بررسی گوشی Motorola Moto G31؛ میان‌رده‌ای خوش‌دست از خانواده جی

گوشی Motorola Moto G31/گوشی موبایل موتورلا موتو جی 31/گوشی موبایل موتورلا موتو جی ۳۱
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اولین میان‌رده سری موتو جی موتورلا در نوامبر ۲۰۱۳ عرضه شد و گوشی Motorola Moto G31 ادامه‌دهنده راه این خانواده بزرگ است. گوشی موبایل موتورلا موتو جی 31 در بخش سخت‌افزاری نسبت به سری قبل کاملاً متحول شده است. اگر به‌دنبال خرید یک گوشی شیک با صفحه‌نمایش عالی هستید در ادامه بررسی گوشی موبایل موتورلا موتو جی ۳۱ از پلازا با ما همراه باشید.

یکی ازمزایای سری موتو G موتورولا ارائه امکانات عالی نسبت به قیمت مناسب است و گوشی Motorola Moto G31 هم از این قاعده پیروی می‌کند. اگرچه دوربین گوشی موبایل موتورلا موتو جی 31 نسبت به سری قبل از نظر پیکسل کمتر شده است اما این‌بار شاهد پردازنده‌ای بهتر هستیم. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم عملکرد گوشی موبایل موتورلا موتو جی ۳۱ در مقابل رقبایی مانند ردمی ۱۰ چگونه است.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی موبایل موتورلا موتو جی 31 در یک نگاه

ویژگی‌هاگوشی Motorola Moto G31
نمایشگرپنل امولد ۶.۴ اینچی با رزولوشن 1080X2400
پردازندهمدیاتک هلیو جی ۸۵ با معماری ۱۲ نانومتری
سیستم عاملاندروید ۱۱
رم/حافظه۴ گیگابایت رم | حافظه ۶۴/۱۲۸ گیگابایت با امکان اضافه کردن کارت حافظه
دوربین‌‌ها۵۰+۸+۲ مگاپیکسل با کیفیت فیلمبرداری 1080p
دوربین سلفی۱۳ مگاپیکسل
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
قیمتاز ۱۶۰ دلار

معرفی گوشی Motorola Moto G31

شاید گوشی Motorola Moto G31 قدرت پردازشی زیادی نداشته باشد اما در بخش طراحی عملکرد خوبی دارد. از جدول مشخصات گوشی موبایل موتورلا موتو جی ۳۱ کاملاً پیداست که این گوشی علاوه بر طراحی در بخش‌های دیگری مثل باتری و صفحه‌نمایش هم عملکرد خوبی دارد. در ادامه بررسی گوشی موبایل موتورلا موتو جی 31 با ما همراه باشید.

طراحی گوشی موبایل موتورلا موتو جی 31

بدون شک بخش طراحی یکی از بزرگترین مزایای گوشی موبایل موتورلا موتو جی ۳۱ است. به لطف استفاده از بافت راه‌راه در پشت گوشی، حس خوبی به شما منتقل می‌شود. ضخامت این گوشی فقط ۸.۶ میلی‌متر است و وزن ۱۸۱ گرمی آن برای یک گوشی میان‌رده با یک صفحه‌نمایش بزرگ مناسب به نظر می‌رسد. تنها رنگ‌های موجود خاکستری و آبی است که در تصاویر گوشی موبایل موتورلا موتو جی 31 نمای آن‌ها را می‌بینید.

طراحی گوشی موبایل موتورلا موتو جی 31

بدنه گوشی کاملاً از پلاستیک است و به دلیل وجود بافت راه‌راه، اثر انگشت و لکه روی آن نمی‌ماند. لوگوی موتورلا به همراه یک جزیره بیضی‌شکل عمودی در پشت گوشی خودنمایی می‌کنند. سه دوربین گوشی به صورت ستونی در یک بیضی کوچک برآمده قرار دارند و این بیضی کوچک هم با یک فلش LED در یک بیضی بزرگتر قرار گرفته است. در نمای جلوی گوشی صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی با حاشیه‌های نسبتاً‌ زیادی قرار دارد و یک ناچ O شکل در بالای آن خودنمایی می‌کند. نسبت صفحه‌نمایش به بدنه ۸۲.۷ درصد است و به همین دلیل حاشیه‌ها کمی پهن به نظر می‌رسند.

طراحی گوشی موبایل موتورلا موتو جی 31

همچنین بخوانید :

لبه راست گوشی مثل همیشه محل قرارگیری کلید تنظیم صدا و پاور است و یک سنسور اثر انگشت هم روی دکمه پاور قرار دارد. در سمت مقابل فقط یک شکاف سیم‌کارت وجود دارد که به جای سیم‌کارت دوم از کارت حافظه هم پشتیبانی می‌کند. لبه بالا میزبان میکروفون و جک ۳.۵ میلی‌متری است و در لبه پایین هم یک پورت USB-C بین میکروفون و شکاف اسپیکر قرار دارد. این گوشی گواهینامه IPX2 هم دارد و نیازی نیست نگران پاشیدن قطر‌ه‌های آب روی آن باشید.

طراحی گوشی موبایل موتورلا موتو جی 31

صفحه نمایش گوشی موبایل موتورلا موتو جی ۳۱

به لطف پنل امولد در گوشی موبایل موتورلا موتو جی 31 رنگ‌ها به خوبی نمایش داده می‌شوند. وضوح این صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی 1080X2400 است و با تراکم ۴۱۱ پیکسل بر اینچ جزئیات تصویر را به خوبی نمایش می‌دهد. اگر اهل بازی هستید بهتر است به دنبال گزینه‌های ۹۰ یا ۱۲۰ هرتزی باشید چون رفرش ریت آن محدود به ۶۰ هرتز است. عملکرد موتورلا در این بخش عجیب است چون موتو جی ۳۰ رفرش ریت ۹۰ هرتزی داشت و انتظار داشتیم حداقل از همان ۹۰ هرتز استفاده کند. به دلیل وجود پنل امولد، عملکرد صفحه‌نمایش زیر نور آفتاب هم خوب است و زاویه دید مناسبی دارد.

صفحه نمایش گوشی موبایل موتورلا موتو جی ۳۱

سخت افزار گوشی Motorola Moto G31

چیپست اسنپدراگون ۶۶۲ در سری قبل جای خودش را به چیپست مدیاتک هلیو جی ۸۵ در این گوشی داده است. ترکیب پردازنده ی گوشی موبایل موتورلا موتو جی ۳۱ کمی متفاوت است و به جای ۴+۴ از ترکیب ۲+۶ استفاده می‌کند. دو هسته پردازشی قوی از نوع Cortex-A75 با فرکانس ۲ گیگاهرتز و ۶ هسته پردازشی ضعیف‌تر از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز هستند. این پردازنده در کارهای پردازشی سنگین مانند بازی‌های گرافیکی عملکرد خوبی ندارد و در نمودار زیر می‌بینید که در تست چند‌هسته‌ای بنچمارک Geekbench 5 حتی از ردمی ۱۰ شیائومی هم ضعیف‌تر عمل می‌کند.

گوشی موبایل موتورلا موتو جی 31

در بخش حافظه داخلی و رم گوشی موبایل موتورلا موتو جی ۳۱ حق انتخاب زیادی ندارید. هر دو نسخه این گوشی ۴ گیگابایت رم دارند و تفاوت آن‌ها در حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت است. البته برای اضافه کردن حافظه داخلی امکان قرار دادن کارت حافظه وجود دارد ولی جای سیم‌کارت دوم را اشغال می‌کند.

چیپ گرافیکی Mali-G52 MC2 با دو واحد پردازشی مجزا در نقش پردازنده گرافیکی گوشی موبایل موتورلا موتو جی ۳۱ انجام وظیفه می‌کند. این چیپ نسبت به G51 پانزده درصد مصرف انرژی کمتر و ۳۰ درصد عملکرد بهتری دارد و می‌توانیم آن را با ادرنو ۶۱۲ مقایسه کنیم. برای این سخت‌افزار یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با یک شارژر ۱۰ واتی در نظر گرفته شده است. اگرچه این گوشی باتری بزرگ و شارژدهی بسیار خوبی دارد اما عدم پشتیبانی از شارژ سریع یکی از معایب گوشی موبایل موتورلا موتو جی 31 در این بخش محسوب می‌شود.

سخت افزار گوشی Motorola Moto G31

دوربین گوشی Motorola Moto G31

گوشی موبایل موتورلا موتو جی ۳۱ در بخش دوربین پشتی از ترکیب سه‌تایی واید، اولترا واید و ماکرو استفاده می‌کند و ظاهراً خبری از سنسور عمق نیست. رزولوشن این دوربین‌ها به ترتیب ۵۰، ۸ و ۲ مگاپیکسل است و دیافراگم‌های f/1.8، f/2.2 و f/2.4 دارند. در بخش سلفی هم یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/2.2 به چشم مي‌خورد.

دوربین گوشی Motorola Moto G31

برای عکسبرداری با دوربین هم مثل اغلب میان‌رده‌ها باید شرایط نوری خوبی فراهم کنید. جزئیات و رنج داینامیک عکس‌های ثبت‌شده در روز راضی‌کننده است و رنگ‌ها طبیعی جلوه می‌کنند. با این حال با کمتر شدن نور مشکلات زیادی در تصویر مشاهده می‌کنید که در این بازه قیمتی کاملاً‌ طبیعی است. دوربین اولترا واید و ماکرو هم همین وضعیت را دارند و شرایط نوری روی آن‌ها تأثیر زیادی دارد.

دوربین گوشی Motorola Moto G31

همان‌گونه در تصاویر شب مشاهده می‌کنید عملکرد دوربین در تاریکی هم قابل قبول است. برای عکاسی سلفی هم باید تا جایی که امکان دارد شرایط نوری خوبی فراهم کنید. این گوشی برای فیلمبرداری از حداکثر کیفیت 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. البته این دوربین تثبیت‌کننده هم ندارد و برای فیلمبرداری با تحرک بالا مناسب نیست.

دوربین گوشی Motorola Moto G31

قیمت و تاریخ عرضه ی گوشی Motorola Moto G31

موتورلا در تاریخ ۲۷ آبان ۱۴۰۰ از این گوشی رونمایی کرد. روز دوشنبه ۱۵ آذر همین سال اولین نسخه از این گوشی وارد بازار شد و مدت کمی پس از آن در بازار ایران هم موجود شد. در حال حاضر متأسفانه هیچ‌کدام از نسخه‌های این گوشی در بازار ایران یافت نمی‌شوند. قیمت گوشی Motorola Moto G31 در نسخه پایه حدود ۱۶۰ دلار قیمت دارد و در نسخه دیگر به حدود ۱۸۰ دلار می‌رسد.

سخن پایانی

ویژگی های گوشی موبایل موتورلا موتو جی ۳۱ به عنوان یک میان‌رده کاملاً عادی است ولی نمی‌توانیم طراحی جذاب و شیک آن را نادیده بگیریم. البته مزیت‌های دیگری مثل شارژدهی خوب و پنل امولد باکیفیت دو امتیاز مثبت برای گوشی Motorola Moto G31 محسوب می‌شوند. در مجموع اگر سرعت گوشی و دوربین آن مهم نیست و به صفحه‌نمایش و خوش‌دستی گوشی بیشتر اهمیت می‌دهید این گوشی مناسب شماست. اگر تجربه کار با گوشی موبایل موتورلا موتو جی 31 را دارید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402