نقد و بررسی گوشی گلکسی A25 سامسونگ

گوشی سامسونگ آ ۲۵
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی گلکسی A25 سامسونگ، به‌عنوان یکی از جدیدترین میان‌رده‌های اقتصادی از سری آ سامسونگ معرفی شد. در این مطلب پلازا می‌توانید با مشخصات و ویژگی‌های Samsung Galaxy A25 آشنا شوید.

سامسونگ در سال ۲۰۲۳ با معرفی گلکسی A24 4G گام بزرگی به‌جلو برداشت و توانست این گوشی را نسبت به مدل قبلی خود تا حد قابل توجهی بهبود دهد؛ به همین خاطر است که گلکسی A24 4G در حال حاضر یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده سامسونگ بازار به‌حساب می‌آید. حالا نوبت به نسل بعدی یعنی Galaxy A25 رسیده است تا نگاه‌ها را به خود جذب کند. سامسونگ به‌تازگی از این گوشی رونمایی و آن را وارد بازار کرده است. با ما همراه باشید تا ببینیم گوشی گلکسی A25 سامسونگ تا چه اندازه، ارزش خرید دارد.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی گلکسی آ ۲۵ سامسونگ

ویژگی‌هاگوشی سامسونگ آ ۲۵
نمایشگر۶.۵ اینچی سوپر امولد با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن 1080p
پردازندهاگزینوس ۱۲۸۰
سیستم عاملاندروید ۱۴ با رابط کاربری One UI 6
حافظه/رم۶/۸ گیگابایت رم | حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با پشتیبانی از کارت حافظه
دوربین‌‌ها۲ + ۸ + ۵۰ مگاپیکسل با لرزش‌گیر اپتیکال
دوربین سلفی۱۳
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر با شارژ ۲۵ وات
قیمتاز ۹ میلیون تومان

معرفی گوشی گلکسی A25 سامسونگ

با نگاهی به مشخصات گوشی سامسونگ آ ۲۵، مشخص است که سامسونگ این گوشی را با تغییرات خیلی زیادی همراه نکرده است و تلاش کرده تا کمی آن را نسبت به مدل قبلی بهبود دهد. البته که این گوشی در چند بخش نسبت به قبل پیشرفت کرده است که در ادامه بیشتر به این بخش‌ها خواهیم پرداخت.

نمایشگر و طراحی گوشی گلکسی آ ۲۵ سامسونگ

سامسونگ این گوشی را در ۴ رنگ زرد، آبی روشن، آبی تیره و همچنین مشکی عرضه کرده است. به غیر از رنگ‌ها، طراحی کلی گوشی همان طراحی قبلی است با این تفاوت که مانند اکثر گوشی‌های جدید سری گلکسی A، در سمت قاب گوشی شاهد یک برآمدگی هستیم. در حقیقت از لحاظ ظاهری تنها تفاوتی که گلکسی A25 با گلکسی A24 دارد، همین قسمت برجسته است که از دکمه‌های پاور و تنظیم صدا میزبانی می‌کند. در سایر قسمت‌ها همان طراحی آشنای قبلی را داریم؛ دوربین‌ها به‌صورت مستقل از یکدیگر زیر هم چیده شده‌اند و پنل پشتی نیز کاملا تخت است.

گوشی سامسونگ آ ۲۵

در بخش جلویی نیز طراحی گوشی تغییری نداشته است و حاشیه‌های اطراف نمایشگر نیز همچنان زیاد هستند و یک ناچ قطره‌ای هم از دوربین سلفی میزبانی می‌کند. از لحاظ کیفیت ساخت، این گوشی همچنان از پلاستیک ساخته شده است ولی کیفیت ساخت آن خیلی بد نیست و حس ارزان بودن به‌شما نمی‌دهد. البته جای خالی گواهی IP همچنان در این گوشی احساس می‌شود.

در بخش نمایشگر نیز تغییری نداشتیم. گلکسی A25 از همان نمایشگر سوپر امولد ۶.۵ اینچی با رزولوشن 1080p و نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ و همچنین تراکم پیکسلی ۳۹۶ پیکسل در هر اینچ، بهره می‌برد و کیفیت و وضوح بسیار خوبی هم دارد. البته همانطور که گفتیم، حاشیه‌های اطراف نمایشگر، مثل دیگر گوشی‌های اقتصادی، ضخامت زیادی دارند.

گوشی سامسونگ آ ۲۵

اما در بخش نمایشگر، گوشی شاهد یک پیشرفت قابل توجه بوده و آن هم ارتقای رفرش‌ریت از ۹۰ هرتز به ۱۲۰ هرتز است. یک تغییر بسیار خوب که می‌تواند تاثیر قابل توجهی روی بهبود تجربه کاربری داشته باشد. البته رفرش‌ریت گوشی تطبیقی نیست و شما یا باید نمایشگر را روی حالت ۱۲۰ هرتز یا ۶۰ هرتز قرار دهید. از سوی دیگر گوشی با توجه به بهره‌مندی از تراشه اگزینوس ۱۲۸۰، عملکرد خوبی در رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز، حتی در اجرای بازی‌ها، دارد و از این نظر دچار لگ و کندی نمی‌شود.

باتری و شارژدهی گوشی A25

این گوشی مثل مدل قبلی خود، از یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد و با توجه به این موضوع، شارژدهی بسیار عالی هم دارد. در صورت استفاده عادی می‌توانید حتی تا چند روز از گوشی استفاده کنید؛ اما با استفاده سنگین، گوشی قادر است تا حدود ۱۰ ساعت دوام بیاورد.

برای شارژ کردن این باتری بزرگ، می‌توانید از یک شارژر ۲۵ وات استفاده و ظرف مدت ۱۵ دقیقه باتری را از ۰ به ۲۷ درصد برسانید. شارژ کامل باتری اما حدود ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه طول خواهد کشید. سرعت شارژ گوشی در حد و اندازه‌های دیگر محصولات سامسونگ است اما از رقبایی مثل ردمی نوت 12 4G یا موتورولا موتو G84 کمی کمتر است.

سخت افزار گوشی گلکسی آ ۲۵ سامسونگ

گلکسی A25 با تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ خود سامسونگ عرضه شده است. یک تراشه جدید ۵ نانومتری که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد و پیشتر هم در گلکسی A53 و گلکسی A33 مورد استفاده قرار گرفته بود. این تراشه دارای ۸ هسته شامل ۲ هسته A78 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۶ هسته A55 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز است و از پردازنده گرافیکی مالی G68 نیز بهره می‌برد. در کنار این تراشه شما می‌توانید گوشی را با ۶/۸ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایتی نیز خریداری نمائید.

گوشی سامسونگ آ ۲۵

با توجه به این مشخصات، می‌توان انتظار داشت که گلکسی A25 عملکرد قابل قبولی در بنچمارک‌ها از خود به‌جای بگذارد. در حقیقت تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ این گوشی، تا حدودی عملکرد بهتری از تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ استفاده شده در گلکسی A53 دارد و به‌نظر می‌رسد سامسونگ توانسته این تراشه را در طول این ۲ سال، بهینه‌سازی کند.

در گیک‌بنچ 6، این گوشی از گوشی‌هایی با اسنپدراگون ۶۹۵ و اسنپدراگون ۴ نسل ۱ در هر دو تست تک و چند هسته‌ای، عملکرد بهتری دارد و تنها از گوشی‌هایی با دیمنسیتی ۶۰۸۰ و دیمنسیتی ۷۰۵۰ ضعیف‌تر عمل می‌کند. البته که گوشی‌هایی مثل پوکو X6، با تراشه اسنپدراگون 7s نسل ۲، هم عملکرد بهتری دارند.

نکته قابل توجه این است که دیمنسیتی ۱۰۸۰ کمی در عملکرد کلی بهتر ظاهر می‌شود و به همین خاطر گلکسی A34 در بنچمارک‌هایی مثل AnTuTu امتیاز بالاتری دارد. علاوه بر این، گلکسی A54 نیز با تراشه اگزینوس ۱۳۸۰، از هردوی آن‌ها بهتر است.

گوشی سامسونگ آ ۲۵

با وجود این که گلکسی A25، بهترین عملکرد را در این بازه قیمتی ندارد اما همچنان یک گوشی قابل احترام در مقایسه با رقبا به‌حساب می‌آید که از نظر عملکرد، حداقل نسبت به مدل قبلی، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. این موضوع در بنچمارک 3DMark نیز خودنمایی می‌کند. در این بنمچارک هم گوشی‌هایی مثل موتورولا اج ۴۰، حرف اول را می‌زنند ولی اگزینوس ۱۲۸۰، عملکردی مشابه دیمنسیتی ۱۰۸۰ و دیمنسیتی ۷۰۵۰ دارد و مهمتر از همه این که عملکرد آن به‌اندازه قابل توجهی بهتر از هلیو G99 یا اسنپدراگون ۶۹۵ است.

دوربین گوشی Samsung Galaxy A25

در بخش دوربین، این گوشی از همان دوربین مدل قبلی خود استفاده می‌کند. یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی با لرزش‌گیر اپتیکال و یک سنسور ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج عرضه می‌شود؛ با این حال دوربین فوق‌عریض یک دوربین جدید ۸ مگاپیکسلی است و رزولوشن بالاتری در مقایسه با دوربین ۵ مگاپیکسلی گلکسی A24 4G ارائه می‌کند.

عملکرد دوربین اصلی

دوربین اصلی به‌صورت پیش‌فرض، تصاویر را با رزولوشن ۱۲.۵ مگاپیکسل در اختیار شما قرار می‌دهد. این دوربین در نور کافی عملکرد خوبی در حفظ جزئیات تصویر و مدیریت نویز دارد و عکس‌ها را هم با کنتراست بالایی ارائه می‌کند. همچنین دامنه داینامیک نیز گستردگی خوبی دارد و رنگ‌ها هم مثل اکثر گوشی‌های سامسونگ، کمی اشباع شده‌اند و سرزندگی و شادابی خاصی به تصویر می‌دهند. این دوربین همچنین در زوم ۲ برابر نیز عملکرد خوبی دارد و عکس‌هایی قابل مقایسه با زوم عادی ارائه می‌کند. البته اگر خیلی روی تصاویر زوم نکنید.

در نور کم و در شب، این دوربین همچنان عملکرد خوبی دارد. جزئیات در سطح قابل قبولی هستند ولی بیشتر سطوح در تصاویر، تار هستند و نویز دارند. از طرفی سایه‌ها و سایه‌روشن‌ها به خوبی پردازش شده‌اند و منابع نور نیز به‌اندازه قابل توجهی مدیریت شده‌اند. همچنین دامنه داینامیک و کنتراست عکس‌ها نیز در سطح خوبی قرار دارند.

با فعال کردن دستی حالت شب، عکس‌ها وضوح بیشتری هم پیدا می‌کنند و از نویز و تاری سطوح نیز کاسته می‌شود.

عملکرد دوربین فوق‌عریض

دوربین فوق‌عریض جدید ۸ مگاپیکسلی این گوشی، رزولوشن بالاتری از دوربین فوق‌عریض ۵ مگاپیکسلی A24 دارد ولی عملکرد آن تعریف خیلی زیادی ندارد. کنتراست و دامنه داینامیک قابل قبول هستند و رنگ‌ها نیز همان خصوصیات دوربین اصلی را دارند و خوشبختانه از این نظر با آن دوربین هماهنگ هستند.

مشکل اصلی این دوربین، جزئیات عکس‌ها است. تصاویر یا فاقد جزئیات هستند و یا بیش از اندازه پردازش شده‌اند. در نتیجه کیفیت عکس‌ها بیشتر به کیفیت تصاویر دوربین‌های مدار بسته گران‌قیمت، شباهت دارد و در حد و اندازه‌های دوربین یک گوشی هوشمند نیست.

در شب نیز این دوربین عملکرد خوبی ندارد. عکس‌ها تار هستند و نویز قابل توجهی هم دارند و خبری از جزئیات در آن‌ها نیست. اما خوشبختانه دامنه داینامیک در سطح خوبی قرار دارد.

با فعال کردن حالت شب، تصاویر دوربین نوردهی بیشتری پیدا می‌کنند ولی سطح جزئیات تغییری نمی‌کند و گوشی تنها کمی تلاش می‌کند وضوح عکس‌ها را افزایش دهد.

عملکرد دوربین ماکرو

دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو گوشی گلکسی A25 سامسونگ، دارای فوکوس ثابت در فاصله ۴ سانتی‌متری است و برای گرفتن عکس‌های درست و حسابی با آن، باید ابتدا کمی تمرین کنید. این دوربین نیز در زمینه رنگ و دامنه داینامیک عملکرد خوبی دارد ولی جزئیات تصاویر آن خیلی زیاد نیستند.

گلکسی A25 از ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) برای فروش در دسترس کاربران قرار گرفت. این گوشی از اواسط مرداد ماه به بازار ایران نیز قدم گذاشت و در حال حاضر در نسخه پایه حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402