بهترین مانیتور های برای ترید (Trade) کدامند؟

بهترین مانیتور ترید
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بهترین مانیتور ترید چیست و یک نمایشگر باید چه ویژگی هایی داشته باشد که به عنوان یک گزینه ایده آل برای ترید معرفی شود؟ در این مقاله از پلازا قصد داریم بهترین پاسخ را برای این سوالات پیدا کنیم.

وجود ابزار مناسب برای هر کاری یکی از مهمترین نکاتی است که می تواند در درست و بهینه انجام شدن آن به ما کمک کند. خصوصا در کارهایی مانند ترید که هم یک کار فکری به شمار می رود و هم کاری است که شما را تا مدت زیادی پشت سیستم نگه داشته و ممکن است که به سلامت شما نیز لطمه وارد کند. در صورتی که شما از ابزار مناسب برای این کار استفاده نکنید، آسیب ها می تواند جبران ناپذیر و بسیار سنگین باشد. مهمترین ابزاری که در کارهایی مثل ترید می تواند وجود داشته باشد، مانیتور است که در مقابل شما قرار دارد و قرار است ساعت ها به اعداد و ارقامی که با شما نمایش می دهند درگیر باشید. در اینجا این موضوع که بدانید بهترین مانیتور های ترید (Best Trading Monitors) کدامند و باید از چه دستگاهی برای خود استفاده کنید، بسیار مهم خواهد بود.

قبل از اینکه بخواهیم فهرستی از بهترین نمایشگر ها را ارائه دهیم، لازم است کمی در مورد اینکه اصلا بهترین مانیتور ترید باید چه کاری برای ما انجام دهد و چه انتظاراتی باید از آن داشته باشیم صحبت کنیم. در ادامه این مورد را با هم بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب

ویژگی های بهترین مانیتور ترید چیست؟

اگر به دنبال بهترین مانیتور ترید می گردید پس حتما با مشکلاتی که مانیتور فعلی برای شما ایجاد کرده است دست و پنجه نرم کرده اید. اگر هم درست نمی دانید داستان از چه قرار است و انقدر خوش شانس بوده اید که هنوز از جانب مانیتور برای شما دردسری ایجاد نشده باشد، باید گفت که یک نمایشگر نامناسب می تواند با ارسال بیش از حد نور به چشمان شما باعث مشکلات زیادی مانند سردرد های مزمن، ضعیف شدن چشم، حواس پرتی، کلافگی و مشکلاتی از این دست شود، که علاوه بر بیماری های جسمی باعث افت بازدهی شما در زمان ترید خواهد شد. مطمئنا نسبت به این موضوع آگاهی دارید که یک غفلت کوچک در این حوزه یعنی از دست دادن سود و یا بدتر از آن ضرر های مالی سنگین!

ویژگی های بهترین مانیتور ترید چیست!؟

پس برای اینکه از تمام این دردسر ها جلوگیری کنید و چشمان خود را هم سالم نگه دارید لازم است کمی از در آمد خود را به خرید تجهیزاتی مناسب اختصاص دهید. تجهیزاتی که مانیتور در صدر آنها قرار می گیرد. مانیتوری که انتخاب می کنید باید بتواند این مشخصات را به شما ارائه دهد:

اندازه بزرگ: شاید بتوان گفت مهمترین و اولین ویژگی که یک مانیتور برای ترید باید داشته باشد اندازه آن است، معمولا از مانیتور هایی که برای کارهای عادی استفاده می شود بزرگتر است. حد اقل اندازه ای که یک مانیتور ترید استاندارد می تواند داشته باشد 27 اینچ است.

رزولوشن بالا: یکی از ویژگی‌های اصلی که بهترین مانیتور ترید باید ارائه دهد، رزولوشن بالاست. این ویژگی به شما امکان می‌دهد جزئیات بیشتری از نمودارها و نمودارهای مالی را مشاهده کنید، که برای تصمیم‌گیری دقیق بسیار حیاتی است.

ویژگی های ارگونومیک: مواردی مانند تنظیم نور پس زمینه (بک لایت) یا تنظیم ارتفاع برای مانیتور از مهمترین گزینه هایی هستند که می توان در بهترین مانیتور ترید انتظار آن را داشت. البته در صورتی که از چند نمایشگر استفاده کنید نیاز به پایه های جدا دارید که این ویژگی ها را برای شما فراهم می کنند.

سرعت نمایش یا همان نرخ تازه سازی: نرخ تازه سازی عنصری بسیار مهم برای داشتن تصویری شفاف و بدون لرزش است. در مانیتور های قدیمی این مقدار بسیار پایین بوده و نمی توان زیاد روی آن حساب کرد. حداقل میزان نرخ تازه سازی برای گزینه های بهترین مانیتور ترید 60 هرتز است.

پنل نمایش با کیفیت بالا: انواع مختلف پنل‌های نمایش مانیتورها ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند. برخی از معروف‌ترین انواع پنل شامل IPS (In-Plane Switching) برای رنگهای دقیق و زاویه دید وسیع، و TN (Twisted Nematic) برای زمان پاسخ سریع‌تر هستند.

رنگ دقیق: مانیتور با توانایی نمایش رنگهای دقیق با استفاده از فضای رنگی وسیع مانند sRGB یا Adobe RGB مهم است، زیرا برای تحلیل نمودارها و گرافیک‌های مالی، رنگ‌های دقیق حیاتی هستند.

حالت‌های نمایش ویژه: برخی از مانیتورها حالت‌های نمایش ویژه‌ای دارند که می‌توانند برای ترید کاربردی باشند؛ به عنوان مثال، حالت Low Blue Light برای کاهش خستگی چشم یکی از همین موارد است.

اتصالات چندگانه: یک مانیتور با انواع اتصالات (مانند HDMI، DisplayPort، و USB) امکان اتصال به چندین دستگاه را فراهم می‌کند و این می‌تواند برای تسهیل تجربه ترید با مانیتور های چندگانه یا مانیتورینگ مفید باشد.

قابلیت چرخش یا Rotation: برخی از مانیتورها امکان چرخش به صورت عمودی را فراهم می‌کنند که برای مشاهده بهتر صفحات عمودی و نمودارها در حالت ترید بسیار مفید است.

اکنون که قابلیت های مورد نظر را برای مانیتور های ترید بررسی کردیم می توانیم به سراغ معرفی موردی هر کدام از این نمایشگر ها برویم و ببینیم که بهترین مانیتور ترید کدام است.

فهرست بهترین مانیتور ترید

وقتی که به سراغ بررسی بهترین مانیتور ترید برویم، می توانیم گزینه های مختلفی را از برند های مختلف ببینیم که هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارند. اگر بخواهیم بهترین گزینه هایی که در بازار وجود دارند را برای این منظور بررسی کنیم، جدول زیر می تواند این موارد را به صورت فهرست وار به ما معرفی کند:

نام دستگاهپنلاندازهرزولوشننرخ تازه سازیقیمت
Dell UltraSharp U2722DIPS27 اینچ2560 در 144060 هرتز320 دلار
Samsung Odyssey OLED G95SCQD-OLED49 اینچ5120 در 1440240 هرتز1345 دلار
LG UltraGear 27GL83A-BIPS27 اینچ2560 در 1440144 هرتز300 دلار
BenQ SW272UVA27 اینچ3840 در 216060 هرتز1600 دلار
Dell S3422DWGVA34 اینچ3440 در 1440144 هرتز490 دلار
Lenovo L15 Portable MonitorIPS15.6 اینچ1920 در 108060 هرتز230 دلار

در ادامه هر یک از این موارد و ویژگی هایی که دارند را بررسی خواهیم کرد تا شما به راحتی بتوانید بهترین مانیتور ترید برای خودتان را از بین آنها انتخاب کنید:

1. بهترین مانیتور ترید از هر نظر: Dell UltraSharp U2722D

بهترین مانیتور ترید از هر نظر: Dell UltraSharp U2722D

در صورتی که شما به دنبال استفاده از یک مانیتور به صورت انفرادی هستید و می خواهید تنها از یک نمایشگر استفاده کنید، بهترین گزینه ای که در اختیار دارید Dell UltraSharp U2722D خواهد بود. کمتر پیش می آید که فهرست بهترین های محصولات الکترونیکی گزینه ای از برند دل را نداشته باشد. هر چند نمایشگر های این برند به گستردگی سایر برند ها در ایران وجود ندارند، اما باید گفت مدل های کمی هم که در بازار هستند، جزو بهترین ها بوده و این برند تقریبا بازار اروپا را به صورت کامل در اختیار دارد، پس در صورتی که نگران این هستید که آیا کالایی که می خرید گزینه خوبی برای شما خواهد بود یا نه، باید گفت این گزینه خارق العاده است.

همینطور حاشیه این مانیتور بسیار کم بوده که در صورت استفاده از مجموعه ای از مانیتور ها در کنار هم، این فاصله احساس نشده و یک مجموعه بزرگ و یکپارچه را خواهید داشت. این موضوع باعث شده است که این مانیتور قابلیت گسترش خوبی را هم به کاربران بدهد و نگران این نباشید که اگر بخواهید صفحه نمایش های خود را زیاد کنید چه اتفاقی می افتد. از نظر قیمت نیز باید گفت این مانیتور یک گزینه اقتصادی و مقرون به صرفه است که با بودجه ای در حدود 330 دلار می توانید آن را تهیه کنید.

2. بهترین مانیتور ترید منحنی: Samsung 49” Odyssey OLED G95SC

بهترین مانیتور ترید منحنی: Samsung 49” Odyssey OLED G95SC

در صورتی که قیمت برای شما مهم نباشد، بهترین گزینه ای که در اختیار دارید، مانیتور سامسونگ اودیسه اولد می باشد که با اندازه 49 اینچی اولتراواید خود، و صفحه منحنی می تواند به شما این حس را بدهد که وارد تصویر شده اید. در صورتی که تجربه کار کردن با این مانیتور ها را داشته باشید می دانید که از این نظر خارق العاده عمل می کنند و یکی از بهترین دستاورد های تکنولوژی به حساب می آیند. این مانیتور که از هر نظر ارگونومیک است، توسط بهترین تولید کننده دیسپلی و صفحه نمایش جهان ارائه شده است و با رزولوشن خارق العاده 5120 در 1440 و همینطور نرخ تازه‌ سازی 144 هرتز می تواند یک گزینه ایده آل باشد.

تنها نکته منقی در مورد این مانیتور قیمت بالا و 1300 دلاری آن است که البته باید گفت برای تریدر های حرفه ای مشکلی نیشت و کاملا ارزش هزینه ای که پرداخت می کنید را خواهد داشت.

3. بهترین مانیتور ترید اقتصادی: LG UltraGear 27GL83A-B

بهترین مانیتور ترید اقتصادی: LG UltraGear 27GL83A-B

ال جی یکی دیگر از تولید کننده های برتر دیسپلی در دنیاست که رقابت تنگاتنگی با سامسونگ در این خصوص دارد و در خیلی از موارد می توان گفت بهتر هم عمل کرده است. ارائه این مانیتور 27 اینچی با کیفیت و حرفه ای با نرخ تازه سازی 144 هرتز و قیمتی تنها 300 دلار یکی از همین موارد است.

در صورتی که با مانیتور هایی با نرخ تازه سازی 120 هرتز به بالا کار کرده باشید، بازگشت به گزینه های 60 هرتزی کاری سخت خواهد بود. تصویر نرم و روان در این مانیتور و شفافیت بالای آن، در کنار ویژگی های خوبی مانند رنگ های زنده و زاویه دید بالا که بخاطر پن IPS در آن وجود دارد آن را تبدیل به گزینه ای تمام عیار برای ترید کرده است.

4. بهترین مانیتور بهبود یافته: BenQ SW272U

بهترین مانیتور بهبود یافته: BenQ SW272U

برند BenQ یک برند تایوانی حرفه ای و خوب است که خود را به خوبی در بازار ایران جا انداخته است. سالهاست که مانیتور های بنکیو در ایران خرید و فروش می شوند و همه کاربران آنها از کیفیت آنها راضی هستند. در اینجا یک مانیتور 27 اینچی با نرخ تازه سازی هرتز را داریم که با رزولوشن 3840 در 2160 می تواند کیفیت تصویر خوبی را در اختیار شما قرار دهد. هدف اصلی این مانیتور برای کارهای گرافیکی بوده و سیستم ارتقای رنگ Adobe RGB در آن وظیفه این ارتقای کیفیت را بر عهده دارد. این مانیتور با پنل VA می تواند یکی از گزینه هایی باشد که به راحتی در فهرست بهترین مانیتور ترید جای می گیرد.

5. بهترین اولد اقتصادی: Dell S3422DWG

بهترین اولد اقتصادی: Dell S3422DWG

اگر یک اولد حرفه ای و با کیفیت را با قیمتی معقول می خواهید، Dell S3422DWG می تواند این ویژگی ها را در اختیار شما قرار دهد. دیگر محصول برند دل که در این فهرست جای می گیرد یک مانیتور حرفه ای چند کاره است که هم می تواند برای موراد گیمینگ و هم موارد گرافیکی و ترید مورد استفاده قرار بگیرد. این مانیتور WQHD با رزولوشن 3440 در 1440 خود و همینطور نرخ تازه سازی 144 هرتز می تواند یک تصویر نرم و روان را در اختیار شما بگذارد. نکته خوب این دستگاه قیمت آن اکه با 480 دلار بهترین قیمت را در بین نمایشگر های اولد و منحنی دارد.

6. بهترین دیسپلی دوم برای لپ تاپ: Lenovo L15 Portable Monitor

بهترین دیسپلی دوم برای لپ تاپ: Lenovo L15 Portable Monitor

خیلی از تریدر ها برای ترید از لپ تاپ استفاده می کنند. در این حالت شما می توانید از بابت امنیت اطلاعات شخصی و پسورد های خود خاطر جمع باشد و همینطور همه جا به سیستم خود دسترسی داشته باشید، اما صفحات کوچک و غیر ارگونومیک لپ تاپ می تواند کمی عذاب دهنده باشد. وجود یک صفحه نمایشگر دیگر در کنار لپ تاپ شما می تواند اوضاع را تا حد زیادی بهبود دهد! در صورتی که به فکر استفاده از یک نمایشگر دوم برای لپ تاپ خود هستید که با خود آن را جابجا کنید، گزینه ای جذاب را برای شما در نظر داریم. دیسپلی مجزای 15.6 اینچی لنوو شاید خیلی بزرگ نباشد ولی می تواند صفحه نمایش لپتاپ شما را دو برابر کند.

در اینجا ما یک پنل فول اچ دی با رزولوشن 1920 در 1080 با نرخ تازه سازی 160 هرتز را داریم که می تواند یک صفحه نمایش خوب و مدرن باشد که قیمت آن نیز بسیار پایین تر از موارد گفته شده است. شما با تنها 230 دلار می توانید از این صفحه نمایش در کنار لپ تاپ خود استفاده نمایید.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی و معرفی بهترین مانیتور ترید پرداختیم و دیدیم که برای این منظور باید به سراغ چه مانیتور هایی برویم. به طور کلی باید گفت در انتخاب بهترین مانیتور برای ترید، اندازه و کیفیت پنل و همینطور ارگونومیک بودن آن دو گزینه مهم به شمار می روند. هر چند فهرستی از قابلیت های مختلف برای این منظور وجود دارند و برند های خوبی مانند دل، ال جی، سامسونگ و… وجود دارند که می توانند گزینه های خوبی را به شما بدهند که جزئیات آنها را با هم بررسی کردیم. در صورتی که شما هم دستگاهی را می شناسید که می تواند در این لیست جای بگیرد، خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402