نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man 2

بازی Marvel’s Spider-Man 2
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

Marvel’s Spider-Man 2 عنوانی مهیج و دوست داشتنی از سری بازی های مارول بخش اسپایدرمن بوده که در این بخش قصد نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man 2 را خواهیم داشت که پیشنهاد میشود باما همراه باشید.

همگی میدانیم که مارول اسپایدرمن 2 نسخه ای تکامل یافته از اسپایدرمن 1 بود و همین موضوع سبب شد تا این بازی که در انحصار یک کنسول بود بتواند امتیاز بالایی را کسب کند. برای آشنایی بهتر و درک صحیح سیستم های بکارگیری شده در بازی Marvel’s Spider-Man 2 با پلازا همراه باشید که تفاوت های فاحش و دوست داشتنی میان این نسخه و Marvel’s Spider-Man وجود داشته که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

بازی Marvel’s Spider-Man 2

با پایان اخبار ، حواشی و امتیازات Marvel’s Spider-Man Remastered فرصت تازه ای برای توسعه دهنده بازی یعنی Insomniac Games بوجود آمد تا بتواند روی نسخه اصلی بازی فعالیت داشته باشد. این بازی از سوی شرکت سونی اینتراکتیو انترتینمنت منتشر شد که در انحصار پلی استیشن 5 بوده است. پیشنهاد میشود نیم نگاهی به بهترین بازی های پلی استیشن 5 نیز داشته باشید.

بررسی بازی Marvel’s Spider-Man 2

بازی Marvel’s Spider-Man 2

برچسب استودیو Insomniac روی بازی Marvel’s Spider-Man 2 عاملی بود تا به دیگر شرکت های سازنده اطلاع رسانی کند که این بازی برای رقابت ساخته نشده بلکه برای شکست دادن رکوردهای نسخه قبلی اش توسعه یافت است. وظیفه ای که Insomniac برعهده داشت بسیار دشوارتر از نسخه اول بازی بود که این موضوع در تمامی بخش ها باید توسعه می یافت زیرا قرار براین بود تا 2 مرد عنکبوتی را در بازی شاهد باشیم.

این موضوع مستلزم 2 شخصیت و 2 برابر نمودن نقشه و چالش های بیشتر بود تا هریک برای انجام ماموریت های دشوار به خود سختی هایی بدهند تا جذابیت بازی دوچندان شود. سکانس های اکشن و انفجاری بازی در استودیو Insomniac به صورت ویژه مورد بازبینی و توسعه قرار گرفت که همین موضوع سبب شد تا در کنار بهترین طراحی، سازنده به خط داستانی نیز بهای ویژه ای بدهد. اصلی ترین موضوعی که در این بازی میتوان مشاهده کرد سرگرمی نسخه 2 به اندازه نسخه اول و حتی بیشتر بوده است زیرا در این بخش همانطور که گفته شد نقشه بزرگتر و فعالیت های جهان باز بیشتری بکارگیری شده است که نیاز مبرم نسخه اول نسبت به تکامل سازی سبب شد تا در Marvel’s Spider-Man 2 شاهد ویژگی های بیشتری از جمله گیم پلی بهبود یافته و تقویت شده باشیم. این بازی غیرقابل انکار ترین بازی هیجان انگیز برای مدت زمان طولانی بوده است که نباید آنرا ساده پنداشت.

با وجود اینکه سازنده از چند ترفند جدید استفاده نموده اما بازهم سیستم مبارزه ای بازی کمی آشناست. در نسخه دوم دیگر خبری از بوی نو و تازگی در بخش مبارزه ای شخصیت ها نیست زیرا گیمرها در نسخه اول بازی با این موضوع آشنا شدند و Insomniac تمرکز خود را برای بهبود سیستم و رفع مشکلات آن قرار داد. با این اوصاف باید بدانید که بازهم سیستم مبارزه ای بازی به طرز باورنکردنی دوست داشتنی است. بکارگیری ریتم های جاخالی و حرکات بی عیب و نقص که مانند یک فیلم ویدیویی بوده میتواند به جذابیت های بازی Marvel’s Spider-Man 2 بیفزاید. گیم پلی تند بازی مانند یک هیبرید بادام زمینی تند بوده که دشمنان شما از آن بیزار هستند زیرا جثه بزرگ آنها واکنش های کندتری را ارائه داده و همین موضوع نسبت به جثه کوچک شما سبب خواهد شد تا به هردو شخصیت Marvel’s Spider-Man 2 حساسیت شدید داشته باشند. قدرت بالای گیم پلی و طراحی در کنار ظرافت عالی سیستم ها سبب بوجود آمدن یک بازی عالی شده است.

بازی Marvel’s Spider-Man 2

به طور کلی میتوان گفت که این بازی در مقایسه با مرد عنکبوتی مایلز مورالس میزبان بخش های بیشتر و جدیدتری بوده که تمرکز آن روی کاهش مخفی کاری های حرفه ای بوده تا شخصیت ها با همکاری یکدیگر بتوانند از سد دشمنان عبور کنند. این موضوع شاید برای دوست داران سبک مخفی کاری خوشایند نباشد ولی اگر استودیو Insomniac مورد ذکر شده را در Marvel’s Spider-Man 2 بکارگیری نمیکرد شاهد افت شدید سطح گیم پلی خواهیم بود و در نتیجه دشمنان به سادگی شکست میخوردند و این موضوع جذابیت های نبرد را به شدت کاهش میداد.
همین موضوع سبب شده تا مرد عنکبوتی 2 بسیار مشتاق تر برای منتقدین به نظر برسد زیرا درگیری های صحنه ای شدید میتواند روی روند سرگرمی شما نقش مهمی داشته باشد که در پایان همیشه برنده نخواهید بود و بسته به سطح مرحله ممکن است چندین بار به محل ذخیره شدن بازی بازگردید. این موضوع شمارا مجاب میکند تا به قدرت و مهارت های بیشتری دسترسی پیدا کنید.

Marvel’s Spider-Man 2 میزبان گجت جدیدی بنام Web Grabber بوده که این قابلیت مربوط به کشیدن دشمنان از مسیرهای دور به داخل حیطه مدنظرتان بوده است که به طرز بازیگوشی توسعه یافته و در کنار سیستم فان خودش توانسته فلسفه خوبی را به داستان بازی اضافه کند. قبل از فرود مایلز مورالس یک انفجار رعد و برق مانند شکل خواهد گرفت که این موضوع میتواند بازگو کننده حضور در قهرمان در مکان فعلی باشد.

در سمت دیگر پیتر میتواند مانند سبک خودش که به آرامی بوده به مایلز ملحق شود. تاثیرات بکارگیری ویژگی های نوین روی سیستم مبارزه ای بازی سبب بوجود آمدن قدرت های خشونت آمیز بسیاری شده است که این موضوع تاثیر بسزایی روی درگیری های پیش رو گذاشته است. در سمت دیگر وجود مجموعه ای عالی از قدرت ها و ابزارهای رضایت بخش میتواند در شرایطی که قدرت دشمنان به شخصیت های اصلی بازی غلبه میکند کارساز باشد. ارتباط عالی و کانال گذاری صحیح قدرت بین شخصیت ها در Marvel’s Spider-Man 2 سبب یک ساختار عالی شده است که سازنده بازی یعنی Insomniac بار دیگر توانسته قدرت بالای خود را به نمایش بگذارد.

طراحی ایده آل که در لحظات ابتدایی گیمر را درگیر خود خواهد نمود در کنار صداگذاری عالی میتواند این بازی را به یکی از گرافیکی ترین بازی های جهان تبدیل کند. در سمت دیگر باید گفت که Insomniac در کنار ویژگی های بسیاری که در بخش های مبارزه ای و سیستم دشواری مراحل و توانایی شخصیت ها و… پیاده سازی نموده به خوبی توانسته طراحی بی عیب و نقصی را توسعه دهد. کمپانی سونی از طریق زیرمجموعه اش که پلی استیشن بوده بازی را منتشر نموده و توانسته امتیاز خوبی را نیز کسب کند.

تاریخ انتشار و پلتفرم Marvel’s Spider-Man 2

بازی Marvel’s Spider-Man 2

همانطور که گفته شد این بازی در انحصار پلی استیشن 5 بوده که انتظار میرود ناشر بازی یعنی سونی اینتراکتیو انترتینمنت آنرا در آینده برای کامپیوتر نیز منتشر کند. بازی در 20 اکتبر 2023 منتشر شده و از نگاه متاکریتیک توانسته امتیاز عالی 90 را کسب کند.

سخن پایانی

نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man 2 به پایان رسید و همانطور که شاهد بودید از جهات مختلف میتوان مرد عنکبوتی 2 را یکی از بهترین بازی های مارول و کمپانی سونی دانست. امروزه انحصاری بودن بازی که برای پلی استیشن 5 بوده کاربران بسیاری را ناراحت نموده است. نظر شما نسبت به این موضوع چیست؟ شما عزیزان میتوانید تجربیات و اطلاعات خود را مبنی بر بررسی بازی Marvel’s Spider-Man 2 به اشتراک بگذارید و به تکمیل شدن مقاله از زوایای دیگر کمک نمایید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402