مهمترین کاربردهای هوش مصنوعی در زندگی

بیشترین کاربرد هوش مصنوعی در ایران
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

از زمان ظهور هوش مصنوعی در دنیای کنونی شاهد تغییر و تحولات بسیاری در زمینه های مختلفی بوده ایم که در این مقاله نگاهی به کاربرد هوش مصنوعی در موضوعات مختلف خواهیم داشت.

بدنیست بدانید در این مقاله 18 مورد از پرکاربردترین موارد مهم در مورد Artificial Intelligence را برای شما گردآوری کرده ایم که از این طریق به شکل بهتری میتوانید با کاربرد هوش مصنوعی آشنا شوید. ناگفته نماند که این عناوین در کنار موضوعات اقتصادی و صنعتی و… روی زندگی عادی مردم نیز تاثیرگذاشته است که اثرات محسوس آن شاید به چشم نیاید ولی باید بدانید که امروزه سهم عظیمی از نیاز کاربران از سوی هوش مصنوعی در حال انجام بوده است. این موارد شامل پیشگیری های تهدیدآمیز تا پاسخ به تهدیدات را شامل شده که پیشنهاد میشود با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

کاربرد هوش مصنوعی

اگر هنوزهم با ابهامات بسیاری درمورد هوش مصنوعی مواجه هستید از طریق این مقاله میتوانید با 18 مورد از کارآمدترین موضوعات هوش مصنوعی آشنا شوید.

1. کاربرد هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک

بیشترین کاربرد هوش مصنوعی در ایران

خوشبختانه یکی از مسائل مهمی که هوش مصنوعی در آن توانسته از ضرر و زیان های انسان ها جلوگیری کند بخش تجارت الکترونیک بوده است که بدنیست بدانید در این زمینه تمام کمال وظیفه خود را انجام نداده ولی بازهم سهم بالایی روی کنترل آن داشته است. امروزه در این زمینه از مواردی نظیر دستیاران مجهز به هوش مصنوعی و جلوگیری از کلاه برداری استفاده میشود که این موضوع برای جلوگیری از کلاه برداری های تجارتی درنظر گرفته میشود.

2. کاربردهای هوش مصنوعی در آموزش

تولید محتوای هوشمند و یا دستارهای صوتی و حتی یادگیری های شخصی از اصلی ترین مزایای هوش منصنوعی در تجارت الکترونیک بوده است. با این اوصاف در دنیای کنونی بازهم بیشترین تاثیر بر روند زندگی و آموزش را انسان داشته است.

3. کاربردهای هوش مصنوعی در سبک زندگی

یکی از مواردی که شاید بسیاری از اشخاص دوست نداشتند در آن شاهد حضور هوش مصنوعی باشند سبک زندگی بوده است زیرا حضور این فناوری میتواند معنای دقیق زندگی را از بین ببرد که خوشبختانه یا متاسفانه شاهد حضور آن در این زمینه هستیم. امروزه هوش مصنوعی در سبک زندگی روی مواردی نظیر، وسایل نقلیه خودران، فیلترهای اسپم موجود در شبکه های اجتماعی و… تاثیرگذار بوده است که در مواردی نظیر تشخیص چهره و سیستم های توصیه شونده توانسته به خوبی ایفای نقش کند.

4. کاربردهای هوش مصنوعی در ناوبری

بیشترین کاربرد هوش مصنوعی در ایران

بدنیست بدانید بر اساس تحقیقاتی که MIT روی فناوری GPS انجام داده است هوش مصنوعی می تواند اطلاعات دقیق و به موقعیی را برای بهبود ایمنی انسان ها ارائه دهد. این فناوری ترکیبی از شبکه‌های عصبی کانولوشنال و شبکه‌های عصبی نموداری بوده است که با شناسایی خودکار تعداد خطوط و انواع جاده‌ها مسیر ناوبری را برای انسان ها ساده تر کند. هوش مصنوعی به شدت توسط شرکت هایی نظیر اوبر و بسیاری از شرکت‌های لجستیک برای بهبود کارایی عملیاتی و تجزیه و تحلیل ترافیک جاده‌ ای و حتی بهینه‌ سازی مسیرها استفاده شده است.

5. کاربردهای هوش مصنوعی در رباتیک

عملا بیشترین تغییراتی که هوش مصنوعی در آنها دخیل بوده است را صنعت رباتیک به خود دیده است. رباتیک یکی از مهم ترین رشته هایی بوده که هوش مصنوعی از ابتدا تا انتها با آن اخت شده است و همین امر سبب تقویت این صنعت در تمامی کشورها شده است. بی درنگ میتوان گفت که رباتیک در زمینه های بسیاری نظیر بیمارستان ها، کارخانه ها و انبارها به کمک انسان ها آمده است که با استفاده از آن میتوان روش بخش های مختلفی از یک شرکت نیز کنترل و مدیریت داشت.

6. کاربردهای هوش مصنوعی در منابع انسانی

بیشترین کاربرد هوش مصنوعی در ایران

مدیریت منابع انسانی با کمک هوش مصنوعی سبب بوجود آمدن شغل های بسیاری برای اشخاصی نظیر نابینایان شده است. نرم افزار یادگیری هوش مصنوعی با بهرهمندی از روش های نوین میتواند پارامترهای خوبی را برای اشخاص این چنینی درنظر بگیرد. با استفاده از هوش مصنوعی میتوانید به درک درستی از استعدادهای پنهان اشخاص این چنینی دسترسی پیدا کنید.

7. کاربردهای هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی

قدرت هوش مصنوعی در زمینه پزشکی و بهداشتی روز به روز در حال گسترش بوده است. یکی از موارد مهم و حیاطی شناسایی سلول های سرطانی بوده است که هوش مصنوعی با تجزیه تحلیل کل بدن میتواند سلول هایی که برای بدن مضر هستند را شناسایی کند. تحلیل شرایط مزمن با داده های آزمایشگاهی سریعتر از روش های دیگر انجام میگیرد که بدنیست بدانید هوش مصنوعی میتواند ترکیبی عالی از داده های تاریخی بیمار و هوش یک پزشک به همراه تجویز دارو باشد.

8. کاربردهای هوش مصنوعی در کشاورزی

تمام اشخاصی که به خوبی هوش مصنوعی را نمیشناسند، کار کشاورزی را اقدامی سنگین و طاقت فرسا احساس میکنند که این موضوع تا قبل از آمدن هوش مصنوعی به این صنعت درست بود. از زمانی که پای هوش مصنوعی به زمین های کشاورزی باز شد شاهد شناسایی عیوب زمین و یا شناسایی مواد معدنی موجود در بخش های مختلف زمین بوده ایم که در این شرایط با خریداری یک ماشین هوشمند میتوانید در مدت زمان کوتاهی اطلاعات مفیدی را از زمین خود کسب کنید و یا با خرید یک ماشین علف زدایی میتوانید در کنار مدیریت صحیح محصولات خود علف های زائدی که مانع رشد بهتر محصولات هستند را از بین ببرید. برای اینکار کافیست که خودرو را حرکت دهید و الباقی کار از سوی هوش مصنوعی انجام خواهد گرفت که ابتدا شناسایی و سپس با استفاده از لیزر های تعریف شده به نابودی آنها میپردازد.

همچنین بخوانید :

9. کاربردهای هوش مصنوعی در بازی

بسیاری از شرکت های مطرح جهانی برای ایجاد NPC های متفاوت اقدام به استفاده از هوش مصنوعی نموده اند. قطعا شما نیز با یک بازی مواجه شده اید که براساس تصمیمات شما اینده آن ممکن است تغییر کند. در این شرایط هوش مصنوعی موجود در بازی نسبت به الگوریتم هایی که برایش تعریف شده میتواند نتایج مناسبی را به تصویر بکشاند. یک نمونه بارز در این زمینه بازی Alien Isolation بوده است که در سال 2014 منتشر شد. این بازی از دو سیستم هوش مصنوعی برخوردار بوده که توسط حسگرها و رفتارهای هدایت شونده کاربر کنترل میشود.

10. کاربرد های هوش مصنوعی در خودرو

برخلاف صنعت خودرو سازی در کشور ایران باید بدانید بسیاری از کشورهای مطرح جهانی که در زمینه خودروسازی فعالیت دارند هوش مصنوعی را به ماشین های خود متصل کرده اند. بسیاری از ماشین های محبوب جهانی با شناسایی شرایط فعلی خودرو میتوانند بازخورد ها و عکس العمل های مناسبی را نسبت به الگوریتم های تعریف شده نشان دهند که از اصلی ترین آنها میتوان به بهبود تجربه داخل خودرو و سیستم‌های اضافی مانند ترمز اضطراری، نظارت بر نقاط کور و فرمان کمکی راننده اشاره داشت.

11. کاربرد های هوش مصنوعی در رسانه های اجتماعی

بیشترین کاربرد هوش مصنوعی در ایران

بدنیست بدانید تمام شبکه های اجتماعی و سرویس های ویدیویی نظیر اینستاگرام و فیسبوک و یوتیوب و توییتر و… با هوش مصنوعی در ارتباط هستند. اگر برای لحظه ای تعامل هوش مصنوعی با سرویس برنامه های نامبرده قطع شود شاهد افت کیفیت شدید برنامه ها و یا مشکلات متعددی در کاربری آنها خواهیم بود. بدنیست بدانید سرویس ویدیویی یوتیوب در عرض 3 ثانیه میتواند کپی بودن موسیقی را شناسایی کند که این اقدام از سوی هوش مصنوعی قابل انجام بوده است و عملا گوگل را بی نیاز از استخدام نیروهای متعدد برای جلوگیری از کپی رایت نموده است. یا فیسبوک برای مکالماتی که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میدهد از ابزاری به نام DeepText استفاده میکند که این موضوع مربوط به ترجمه خودکار متون بوده است.

12. کاربرد های هوش مصنوعی در بازاریابی

تجزیه تحلیل های رفتاری و تشخص الگوهای کاربرانه دو امر حیاتی و ضروری برای بازاریابی تبلیغاتی بوده است که بسیاری از اشخاص در بدست آوردن این اطلاعات عاجز هستند. خوشبختانه هوش مصنوعی با هسته های عظیم و کتابخانه های وسیعی که در اختیار دارد میتواند سهم عظیمی از اطلاعات اولیه را برای شما مشخص کند. پردازش زبان طبیعی که از سوی کاربران انجام میگیرد یکی از وظایف برجسته این فناوری بوده که از روش های مختلفی میتواند به آنها دسترسی پیدا کند. ارائه گزارش های کمپینی و تجزیه تحلیل کلی داده ها از وظایف اصلی هوش مصنوعی در بازاریابی بوده است که بسته به سبک دلخواه میتوانید آنها را دریافت کنید.

13. کاربرد های هوش مصنوعی در چت بات ها

بسیاری از گروه ها و شرکت ها و حتی خدماتی که میزبان کاربران بسیاری هستند با اتصال هوش مصنوعی به بخش تعاملات خود مدیریت این بخش را آسوده نموده اند. تعاملات در چت ها گاهی اوقات نیازی به صرف زمان ندارد و در مدت زمان کوتاهی میتوان پاسخ را به شخص مقابل داد. در چنین شرایطی برای سوالات و اقدامات مشخص میتوانید به هوش مصنوعی این الگوریتم را بدهید که با ایجاد شدن پرسش های دلخواه پاسخ های مدنظر شما را ارسال کنند که این موضوع در مقیاس های بزرگ میتواند آسودگی خاطر را به همراه داشته باشد. امروزه استفاده از این ویژگی در بسیاری از شرکت های برجسته ایرانی در زمینه های مختلف دیده شده است.

14. کاربرد های هوش مصنوعی در امور مالی

مدیریت و رسیدگی به بخش مالی شرکت های کوچک شاید کار سختی نباشد اما این مقیاس در اندازه بزرگتر بی تردید مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت. رسیدگی به خدمات مالی اعم از بیمه، حقوق، قسط، پاداش، هزینه های معوقه و… قطعا برای یک گروه کار دشواری بوده است. بسیاری از شرکت های برتر دنیا که ماهانه میلیاردها تراکنش دارند به سمت استفاده از این فناوری رفته اند که خوشبختانه قدرت بالای آن در رسیدگی به درخواست های این چنینی سبب آسودگی کار انسان ها شده است. هوش مصنوعی همچنین قادر به ایجاد تغییرات در الگوریتم ها بوده که برای حفاظت از سرمایه میتواند تغییرات خوب و مناسبی را درنظر بگیرد.

15. هوش مصنوعی در نجوم و ستاره شناسی

شاید باورش برای شما نیز سخت باشد که حضور هوش مصنوعی فراتر از سیاره مان رفته است و شاهد فعالیت آن در بخش نجوم هستیم. همانطور که میدانید سطح دانش انسان ها از نجوم و ستاره شناسی به نسبت وسعت دنیای دیگر بسیار اندک بوده است و همین امر سبب ناتوانی انسان ها در این زمینه شده است. اخیرا شاهد فعالیت هوش مصنوعی برای تجزیه تحلیل و کسب اطلاعات مرتبط با نجوم هستیم. سیستم های بکارگیری شده در این موضوع میتواند برای مکان یابی کهکشان ها و یا ادغام اطلاعات کهکشان های مرتبط مفید باشد. بدنیست بدانید آسمان ها به صورت لحظه ای در حال تغییر هستند و همین امر سبب شده تا بررسی یک شبانه روز از تجزیه تحلیل آسمانی به فضایی بیشتر از 80 ترابایت برسد که این فضا فقط و فقط مربوط به یک شبانه روز بوده که به خوبی از سوی هوش مصنوعی در حال انجام بوده است.

16. کاربرد هوش مصنوعی در امنیت داده ها

بیشترین کاربرد هوش مصنوعی در ایران

همانطور که کم و بیش میدانید حفاظت از داده ها یک امر حیاطی و ضروری بوده که متاسفانه این موضوع از سوی کاربران انسانی همیشه به درستی انجام نمیگیرد و به همین دلیل برای مدیریت بهتر آن به سمت استفاده از هوش های مصنوعی رفته ایم. استفاده از این فناوری در بخش امنیت سبب بوجود آمدن مزایای بسیاری نظیر: شناسایی تهدیدهای ناشناخته، شناسایی نقص، پیشگیری از تهدیدات و یا پاسخ به تهدیدات و حتی شناخت کنش های بدون شخصیت از سوی ربات های دیگر و … شده است. با ثبت قوانین سختگیرانه برای هوش مصنوعی و الگوریتم های آن میتوانید از داده های خود به شکل بهتری محافظت کنید که بدنیست بدانید امروزه وظیفه امنیت بسیاری از شبکه و سرویس های امنیتی جهان به عهده هوش مصنوعی بوده است.

17. هوش مصنوعی در سفر و حمل و نقل

حضور هوش مصنوعی در سفر و حمل و نقل نیز امری انکار کردنی نیست زیرا در زمینه های مختلفی نظیر برنامه ریزی مسیر و مدیریت ترافیک و حمل و نقل کالاهای سنگین شاهد حضور قدرتمند هوش مصنوعی هستیم. در کشورهای پشیرفته جهان برای مدیریت بهتر ترافیک و ازادسازی مسیر ها از هوش مصنوعی استفاده میکنند که این فناوری با تجزیه تحلیل و بررسی یکایک خیابان ها به این مفهوم دسترسی پیدا میکند که چه زمانی باید حالت چراغ های ترافیک را تغییر دهد. همچنین در برنامه ریزی سفر مانند فرودگارهای برتر جهان نظیر ژاپن شاهد حضور پیشرفته این فناوری هستیم.

سخن پایانی

نظر شما نسبت به کاربرد هوش مصنوعی چیست؟ شما عزیزان میتوانید نظر خود نسبت به توضیحات درج شده را باما به اشتراک بگذارید و زاویه جدیدی از کاربردهای هوش مصنوعی را به این مقاله اضافه کنید. با انجام اینکار به تکمیل شدن سطح دانش آن کمک خواهید نمود.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402