حلقه جادویی سامسونگ ؛ گلکسی رینگ به بازار عرضه می‌شود!

حلقه جادویی سامسونگ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

حلقه جادویی سامسونگ که اکنون به نام گلکسی رینگ نیز در بین کاربران و خوره های دنیای تکنولوژی شناخته می شود یکی از گجت های فوق العاده جذاب است که قرار است در سال 2024 عرضه شود و از حالا خیلی از علاقه مندان را به طرف خود کشیده است. هر چند از این حلقه چندان اطلاعات موثقی در دست نیست اما در این مقاله قرار است هر آنچه که در این رابطه وجود دارد را با هم بررسی کنیم.

بحث گجت های پوشیدنی که از تکنولوژی های مختلف در لباس و تجهیزات ما استفاده می کند امروزه یکی از داغ ترین و به روز ترین بخش های دنیای تکنولوژی است و با پیشرفت قطعات الکترونیکی و چیپ ها و البته کم شدن نیاز آنها به صرف انرژی قطعاتی مانند یک ساعت هوشمند درست شده است که شاید قدرت آن از یک کامپیوتر رومیزی ده سال گذشته نیز بیشتر است. هر چند این تجهیزات پوشیدنی که در واقع حلقه جادویی سامسونگ هم یکی از همین هاست داغ و بروز است و در یکی دو سال گذشته به شدت زیاد شده است، اما تلاش هایی که برای این تجهیزات شده اند، قدمتی بسیار بیشتر دارد.

در این مقاله پلازا قصد داریم با هم به سراغ یکی از جدیدترین و مورد انتظار ترین گجت های پوشیدنی برویم و ببینم که این محصول با چه ویژگی های احتمالی و همینطور چه زمانی به دست کاربران خواهد رسید و قرار است اصلا چه کارهایی را برای ما انجام دهد. البته باید گفت که حلقه جادویی سامسونگ  اولین حلقه در نوع خود نیتس و اکنون هم می توانید در بازار چنین حلقه هایی را پیدا کنید. اما سامسونگ قرار است بهترین و کاملترین حلقه را به صورت کلی در اختیار عموم قرار دهد. قبل از معرفی خود گلکسی رینگ لازم است کمی در مورد پیشینه این حلقه ها و اینکه از کجا آمده اند کمی صحبت کنیم.

فهرست مطالب

پیشینه حلقه های هوشمند و حلقه جادویی سامسونگ

همانطور که در بخش قبلی هم اشاره کردیم تلاش ها برای تولید محصولات تکنولوژی که بتوان از آنها در لباس و تجهیزات همراه استفاده کرد یا به مدت ها قبل باز می گردد. اگر بخواهیم تاریخ دقیقی برای این منظور ارائه دهیم، باید بگوییم اولین بار در حدود 500 سال پیش یک مخترع آلمانی به نام پیتر هنلین ساعتی را ساخت که در یک گردنبند قرار گرفته بود و می توانست همراه آن اینطرف و آنطرف برود. این مورد را می توانیم به عنوان اولین نمونه از Wearable Technology ها یا همان تکنولوژی های پوشیدنی بدانیم.

بعد از آن در قرن 18 میلادی سمعک ها ارائه شدند که وظیفه آنها کمک به بهبود شنوایی برای افراد کم شنوا بود. در ابتدای قرن نوزدهم ساعت های گردنی به ساعت های مچی تبدیل شده و با ورود ساعت های الکترونیکی، بالاترین درجه از تکنولوژی های پوشیدنی ایجاد شد. رفته رفته این تکنولوژی با مواردی مانند ساعت های ماشین حساب دار و دوربین هایی که روی کلاه نصب می شدند و موارد اینچنینی پیشرفت پیدا کرد تا به شکل امروزی آن رسید که می توان گفت در سال 2010 و با ظهور شرکت Fitbit اولین دستبند هوشمند به شکل امروزی منتشر شد که می توانست شرایط سلامت افراد را کنترل کند.

اما در این میان وجود حلقه ای که بتوان کارهای الکترونیکی را با آن انجام داد بسیار رویایی و کالبته کاربردی به نظر می رسد. اولین باری که این ایده به صورت تجاری و خارج از یک دانشگاه اجرا شد و بازدهی نسبتا خوبی را هم داشت در سال 2010 و با ورود حلقه های McLear به بازار بود. این حقه از یک تراشه NFC استفاده می کرد که می توانست عملیات پرداخت را به راحتی برای کشی که آن را در دست دارد انجام دهد. در تصویر زیر می توانید اولین نمونه عرضه شده این حلقه را مشاهده کنید:

حلقه McLear RingPay

 

البته باید گفت که حلقه جادویی سامسونگ قرار نیست برای رقابت با حلقه ای که در تصویر بالا می بینید به بازار عرضه شود. اکنون حلقه های بسیار تکمیل تر و بهتری هم در بازار موجودند که می توان از مهمترین آنها به این لیست اشاره کرد:

  • Oura Ring Gen3
  • McLear RingPay
  • Circular Ring
  • Hecere NFC Ring
  • Go2sleep Ring

هر کدام از این محصولات می تواند ویژگی های مختلف و کاربرد های متنوعی را پیشنهاد بدهد که البته باید گفت قرار است در مورد حلقه جادویی سامسونگ ما با مجموعه ای از این ویژگی ها طرف باشید. در ادامه مفصلا در مورد ویژگی هایی که تا کنون از گلکسی رینگ می دانیم، صحبت خواهیم کرد.

معرفی حلقه جادویی سامسونگ

تا به اینجا پیش زمینه خوبی را از حلقه های هوشمند یا همان Smart Ring ها ارائه کرده ایم، اکنون به طور قطع می توانیم یک تعریف کلی از آنچه قرار است به نام حلقه جادویی سامسونگ یا بهتر بگوییم گلگسی رینگ به ما ارائه شود را در نظر بگیریم. در بخش قبلی برند های مختلفی را که ارائه کننده اسمارت رینگ ها هستند معرفی کردیم. در صورتی که بخواهیم بگوییم این حلقه ها چه کاری را انجام می دهند، می توان گفت این موارد مهمترین این کارها هستند:

  • کنترل شرایط سلامت (مانند فشار خون، ضربان قلب، میزان اکسیژن و…)
  • کنترل پرداخت ها با استفاده از NFC

می توان گفت چشم اندازی که سامسونگ برای محصول جدید خود در نظر گرفته است ورود به این بازار و بدست آوردن سهمی از آن است. در واقع این دیوایس ها می توانند برای خیلی از کسانی که به دنبال این قابلیت ها هستند و ترجیح می دهند از یک وسیله کوچکتر از یک ساعت هوشمند برای خود استفاده کنند، می تواند یک وسیله بسیار کاربردی باشد. از آنجا که بیشتر این کاربران توسط شرکت Fitbit جذب می شوند، به نظر می رسد سامسونگ هم قصد دارد تا اینجا خودی نشان دهد و سهمی از این بازار را برای خود بردارد. در ادامه با هم در مورد ویژگی های احتمالی این دیوایس بیشتر صحبت خواهیم کرد.

معرفی حلقه جادویی سامسونگ

ویژگی های حلقه جادویی سامسونگ

همانطور که گفتیم در اینجا مورد حلقه جادویی سامسونگ هیچ اطلاعاتی منتشر نشده است و از آنجا که شرکت بزرگی مانند سامسونگ برای اولین بار است که به دنبال ساخت چنین تجهیزاتی رفته است و از پیشینه فعالیت در آن هم خبری نداریم، هیچ یکی از مواردی که می توان در مورد آن اظهار نظر کرد قطعی نیست. اما اگر نگاهی به رویکردی که سامسونگ در عرضه محصولات تازه خود دارد داشته باشیم، می توانیم انتظار داشته باشیم از شرایط فعلی ای که می خواهد وارد آن شود، فراتر رفته و گلکسی رینگ از حلقه هایی که اکنون به عنوان بهترین های بازار هستند، ویژگی های بهتر و بیشتری را به کاربران ارائه دهد.

در ادامه با هم ویژگی هایی را بررسی می کنیم که در واقع ویژگی های حلقه های موجود در بازار است و این موارد برای کاربران مورد انتظار خواهد بود. در واقع باید گفت این موارد ویژگی هایی هستند که کاربران دوست دارند از حلقه جادویی سامسونگ ببینند و باید تا اعلام رسمی سامسونگ برای اینکه بدانیم کدامیک از این ویژگی ها را قرار است در گلکسی رینگ ببینیم صبر کنیم.

با این رویکرد می توانیم بگوییم ویژگی های اصلی و البته احتمالی حلقه جادویی سامسونگ قرار است به این صورت باشد:

  • امکان رهگیری و ترکینگ شرایط فیزیکی بدن؛
  • ثبت شرایط بدن در ساعات روز و شب و همینطور خواب و بیداری؛
  • ارائه گزارش کلی از عملکرد فیزیکی بدن؛
  • پشتیبانی از عملیات های مالی و پرداخت ها؛
  • قابلیت احراز هویت به صورت نزدیک کردن حلقه؛
  • انتقال وجه بین دو حلقه با نزدیک کردن آنها؛
  • اعلام نوتیفیکیشن ها؛
  • اعلام آلارم ها و هشدار ها و موارد اینچنینی؛
  • کنترل رد کردن تماس با استفاده از تاچ؛
  • امکان ارائه اطلاعات خام به گوشی برای بررسی های مختلف در برنامه های کاربردی ای که بعدا قرار است برای کار با آن ارائه شود؛

این ها ویژگی هایی هستند که می توانند برای حلقه جادویی سامسونگ به عنوان یک هدف در نظر گرفته شود. البته باید گفت محصولی که بتواند همه این ویژگی ها را به صورت یکجا ارائه دهد در بازار موجود نیست و اینها ویژگی های اصلی سه حلقه برتر (Oura Ring Gen3، McLear RingPay و Circular Ring) در بازار هستند که احتمالا سامسونگ برای اینکه بتواند به صورت موثر محصول خود را عرضه کند، نیاز دارد ترکیبی از قدرتمند ترین و مهمترین ویژگی های گفته شده را در گلکسی رینگ جای دهد.

ویژگی های حلقه جادویی سامسونگ

قیمت گلکسی رینگ

تخمین قیمت برای محصولی که نه به صورت رسمی مشخصات آن عنوان شده است، نه نمونه ای از آن توسط این شرکت ارائه شده است و نه اطلاع دقیقی از زمان انتشار آن و قابلیت هایی که دارد وجود دارد می تواند غیر ممکن به نظر برسد. اما باید گفت که این محصول تنها نمونه موجود از حلقه های هوشمند در بازار نیست و ما هنوز معیاری را برای مقایسه در اختیار داریم که بتوانیم حدسیات خود را بر مبنای آن منطقی تر کنیم.

در مورد قیمت حلقه های هوشمند می توانیم بگوییم که اکنون 5 مدل از پرفروش ترین حلقه هایی که در بازار وجود دارند و می توان گفت بهترین های بازارند (هرچند در کل تعداد زیادی حلقه هوشمند در بازار موجود نیست!) می توانیم بگوییم که Oura Ring Gen3 و Circular Ring که هر دو امکانات زیادی را برای حوزه سلامت در اختیار کاربران می گذارند، قیمتی در حدود 300 دلار دارند، McLear RingPay و Go2sleep Ring نیز با قیمتی در حدود 125 دلار ارائه می شوند. و در آخر نیز Hecere NFC Ring با قیمت 35 دلار قرار دارد که البته باید گفت چندان امکانات رده بالایی را ارائه نمی کند.

با توجه به بازاری که اکنون برای این حلقه ها وجود دارد به نظر می رسد قیمت تمام شده حلقه جادویی سامسونگ برای کاربران کمتر از قیمت بالاترین حلقه های بازار، یعنی زیر 300 دلار باشد. هر چند سامسونگ امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد، اما همین قیمت می تواند کاربران را از این حلقه جدید به سمت استفاده از اسمارت واچ ها سوق دهد و به نظر نمی رسد این برند بزرگ بخواهد برای اولین محصول خود از این کتگوری یک شکست در بازار را تجربه کند. البته همه این ها تخمین است و در صورتی که اولین خبر ها به ما برسد این مقاله را آپدیت خواهیم کرد.

قیمت حلقه سامسونگ گلکسی رینگ

تاریخ عرضه حلقه جادویی سامسونگ

اصولا در مورد گجت های جدید و آن هم با این سطح از تازگی حتی برای سامسونگ نمی توان تاریخ دقیقی را پیش بینی کرد اما بر اساس شایعات به نظر می رسد تا در ماه های اولیه سال 2024 و همزمان با رویداد Samsung Unpacked که قرار است در آن از سری گلکسی S24 رونمایی شود معرفی و عرضه گردد. البته خیلی از منابع نیز عقیده دارد حلقه گلکسی رینگ قرار است با گوشی Z Fold 6 به کاربران ارائه شود که در این صورت باید تا نیمه دوم سال 2024 برای دیدن این حلقه منتظر بمانیم. البته احتمال انتشار خبر ها چه به صورت سهوی و چه به صورت رسمی در مورد این حلقه وجود دارد که در این صورت این اخبار از طریق همین مقاله به اطلاع شما خواهد رسید.

تاریخ عرضه گلکسی رینگ

نتیجه گیری

حلقه جادویی سامسونگ یا همان گلکسی رینگ یکی از داغ ترین بحث های امروز در بین علاقه مندان به گجت ها و تکنولوژی های جدیدی است. اینکه یک انگشتر کوچک بتواند کاری که یک ساعت هوشمند انجام می دهد را به سادگی انجام دهد، در دنیایی که امروزه در آن زندگی می کنیم اصلا عجیب نیست. البته باید گفت که اکنون هم چنین گجت هایی وجود دارد و نمونه های این حلقه های هوشمند در حال استفاده هستند، اما با توجه به تعریف و تمجید ها و رفتاری که سامسنوگ داشته است، به نظر می رسد با چیزی بسیار بالاتر از این موراد طرف خواهیم بود.

هر چند اطلاعاتی که در این مقاله ارائه شد و به طور کلی هر چیزی که اکنون از این دیوایس می دانیم از شایعاتی هستند که هنوز تایید نشده اند و در سطح اینترنت و سایت های تکنولوژی به گوش می رسد، اما باز هم می توان امیدوار بود که حلقه جادویی سامسونگ قرار است یک محصول خارق العاده باشد. در صورتی که نظری در این مورد دارید، خوشحال می شویم که آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402