بیوگرافی نازنین بیاتی | زندگی شخصی و کارنامه کاری

بیوگرافی نازنین بیاتی، کارنامه کاری و حواشی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

نازنین بیاتی از بازیگران جوان و خوش قریحه سینما، تلویزیون و تئاتر ایران محسوب می‌شود که تاکنون در آثار زیادی نقش‌آفرینی داشته است. در پلازا با بیوگرافی نازنین بیاتی، کارنامه کاری و حواشی زندگی شخصی این بازیگر همراه شما مخاطبان محترم هستیم.

نازنین فعالیت هنری خود را در سال 1391 با فیلم دربند کاری از پرویز شهبازی آغاز نمود. وی در ادامه بازی در فیلم رخ دیوانه به شهرت زیادی رسید. این اثر سینمایی پس از اکران با استقبال بسیار بالایی از سوی مخاطبان مواجه شد. نازنین بیاتی در کارنامه هنری تجربه همکاری با کارگردان‌های خوبی چون پرویز شهبازی، ابوالحسن داوودی، هاتف علیمردانی، کمال تبریزی و هومن سیدی را دارد. او در نخستین تجربه بازیگری خود در فیلم دربند جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از هفتمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان ایران بدست آورد. چنانچه مایلید تا با زندگی نامه نازنین بیاتی بیشتر آشنا شوید تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی نازنین بیاتی

  • نام و نام خانوادگی: نازنین بیاتی
  • تاریخ تولد: 15 دی 1368
  • محل تولد: تهران
  • پیشه: بازیگر، طراح صحنه، طراح لباس، و صداپیشه
  • شروع فعالیت هنری: 1392 با فیلم دربند کاری از پرویز شهبازی
  • تحصیلات: کارشناسی رشته تئاتر با گرایش طراحی صحنه از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن
  • وضعیت تاهل: مجرد تا هنگام نگارش این مقاله
  • قد نازنین بیاتی: 165سانتی‌متر
  • صفحه اینستاگرام نازنین بیاتی: bayati__nazanin@

زندگی خصوصی نازنین بیاتی

در این بخش از مقاله بیوگرافی نازنین بیاتی با زندگی شخصی از زمان تولد تا روابط کاری‌ این بازیگر همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم‌.

زندگی خصوصی نازنین بیاتی

نازنین در پانزدهمین روز از ماه دی سال 1369 و در اویل فصل سرد زمستان این سال در تهران به دنیا آمد. مادرش اهل قم است و پدرش اصالت اهل تَفرِش، یکی از شهرهای استان مرکزی ایران است. نازنین بیاتی دو خواهر به نام‌های ندا و نغمه دارد و در محله منیریه ساکن بودند. او از کودکی فعایت هنری خود را با نقاشی آغاز کرد و دیبلم گرافیک گرفت. علاقه‌اش به حرفه بازیگری از ترم چهار دانشگاه با درس مبانی هنرپیشگی استارت خورد. وی  از طریق یکی از دوستانش جهت تست فیلم به دفتر پرویز شهبازی رفت و بدین ترتیب به دنیای بازیگری وارد شد. نازنین تحصیلات آکادمی خود را در مقطع کارشناسی رشته تئاتر با گرایش طراحی صحنه از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن گذراند.

زندگی شغلی نازنین بیاتی

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد وی جهت تست به دفتر پرویز شهبازی مراجعه کرد و برای نقش نازنین در فیلم دربند انتخاب شد. در این اثر سینمایی علاوه بر وی بازیگرانی چون پگاه آهنگرانی، بهرنگ علوی و احمد مهران‌فر به ایفای نقش پرداختند. نازنین برای بازی در این فیلم کاندید بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر شد و جایزه بهترین بازیگر زن را در هفتمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران آز آن خود نمود.زندگی شغلی نازنین بیاتی

نازنین بیاتی دومین بازیگری خود در حوزه سینما را با فیلم مردن به وقت شهریور کاری از هاتف علیمردانی تجربه نمود. وی در این فیلم در پریسا کنار بازیگری چون حمید فرخ‌نژاد، هانیه توسلی، ترلان پروانه، نوید لایقی مقدم، صبا گرگین پور مقابل دوربین ظاهر شد.

نازنین در حوزه سریال فعالیت خود را با بازی در نقش گلی دلگشا در مجموعه نمایشی گلشیفته محصول سال 1397 آغاز کرد. این سریال طنز به کارگردانی بهروز شعیبی در شبکه نمایش خانگی پخش شد و از دیگر بازیگر این مجموعه می‌توان به مهدی هاشمی، مهناز افشار، شیلا خداداد، بهاره کیان‌افشار، هومن سیدی، محمد بحرانی، امیرمهدی ژوله، نسیم ادبی، شیدا خلیق و سیامک انصاری اشاره کرد.

بیوگرافی نازنین بیاتی

فیلم های نازنین بیاتی

نازنین بیاتی بازی در حوزه سینما را با فیلم دربند کاری از پرویز شهبازی آغاز نمود و نقش غزل در اثر سینمایی رخ دیوانه به شهرت بالایی رسید. این فیلم در سال 1393 توسط ابوالحسن داوودی ساخته شد در آن بازیگرانی چون طناز طباطبایی، صابر ابر، ساعد سهیلی، امیر جدیدی، سحر هاشمی، بیژن امکانیان و گوهر خیراندیش به ایفای نقش پرداختند. فیلم رخ دیوانه پس از اکران با استقبال بالایی از سوی مخاطبان مواجه گردید و در چند رشته کاندید و برنده سیمرغ بلورین از سی و سومین جشنواره فیلم فجر شد.

فیلم های نازنین بیاتی

از دیگر فیلم‌های پرمخاطب این بازیگر در حوزه سینما می‌توان نقش مهناز در فیلم آینه بغل به کارگردانی منوچهر هادی اشاره کرد. در واقع این فیلم در شهرت نازنین بیاتی نقش بسزایی داشت و شهرت وی را دوچندان کرد. در فیلم آینه بغل بازیگرانی دیگری چون محمدرضا گلزار، یکتا ناصر، سیامک صفری، مه‌لقا باقری، رضا نیکخواه و جواد عزتی حضور داشتند. آینه بغل پس از اکران فروش بالایی را در گیشه تجربه نمود.

بیوگرافی نازنین بیاتی

نازنین بیاتی در همان برای نقش مونا در فیلم متفاوت و پرمخاطب مغزهای کوچک زنگ‌زده به کارگردانی هومن سیدی انتخاب شد.  دبورا یانگ منتقد مشهور آمریکایی نشریه هالیوود ریپورتر فیلم مغزهای کوچک زنگ‌زده اثر هومن سیدی را مهیج‌ترین اثر سینمایی در بازار جشنواره فجر معرفی نمود که به خوبی می‌تواند در عرصه بین‌المللی هم مخاطبان را جذب نماید. در این اثر سینمایی بازیگرانی چون نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی، نوید پورفرج، فرید سجادی حسینی، مرجان اتفاقیان، هامون سیدی به ایفای نقش پرداختند.

بیوگرافی نازنین بیاتی، کارنامه کاری و حواشی

در سال 1397 نازنین بیاتی برای فیلم دینامیت به کارگردانی مسعود اطیابی مقابل دوربین قرار گرفت. این فیلم پس از سه سال توقیف در سال 1400 به اکران درآمد و با استقبال بالایی از سوی مخاطبان سینما مواجه شد. در این بازیگرانی چون احمد مهرانفر، پژمان جمشیدی، محسن کیایی، زیبا کرمعلی، نادر سلیمانی، دکتر امید روحانی، اردشیر کاظمی نقش‌‌آفرینی داشتند.

بیوگرافی نازنین بیاتی

سالنام فیلمکارگرداننقش
1391دربندپرویز شهبازینازنین
1392مردن به وقت شهریورهاتف علیمردانیپریسا
1392ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامهابراهیم ابراهیمیانریحان
1392فرشته‌ها با هم می‌آیندحامد محمدیلیلا
1393رخ دیوانهابوالحسن داوودیغزل
1393طعم شیرین خیالکمال تبریزیشیرین
1394مادریرقیه توکلینوا
1395رفتننوید محمودیمریم
1396آینه بغلمنوچهر هادیمهناز
1396مغزهای کوچک زنگ زدههومن سیدیمونا
1397زعفرانیه 14 تیرعلی هاشمیماهرخ
1397دینامیتمسعود اطیابیساناز
1397ژن خوکسعید سهیلیماهرخ
1398عروسی مردممجید توکلیشیما
1398سگ‌بندمهران احمدیفرزانه
1399مجوز خروجکیارش اسدی زاده
1399زمستان بودشیرین وحید پرشاد
1399جوجه تیغیمستانه مهاجر
1400شادروانپریحسین نمازی

سریال های نازنین بیاتی

نازنین بیاتی در حوزه بازیگری سریال فعالیتش را با مجموعه نمایش خانگی گلشیفته آغاز نمود. وی در سال 1398 با بازی در نقش همتا مهرگان برای سریال مانکن به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده مقابل دوربین حاضر شد.  در سال 1399 نازنین برای بازی در این مجموعه نمایشی کاندید جایزه بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی از بیستمین دوره جشن حافظ شد.از دیگر بازیگران سریال مانکن می‌توان به محمدرضا فروتن، مریلا زارعی، امیرحسین آرمان، فرزاد فرزین، لیندا کیانی، حسین پاکدل، الهام پاوه‌نژاد، شبنم قلی‌خانی، نفیسه روشن، همایون ارشادی، رضا توکلی، رابعه مدنی، بهشاد شریفیان اشاره کرد.

سریال های نازنین بیاتی

سالنام اثرکاگرداننقش
1397گلشیفته گلیبهروز شعیبیدلگشا
1398مانکن همتاحسین سهیلی‌زادهمهرگان
1400هفتکیارش اسدی‌زادهآنیل
1402مهمونی ۲ایرج طهماسبمهمان برنامه

علاوه بر موارد بالا نازنین در سریال تلویزیونی عروسکی شکرستان در سمت طراح صحنه، طراح لباس، و صداپیشه شخصیت‌های «رؤیا و پیشگو» همراه با حسن رادفر حضور داشته است.

تئاترهای نازنین بیاتی

نازنین بیاتی بازیگری در حوزه تئاتر را با نمایشنامه خوانی قرمز و دیگران تجربه نمود و پس از آن در چندین تئاتر نقش‌آفرینی داشته است.

سالنام نمایشنقش
1393نمایشنامه خوانی قرمز و دیگراننقش خوان
1394کشتن گربه بابا فونتن یا دیگه منو صدا نزن مادر
1395خانه ای در انتهای خیابان بهارلاله
1396دی روز (یک دقیقه سکوت)
1396اسپکتروم
1397کنسرت نمایش «خالی از شب خالی از تو»گفتار متن
1397خروس لاریپاپتی
1398نمایش موزیکال «عروس مردگان»امیلی
1402کلنل

تئاترهای نازنین بیاتی

جوایز و افتخارات نازنین بیاتی

نازنین تاکنون توانسته در عرصه بازیگری افتخارات متعددی بدست بیاورد و در این حرفه خوش درخشیده است. در جدول زیر می‌توانید جوایز و افتخارات این بازیگر و اطلاعات مربوط به آن‌ها را مشاهده کنید.

سالعنوانجشنواره
1391کاندید جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن  برای فیلم دربندسی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر
1392 برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن  برای فیلم دربندهفتمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان ایران
1393کاندید بهترین بازیگر زن فیلم درام برای دربندچهاردهمین دوره جشن حافظ
1398برنده جایزه بهترین بازیگر زن کمدی سریال گلشیفتهنوزدهمین دوره جشن حافظ
1399کاندید بهترین بازیگر زن درام سریال مانکنبیستمین دوره جشن حافظ

جوایز و افتخارات نازنین بیاتی

شایعات و حواشی نازنین بیاتی

به‌ طور کلی امروزه چه در ایران یا جهان همواره بازیگران و چهره‌های مشهور در معرض حواشی مختلفی خواه کذب یا درست روبه‌رو بوده‌اند، که بازیگری مانند نازنین بیاتی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

از داغ‌ترین شایعات درباره این بازیگر که پیش‌تر برای دیگر هنرمندان ساخته شده، می‌توان به شایعه مرگ نازنین بیاتی اشاره کرد. از حواشی و شایعات داغ دیگر دباره وی تیتر همسر نازنین بیاتی است که پس از بازی در فیلم عروس مردم در کنار شکیب شجره این شایعه در فضای مجازی و رسانه‌های زرد به وجود آمد.

از دیگر شایعات عجیب ولی بامزه درباره نازنین بیاتی، درخواست نامشروع محمد صادقی بازیگر سریال مانکن به وی بود. این شایعه از یکی از سکانس‌های سریال مانکن پیش از پخش نشات گرفت و با حواشی و جنجال‌های زیادی همراه بود.

علاوه بر موارد مذکور بارها شایعه ازدواج نازنین بیاتی در فضای مجازی مطرح شده، اما همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد، این بازیگر ازدواج نکرده و حداقل تا هنگام نگارش این مقاله در دوران مجردی به سر می‌برد.

حقایق پنهان نازنین بیاتی

در این بخش از مقاله بیوگرافی نازنین بیاتی به ابعاد پنهان در زندگی این بازیگر می‌پردازیم. ابتدا پیش از هرچیزی باید به بزرگترین آروز و حسرت این بازیگر یعنی همبازی شدن با مرحوم خسرو شکیبایی اشاره کرد. نازنین از دوران کودکی به مرحوم شکیبایی علاقه داشت و در دوران راهنمایی یکبار سر صحنه فیلمبرداری یکی از آثار این بازیگر حضور داشته است.

حقایق پنهان نازنین بیاتی

برخی از افراد معتقدند که نازنین بیاتی به ترانه علیدوستی بسیار شباهت دارد. وی طی یک مصاحبه اذعان نمود: برای من جای خوشحالی است که می‌گویند شبیه خانم علیدوستی هستم، بازیگری که به نظرم ایشان یکی از بهترین بازیگران سینمای ما است.

نازنین نقاشی را از کودکی شروع کرد و دیپلم رشته گرافیک دارد. وی اوقات فراغت خود بیشتر با کتاب، تماشای فیلم و نقاشی می‌‌گذارند و علاوه بر حرفه بازیگری در یک بیزینس هم فعالیت دارد. در ادامه با عکسی از نازنین در کنار خواهر بزرگترش این بخش از مقاله را به اتمام می‌رسانیم.

بیوگرافی نازنین بیاتی

آلبوم عکس های نازنین بیاتی

کلام آخر

نازنین بیاتی از بازیگران جوان و مستعد سینما، تلویزیون و تئاتر است که در کارنامه هنری خود تجربه همکاری با کارگردان های برزگی چون پرویز شهبازی، کمال تبریزی و ابوالحسن داوودی را دارد. این بازیگر فعالیت هنری خود را از سال 1391 آغاز کرد و تا کنون در آثار سینمایی درخشانی حضور داشته است. در این مقاله از پلازا به زندگی نامه نازنین بیاتی و بررسی کارنامه هنری این بازیگر پرداختیم.

امید است مقاله بیوگرافی نازنین بیاتی برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات خود را درباره این بازیگر دوست داشتنی و مستعد با ما در پلازا به اشتراک بگذارید.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402