بهینه سازی مصرف باتری گوشی | چگونه در مصرف باتری صرفه جویی کنیم؟

بهینه سازی مصرف باتری گوشی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بهینه سازی مصرف باتری گوشی یکی از مسائلی است که تقریبا برای همه ما جذاب خواهد بود. به ندرت می توان کاربرانی را پیدا کرد که مسئله صرفه جویی در مصرف باتری و افزایش مدت زمانی که می توانند با موبایل خود کار کنند از اولویت های آنها نباشد. در این مقاله از پلازا قرار است این موضوع را با هم بررسی کنیم.

کمتر کسانی هستند که زخم خورده خرابی باتری گوشی نباشند و بعد از مدتی با دردسر هایی که می تواند برای آنها درست کند دست و پنجه نرم نکرده باشند. خرابی و افت کیفیت باتری در تلفن های هوشمند همیشه یکی از موضوعاتی بوده که کاربران را درگیر کرده است. در چند سال گذشته که عموم گوش ها باتری هایی قابل تعویض داشتند و خود کاربر می توانست این کار را به راحتی انجام دهد، معمولا باتری به عنوان یک مورد مصرفی قلمداد می شد و خیلی از افراد تا وقتی یک یا دو باتری خراب نمی کردند، به فکر بهینه سازی مصرف باتری گوشی خود و در نتیجه سالم نگه داشتن آن نمی افتادند. اما از وقتی باتری ها غیر قابل تعویض شد، این نیاز به صورت هر چه بیشتر برای ما احساس می شود.

در ادامه این مقاله پلازا قرار است با هم به بررسی روش هایی برای بهینه سازی مصرف باتری گوشی و همینطور صرفه جویی در مصرف باتری را برای برند های مختلف بررسی کنیم و ببینم برای اینکه باتری موبایل خود را در شرایط بهتری نگه داریم تا هم از خرابی آن جلوگیری شود و هم از نظر کارکرد، بازدهی بهتری را به ما بدهد و طول عمر آن افزایش پیدا کند باید چه کارهایی را انجام دهیم.

فهرست مطالب

بهترین روش های کاهش مصرف و بهینه سازی مصرف باتری گوشی

روش های مختلفی وجود دارند که می توانند کار بهینه سازی مصرف باتری گوشی را با آنها انجام داد. ممکن است شما این موارد را به صورت جسته و گریخته شنیده باشید، اما اگر بخواهیم یک لیست اصولی و درست از این روش ها و ترفند ها آماده کنیم، کارهایی که باید انجام دهید، به این صورت خواهد بود:

نور صفحه را تنظیم کنید: کاهش نور صفحه و متعادل نگه داشتن آن می تواند تاثیر خیلی زیادی برای بهینه سازی مصرف باتری گوشی داشته باشد. همینطور باید گفت این موضوع به سلامت چشم شما نیز کمک خواهد کرد.

حالت باتری سیور(Battery Saver) را فعال کنید: در این حالت بخشی از ویژگی های تلفن همراه که باعث مصرف بیش از حد باتری می شود، مانند برنامه هایی که در پس زمینه هستند و یا کنترل شبکه های وای فای به صورت خودکار غیر فعال می شوند.

محدود کردن سرویس Location: جی پی اس گوشی یکی دیگر از موارد پر مصرف و غیر ضروری است که در صورتی که همیشه فعال باشد روی باتری شما تاثیر بدی می گذارد. برای بهینه سازی مصرف باتری گوشی لازم است این ویژگی را غیر فعال کرده و فقط در صورت نیاز اجازه استفاده از آن را بدهید.

کم کردن زمان روشن بودن صفحه: زمان روشن بودن صفحه بعد از اینکه شما با گشی کاری ندارید، یکی از موراد مهم برای بهینه سازی مصرف است. در این حالت شما با انتخاب کمترین زمان برای روشن بودن صفحه می توانید مطمئن باشید وقتی گوشی را کنار می گذارید و با آن کاری ندارید، در سریعترین زمان ممکن صفحه خاموش شده و مصرف باتری به حداقل می رسد.

کم کردن نوتیفیکیشن ها: با هر بار نوتیفیکیشن یک بار بلندگو، ویبره و صفحه گوشی شما فعال خواهد شد. تازه این در صورتی است که از اتصال دائمی اینترنت چشم پوشی کنیم. قطع کردن خیلی از نوتیفیکیشن های بی فایده می تواند برای صرفه جویی و بهینه سازی مصرف باتری گوشی بسیار موثر باشد.

حالت بهینه سازی باتری را فعال کنید: در خیلی از تلفن های همراه در بخش تنظیمات و باتری حالتی وجود دارد که با فعال کردن ان خود گوشی خیلی از ویژگی های غیر ضروری که می تواند برای بهینه سازی مصرف باتری گوشی مضر باشد را مسدود می کند. می توانید از این گزینه کمک بگیرید.

بهترین روش های کاهش مصرف و بهینه سازی مصرف باتری گوشی

از حالت تیره یا دارک مود استفاده کنید: یک راه کاهش مصرف باتری گوشی، فعال کردن تم دارک است. فعال کردن دارک مود رنگ های روشن را به رنگ های تیره تبدیل می کنند و این موضوع باعث می شود نور گوشی کمتر شده و مصرف باتری به صورت چشمگیری کاهش پیدا کند.

دسترسی های پس زمینه برنامه ها را کنترل کنید: خیلی از برنامه ها در زمانی که غیر فعال هستند می توانند به دیتای گوشی دسترسی داشته و به اینترنت متصل شده و یا از منابع مختلفی استفاده کنند. در صورتی که این دسترسی ها را مسدود کنید، بهینه سازی مصرف باتری گوشی شما بهتر انجام خواهد گرفت.

بلوتوث را خاموش نگه دارید: در صورتی که از دیوایس ها و گجت هایی مانند ساعت های هوشمند و یا ایرپاد ها استفاده نمی کنید، برای صرفه جویی در مصرف باتری بهتر است بلوتوث خود را خاموش نگه دارید و اجازه فعالیت پس زمینه به آن را ندهید.

قابلیت Active listening را غیر فعال کنید: یکی از ویژگی هایی که گوشی های جدیدی دارند، دستیار های صوتی همیشه فعال هستند که اگر آنها را صدا کنید، به شما جواب خواهند داد (مانند سیری در موبایل های آیفون و دستیار گوگل در دستگاه های اندرویدی). این امکان هر چند قابلیتی جالب و خوب است، اما مصرف باتری بالایی را به گوشی شما تحمیل خواهد کرد.

همچنین بخوانید :

از بالا رفتن دما اجتناب کنید: فعالیت هایی وجود دارند که باعث می شود دمای گوشی بالا برود، این بالا رفتن دما به علت فعالیت بالای سی پی یو بوده که نیاز به انرژی زیادی هم دارد و برای شما در اینجا به سرعت خالی خواهد شد. بهتر است از این شرایط دوری کنید و از بازی ها و برنامه هایی که گوشی شما را به این روز می اندازند، استفاده نکنید.

برنامه ها را به طور کامل ببندید: استفاده از دکمه بازگشت برای خروج از برنامه ها باعث می شود که این برنامه ها در پس زمینه گوشی شما باز بمانند، بهتر است بعد از اینکه کارتان با اپلیکیشنی تمام می شود، از طریق بخشی نمایش برنامه ها آن را به صورت کامل ببندید تا در بهینه سازی مصرف باتری گوشی مشکلی نداشته باشید.

قابلیت همیشه روشن را برای صفحه نمایش غیر فعال کنید: در خیلی از موبایل ها قابلیتی وجود دارد که همیشه صفحه را روشن نگه می دارد. البته این صفحه همیشه به صورت فعال و با نمایش بک گراند روشن نیست، بلکه یک ساعت تک رنگ و بدون نور روی صفحه نمایش می دهد که مصرف باتری پایینی دارد. اما همین موضوع هم می تواند دردسر های زیادی را برای شما درست کند.

از حالت هواپیما استفاده کنید: فعال کردن حالت هواپیما تمامی ارتباطات گوشی شما را قطع کرده و آن را در پایین ترین مصرف باتری ممکن نگه می دارد. در صورتی که نیاز دارید باتری خود را برای شرایط اضطراری نگه دارید و نمی خواهید گوشی شما خاموش شود، این روش می تواند مفید باشد. اما باید گفت که قابلیت های کلی تلفن را تحت شعاع قرار می دهد.

هر چند این توصیه های عمومی می تواند به شما کمک کند که صرفه جویی و بهینه سازی مصرف باتری گوشی را به خوبی انجام دهید، اما در مورد سیستم عامل های خاص، توصیه های مختلفی نیز وجود دارد که توسط خود سازندگان این دیوایس ها ارائه شده اند. در ادامه این موارد تخصصی مربوط به اندروید و آی او اس را بررسی خواهیم کرد.

طریقه بهینه سازی مصرف باتری گوشی های اندروید

در مورد گوشی های اندرویدی باید گفت که همان توصیه های عمومی که در بخش قبلی گفتیم به خوبی می تواند به شما کمک کند، اما اگر بخواهیم کمی تخصصی تر در مورد این موضوع صحبت کنیم، می توانیم به این 8 نکته که پشتیبانی گوگل به صورت رسمی برای صرفه جویی در مصرف باتری ارائه کرده است را معرفی کنیم:

  • مدت زمان روشن بودن اسکرین را کمتر کنید؛
  • روشنایی صفحه را کاهش دهید؛
  • تنظیم نور به صورت خودکار را فعال کنید؛
  • صدای صفحه کلید و ویبره آن را قطع کنید؛
  • اپلیکیشن های پر مصرف را محدود کنید؛
  • ویژگی Adaptive Battery را فعال کنید؛
  • اکانت های بلا استفاده را از گوشی حذف کنید؛
  • تم تیره (Dark Theme) را فعال کنید؛

در ادامه همین نکات را برای آیفون هم بررسی خواهیم کرد.

طریقه بهینه سازی مصرف باتری گوشی های اندروید

طریقه ی کاهش مصرف باتری های گوشی های آی او اس

برای گوشی های اپل هم نکات مختلفی وجود دارند که بهترین آنها را خود سایت اپل ارائه داده است. این موارد از این قرار است:

  • همیشه مطمئن باشید که از آخرین ورژن iOS استفاده می کنید و دستگاه خود را آپدیت نگه دارید؛
  • تنظیمات نور صفحه را به صورت خودکار تنظیم کنید؛
  • حالت Low Power Mode را فعال کنید؛
  • در زمان شارژ وقتی گوشی را به شارژ می زنید تا زمانی که به حداقل 50 درصد شارژ نرسیده است، آن را از برق خارج نکنید؛
  • از تنظیمات باتری برنامه هایی که در پس زمینه باتری مصرف می کنند را پیدا کرده و آنها را محدود کنید؛
  • گوشی خود را در محل های خیلی گرم نگه ندارید و سعی کنید دمای محیط آن بیش از 32 درجه نباشد؛

در صورتی که می خواهید بهینه سازی مصرف باتری گوشی را به خوبی انجام دهید و صرفه جویی در مصرف باتری از اولویت های شما است، این نکات می تواند برای شما بسیار مهم و ضروری باشد. البته باید گفت انجام همه این کار ها با هم ممکن است برای افرادی مقدور نباشد ولی شما هر تعدادی از این موارد که امکان پذیر بود را باید روی گوشی خود پیاده کنید. علاوه بر کارهایی که باید برای صرفه جویی در مصرف باتری انجام دهیم، کارهایی هم  وجود دارند که باید از آنها دوری کرد. در بخش بعدی این موارد را با هم بررسی خواهیم کرد.

طریقه ی کاهش مصرف باتری های گوشی های آی او اس

عادت هایی که باتری گوشی را ضعیف می کنند!

در کنار تمام کارهایی که باید برای بهینه سازی مصرف باتری گوشی انجام داد یک سری عادت ها و روش های استفاده مضر هستند که می توانند به باتری گوشی آسیب رسانده و بهتر است از آنها جلوگیری شود. شاید در ابتدا به نظر برسد که این کارها تاثیر چندانی را روی مصرف باتری ندارند و تا حدی بی ربط به نظر بیایند، اما باید گفت اگر به سلامت باتری گوشی خود اهمیت می دهید، لازم است از این کارها اجتناب کنید. هر چند فهرست دقیق و کامل این کارها یک فهرست طولانی خواهد شد اما می توان مهمترین عادت هایی که باعث از کار افتادن باتری گوشی ما و ضعیف شدن آن می شوند را این موارد معرفی کرد:

1. استفاده از شارژری غیر از شارژر اصلی

یکی از اصلی ترین عوامل تخریب باتری استفاده از شارژری غیر از شارژر اصلی گوشی برای شارژ کردن باتری آن می باشد. البته باید گفت منظور ما از شارژر اصلی همان شارژری که کارخانه در جعبه گوشی شما گذاشته است نیست و باید در نظر داشت که مشخصات شارژری که از آن استفاده می کنید برای گوشی شما مناسب باشد. در اینجا دو معیار مهم برای شارژر ها وجود دارد:

  • میزان آمپر خروجی شارژر که به صورت میلی آمپر(mA) ارائه می شود؛
  • توان شارژر که به صورت وات(W) بیان می شود؛

پس اگر شما هم از کسانی هستید که در خانه یا محل کار اولین شارژری که سوکت آن به گوشی شما بخورد را برای شارژ گوشی خود استفاده می کنید، بهتر است این عادت مخرب را ترک کرده و از شارژر خودتان برای شارژ باتری استفاده کنید.

عادت هایی که باتری گوشی را ضعیف می کنند!

2. خالی کردن کامل و بیش از حد شارژ کردن باتری گوشی

موضوع دیگری که می توان به یک باتری آسیب برساند این است که آن را همیشه خالی خالی کرده و بعد به شارژ بزنید. در مورد این شرایط باید گفت که سلول های باتری ها بعد از هر بار خالی شدن کامل، شروع به افت کرده و در واقع این کار عمر باتری شما را کم خواهد کرد. پس در نظر داشته باشید گوشی خود را زمانی که اولین پیغام کاهش شارژ را اعلام می کند با شارژ بزنید.

همینطور باید گفت بیش از اندازه به شارژ گذاشتن گوشی هم می تواند به گوشی شما آسیب وارد کند. خیلی از افراد عادت دارند شب تا صبح گوشی خود را به شارژ زده و اهمیتی به اینکه گوشی آنها بعد از گذشت یک ساعت کاملا شارژ شده و 7 ساعت بعد را بیهوده به برق متصل بوده است نمی دهند. این موضوع می تواند به مراتب خطرناک تر از خالی کردن باتری باشد. اگر از کسانی هستید که فراموش می کنید گوشی خود را از برق بکشید، روش خوبی در بخش های بعدی معرفی خواهیم کرد که این موضوع را به شما یادآوری می کند.

3. استفاده از کابل های ضعیف و غیر استاندارد

خرابی شارژر خصوصا از قسمت سوکت ها یکی از معضلاتی است که حتی دقیق ترین افراد و کسانی که به نگهداری کابل شارژ و اکسسوری گوشی خود اهمیت زیادی می دهند، نیز با آن مواجه می شوند. وقتی اتفاقات این چنینی بیفتد، جایگزین کردن کابل بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. زیرا همین کابل های خراب هم با ارائه یک جریان ضعیف و همینطور پر از نویز می توانند باعث خرابی و بد شارژ شدن باتری شما شوند. اما باید چقدر برای یک کابل خوب پول پرداخت کنیم!؟

در این حالت شما می توانید کابل های مختلفی را برای گوشی خود ببینید که رنج قیمتی مختلفی دارند. خیلی از افراد، خصوصا در صورتی که سابقه آنها در خراب کردن کابل شارژ بالا باشد، ترجیح می دهند که یک کابل شارژ ارزان را خریداری کرده تا در صورت خرابی با خیال آسوده تری آن را جایگزین کنند. در این حالت باید گفت که این اصلا یک تصمیم درست و اقتصادی نیست، زیرا همین کابل ارزان یک هزینه بالا برای تعویض باتری روی دست شما خواهد گذاشت.

دقت کنید وقتی که می خواهید کابلی را برای گوشی خود تهیه کنید، لازم است توان این کابل با توان ارائه شده توسط شارژر شما برابر بوده و یا از آن بیشتر باشد. فقط در این حالت است که می توانید از این کابل با خیال راحت برای گوشی خود استفاده کنید.

استفاده از کابل های ضعیف و غیر استاندارد

4. کار کردن با گوشی در زمان شارژ

اگر بهینه سازی مصرف باتری گوشی برای شما مهم است و می خواهید باتری سالم و خوبی داشته باشید که بتواند بهتر بهش ما خدمت کند لازم است گوشی را در زمانی که آن را به شارژ زده اید کنار گذاشته و از کار کردن با آن خودداری کنید. وقتی گوشی به شارژ است و همزمان از آن استفاده هم می شود، باتری شما دو کار شارژ شدن و تامین انرژی مورد نیاز دستگاه را به صورت همزمان انجام داده و این موضوع می تواند روی سلامت باتری تاثیر داشته باشد.

تا اینجای کار با هم در مورد کارهایی که باید برای بهینه سازی مصرف باتری گوشی و بهینه سازی آن انجام دهیم صحبت کردیم، و همینطور عاداتی که باید برای داشتن یک باتری سالم آنها را هم ترک کنیم را توضیح دادیم. اکنون نوبت به این رسیده است که یک برآورد نسبت به سلامت باتری گوشی خود داشته باشیم و بینیم چه طور می توان متوجه شد اکنون وضعیت باتری ما در چه سطحی است.

چگونه از سلامت باتری گوشی مطمئن شوید؟

خیلی از کاربران فکر می کنند در صورتی که باتری گوشی آنها زودتر از موعد تمام شود سلامت آن افت کرده و باید برای بررسی سلامت باتری خود اقدام کنند و دیگر کار از کار گذشته است. باید گفت که اوضاع برای سلامت باتری انقدر ها هم وخیم نیست. در این  شرایط باید گفت میزان استفاده از تلفن همراه، تغییرات شبکه های سلولار، وضعیت برنامه ها و کارهایی که با گوشی می کنید همه می توانند روی مدت زمانی که باتری شما می تواند به شما سرویس دهد تاثیر بگذارند. مطمئن ترین راه برای بررسی سلامت باتری کنترل درصد سلامت باتری است که به صورت عددی توسط خود گوشی ارائه می شود.

بهینه سازی مصرف باتری گوشی و کنترل سلامت باتری

برای این کار بسته به اینکه سیستم عامل گوشی شما چه باشد روش های متعددی وجود دارد. در ادامه این موضوع را برای گوشی های اندروید و آی او اس بررسی خواهیم کرد:

کنترل سلامت باتری در گوشی های اندرویدی

.وقتی در مورد گوشی های اندرویدی حرف می زنیم، به نظر می رسد که همه آنها از یک روش ثابت استفاده می کنند اما باید گفت که با توجه به فراوانی برند های فعال در این حوزه و این موضوع که هر برند از یک رابط کاربری اختصاصی برای گوشی های خود استفاده می کند، باید گفت روش هایی که برای انجام یک کار وجود خواهند داشت مختلف خواهد بود.

در مورد کنترل وضعیت سلامت باتری که یکی از ارکان اصلی برای بهینه سازی و صرفه جویی مصرف باتری گوشی است، هم داستان به همین منوال خواهد بود. البته باید گفت یک روش کلی برای بررسی سلامت باتری وجود دارد که در تمامی دستگاه های اندرویدی با کمی تفاوت در جزئیات قابل استفاده است. برای اینکه بدانید باتری دستگاه شما چند درصد سلامت است، لازم است دستور العمل های زیر را دنبال کنید:

  • وارد بخش تنظیمات یا همان Setting شوید؛
  • در بین گزینه های موجود Battery and Device Care را انتخاب کنید؛
  • گزینه Diagnostic را از گزینه های موجود پیدا کرده و آن را انتخاب کنید؛
  • در این صفحه گزینه Phone Diagnostics را انتخاب کنید؛
  • در اینجا با انتخاب Battery Status می توانید از سلامت دستگاه خود مطمئن شوید؛

در صورتی که این دستورالعمل برای شما جواب نداد، می توانید از برنامه هایی که این کار را برای شما انجام می دهند استفاده کنید. برای این منظور می توانید به سراغ اپلیکیشن Accu​Battery بروید. این برنامه می تواند اطلاعات خوبی در خصوص  سلامت باتری گوشی اندرویدی شما در اختیارتان قرار دهد.

کنترل سلامت باتری در گوشی های اندرویدی

کنترل سلامت باتری در گوشی های آیفون

گوشی های ارائه شده توسط اپل همه به صورت پیش فرض ویژگی ارائه سلامت باتری را دارند و کاربران به راحتی می توانند از آن استفاده کنند. هرچند باید گفت معمولا خبر های خوبی از این بخش به آنها نمی رسد و افت سلامت باتری در گوشی های آیفون یکی از موضوعات شایع است که کاربران این گوشی ها همواره با آن درگیر بوده اند.

برای تست سلامت باتری گوشی آیفون خود باید این مسیر را دنبال کنید:

  • وارد تنظیمات شوید؛
  • گزینه Battery را انتخاب کنید؛
  • دومین گزینه این بخش یعنی Battery Health را انتخاب کنید؛

کنترل سلامت باتری در گوشی های آیفون

بعد از ورود به این صفحه شما می توانید به صورت درصدی میزان سلامت باتری خود را مشاهده کنید. هر چه این عدد به 100 نزدیک تر باشد وضعیت باتری شما بهتر است و افت کمتری در کارکرد داشته است.

چطور باتری ای با طول عمر بیشتر داشته باشیم!؟

تا اینجا در مورد اینکه چه کار کنیم باتری گوشی ما به خوبی کار کند با هم صحبت کردیم و دیدم که داستان از چه قرار بود. اکنون می خواهیم به بررسی عمر باتری بپردازیم و ببینیم باید چه کار کنیم که باتری گوشی ما مدت بیشتری را با کیفیت صد درصدی به ما خدمت کند. در این خصوص باید گفت که باتری یک قطعه الکترونیکی مصرفی است که دارای یک عمر مفید است. به این صورت که حتی اگر باتری به صورت طولانی مدت بدون استفاده هم بماند باز هم خراب خواهد شد و کیفیت آن افت پیدا می کند.

بهترین کاری که می توان برای بهینه سازی عمر باتری انجام داد این است که از آن به صورت درست و اصولی استفاده کرد. در صورتی که نکات مختلف افزایش عمر باتری را رعایت کنید. می توانید مطمئن باشید که بیشتری بازدهی را از باتری خود دریافت خواهید کرد. برای این منظور لازم است به این نکات توجه داشته باشید:

  • سعی کنید تمامی کارهایی که برای کاهش مصرف باتری در بخش اول گفته شد را انجام دهید؛
  • سعی کنید شارژ باتری خود را بین 20 درصد تا 80 درصد نگه دارید و از آن بالاتر یا پایین تر نروید؛
  • از شارژر و کابل متفرقه برای آن استفاده نکنید؛
  • از شارژر بیسیم کمتر استفاده کرده و در صورت استفاده از قرارگیری صحیح گوشی روی پایه مطمئن شوید؛
  • از افزایش دمای گوشی(چه به دلیل کارکرد گوشی و چه به دلیل بالا بودن دمای محیط) جلوگیری کنید؛

این موارد می تواند به شما کمک کند باتری ای با عمر طولانی تر داشته باشید. البته در نظر داشته باشید زیادی قرار نیست فکر خود را درگیر این قطعه بکنید و در صورتی که باتری شما دچار مشکل شده است، از اینکه بخواهید آن را تعویض کنید نگران نباشید و راحت قید آن را بزنید، مشکل باتری چندان مقوله پیچیده ای نیست.

چطور باتری ای با طول عمر بیشتر داشته باشیم!؟

نتیجه گیری

بهینه سازی مصرف باتری گوشی یکی از مسائلی است که می تواند برای خیلی از کاربران اهمیت داشته باشد و در این مقاله با هم زیر و بم آن را مرور کردیم. همانطور که دیدیم کارهای زیادی باید انجام گیرد تا باتری گوشی در حالت خوب و سالم باقی بماند و البته باید گفت در موارد زیادی وقتی این کارها را هم انجام دهید، باز هم ممکن است به هر دلیلی باتری گوشی شما نیاز به تعویض داشته باشد. بهترین کار این است که شما این بهینه سازی ها را در نظر داشته باشید ولی توصیه می کنیم که زیاد هم وسواس به خرج ندهید و کار اصلی گوشی خود را برای این منظور مختل نکنید. در صورتی که در این مورد نظری داشتید و یا نکته دیگری در مورد بهینه سازی مصرف باتری گوشی به نظرتان می رسد، آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402