هوش مصنوعی Emu Video چیست و چه کاربردی دارد؟

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

هوش مصنوعی Emu Video پدیده جدیدی است که متا یا همان فیسبوک سابق آن را معرفی کرده است و به نظر می رسد می تواند انقلابی در برنامه های ادیت تصویر و ویدئو ایجاد کند. در این مقاله از پلازا قصد داریم با هم در مورد هوش مصنوعی Emu Video به صورت کامل صحبت کنیم.

هوش مصنوعی همیشه از آن موضوعاتی بوده است که بشر در مورد آن خیال پردازی های زیادی می کرده است و بازتاب آن را در فیلم ها کتاب ها زیاد دیده ایم. در بعضی از این روایت ها هوش مصنوعی ما را با آخرالزمان مواجه ساخته و در بعضی دیگر آرمان شهری رویایی. اما آنچه که امروزه از هوش مصنوعی می شناسیم، با چیزی که بخواهد این کارها را انجام دهد شدیدا متفاوت است. در همین مدت کوتاهی که هوش مصنوعی مجسم شده است و کاربران می توانند از آن استفاده کنند، موارد کاربردی زیادی از آن ارائه شده است. در این مقاله با بررسی هوش مصنوعی Emu Video قصد داریم یکی از همین موارد را بررسی کنیم که به تازگی معرفی شده است.

هوش مصنوعی Emu Video که متا به تازگی آن را معرفی کرده است می تواند یکی از بهترین و کاربردی ترین گزینه ها برای به کار گیری هوش مصنوعی در ادیت تصاویر و ویدئو ها باشد کهک در ادامه آن را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب

ابزار هوش مصنوعی Emu Video چیست؟

اگر بخواهیم مختصر و مفید به این سوال که هوش مصنوعی Emu Video پاسخ دهیم باید بگوییم: «یک ابزار برای ویرایش ویدئو، تبدیل عکس به ویدئو و حتی ساخت ویدئو از روی توضیحات متنی است، که توسط شرکت متا (Meta) ساخته شده و راه اندازی شده است.»

این ابزار می تواند از روی توضیحاتی که به آن می دهید، تصویری که در اختیار آن میگذارید، و یا حتی ویدئویی کوتاه که به آن می دهید، ویدئویی را برای شما آماده کند که شرایط مورد نظری که برای آن تشریح کرده اید را داشته باشد. البته باید گفت این هوش مصنوعی هنوز در مرحله تکمیل شدن است و در حال حاضر محدودیت هایی را در تولید ویدئو دارد.

ابزار هوش مصنوعی Emu Video چیست!؟

در واقع کاری که اکنون هوش مصنوعی Emu Video در حال انجام آن است این است که ویدئو هایی را با اندازه 512 در 512 پیکسل و به مدت چهار ثانیه می سازد. از نظر کیفیت نیز باید گفت که این ویدئو ها دارای 16 فریم در ثانیه هستند. آنچه که اهمیت هوش مصنوعی Emu Video را بالا برده است و آن را تبدیل به یک شگفتی کرده است، این است که این هوش مصنوعی می تواند وفاداری به تصویر اولیه ای که ویدئو از روی آن ساخته می شود را تا اندازه 96 درصد حفظ کند. البته باید در نظر داشت که در صورتی که تغییراتی مانند عوض کردن فضای کلی ویدئو (مثل کارتونی کردن آن) از این هوش مصنوعی درخواست شود، این درصد می تواند تغییراتی را داشته باشد.

در صورتی که با سایر ادیتور های ویدئویی مبتنی بر هوش مصنوعی کار کرده باشید، متوجه این موضوع شده اید که بعد از تغییرات نهایی معمولا تشابه ویدئوی تولید شده با تصاویر پایین است که این موضوع در هوش مصنوعی Emu Video به صورت کامل رفع شده است. البته باید گفت مراحل توسعه و بهینه سازی برای هوش مصنوعی Emu Video هنوز در جریان است و به نظر نمی رسد متا محصول جدید خود را اینطور رها کند. در ادامه بیشتر در مورد این ارائه کننده صحبت خواهیم کرد.

ارائه دهندگان هوش مصنوعی Emu Video

همه ما رشد سریع شرکت های هوش مصنوعی را دیده ایم ولی در خیلی از موارد اینکه یک برنامه بتواند از سایرین به اندازه ای معروف شود که کل دنیا اسم آن را بشنوند موضوعی است که زیاد پیش نمی آید و به جز عده از شرکت ها که واقعا برای اولین بار کار خارق العاده ای را انجام دادند (مانند OpenAI) ، مابقی بی نام و نشان باقی مانده اند. اما در این بین شرکت هایی هم هستند که پشتیبانی های سازمان یافته و خوبی دارند و باید گفت که همین موضوع به آنها کمک می کند رشد بسیار عالی داشته باشند.

به طور مثال هوش مصنوعی Grok که توسط تسلا و ایلان ماسک حمایت می شود، هوش مصنوعی گوگل بارد که توسط شرکت گوگل ارائه شده است و به عنوان یکی از بهترین چت بات ها معرفی می شود، و یا برنامه مایکروسافت کوپایلت که به مجموعه آفیس اضافه شده است و هوش مصنوعی را به آن اضافه کرده است، همگی نمونه هایی موفق از هوش مصنوعی هایی هستند که توسط سازمان های بزرگ فعال در حوزه تکنولوژی از آنها حمایت شده است. یکی از سازمان هایی که از ابتدا مسیر خود را بر پایه تکنولوژی های جدید قرار داده بود، متا است.

ارائه دهندگان هوش مصنوعی Emu Video

متا هر ساله هزینه هنگفتی را برای ابزار های اینچنینی در نظر می گیرد و تلاش های قبلی آن نیز منجر به تولید برنامه هایی از این دست شده بود. برنامه Make-A-Video حاصل تلاش قبلی این شرکت برای ایجاد برنامه ای بود که بتواند متن را به ویدیو تبدیل کند که به نظر می رسید آنچنان که باید موفق نبود و متا باز هم تحقیقات خود را برای ساختن ساختار هوش مصنوعی تازه ای که بتواند این کار را به بهترین شکل انجام دهد ادامه داد. نتیجه این تلاش ها همان چیزی است که امروز آن را با نام هوش مصنوعی Emu Video میشناسیم. در ادامه بیشتر در مورد این ساختار صحبت می کنیم.

ساختار هوش مصنوعی Emu Video

در مورد بدنه اصلی هوش مصنوعی Emu Video باید گفت که Emo تنها یک نام ساده برای این اپلیکیشن نیست و یک طرح تحقیقاتی است که در آزمایشگاه های متا به صورت جدی دنبال شده و در مدت یکی دو سال گذشته توانسته است به نتایج خوبی هم دست پیدا کند. در واقع EMO یک تکنیک برای ساخت تصاویر از روی متن است که در آن با استفاده از الگو های از پیش آموزش داده شده، تصاویر با کیفیت بهتری تشکیل شده و می توانند متن را به عکس و در نهایت تصاویر را به ویدیو تبدیل کنند.

ساختار هوش مصنوعی Emu Video

آنچه که طراحان هوش مصنوعی Emu Video روی آن تمرکز کرده اند، بهبود تغییراتی با اندازه های بسیار کوچک هستند که در نهایت می توانند روی کیفیت کلی کار نهایی ما تاثیر چشمگیری بگذارند. بر اساس گفته های متا، آموزش هوش مصنوعی Emu Video با بیش از یک میلیارد تصویر و متن جفت شده، انجام گرفته است. در این تصاویر متن به همراه تصویر در اختیار هوش مصنوعی گذاشته می شود تا یاد بگیرد وقتی متنی به آن داده شد، باید چطور تصاویر را بسازد. این سیستم های یادگیری عموما روش هایی هستند که در هوش مصنوعی های تغییر تصاویر و یا حتی تغییر صدا (برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله هوش مصنوعی تغییر صدا سری بزنید) مورد استفاده قرار می گیرند.

روش استفاده از هوش مصنوعی Emu Video

در مورد استفاده از هوش مصنوعی Emu Video باید گفت که ما نمی توانیم مانند سایر ابزار های هوش مصنوعی که در دسترس هستند از آن استفاده کنیم و در این باره محدودیت های مختلفی را داریم. اصلی ترین ایرادی که در اینجا وجود دارد این است که متا هنوز آن را به صورت عمومی عرضه نکرده است.

اما شما این امکان را دارید که از با استفاده از سمپل هایی که در اختیار شما قرار گذاشته شده است، از این هوش مصنوعی استفاده کرده و نتایجی که به شما می دهد را ببینید. برای این منظور لازم است از سایت متا وارد صفحه Emu Video شوید.

ورود به صفحه Emu Video

در این صفحه برای دسترسی به ویدئوهای ساخته شده با هوش مصنوعی Emu Video و مشاهده چگونگی کارکرد آن می توانید روی عبارت Try it out که در زیر تیتر اصلی نوشته شده کلیک کرده و یا از منوی اصلی گزینه Demo را انتخاب کنید (هرچند چیزی که به ما ارائه می شود به هیچ وجه ویژگی های دمو را ندارد!). در اینجا شما می توانید جدولی را ببینید که حالت هایی پیش ساخته از ویدئو های مختلف را به شما نمایش می دهد.

مشاهده نمونه ها در Emu Video

در صورتی که شما متن پرامپت خود را تغییر دهید می توانید ببینید که جطور این ویدئو ها تغییر می کنند و هوش مصنوعی Emu Video چه ویدیو هایی را از روی چه متن هایی می تواند بسازد. البته باید گفت این ویدیو هایی که مشاهده می کنید حالت های ذخیره شده هستند و این هوش مصنوعی به صورت لایو روی این سایت در حال اجرا نیست!

در بخش بعدی نیز می توانید به ویدئوهایی دسترسی داشته باشید که از روی تصاویر ساخته شده اند، در اینجا هم باز شما می توانید روی نمونه های مختلف کار را مشاهده کنید و خبری از اینکه بتوانید خودتان یک تصویر را به آن بدهید نیست. البته یک امکان جستجو در سایت قرار داده شده است تا در صورتی که علاقه دارید در موضوعی خاص نمونه کارهای هوش مصنوعی Emu Video را ببینید بتوانید این جستجو را در بین گزینه های موجود انجام دهید.

نمونه تصاویر ویدئو شده

روی هم رفته در مورد استفاده از هوش مصنوعی Emu Video می توان گفت که هنوز متا این ابزار را در اختیار کاربران قرار نداده است و عملا این امکان وجود ندارد. در صورتی که به دنبال ابزار های دیگری برای این کار می گردید، در بخش بعدی با معرفی رقبایی که در حال حاضر برای هوش مصنوعی Emu Video وجود دارد، تعدادی از این ابزار ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

رقبای هوش مصنوعی Emu Video

همانطور که در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم، تکنولوژی هایی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند هنوز به آن پختگی لازم نرسیده اند که بتوانیم انتظار انجام کارهایی بخارق العاده را از آنها داشته باشیم، اما به طور قطع می توان گزینه هایی را پیدا کرد که از آنچه که هوش مصنوعی Emu Video فعلا در اختیار ما می گذارد بهتر باشند و به جای گشتن در سمپل ها و نمونه ها بتوان محتوای ویدئویی مورد نظر را با آن ها ساخت.

در این بخش قصد داریم تکنولوژی های جایگزین و به نوعی رقبای هوش مصنوعی Emu Video را با هم بررسی کنیم و ببینیم در صورتی که بخواهیم متن و یا تصویری را به ویدیو تبدیل کنیم، چه گزینه هایی در اختیار ما هستند و چه ابزار های هوش مصنوعی این کار را برای ما انجام می دهند.

رقبای هوش مصنوعی Emu Video

بدیهی است ابزار های زیادی برای این کار ارائه شده اند اما اگر بخواهیم لیست خود را کوتاه و مختصر و مفید جمع کنیم، به این گزینه ها می رسیم:

  • InVideo: هوش مصنوعی اینویدیو می تواند امکانات خوبی را برای ساخت و تولید محتوای مورد انتظار در شبکه های اجتماعی و محتوای تبلیغاتی مانند پست و استوری اینستاگرام، ویدئو های کوتاه و مواردی از این دست در اختیار شما قرار دهد و همینطور امکان تلفیق متن، موسیقی، تمپلیت های خاص و گذاشتن لوگو در ویدئو را هم به شما خواهد داد.
  • AI Studios: این ابزار به شما کمک می کند تا یک متن را به یک گفتگو حرفه ای تبدیل کنید. در صورتی که می خواهید یک مجری که شکل ظاهری و صدای آن را خودتان انتخاب کرده اید دقیقا متنی که به آن داده اید را برای شما بخواند، این بازار می تواند به شما کمک کند.
  • Lumen5: ابزاری که توسط خیلی از تازه کاران استفاده می شود و می تواند در عین سادگی استفاده رنج وسیعی از امکانات را به صورت کاملا رایگان و نامحدود در اختیار کاربران قرار دهد و می توان گفت از این نظر رقیبی ندارد.
  • Pictory: در صورتی که قصد دارید یک فایل ویدئویی را خلاصه کنید و یک چکیده از آن بدست آورید، این بازار می تواند این کار را برای شما انجام دهد. در واقع این بازار می تواند محتوای ویدئوی شما را درک کرده، آن را تجزیه و تحلیل کند و مهمترین قسمت های آن را برای شما خلاصه کرده و یا آنچه که نیاز دارید را از ویدیو های مختلف بیرون بکشد.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی هوش مصنوعی Emu Video  پرداختیم. یک هوش مصنوعی جدید و پر سر و صدا که متا به تازگی آن را معرفی کرده است و امیدوار است که بتواند در برنامه های شبکه اجتماعی خود از آن کمک بگیرد. این هوش مصنوعی قرار است قابلیت هایی مثل ساخت ویدئو از روی متن، ساخت ویدئو از روی تصویر و یا تغییر ویدئو های موجود را به خوبی انجام دهد. هر چند در مورد کارکرد و بازدهی این برنامه باید گفت که هنوز در مرحله آزمایشی می باشد و نسخه قابل ازمایشی در اختیار کاربران قرار نگرفته است. در صورتی که نظری در مورد هوش مصنوعی Emu Video دارید و یا برای ساخت ویدئو ابزار بهتری را می شناسید، خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402