نقد و بررسی بازی EA Sports UFC 5

نقد و بررسی بازی EA Sports UFC 5
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

EA Sports UFC 5 با هنرنمایی جدید و بکارگیری سیستم های قدرتمند ساخته شده که بدنیست بدانید در حالت های مختلفی میتوانید بازی را مدیریت کنید. جهت نقد و بررسی بازی EA Sports UFC 5 با پلازا در ادامه همراه باشید.

یو اف سی 5 با بهره مندی از فناوری های نوین و سیستم های تکمیلی توسعه یافته که این موضوع سبب شده تا گیم پلی ضعیف و یکنواخت بازی UFC 4 بطور کامل از یادها برود و فرصت تازه ای برای ناشر بازی باشد تا بتواند بازی خود را به اوج محبوبیت برساند. در ابتدا باید گفت که این بازی جزو بهترین های پلی استیشن بوده که بدنیست نیم نگاهی به بررسی آن داشته باشید.

فهرست مطالب

بازی EA Sports UFC 5

برای آشنایی با یکی از بهترین نسخه های UFC باما همراه باشید که این بازی در لیست بهترین بازی های پلی استیشن 5 حضور خوبی داشته است.

تاریخ انتشار و پلتفرم ها‎‎

بازی UFC 5 در 2 ابان 1402 برای پلتفرم های پلی‌استیشن ۵، اکس‌باکس سری اکس و سری اس منتشر شده است که شرکت الکترونیک آرتس کانادا توسعه دهنده و شرکت مادر الکترونیک آرتس ناشر آن بوده است. کسب امتیاز 80 از 100 از نگاه منتقدین که در Metacritic به ثبت رسیده میتواند بازگو کننده ویژگی های بسیار بازی باشد.

بررسی بازی EA Sports UFC 5

تعادل در سبک بازی های مبارزه ای MMA همیشه کار دشواری بوده زیرا مهارت و قدرت های بین شخصیت ها به ظاهر متناقض بوده و این موضوع سبب شده تا بسیاری از بازی های این حوزه با افول و رشد های جهشی همراه باشند. در نسخه جدید بازی شبیه سازی و ورزشی یو اف سی شاهد بهبود عملکرد این موضوع هستیم یعنی تعادل قدرت و مهارت بین شخصیت ها براساس مهارت گیمر انجام گرفته و این موضوع قابل رشد و کاهش بوده است.

نقد و بررسی بازی EA Sports UFC 5

خوشبختانه وجود سیستم مبارزه ای نوین و قدرتمند در این بازی سبب متعادل شدن نبردها شده ایم که این موضوع می‌تواند روی رقابت های آنلاین بازی نقش مهمی داشته باشد زیرا تعیین کننده نهایی بازی گیمر بوده است و بازی و یا مهارت انفرادی شخصیت ها نقش زیادی در روند بازی نخواهد داشت. این موضوع فارغ از بوجود آمدن سیستم تعادل میتواند تورنومنت های آنلاین بازی را به شدت تحت تأثیر مزیت های خود قرار دهد. وجود خشونت های بسیار در طول مبارزات می‌تواند شما را به یاد بازی مورتال کمبت ۱ بیندازد زیرا تا زمانی که جان در بدن رقیب شما باشد میتوانید به او آسیب وارد کنید و این موضوع بستگی به سلیقه شما داشته که از چه روش و فن های در یو اف سی برای شکست او استفاده کنید.

دقت داشته باشید که این موارد نه تنها برای شما بلکه برای رقبای شما نیز وجود داشته و نباید یک طرفه به آن نگاه کنید. رویکرد های جدید بازی که به طرز کاملا حرفه ای شکل گرفته میتواند ورودی های بهتر و نبردهای روان تری را برای شما به تصویر بکشاند. سیستم آسیب پذیری بازی که به نوعی از مزیت های نوین برخوردار است میتواند نبردهارا هیجان‌انگیز تر و مخاطره‌آمیز تر نماید که این موضوع ارزش بالایی در سری بازی های UFC داشته است.

نقد و بررسی بازی EA Sports UFC 5

رده‌بندی سنی بازی برای بزرگسالان درنظر گرفته شده است که این موضوع به دلیل وجود نبردهای خشونت آمیز بوده است. در نسخه ۴ بازی شاهد رده بندی ۱۶+ بودیم که این موضوع در نسخه جدید بازی با دو سال رشد یعنی ۱۸+ همراه بوده است. در UFC 4 زمانی که درگیری ها بیشتر میشد خبری از خونریزی از ناحیه های زخم شده نبود و یا صدماتی که به شخصیت ها وارد می‌شد بسیار کم بود.

در نسخه جدید بازی علاوه بر بهبود موارد ذکر شده شاهد ویژگی های جدید بیشتری هستیم. سیستم آسیب دیدگی بسته به هر نقطه از بدن متفاوت بوده است و اگر ضربه ای مهلک به سر یا بدن یا پا وارد شود شاهد نتایج متفاوتی خواهید بود که این موضوع براساس مدارک بدست آمده بسیار خوشایندتر از نسخه های پیشین بوده است.

رویدادهای بهداشتی و پزشکی روی بهبود وضعیت آسیب دیدگی ها بسیار تأثیرگذار بوده است زیرا در چنین شرایطی قادر به ادامه بازی خواهید بود در غیر این صورت اگر خونریزی و یا ضربات وارد شده قابل درمان نباشد قادر به ادامه بازی نخواهید بود. در همین زمینه اگر ضربات وارد شدن به بخشی از بدن نظیر چشم بیشتر از حد باشد بعد از مسابقات پیغامی دریافت خواهید کرد که بینایی شما تحت تأثیر ضربات ضعیف شده و حتی ممکن است بینایی خود را از دست بدهید در چنین شرایطی باید از المان های کمکی برای بهبود وضعیت خود استفاده کنید که اگر چنین اقدامی صورت نگیرد مشکلات بیشتری برای شما رخ خواهد داد.

در بخش طراحی چهره شخصیت ها نیز شاهد تغییرات دستخوش بسیاری هستیم. بد نیست بدانید که در مجموع ۴۶۰۰۰ ترکیب در طراحی شخصیت ها و مجموعه های بازی بکارگیری شده است که این موضوع نتایج نهایی بازی نسبت به نسخه های دیگر را متمایز میکند. نتایج هر مبارزه و حتی هر راند منحصر به فرد بوده زیرا بسته به قدرت فکر و فنون بکارگیری شده میتوانید شاهد نتایج دلخواه باشید.

حالت های مختلفی که در بازی بکارگیری شده میتواند این فرصت را به شما بدهد تا روی تمامی بخش های که مهمی که در بازی وجود دارد تمرکز داشته باشید. یکی از اصلی ترین آنها همانطور که گفته شد بخش پزشکی بوده است که میتوانید در لحظات حساس در نقش یک پزشک وارد بازی شوید و بخش های آسیب دیده را ارزیابی و سپس براساس آنها تصمیم گیری کنید که روی محل مورد نظر چه اقدامات پزشکی برای بهبود انجام گیرد. این موضوع از سوی سازنده بازی با صحنه های سینمایی انجام میگیرد که میتوانید به زیبایی هرچه تمام شاهد اقدامات مربوط از داخل رینگ باشید.

نقد و بررسی بازی EA Sports UFC 5

در حالت مرحله ای یا داستان بازی باید گفت که یکسری چالش های از پیش تولید شده برایتان درنظر گرفته شده است که این موضوع می‌تواند روی تقویت گیم پلی بازی نقش مهمی داشته باشد زیرا این شما هستید که میتوانید از طریق این موارد سرگرم شوید. گیم پلی پویا که با اکشن های تصویری بسیاری همراه بوده میتواند شما را با یکی از زیباترین صحنه های ویدیویی در قالب یک بازی مواجه کند. این موضوع در کنار صدای عالی که با بهره‌گیری از المان های صوتی شکل گرفته میتواند به تقویت گیم پلی کمک نماید. دقت داشته باشید که این بازی با خشونت های بسیاری همراه بوده که این موضوع سبب شده تا رده بندی سنی بازی برای بزرگسالان درنظر گرفته شود.

سخن پایانی

نقد و بررسی بازی به پایان رسید و همانطور که گفته شد قرار است با یکی از بهترین نسخه های UFC در سال ۲۰۲۳ سروکار داشته باشید. این بازی با بهره‌مندی از سیستم های نوین می‌تواند تجربه تازه ای به شما منتقل کند. نظر شما نسبت به این بازی ورزشی و شبیه سازی چیست؟ شما عزیزان میتوانید مطر خود نسبت به این بازی را بیام و به تکمیل شدن آن از زوایای مختلف کمک نمایید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402