بررسی تخصصی لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop GO

لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop GO
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop GO با وجود اینکه از سری لپ تاپ‌های نام‌آشنای سرفیس محسوب می‌شود؛ اما قیمت بسیار مناسبی دارد. به همین خاطر خیلی از افرادی که قصد خرید لپ تاپ در رده قیمتی مشابه را دارند، این لپ تاپ به چشم‌شان خورده است. اما آیا سرفیس GO به اندازه‌ی لپ‌تاپ‌های معمول سرفیس، خوش ساخت و با کیفیت است؟ با پلازا همراه باشید.

بعد از ورود سرفیس‌ها به بازار و علاقه زیادی که مردم به آنها نشان دادند مایکروسافت سری لپ ‌تاپ‌های go را وارد بازار کرد تا تمامی قشر‌ها با پرداخت هزینه کمتر بتوانند استفاده از سرفیس‌ها را تجربه کنند. با وجودی که این لپ‌تاپ‌ها از قطعات رده پایین‌تر و توان پردازشی کمتر ساخته شده است، برای افرادی که با بودجه محدود تمایل دارند تا تجربه استفاده از سرفیس‌ها را داشته باشند پیشنهاد خوبی است. زیرا با وجود تورم و افزایش قیمت دلار، این لپ ‌تاپ یکی از سرفیس‌هاییست که با قیمت مناسبی در بازار عرضه شده است. پس اگر از طرفداران مایکروسافت هستید و به دنبال یک لپ ‌تاپ با قیمت کم و کاربردی برای انجام کارهای روزمره هستید، می‌توانید لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop GO را مدنظر قرار دهید.

فهرست مطالب

مشخصات لپتاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop GO

ویژگی‌هالپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop GO
نمایشگرنمایشگر 12.4 اینچی تاچ با رزولوشن 1536 در 1024
پردازندهپردازنده نسل دهم اینتل Core i5-1035G1
پردازنده گرافیکیاینتل UHD Graphics
سیستم عاملویندوز 10
حافظه/رم64 گیگابایت / 4 گیگابایت رم
128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم
256 گیگابایت / 16 گیگابایت رم
باتری تا 13 ساعت شارژدهی با استفاده معمولی
قیمتمدل پایه در حدود 18 میلیون تومان

بررسی لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop GO

این لپ ‌تاپ در سه مدل مختلف با قیمت‌های متفاوت، وارد بازار شده است و تفاوت این مدل‌ها در اندازه رم و حافظه داخلی آن‌هاست.

  • مدل اول دارای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه از نوع eMMC می‌باشد.
  • مدل دوم 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه SSD
  • و آخرین مدل آن با 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه SSD در بازار عرضه شده است.

در ادامه با بررسی جداگانه‌ی بخش‌های مختلف لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop GO، مزایا و معایب آن را بیان می‌کنیم.

طراحی لپتاپ مایکروسافت Surface Laptop GO

وقتی صحبت از طراحی لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop GO می‌شود، پیچیدگی زیادی در تعریف از آن وجود ندارد. مایکروسافت با کاهش دادن برخی از مشخصات یک لپ‌تاپ سرفیس کوچک‌تر ساخت اما کیفیت را همچنان حفظ کرد. به عنوان مثال، حدود 50 درصد از شاسی این لپ‌تاپ هنوز آلومینیومی است (درب و صفحه کلید)، اما نیمه پایینی لپ ‌تاپ اکنون از پلی کربنات سبک ساخته شده است. این تصمیم نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود، بلکه وزن لپ‌تاپ را تنها 1.1 کیلوگرم نگه می‌دارد و ضخامت آن را تبدیل به 15 میلی‌متر می‌کند که تاثیر زیادی در کاهش قیمت لپتاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop GO دارد.

معرفی لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop GO

مایکروسافت سه گزینه رنگی را برای این مدل لپ‌تاپ خود ارائه داده است، که شامل رنگ‌های پلاتینیوم(نقره‌ای) ، ماسه‌ای و آبی یخی می‌باشد و آرم آینه ای مایکروسافت بر روی لپ‌تاپ با بدنه مات، جلوه خاصی را به آن می‌بخشد.

همچنین بخوانید :

نمایشگر

نمایشگر 12.45 اینچی این لپ‌تاپ، کوچکترین نمایشگر در بین بقیه سرفیس‌ها می‎باشد و یکی از دلایل اصلی وزن کم و قابل حمل بودن این دستگاه است. با توجه به گفته مایکروسافت دلیل گذاشتن پسوند Go بر روی این سری لپ‌تاپ‌ها، حمل و جابه‌جایی راحت آن‌هاست.

همانطور که در مشخصات لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop GO آمده‌ است، نسبت تصویر نمایشگر این لپ‌تاپ مانند سرفیس‌ها 3:2 می‌باشد و این یکی از نقاط قوتش است. اما مایکروسافت برای کاهش قیمت این سری لپ‌تاپ‌ها، رزولوشن لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop GO را به ۱۰۲۴×۱۵۳۶ پیکسل رسانده است. که حتی از Full HD هم کمتر است و در صورت دقیق شدن بر روی جزییات تصاویر لپتاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop GO، می‌توان پیکسل‌های آن را مشاهده کرد.

لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop GO

از دیگر معایب لپتاپ مایکروسافت Surface Laptop GO می‌توان به روشنایی 215 نیتی نمایشگر این دستگاه در کنار صفحه آینه‎ای‌ و براقش اشاره کرد. که سبب تداخل در خوانایی و محدودیت استفاده از آن در فضاهای روشن و پرنور می‌شود. نمایشگر این لپ‌تاپ مانند بقیه سرفیس‌ها لمسی است، اما باید بدانید که از قلم پشتیبانی نمیکند.

با وجود این ضعف‌ها در رزولوشن و نور لپ‌تاپ، این دستگاه از دقت رنگ بسیار دقیقی برخوردار است. لپ ‌تاپ سرفیس گو در کنار دفت فوق العاده نمایشگرش طیف رنگی را sRGB کاملا، طیف رنگی DCI-P3 تا 75 درصد و 73 درصد هم از طیف رنگی Adobe RGB را پوشش می‌دهد.

درگاه‌ها و اتصالات

عموما لپ‌تاپ‌هایی که برای حمل آسان طراحی می‌شوند دارای پورت‌های متنوعی نیستند و لپ‌تاپ سرفیس گو هم از این قاعده مستثنی نیست.

این لپ‌تاپ شامل یک پورت سرفیس کانکت در سمت راست خود می‌باشد که وظیفه اصلی آن متصل شدن به شارژر می‌باشد. اما در صورت نیاز به درگاه‌های دیگر، می‌توان با کمک لوازم جانبی‌های موجود در بازار همچون “سرفیس داک”، چندین درگاه دیگر مثل HDMI ، شبکه‌ی LAN و VGA  را نیز در اختیار داشت.

مشخصات لپتاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop GO

در سمت چپ این لپ‌تاپ، به ترتیپ یک پورت Type-A، یک پورت Type-C و یک جک هدفون نیز قرار دارد.

هیچ دریچه بلندگویی بر روی این دستگاه وجود ندارد و بلندگو به صورت مخفی در زیر دکمه‌های کیبورد جاسازی شده است. با وجود عمق بسیار کم صدای بیس‌ها، بلندگوهای این دستگاه نسبتا قابل قبول است و کیفیت صدای معمولی دارد.

همانطور که از مایکروسافت انتظار می‌رود، عملکرد میکروفون‌های قوی این سیستم در کنار کیفیت 720p دوربین وبکم آن، این لپ‌تاپ را تبدیل به یکی از بهترین گزینه‌ها برای مصارف کاری و اداری می‌کند.

کیبورد و تاچ پد لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface GO

با وجود کوچک بودن لپ‌تاپ سرفیس گو، کیبورد آن استثنایی ‌است. فضای 3/1 میلی متری بین کلید‌ها و صدای خوش‌آیند و نرم کلیک بر روی آن‌ها، از مزایای لپتاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop GO می‌باشد که یک تجربه بسیار دلپذیر برای شما به ارمغان می‌اورد.

اما باید بدانیم همه چیز کامل نیست، این لپ‌تاپ برای کاهش هزینه‌ها و افزایش طول عمر باتری، نور پس زمینه کیبورد را حذف کرده است. برای همین، کار کردن را برای کسانی که عادت به انجام دادن امورات خود در شب دارند، سخت کرده است. تاچ‌پد این لپ‌تاپ یکی از بهترین‌های مایکروسافت می‌باشد و فوق العاده دقیق، صاف و رضایت‌بخش است.

مزایای لپتاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop GO

درحالی که برای ورود دوربین لپتاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop GO از تشخیص چهره ویندوز پشتیبانی نمی‌کند، یک اسکنر اثر انگشت دارد که در دکمه پاور آن ساخته شده است؛ این دکمه دارای یک LED سفید نیز می‌باشد و در صورت لزوم برای خواندن اثر انگشت، پاسخ‌دهی بسیار سریع و قابل قبولی دارد.

هرچند باید به این هم اشاره کرد که در ارزانترین مدل این لپ‌تاپ، یعنی لپ تاپ مایکروسافت مدل سرفیس GO با رم 4، حسگر اثر انگشت وجود ندارد.

سخت افزار لپتاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop GO

همانطور که قبلا اشاره کردیم، این لپ‌تاپ در سه مدل متفاوت به بازار عرضه شده است. مقدار حافظه داخلی و رم لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop GO در هر مدل متفاوت است. مدلی که دارای 4 گیگابایت رم می‌باشد در هیچ زمینه‌ای قابل ارتقا نیست، اما حافظه SSD دو مدل دیگر در صورت نیاز و بعد از باز شدن لپ‌تاپ توسط متخصصین، قابل ارتقا است.

پرازنده ی لپتاپ مایکروسافت Surface Laptop GO، تراشه‌ی Core i5-1035G1 نسل دهم با فرکانس پایه‌ی 1 تا 3.6 گیگاهرتز است و پردازنده گرافیکی لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop GO نیز گرافیک مجمع این تراشه یعنی Intel UHD است. در مجموع این لپ‌تاپ برای امور اداری روزمره، وب گردی و کار با برنامه‌های آفیس ساخته شده است و اصلا برای بازی یا برنامه‌های گرافیکی پیشنهاد نمی‌شود.

باتری

باوجود تراشه‌ی کم مصرف این دستگاه در کنار رزولوشن و روشنایی پایینش، شارژدهی آن تا میزان قابل قبولی بالاست. طبق گفته شرکت سازنده و کاربرانی که آن را مورد آزمایش قرار دادند، این لپ‌تاپ را تا 10 الی 13 ساعت با انجام کارهای عادی و روزمره شارژدهی دارد.

مزایای لپتاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop GO

تاریخ عرضه ی لپتاپ مایکروسافت Surface Laptop GO

با وجود پردازنده‌ی نسل دهم، مشخص است که 3 سالی از عرضه‌ی این لپ تاپ می‌گذرد. در واقع مایکروسافت سرفیس گو را در 1 اکتبر 2020 در کنار سرفیس پرو ایکس و به منظور سهیم شدن در بازار لپ‌تاپ‌های ارزان، عرضه کرد. هر چند ضعف و نقص‌های سخت‌افزاری در این لپ‌تاپ دیده می‌شود؛ اما به خاطر ظاهر زیبا، سبک بودن، باتری قابل قبول، مناسب بودن برای کارهای روزمره و صفحه نمایش تاچ، در کنار قیمت مناسب، فروش قابل قبولی داشته و در بازار ایران نیز هم‌اکنون جزو مدل‌های پرفروش است.

جمع بندی

با توجه به افزایش قیمت محصولات دیجیتال در ایران، انتخاب بسیاری از مردم برای خرید محدود به بودجه و دارایی آن‌هاست. برای همین هم پیشنهاد می‌شود برای داشتن یک تجربه خرید خوب در بازار سرفیس‌ها یا لپ‌تاپ، از خودمان بپرسیم که هدف ما از خرید این محصول چیست و قرار است در آینده برای چه کاربرد‌هایی از آن استفاده کنیم. با معرفی لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop GO در این مقاله، به این نتیجه می‌رسیم که این محصول یک گزینه خوب برای سرفیس دوستان و مینیمال پسندانی‌ست که قصد دارند هزینه کمتری بپردازند و به یک لپ تاپ فقط برای امور کاری سبک و روزانه خود نیاز دارند.

با توجه ویژگی های لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop GO، این سیستم یکی از بهترین پیشنهاد‌ها برای طرفداران ترید و بازار رمز ارزها می‌باشد زیرا این لپ تاپ سرفیس با رم 8 قابل حمل و سبک است و برای وب گردی و ترید نیز، مناسب می‌باشد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402