشت سر می‌گذاشتند و با جمع‌آوری ستاره‌ها و سکه‌ها، باغچه خودشان را تزیین می‌کردند و امکانات جدیدی به آن می‌افزودند. Gardenscapes بازی بسیار موفقی بود و در سال 2016 از سوی فیسبوک لقب بهترین بازی سال را به دست آورد. تعداد دانلودهای این بازی هم تا اواخر سال 2017 به عدد شگفت‌انگیز 92 میلیون دانلود رسید.

اما چرا درباره Gardenscapes صحبت کردیم؟ چون بازی عمارت دار هم دقیقا مشابه همین بازی ساخته شده است؛ فقط این بار به جای باغچه، شما یک خانه بزرگ یا عمارت را در اختیار دارید و باید برای بازسازی آن تلاش کنید. در ادامه درباره اینکه بازی Homescapes چند مرحله دارد و گیم‌پلی آن به چه صورت است، توضیح می‌دهیم. اما بیایید ابتدا نگاهی به داستان بازی داشته باشیم.

بازی پازل Homescapes / بازی Homescapes اندروید / بازی پازلی هوم اسکیپ

داستان بازی عمارت دار درباره چیست؟

شخصیت اصلی بازی پازلی هوم اسکیپ فردی به نام «آستین» است که دلش برای خانه و خانواده تنگ می‌شود و تصمیم می‌گیرد که پیش پدر و مادر خود به نام‌های «ویلیام» و «اولیویا» برگردد. والدین آستین در یک عمارت بزرگ و مجلل زندگی می‌کنند، اما وقتی او به آنجا می‌رود، متوجه می‌شود که عمارت قدیمی‌شان وضعیت مناسبی ندارد و به همین خاطر، پدر و مادرش می‌خواهند آنجا را به فروش برسانند.

آستین به محض رسیدن به عمارت و مطلع شدن از تصمیم والدینش، تلاش می‌کند تا آنها را منصرف کند. او داوطلب می‌شود که خودش عمارت را به‌طور کامل بازسازی کند و از اینجا به بعد، وظیفه بازیکن است که با انجام مراحل مختلف بازی و به دست آوردن سکه‌های بیشتر، لوازم و قسمت‌های قدیمی عمارت را تعمیر و بازسازی کند. با پیشرفت در داستان، اطلاعاتی درباره کودکی آستین و همچنین دوران جوانی ویلیام و اولیویا نیز برملا می‌شوند.

معرفی بازی Homescapes / بررسی بازی Homescapes /دانلود بازی Homescapes / راهنمای بازی Homescapes

گیم پلی بازی Homescapes چه ویژگی هایی دارد؟

همان‌طور که گفتیم بازی عمارت دار یک بازی پازلی از نوع جورچین سه تایی است. ایده اصلی گیم‌پلی بازی بر اساس جابه‌جا کردن دو آیتم یا مهره کنار هم شکل گرفته است. با هر جابه‌جایی باید یک سطر یا ستون سه تایی (یا بیشتر) از آیتم‌های شبیه به هم ایجاد شود و در این صورت، آیتم‌ها حذف می‌شوند و جای خودشان را به مهره‌های جدیدتر می‌دهند. تا اینجا همه چیز شبیه بازی‌هایی مانند Candy Crush Saga است، اما تفاوت اصلی گیم‌پلی بازی پازل Homescapes به قدرت‌ها یا همان پاورآپ‌های بازی مربوط می‌شود. بازیکن‌ها می‌توانند با انجام یک سری کارها، قدرت‌هایی به دست آورند و سپس از آنها برای از بین بردن آیتم‌های بیشتر و کسب امتیاز بالاتر استفاده کنند.

برای مثال اگر یک ردیف یا ستون چهارتایی از آیتم‌ها را کنار هم قرار دهید، قدرتی به نام «راکت» به شما داده می‌شود که می‌تواند یک ستون یا سطر کامل از جدول بازی را خالی کند. اگر چهار مهره را به شکل مربع در کنار هم قرار دهید می‌توانید پاورآپ دیگری به نام «هواپیما» را بگیرید. این قدرت می‌تواند تا چهار مهره از هر طرف را از بین ببرد و سپس یک مهره دیگر که در جای دیگری از جدول قرار گرفته است را حذف می‌کند.

یکی دیگر از قدرت‌های اصلی بازی «بمب» نام دارد که مهره‌های بیشتری از اطراف را نابود می‌کند. برای گرفتن این قدرت باید پنج مهره را به شکل حروف L یا T کنار هم قرار دهید. آخرین قدرت بازی هم با اسم «توپ رنگین کمانی»‌ شناخته می‌شود و با ردیف کردن پنج مهره در یک سطر یا ستون به دست می‌آید. این پاورآپ تمام مهره‌هایی که از یک رنگ خاص هستند را با هم از بین می‌برد.

تازه همه چیز به همین جا ختم نمی‌شود. بازیکن‌ها می‌توانند دو پاورآپ را با یکدیگر جابه‌جا کنند تا از قدرت مضاعف آنها بهره ببرند. مثلا اگر دو بمب کنار هم باشند و آنها را جابه‌جا کنید، قدرت تخریب‌شان بسیار بیشتر می‌شود. یا اگر یک راکت را با بمب جابه‌جا کنید، سه سطر و سه ستون هم‌زمان از بین می‌روند. ترکیب کردن قدرت‌ها واقعا لذت‌بخش است و جذابیت بازی را چند برابر می‌کند.

مرحله آخر بازی homescapes / تقلب در بازی homescapes / به روز رسانی بازی homescapes

بررسی بازی Homescapes

حالا که تا حدودی به معرفی بازی Homescapes پرداختیم، اجازه بدهید ویژگی‌های مثبت و منفی آن را نیز بیان کنیم. درباره داستان و روند گیم‌پلی بازی عمارت دار توضیح دادیم. مکانیک‌های اصلی بازی را می‌توان در سایر عناوین جورچین سه تایی هم مشاهده کرد. کنار هم چیدن مهره‌های مشابه، اصلی‌ترین وظیفه بازیکن‌ها در هوم اسکیپ است. اما آنچه که این بازی را متفاوت کرده، اضافه شدن چاشنی داستان و ساخت و نوسازی یک خانه بزرگ است. شما می‌توانید بخش‌های مختلف عمارت را گسترش دهید، دیوارهای آن را طبق سلیقه خودتان رنگ‌آمیزی کنید، دکوراسیون اتاق‌ها را تغییر دهید و به‌طور کلی یک خانه با سر و شکل جدید بسازید. مینی‌گیم‌هایی که برای هر کدام از این بخش‌ها در نظر گرفته شده‌اند نیز در نوع خود جالب هستند و می‌توانند در بین مراحل اصلی بازی (یعنی همان پازل‌های جورچین سه تایی) یک وقفه و تنوع خوب ایجاد کنند.

گیم‌پلی بازی هیچ‌گونه پیچیدگی خاصی ندارد و برای پشت سر گذاشتن مراحل که تعدادشان به عدد باورنکردنی 6080 می‌رسد، به راهنمای بازی Homescapes نیازی نخواهید داشت. اگر به فکر تقلب در بازی Homescapes هستید و مثلا می‌خواهید نسخه مود شده آن را دانلود کنید، باید بگوییم که حتی به این کار هم نیازی نیست. با پیشروی در مراحل به اندازه کافی سکه و ستاره جمع می‌کنید که بتوانید تمام بخش‌های خانه را تغییر دهید.

یکی از نکات مهمی که در بررسی بازی Homescapes باید به آن اشاره کنیم، گرافیک زیبای این بازی است که در بین سایر عناوین موبایلی، یک استثنا به حساب می‌آید. با اینکه محیط‌های بازی تا حد زیادی محدود هستند و فقط در داخل عمارت به سر می‌برید، اما با هر بار تغییر دادن دکوراسیون یا رنگ کردن بخشی از خانه، انگار با یک محیط جدید مواجه می‌شوید. به‌طور کلی همه چیز در این بازی طراحی بسیار خوبی دارد و انیمیشن حرکت شخصیت‌ها نیز به خوبی کار شده است.

بازی Homescapes اندروید دارای موسیقی ملایمی است که با سبک آن نیز سازگاری دارد. همچنین صداگذاری‌های اندکی در بازی وجود دارند که اگرچه تعدادشان کم است، اما بسیار باکیفیت و عالی هستند. بازی هوم اسکیپ آفلاین است و برای اجرای آن نیاز به اینترنت ندارید. بنابراین می‌توانید در هر موقعیتی (مثلا در مسیر و داخل مترو یا تاکسی) به تجربه آن بپردازید.

بازی homescapes چند مرحله دارد / دانلود نسخه قدیمی بازی homescapes

دانلود بازی Homescapes برای گوشی های اندرویدی

در ادامه می‌توانید به دانلود بازی Homescapes بپردازید. جهت دانلود نسخه قدیمی بازی Homescapes برای گوشی‌های ضعیف‌تر بهتر است به وبسایت رسمی این بازی مراجعه کنید. نسخه‌ای که ما در ادامه لینک دانلود آن را قرار داده‌ایم مربوط به آخرین به روز رسانی بازی Homescapes است و جدیدترین تغییرات بازی را شامل می‌شود.

دانلود بازی Homescapes برای اندروید

دانلود بازی Homescapes برای iOS

بازی هوم اسکیپ یک تجربه شیرین و مفرح را ارائه می‌کند که می‌توانید ساعت‌ها و روزها با آن سرگرم شوید. این بازی تا حدی اعتیادآور نیز هست و تا به مرحله آخر بازی Homescapes نرسید، نمی‌توانید آن را از گوشی خود پاک کنید. در مجموع پیشنهاد می‌کنیم که این بازی زیبا و متفاوت را از دست ندهید. اگر Homescapes را تجربه‌ کرده‌اید لطفا دیدگاه‌های خود را در مورد این بازی با ما به اشتراک بگذارید.

سخن پایانی

نقد و بررسی بازی Homescapes به پایان رسید و همانطور که شاهد بودید به اطلاعات خوبی از این بازی موبایلی اشاره شد. بدنیست بدانید که این بازی تا به امروز بیش از 1 میلیون بار در اپ استور های داخلی دانلود شده است و این موضوع قدرت بالای آن برای سرگرمی را بازگو میکند. پیشنهاد میشود نظر خود نسبت به این بازی اندرویدی را باما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402